A földi biodiverzitás mesterképzése: jellemzés, megőrzés és kezelés
Universidade Santiago de Compostela
Kulcs információ
Campus helye
Santiago de Compostela, Spanyolország
Nyelvek
Spanyol, Galíciai
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
18 hónapok
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 1 089
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Oct 2024
Bevezetés
Ez egy egyetemek közötti mesterképzés, amelyet A Coruña és Vigo egyetemeivel együttműködve tanítanak. Fő célja a szárazföldi biodiverzitás jellemzésére, megőrzésére és kezelésére szakosodott szakemberek képzése, akik tanulmányaik befejezése után képesek lesznek belépni a munkaerőpiacra (mind a közigazgatásban, mind a szakterületen, mind pedig környezetvédelmi tanácsadásban vagy egyéni vállalkozón keresztül).
A mesterképzés alapvetően gyakorlati jellegű, amellyel az a cél, hogy a hallgatók elsajátítsák mindazokat az eszközöket, amelyekre a jövőben szükség lehet. Ez az irányzat új a spanyol egyetemi rendszerben, mert a mai napig nincs más cím, amely megosztaná ezt. Ugyanakkor ezen ismeretek elsajátítása rendkívül hasznos lehet minden olyan hallgató számára, aki a későbbiekben érdeklődik a doktori képzés iránt.
Tanterv
A mester akadémiai ajánlata 123 ECTS kredit, amelyből a hallgatóknak legalább 90 kreditet kell megszerezniük a mesterfokozat megszerzéséhez. Ezek a kreditek modulokba vannak felosztva, amelyeket 18 hónap (3 félév) alatt fejlesztenek, ami 2 tanévnek felel meg.
Ez a moduláris felépítés nem jelenti magához a mesterképzéshez hozzáadott specializáció megszerzését, csupán akadémiai szervezés kérdése.
Másrészt a tárgyakat csak a három érintett központ egyikében oktatják (UDC Természettudományi Kar, USC Biológiai Kar és UVIGO Biológiai Kar):
- Kifejező kreditek esetén a hallgatók személyesen a megfelelő központban vagy videokonferencia útján a másik két központ bármelyikéből vehetnek részt.
- Az interaktív kreditek (terepgyakorlatok, laboratóriumi stb.) esetén a hallgatóknak a megfelelő központba kell utazniuk és személyesen részt venniük.
A hallgatók megtervezhetik képzésüket tantervi érdeklődésüknek megfelelően, ehhez 36 ECTS kötelező tantárgyat és legalább 33 ECTS szabadon választható tárgyakat kell felvenniük a mesterképzés különböző moduljaiból.
- Az instrumentális modul 33 ECTS kreditből áll, 24 kötelező és 9 választható.
- A szárazföldi biodiverzitás jellemzési modulja 27 ECTS kreditből áll, 9 kötelező és 18 választható.
- A szárazföldi biodiverzitás megőrzése, kezelése és helyreállítása modul 21 ECTS kreditből áll, 18 választható és 3 kötelező.
- Végül a szárazföldi biodiverzitás-kezelési modul 21 ECTS kreditből áll, amelyek mindegyike nem kötelező.
A kötelező jelleg a mesterképzésben és az Üzleti gyakorlatok (9 + 12 ECTS) tantárgyban is bemutatásra kerül.
Első tanév
Első félév
Az első félévben a kötelező tantárgyak többsége folyik (a 36 kötelező ECTS-ből 27 ECTS), mivel ezek képezik a hallgatók képzési bázisát. Ezekből a tárgyakból 18 ECTS a műszeres modulból, 6 ECTS a szárazföldi biodiverzitás jellemzése modulból és 3 ECTS a szárazföldi biodiverzitás megőrzése, kezelése és helyreállítása modulból származik. Ezen kívül 6 választható ECTS kínált, 3 a műszeres modulból, 3 a szárazföldi biodiverzitás-kezelési modulból. A kötelező tantárgyak közül kettő transzverzális jellege miatt 6 kreditbe szerveződik (például a térinformatikai alapismeretek és a biodiverzitás alapjai). Ennek az ajánlatnak az a célja, hogy a hallgatók képzésben részesüljenek az eszközök használatában, és elsajátítsák a természeti környezet tanulmányozásához és megőrzéséhez szükséges alapvető készségeket, valamint lehetőséget kapjanak képzésük fejlesztésére olyan területeken, mint például a molekuláris technikák alkalmazása. a biológiai sokféleség és a környezetjog tanulmányozása.
Második félév
Ebben a félévben két kötelező tárgy kerül oktatásra (6 ECTS a műszeres modulból és 3 ECTS a szárazföldi biodiverzitás jellemzése modul), amelyeket kiemelkedően gyakorlatias jellegükből adódóan és a környezeti munkához kapcsolódóan a megfelelő időpontban kell tanítani, ami garantálja. az állat- és növényvilág jelenléte. A mesterképzésben választható kreditek többségét is tanítják: 6 ECTS a műszeres modulból (2 tantárgy), 18 ECTS a szárazföldi biodiverzitás jellemzése modulból (6 tantárgy), 12 ECTS a szárazföldi biodiverzitás megőrzése, kezelése és helyreállítása modulból (4) tantárgyak) és a szárazföldi biodiverzitás-gazdálkodás modul 6. (2 tantárgy)
Második tanév
Első félév
Ebben a félévben a hallgatóknak el kell végezniük a kötelező külső gyakorlatokat (12 ECTS) és a mesterképzést (9 ECTS). A szabadon választható tárgyakból is maximum 9 ECTS-t lehet felvenni, a szárazföldi biodiverzitás megőrzése, kezelése és helyreállítása modulból (2 tantárgy) és 12 ECTS-ből választhat a szárazföldi biodiverzitás-kezelés modulból (4 tárgy). Így a hallgatók az érdeklődési körüknek leginkább megfelelő módon tudják megszervezni munkájukat, mivel a szemtől-szemben történő oktatás meglehetősen korlátozott a félév során.
A program eredménye
A mesterképzés konkrét célja a közigazgatásban vagy a számukra dolgozó környezetvédelmi tanácsadó cégeknél történő munkaközvetítés. Ugyanakkor a jövő kutatóinak képzését tervezi.
Képtár
Ideális Diákok
Ez a mester a biológia, a környezettudomány, az erdészet és a természeti környezet mérnökei, a mezőgazdasági és agrár-élelmiszermérnöki, a gyógyszerészet, a kémia, az állatorvostudomány és a tengerészeti tudományok diplomásainak / mérnökeinek szól.
Az Egyetemközi Akadémiai Bizottság feladata lesz a más természettudományi szakok hallgatóinak felvételi (ha van férőhely) értékelése, szükség esetén jelezve a további képzések szükségességét (amelyek az UDC biológia szakának tárgyai lennének). , USC vagy UVigo).
Karrierlehetőségek
A közigazgatásban és a környezetvédelmi tanácsadó cégeknél fontos a természeti környezethez kapcsolódó foglalkoztatási szektor, ezért a megfelelő szakmai teljesítményhez biológus végzettségű kiegészítő képzés szükséges.
Ez a mesterképzés szakmai profilra törekszik, így a megszerzett eszközök és készségek létfontosságúak a végzett hallgató szakmai fejlődésében.
Ezzel párhuzamosan ezen gyakorlati ismeretek elsajátítása is maximálisan hasznosítható mindazon hallgatók számára, akik utólag úgy döntenek, hogy különböző doktori képzésekbe beiratkozva folytatják tanulmányaikat.
Ezek az eszközök jelentik az alapot, amelyre a későbbiekben olyan kutatási tanterv épülhet, amely gazdagítja és szélesíti a leendő doktoranduszok látásmódját.