A kisgyermekkori és az alapfokú oktatás specifikus didaktikájának kutatásában és innovációjában szerzett mesterképzés
Universidade Santiago de Compostela
Kulcs információ
Campus helye
Santiago de Compostela, Spanyolország
Nyelvek
Spanyol, Galíciai
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
1 év
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 854
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Oct 2024
Bevezetés
Ez a mester tanárok számára készült (új és tapasztalt), és egyértelműen elkötelezett az oktatási innováció iránt. A tanárképzés fejlesztésére és specializációjára irányul a specifikus didaktika területén, lehetővé téve az oktatáskutatáshoz szükséges kutatási készségek elsajátítását, hogy a hallgatók fejlesszék a módszertanok és készségek tantermi alkalmazásához szükséges ismereteket és készségeket, innovatív stratégiákat és kutatásokat fejlesszenek tantermek és oktatási központok kezdeményezései. Emellett a mesterképzés biztosítja a szükséges képesítést ahhoz, hogy az óvoda- és általános iskolai tanárok beépíthessék szakmai pályafutásukba a tudományos kutatásokat, és ezáltal beléphessenek az egyetemek hivatalos doktori programjaiba.
Az egyetemközi mesterképzést a koragyermekkori és alapfokú oktatás speciális didaktikájának kutatásában és innovációjában a Coruña (La Coruña campus), Santiago (Santiago de Compostela campus) és Vigo (Pontevedra campus) egyetemeken kínálják. Egy tanévig tart, 60 ECTS kredittel, és a kötelező tantárgyak blokkját interdiszciplináris szemszögből és globális megközelítéssel közelítik meg. A kilenc tudományterületet magában foglaló mesterképzés szerkezete integráló erőfeszítést igényel, hogy koherens és összefüggő javaslatot mutasson be. Ez a törekvés a kötelező tantárgyak közül háromnál figyelemre méltó (A környezet mint oktatási erőforrás; Interdiszciplináris tapasztalatok elemzése; Interdiszciplináris projektek tervezése). Ezekben az interdiszciplináris projektekkel próbálnak választ adni erre az igényre, felkínálva az interdiszciplinaritás fogalmi keretét, elemezve az ezzel a megközelítéssel végrehajtott tapasztalatokat és bevált gyakorlatokat, végül pedig útmutatást adnak a hallgatóknak egy olyan multidiszciplináris javaslat megtervezéséhez, amely egyesíti személyes aggályaikat, alapképzés és a szakmai gyakorlati környezet jellemzői.
Ehhez a professzionalizációs szemponthoz kapcsolódva a mesterképzés egyik kulcsfontosságú funkciója, hogy elősegítse új ismeretek létrehozását a speciális didaktika oktatási tevékenységével kapcsolatos kutatás és innováció révén. Vitathatatlan, hogy az új társadalmi és szakmai forgatókönyvek olyan tanárok képzését kívánják meg, akiknek sikerül a kritikai gondolkodást, az etikát és a kreativitást ösztönözniük innovációs folyamatokon és projekteken keresztül valós környezetben.
Szükséges továbbá a tanárok képzése a módszertani eszközök és a különböző kutatási megközelítések speciális didaktikai kezelésében, azok sajátosságainak és problémáinak megértésében, az innovációra és kutatásra épülő oktatás átalakításának szándékával.
Emiatt kiemelt hangsúlyt kap a kutatás és az innováció kapcsolata, az egymással szorosan összefüggő fogalmak, hiszen az egyes didaktikákban a jelenlegi kutatási irányok elméleti, gyakorlati és módszertani előrehaladása a 2011-ben megvalósuló fejlesztési folyamatokon keresztül vetül előre és definiálódik. szakmai összefüggések.
Ez a mester egyértelműen elkötelezett az oktatási innováció iránt, és a képzés fejlesztésére és specializációjára irányul a specifikus didaktika területén, és egy olyan interdiszciplináris keretben mérlegeli azok egybeesési pontjait, amelyek nem hagyhatják figyelmen kívül az oktatási valósággal való közvetlen kapcsolatot. Az innovatív didaktikai megközelítések elemzése, konkrét kutatási problémák megoldása stb. olyan formáló feladatot jelentenek, amely csak külső gyakorlatok révén valósítható meg az iskolákban vagy a hozzánk közvetlenül kapcsolódó iskolákban, ezért az ilyen gyakorlatok kötelező tantárgynak minősülnek. a tantervben.
Másrészt a Final Master's Project lehetőséget ad arra, hogy a hallgatók reflektáljanak a különböző tantárgyakban elért tanulásra, és ezeket a tudást konkrét problémákra alkalmazzák. Emiatt a Mesterdolgozat és a külső gyakorlatok úgy kapcsolódnak egymáshoz, hogy a hallgatók az elméletet valós oktatási problémákkal tudják összefüggésbe hozni, ami elkerülhetetlen, hogy a szakirányú tanárképzés minőségi legyen és lehetővé tegye a innováció és a valódi oktatási minőség javítása.
Tanterv
A mesterképzés egy tanévben zajlik, 60 ECTS kredittel, amelyek a következőképpen oszlanak meg: 39 kredit kötelező tárgyakból (amelyek 6 kredit külső szakmai gyakorlatot, 9 záró mesterszakdolgozatot tartalmaznak) és 42 kredit szabadon választható tárgyakból ( ebből a hallgatóknak csak 21 kreditet kell felvenniük).
A program eredménye
A cél az, hogy azok a diplomások, akik különböző termelési területeken kezdik meg útjukat, nemcsak teljesebb, de látókörüket és munkalehetőségeiket is bővítő képzéssel tehetik ezt meg.
Ami ezt a címet mássá és vonzóvá teszi, az az interdiszciplináris jellegű strukturális szervezet iránti elkötelezettség. Így a cél az, hogy a hallgatókat interdiszciplináris projekteken keresztül képezzék, hogy a jelenlegi szabályozásban szereplő különböző tantárgyak aktívan részt vegyenek a diploma akadémiai projektjében.
Képtár
Ideális Diákok
Tudományos kíváncsiság, tanulási és olvasási ízlés, autonóm és kollaboratív tanulási képesség, interperszonális kommunikációs készségek, elemzési és kritikai érvelési képesség, társadalmi és oktatási szempontok, például fenntarthatóság és egyenlőség tudatossága, etikai és demokratikus elkötelezettség a különböző szakmai területek iránt. századi, értelemszerűen egyre sokszínűbb és multikulturálisabb társadalmával.