A virtuális valóság mestere
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Kulcs információ
Campus helye
Barcelona, Spanyolország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
9 hónapok
Pace
Teljes idő
Tandíjak
Kérjen információt
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
18 Jan 2025
Bevezetés
A virtuális valóság tervezésének mestere a tervezők új generációját tanítja arról, hogyan lehet magával ragadó élményeket és megoldásokat hozni a virtuális valóság technológiájának és eszközeinek használatával. Kifejezetten kreatív és technológiai szempontok alapján a kurzus úttörő narratívákon alapuló új tervezési, tanulási és interakciós lehetőségeket mozdítja elő.
A szakértők arra számítanak, hogy a virtuális valóság életünkre gyakorolt hatása összehasonlítható lesz az internet vagy okostelefonokéval, és rendkívül ígéretes lehetőségeket kínál számos területen: oktatás, szórakozás, digitális városok, audiovizuális elemek, építészet, járművek, mérnöki munka , társadalmi akció ...
Ahogy a VR beindul, a piac speciálisabb szakembereket igényel, akik megértik a jelenlegi és a jövőbeli forgatókönyvet, felismerik a meglévő technológia lehetőségeit és kreatív megközelítést mutatnak a tartalom, tapasztalatok, termékek és szolgáltatások megtervezéséhez.
Speciális tartalmának köszönhetően ez úttörő mester Európában. A program három részre tagolódik: az elméleti modult lefedő Design Stúdió, a Design Tech, hogy megtanulja, hogyan kell működni a speciális virtuális valóság hardverével és szoftverével, és a Design Lab, egy magával ragadó laboratórium projektek és tapasztalatok létrehozására és fejlesztésére különféle területeken.
célok
- Megragadni a magával ragadó, kommunikációs, érzelmi és társadalmi tapasztalatok megtervezéséhez, fejlesztéséhez és előállításához kapcsolódó folyamatokat és módszertant a virtuális valóság felhasználásával.
- Narratívák, környezetek és szolgáltatások fejlesztése tervező és VR technológiai eszközök felhasználásával.
- A konkrét virtuális valóság know-how-jának, módszertanának és eszközeinek szilárd alapjának megteremtése a jövőbeli professzionális projektek fejlesztéséhez.
- A tanulási folyamat függetlenségének megszerzése a virtuális valóság tervező szoftver és hardver kényelmes irányítása érdekében.
- Kísérletezzen a lehetőségek sorozatával, amelyet a történetmesélés és a bemerítés különböző ágazatokban kínálhat.
- Koncepciók és erőforrások keretének felépítése, amellyel a projekttervezés során megoldhatóak a problémák, és ideális megoldásokat találnak ki.
- Vegyen részt multidiszciplináris csoportokban, ahol elősegítik a vitákat és az együttműködést funkcionális és hatékony tervek kialakítása érdekében.
Módszertan
A Master célja, hogy a hallgatók számára speciális ismereteket és erőforrásokat nyújtson a virtuális valóság területén történő munkavégzéshez.
A kurzus program célja:
- Készítse elő a hallgatókat arra, hogy vezesse a virtuális valóság környezetének tervezési és fejlesztési folyamatát olyan csúcstechnológiával és eszközökkel, amelyek megváltoztatják az emberek egymással és a környezetünkkel való interakcióját.
- Tanítson új tervezési módszereket és virtuális valóság eszközöket, beleértve a meghatározott VR szoftvereket és hardvereket, és felkészítse a hallgatókat a tervezéshez és magával ragadó környezethez, valamint az új digitális tapasztalatokhoz kapcsolódó szakmai tevékenységekhez.
- Rendeljen technikai üléseket a projektfejlesztésről és a gyakorlati alkalmazásokról, valamint elméleti üléseket, ahol egy kulcsfontosságú témát választottak a megszerzett tudás összekapcsolására.
- Ösztönözze a hallgatókat, hogy valós projekteket hajtsanak végre konkrét célokra vevői eligazítás alapján (vállalattal vagy partnerintézménnyel).
- Mutassa be őket a szakmai világba olyan nemzetközi rendezvényeken és konferenciákon való részvétel révén, mint például a Mobile World Congress és a Sónar D.
- Ösztönözze a tanulókat, hogy a mesemondást és a merülést változatos, érdekes és élvezetes módon tapasztalják meg.
- Értékelje a tanulók megértését gyakran a tanulási folyamat során.
Diák profilja
- Építészek, belsőépítészek és kapcsolódó szakemberek, akik különféle területeken kívánják feltárni a virtuális valóság kreatív lehetőségeit.
- Grafikusok, multimédia vagy interaktív tervezők, animátorok, digitális művészek és digitális termékek tervezői.
- Olyan emberek, akiknek bizonyított akadémiai és / vagy szakmai tapasztalata van a tervezés, az audiovizuális eszközök vagy a technológia területén, akik érdeklődnek a virtuális valóság technológiájának kreatív határainak feltárása iránt.
Munkalehetőségek
Rengeteg lehetőség van a felhasználói élmény és az interfész tervezés, az információs architektúra és a projekt menedzsment területén . A VR szakemberek iránti igény magas olyan területeken, mint az építészet és a belsőépítészet, az audiovizuális és szórakoztatóipar stúdiókkal és ügynökségekkel, ipari tervezés és mérnöki munka, digitalizált városok, oktatás és kommunikáció.
Azok, akik a mestert elvégzik, számos szakmai választással rendelkeznek:
- VR mesemondók: új jövőbeli narratívák tervezői és alkotói.
- Virtuális valóság tervezők és tartalomfejlesztők a Unity Engine-nél.
- Rendezők és tartalomfejlesztők VR platformokhoz.
- UX tervezők virtuális valóság felhasználásával.
- XR / VR tartalommal és termékekkel foglalkozó projektmenedzserek.
- Kiállítók és magával ragadó környezettel rendelkező rendezvények szervezői.
- Szimulációs fejlesztők és tervezők az építészet és a tervező stúdiók számára.
- VR alkotók és animációs, posztprodukciós (FX) vagy játékstúdiók szakemberei.
- XR terméktervezők IKT (információs és kommunikációs technológia) cégek, interaktív ügynökségek vagy kereskedelmi alkalmazások számára.
koordinátor
Mery Glez
Gyermeke óta Mery különféle országokban járt és élt, lehetővé téve számára nemzetközi kulturális perspektíváját.
Az elmúlt 15 évben részt vett olyan nemzetközi projektekben, amelyek audiovizuális és interaktív tervezőként működtek együtt építészekkel, tervezőkkel, fejlesztőkkel és kommunikációs és marketing szakemberekkel, intelligens audio-vizuális tartalmakat terveztek és készítettek múzeumok, kiállítások, vásárok, rendezvények számára. , termékek és tapasztalatok a kereszt valóság (XR) felhasználásával.
A Out of Format stúdió partnere , amelyet egy barcelonai és milánói székhelyű nemzetközi multidiszciplináris csapat táplál. A Mery videoprojekciókat készít beltéri és kültéri építészeti építményekhez, valamint interaktív, AR, VR és video produkciókat rendezvények, fesztiválok, divat és márkák számára.
Ezenkívül részt vesz a stratégiai projektfejlesztés minden szakaszában , a kreatív kezdetektől kezdve az ideális műszaki megoldás kidolgozásáig, az audiovizuális tartalom megtervezéséig és fejlesztéséig, vagy az AV rendszerek (projektorok, hangszórók, érzékelők stb.) És szoftverek előállításához és beállításához.
A GEOGAMING projekt társalapítója , amelyet az Európai Unió díjazott az új technológiák fejlesztése és megvalósítása érdekében. Célja, hogy mindenki felfedezőként érezze magát, és minden témát, koncepciót vagy helyet kalandvá alakítson, amely felfedezésre vár.
Mery az Európai Oktatási és Kreatív Iparágak Bizottságának tanácsadója . A New York SVA (Képzőművészeti Iskola) videótervezésének diplomáját, valamint a MIT FabLab digitális és elektronikus gyártási diplomáját diplomázta. Tanára a milánói és barcelonai IED Képzőművészeti Tanszéknek.
Képtár
Ideális Diákok
- Építészek, belsőépítészek és kapcsolódó szakemberek szeretnék felfedezni a virtuális valóság kreatív lehetőségeit különböző területeiken.
- Grafikusok, multimédia vagy interaktív tervezők, animátorok, digitális művészek és digitális termékek tervezői.
- Olyan emberek, akik bizonyított tudományos és/vagy szakmai tapasztalattal rendelkeznek a tervezés, az audiovizuális vagy a technológia területén, és akik érdeklődnek a virtuális valóság technológia kreatív határainak feltárása iránt.
Belépők
Tanterv
A mesterképzés célja, hogy a hallgatók számára konkrét ismereteket és erőforrásokat biztosítson a virtuális valóság területén való munkához.
A kurzus program célja:
- Készítse elő a hallgatókat arra, hogy vezesse a virtuális valóság környezetének tervezési és fejlesztési folyamatát olyan csúcstechnológiával és eszközökkel, amelyek megváltoztatják az emberek egymással és a környezetünkkel való interakcióját.
- Tanítson új tervezési módszereket és virtuális valóság-eszközöket, amelyek speciális VR-szoftvert és -hardvert tartalmaznak, és készítse fel a hallgatókat a tervezéshez és a magával ragadó környezetekhez és az új digitális élményekhez kapcsolódó szakmai tevékenységekre.
- Rendeljen technikai üléseket a projektfejlesztésről és a gyakorlati alkalmazásokról, valamint elméleti üléseket, ahol egy kulcsfontosságú témát választottak a megszerzett tudás összekapcsolására.
- Ösztönözze a hallgatókat, hogy valós projekteket hajtsanak végre konkrét célokra vevői eligazítás alapján (vállalattal vagy partnerintézménnyel).
- Mutassa be őket a szakmai világba olyan nemzetközi eseményeken és konferenciákon való részvétellel, mint a Mobile World Congress és a Sónar +D.
- Bátorítsa a tanulókat, hogy változatos, érdekes és élvezetes módon éljék meg a történetmesélést és az elmélyülést.
- A tanulási folyamat során gyakori időközönként értékelje a tanulók megértését.
A program eredménye
- A virtuális valóság segítségével magával ragadó, kommunikatív, érzelmi és szociális élmények tervezésével, fejlesztésével és előállításával kapcsolatos folyamatok és módszertanok megértése.
- Narratívák, környezetek és szolgáltatások fejlesztése tervező és VR technológiai eszközök felhasználásával.
- A konkrét virtuális valóság know-how-jának, módszertanának és eszközeinek szilárd alapjának megteremtése a jövőbeli professzionális projektek fejlesztéséhez.
- Függetlenség megszerzése a tanulási folyamatban, hogy kényelmesen irányíthassa a virtuális valóság tervezőszoftvert és hardvert.
- Kísérletezzen a lehetőségek sorozatával, amelyet a történetmesélés és a bemerítés különböző ágazatokban kínálhat.
- Koncepciók és erőforrások keretének felépítése, amellyel a projekttervezés során megoldhatóak a problémák, és ideális megoldásokat találnak ki.
- Vegyen részt multidiszciplináris csoportokban, ahol elősegítik a vitákat és az együttműködést funkcionális és hatékony tervek kialakítása érdekében.
Program tandíj
Karrierlehetőségek
Rengeteg lehetőség kínálkozik a felhasználói élmény és felülettervezés, az információs architektúra és a projektmenedzsment területén. Nagy a kereslet a VR-szakemberek iránt olyan területeken, mint az építészet és belsőépítészet, az audiovizuális és szórakoztatóipar stúdiókkal és ügynökségekkel, az ipari tervezés és mérnöki ipar, a digitalizált városok, az oktatás és a kommunikáció.
Azok, akik elvégzik a mesterképzést, számos szakmai lehetőség közül választhatnak:
- VR mesemondók: új jövőbeli narratívák tervezői és alkotói.
- Virtuális valóság tervezők és tartalomfejlesztők a Unity Engine-nél.
- Rendezők és tartalomfejlesztők VR platformokhoz.
- UX tervezők virtuális valóság felhasználásával.
- XR / VR tartalommal és termékekkel foglalkozó projektmenedzserek.
- Kiállítók és magával ragadó környezettel rendelkező rendezvények szervezői.
- Szimulációs fejlesztők és tervezők az építészet és a tervező stúdiók számára.
- VR-alkotók és animációs, utómunkálati (FX) vagy játékstúdiók specialistái.
- XR terméktervezők ICT (információs és kommunikációs technológia) cégek, interaktív ügynökségek vagy kereskedelmi alkalmazások számára.