MA Globalizációs és Fejlesztési Tanulmányok
Maastricht University, Faculty of Arts and Social Sciences
Kulcs információ
Campus helye
Maastricht, Hollandia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
1 év
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 209 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
01 Sep 2024
* a program intézményi díja: 15 800 €
Bevezetés
Szenvedélye van a globalizáció és a fejlesztés területén végzett kutatás és munka iránt, ami alapképzésben vagy a területen szerzett tapasztalatokban gyökerezik?Érdekelnek az egyének és a közösségek, valamint a globális észak és dél közötti tágabb kapcsolatok?Megvan az ambíciója, hogy fejlessze tudományos kutatási készségeit, és hogy tudományos meglátásait felhasználva pozitív hatást gyakoroljon a világra?Ha igen, ez lehet a megfelelő program az Ön számára.A globalizációs és fejlesztési tanulmányok mesterképzése egy társadalomtudományi program, amely arra összpontosít, hogy a globalizáció dinamikája hogyan befolyásolja a fejlődő területeket.Ön fejleszti azokat az elméleti, elemző és gyakorlati készségeket, amelyek elengedhetetlenek a globalizáció és a fejlődés tudományos vagy szakmai karrierjéhez.
Belépők
Tanterv
Miért ez a program?
A Globalizáció és Fejlesztési Tanulmányok mesterképzése egy társadalomtudományi program, amely arra összpontosít, hogy a globalizáció hogyan befolyásolja és összekapcsolja a közösségeket szerte a világon. Miközben elismerjük az államok és a kereskedelem makroszintű szerepét a globalizációs és fejlődési folyamatokban, arra összpontosítunk, hogy ezek hogyan tapasztalhatók meg „az alapoktól kezdve” a családok, az őslakos közösségek, a bevándorló diaszpórák, az alulról építkező szervezetek és az egyéni döntéshozók mindennapi életében. és civil szervezetek. Ebben a programban a globalizációra és a fejlődésre adott változatos helyi válaszokat fogja tanulmányozni azon szereplők által, akik központi szerepet játszanak ezekben a folyamatokban, és azok, akiket marginalizálnak ezek.
Ez a program a Bölcsészettudományi és Társadalomtudományi Kar 20 éves globalizációs és fejlesztési oktatására épül. Kifejezett globális és transznacionális irányultsága van: a befogadás és kirekesztés dinamikájától az emancipációig és felhatalmazásig, hibrid identitásokig, transznacionális társadalmi és politikai formációkig, valamint a társadalom átalakításának új lehetőségeiig. Szilárd tudásalapot alakít ki a globalizációval és fejlődéssel kapcsolatos fogalmak, elméletek és kérdések terén. A problémaalapú tanulás (PBL) használatával, amely nagyon jól illeszkedik a globalizációs és fejlesztési tanulmányokhoz, a tanulás probléma- és elméletvezérelt, és megköveteli, hogy a tanulók aktívak legyenek, nem pedig passzívak.
A választás szabadsága
Rengeteg mozgástere lesz, hogy az Ön igényeihez igazítsa a programot. Például választhat olyan kurzusokat, amelyek megfelelnek saját céljainak és érdeklődési körének, például:
- Állampolgárság és migráció összehasonlító szemszögből
- Brókerek és fordítók a fejlesztésben: A civil társadalom a középpontban
- Nemzetközi kereskedelmi jog
Szakdolgozatához választhat a kutatói gyakorlat, a külföldön végzett terepmunka és az asztali tanulmány között.
Nemzetközi tanterem
Az első naptól kezdve különböző nézőpontokkal és tapasztalatokkal kell szembenéznie, miközben a világ minden tájáról érkező munkatársakkal és hallgatókkal kommunikál. Ez az interakció javítja világképét, közelebb hozva Önt a program azon céljához, hogy ne csak elméletet és módszertant tanítson, hanem a nemzetközi elérhetőséget és megértést is. A globalizációs és fejlesztési tanulmányok mindig is nagy változatosságot élveztek. A 2019/20-as tanévben 39 diák érkezett 16 különböző országból ebben a programban. A program nemzetközi jellegét tovább biztosítja – például Németországból, az Egyesült Államokból, Dél-Afrikából és Etiópiából – a munkatársak nemzetközi összetétele. A program szoros kapcsolatot ápol a globális déli, dél-koreai, ghánai, dél-afrikai, indiai stb. szervezetekkel és egyetemekkel is. Az ilyen sokszínűség nemzetközi légkört teremt, amelyet a program nemzetközi orientációja erősít.
Probléma alapú tanulás
Mint sok Maastrichti Egyetem programja, a Globalizációs és Fejlesztési Tanulmányok program is problémaalapú tanulás (PBL) segítségével történik. A 12-15 diákból álló oktatócsoportokban megtudhatja, hogyan végezzen tudományos kutatásokat, és keressen megoldást konkrét „problémákra”, amelyek olyan helyzetekből származnak, amelyek a globalizáció és a fejlődés aktuális kérdéseit érintik. Az oktatók segítőként működnek, és szükség szerint segítséget nyújtanak. Ez megtanít akadémikusként gondolkodni, és segít fejleszteni a függetlenséget és a problémamegoldó készségeket, amelyekre a területen szüksége lesz.
Akadémiai készségek
Kutatási készségekre lesz képzett, beleértve:
- A probléma meghatározása
- Kutatási kérdések megfogalmazása
- Módszertan kiválasztása
- Mérföldkövek meghatározása
- Az eredmények bemutatása
Fókusz a kutatásra
A globalizációval és a fejlődéssel kapcsolatos elméletek, koncepciók és kutatási módszerek alapos megértését fogja fejleszteni, miközben feltárja a globális dél országai számára releváns kortárs globális problémákat. Megvizsgálja az egyenlőtlenség, a szegénység és a kiszolgáltatottság problémáit, és feltárja a kortárs globális szereplők, például a feltörekvő gazdaságok, a migráns diaszpórák és a transznacionális aktivista csoportok lehetséges szerepeit.
Mélyreható ismereteket szerezhet azokról a perspektívákról, amelyek globális szinten hangsúlyozzák a szereplők közötti mikroszintű kapcsolatokat, bemutatva, hogy a globális északot délhez – valamint a globális délen belüli – összekötő kapcsolatok hogyan eredményeznek globális jelenségeket. Megismerheti a Maastrichti Egyetem élvonalbeli kutatása által erősen képviselt két kutatási perspektívát: a „transznacionalizmust” és a „tudomány, technológia és társadalom tanulmányait a fejlődés érdekében”.
Kutatásmódszertan
Különféle kutatási módszereket ismerhet meg, mint pl.
- Esettanulmány
- Néprajz
- Interjú
- Diszkurzuselemzés
- Leíró statisztika
- Korreláció
Gyakorlat, terepmunka vagy asztali tanulmány
A második félév során kombinálni fogja az akadémiai kutatást a "valós világ" problémáinak elemzésével, akár tudományos gyakorlat, terepmunka vagy asztali tanulmány révén. A diplomamunkád ezen a munkán fog alapulni.
Terepmunka példa
Jana Echterhoff, a globalizációs és fejlesztési tanulmányok (GDS) mesterszakos hallgatója ( FASoS ) jelenleg adatokat gyűjt szakdolgozatához a mexikói Nogales városában található amerikai határátkelőnél. Tapasztalatait a Deutsche Welle cikkében ismertette „Az emberi tragédiák a mexikói falnál” címmel.
Akadémiai gyakorlat
Kutatásokat végezhet nemzeti és nemzetközi tudásintézetekben vagy szervezetekben, például:
- Goethe Intézet, Dakar, Szenegál
- Migrációs Intézet, Finnország
- Európai Női Lobby, Belgium
- Transznacionális Intézet, Amszterdam
Terepmunka
A különböző helyszíneken végzett kutatások és a terepen gyűjtött adatok elemzése révén tereptapasztalatot is szerezhet. A hallgatók projekteket készítettek:
- Migráció és fejlődés, Ghána
- Nanotechnológia, India
- Vidékfejlesztés, Dél-Afrika
- Menekültpolitikai aktivizmus
Asztali tanulmány
Dönthet úgy, hogy a kutatást íróasztali tanulmányként végzi, amely nagyrészt irodalmi kutatásokon fog alapulni. A hallgatók által tárgyalt témák a következők:
- Fairtrade problémák
- Kína szerepe a világban
- Szociális jólét és a gyermek a fejlesztési együttműködésben
Prémium kitüntetési program
Szeretné megszerezni ezt az extra előnyt azzal, hogy valós tapasztalatokat szerez tanulmányai során? A Premium kitüntetési program segít a munkaadók által keresett tapasztalatok megszerzésében és a készségek fejlesztésében. Egy diákcsapat tagjaként és oktatóink irányítása alatt körülbelül három hónapot tölthet egy vállalat, civil szervezet vagy oktatási intézmény valós feladatán. Emellett személyes fejlesztési terven is dolgozhat, intenzív egyéni coachingban részesül, valamint mesterkurzusokon és workshopokon vesz részt. Mindez körülbelül 250 órát vesz igénybe, de egy életre szóló előnyökkel jár.
A program fénypontjai
A globalizációs és fejlesztési tanulmányok mesterképzése lehetőséget ad arra, hogy:
- Tanuljon egy transznacionális perspektíván alapuló tantervből;
- Vegyen részt egy igazán nemzetközi osztályteremben: a 2019/20-as programban 39 diák érkezett 16 különböző országból;
- Döntse el, hogy szakdolgozatát szakmai gyakorlat, asztali tanulmány vagy terepmunka alapján írja meg;
- Tervezze meg programját a Maastrichti Egyetem más mesterképzési programjai közül választható tárgyak kiválasztásával (pl. Nemzetközi Kereskedelmi Jog, Globális Egészségügy).
Tanfolyamok és tanterv
A globalizáció és fejlesztési tanulmányok mesterképzése arra összpontosít, hogy a globalizáció dinamikája hogyan befolyásolja a fejlődő területeket. Alaposan megértheti a globalizációval és a fejlődéssel kapcsolatos elméletet, kérdéseket és kutatási módszereket. Ez felkészíti Önt arra, hogy egyetemeken, civil szervezeteknél vagy kormányzati szervezeteknél dolgozzon.
1. félév
- Kutatási módszerek a globalizáció és a fejlődés területén
- A globalizáció és a fejlődés elméletei és történetei
- Globalizáció és szegénység: összekapcsolt világ
- Tudományos és technológiai tanulmányok (STS) a fejlesztésért globális kontextusban
- Transznacionális migránshálózatok és áramlások
- Kutatás a gyakorlatban
2. félév: opciós gyakorlat
- Brókerek és fordítók a fejlesztésben: középpontban a civil társadalom
- Globális kapcsolatok: nem eurocentrikus történeti narratívák
- Gyakornoki értékelési jelentés
- Gyakornoki szakdolgozat
- Szakdolgozat írása és bemutatása
2. félév: opcionális asztali tanulmány
- Brókerek és fordítók a fejlesztésben: középpontban a civil társadalom
- Globális kapcsolatok: nem eurocentrikus történeti narratívák
- Asztali tanulmányi dolgozat
- Szakdolgozat írása és bemutatása
2. félév: opciós terepmunka
- Terepmunka szakdolgozat
- Szakdolgozat írása és bemutatása
Rangsorok
A Globalizációs és Fejlesztési Tanulmányok hallgatóinak 68%-a ajánlaná ezt a programot: Elsevier 2019
Íme néhány kiemelt téma a Globalizációs és Fejlesztési Tanulmányok programból.
- A hallgatók 79%-a elégedett vagy nagyon elégedett a vizsgával
- A tanulók 70%-a elégedett vagy nagyon elégedett a létesítményekkel
- A hallgatók 65%-a elégedett vagy nagyon elégedett a tanulmányi programmal
További információkért látogasson el az Elsevier webhelyére.
Képtár
Karrierlehetőségek
A te jövőd
A Globalizációs és Fejlesztési Tanulmányok végzettjeként alapos tudományos képzése felkészít mind a szakmai, mind a tudományos karrierre.
Karrier kilátások
Számos karrierút közül választhat, többek között:
- Munka a fejlesztési szektorban civil szervezeteknél és más hasonló szervezeteknél kutatóként, projektmenedzserként, igazgatósági tagként, stratégaként, figyelemfelkeltő kampányolóként, adománygyűjtőként vagy lobbistaként;
- Csatlakozás a közszférához kormányzati szerveknél politikai döntéshozóként, elemzőként, kutatóként vagy projektfejlesztőként;
- Belépés a magánszektorba fejlesztési hatásokkal foglalkozó tanácsadóként;
- Munka a médiában, riporterként, szövegíróként vagy sajtóreferensként, agytrösztként;
- Belépés egy agytrösztbe vagy az akadémiába, kutatóként vagy Ph.D. jelölt.
Néhány vállalat és intézmény, ahol öregdiákjaink dolgoznak:
- Német Amerikai Kereskedelmi Kamara
- Egyesült Nemzetek
- Európai Fejlesztési Központ
- Afrika tiszta energia
- Európai Parlament
- Az Amnesty International
- Zöld Klíma Alap
- Olimpiai Bizottság
Diplomásaink több mint 80%-a foglalkoztatott, 10%-uk szakmai gyakorlatot végez, 10%-uk pedig Ph.D. Jelölt vagy második mesterképzést folytat.
Néhány példa azokra a pozíciókra, amelyekbe végzettjeink kerültek:
- újságíró, Axel Springer;
- Marketing és kommunikációs tiszt, Africa Clean Energy;
- politikai tiszt, Európai Fejlesztési Központ;
- projekt koordinátor, nemzetközi kéz a kézben;
- Független Tanácsadó, RAIN Alapítvány;
- Kommunikációs gyakornok, Global Off-Grid Lighting Association;
- Kutatógyakornok, Fejlesztési és Béke Intézet.
A program eredménye
Miért pont ez a program?
A Globalizációs és Fejlesztési Tanulmányok mesterképzése egy társadalomtudományi program, amely arra összpontosít, hogy a globalizáció hogyan befolyásolja és összekapcsolja a közösségeket szerte a világon. Miközben elismerjük az államok és a kereskedelem makroszintű szerepét a globalizációs és fejlődési folyamatokban, arra összpontosítunk, hogy miként tapasztalják meg ezeket „az alapoktól kezdve” a családok, az őslakos közösségek, a migráns diaszpórák, az alulról építkező szervezetek és az egyes döntéshozók mindennapi életében. és civil szervezetek. Ebben a programban a globalizációra és a fejlődésre adott változatos helyi válaszokat tanulmányozhatja azon szereplők részéről, akik központi szerepet játszanak ezekben a folyamatokban, és akiket ezek a folyamatok marginalizálnak.
Ez a program a Bölcsészettudományi és Társadalomtudományi Kar 20 éves globalizációs és fejlesztési oktatására épül. Kifejezett globális és transznacionális irányultsága van: a befogadás és kirekesztés dinamikájától az emancipációig és a felhatalmazásig, a hibrid identitásokig, a transznacionális társadalmi és politikai formációkig, valamint a társadalom átalakításának új lehetőségeiig. Szilárd tudásalapot alakít ki a globalizációval és a fejlődéssel kapcsolatos fogalmak, elméletek és kérdések terén. A Globalizációs és Fejlesztési Tanulmányokhoz nagyon jól illeszkedő problémaalapú tanulás (PBL) használatával a tanulás probléma- és elméletvezérelt, és megköveteli, hogy a tanulók aktívak legyenek, nem pedig passzívak.
A választás szabadsága
Nagy mozgástere lesz, hogy a programot az Ön igényeihez igazítsa. Például választhat olyan kurzusokat, amelyek megfelelnek saját céljainak és érdeklődési körének, például:
- Állampolgárság és migráció összehasonlító szemszögből
- Brókerek és fordítók a fejlesztésben: A civil társadalom a középpontban
- Nemzetközi kereskedelmi jog
Szakdolgozatához választhat a kutatói gyakorlat, a külföldön végzett terepmunka és az asztali tanulmány között.
Tanári kar
- Lauren Wagner
- Elsje Fourie
- Bilisuma Dito
- Adam Dixon
- Wiebe Nauta
- Valentina Mazzucato
Nemzetközi osztályterem
Az első naptól kezdve különböző nézőpontokkal és tapasztalatokkal kell szembenéznie, miközben a világ minden tájáról érkezett személyzettel és hallgatókkal kommunikál. Ez a kölcsönhatás továbbfejleszti világképét, közelebb hozva Önt a program azon céljához, hogy ne csak elméletet és módszertant tanítson, hanem a nemzetközi elérhetőséget és megértést is. A Globalization & Development Studies mindig is nagy változatosságnak örvend. 2021/2022-ben 35 hallgató érkezett 14 különböző országból ebben a programban. A program nemzetközi jellegét tovább biztosítja – például Németországból, USA-ból, Dél-Afrikából és Etiópiából – a munkatársak nemzetközi összetétele. A program emellett szoros kapcsolatokat ápol a globális déli, dél-koreai, ghánai, dél-afrikai, indiai stb. szervezetekkel és egyetemekkel. Az ilyen sokszínűség nemzetközi légkört teremt, amelyet a program nemzetközi orientációja erősít.
Akadémiai készségek
Kutatási készségekre lesz képzett, beleértve:
- A probléma meghatározása
- Kutatási kérdések megfogalmazása
- Módszertan kiválasztása
- Mérföldkövek meghatározása
- Az eredmények bemutatása
Kutatásmódszertan
Különféle kutatási módszereket ismerhet meg, mint pl.
- Esettanulmány
- Néprajz
- Interjú
- Diszkurzuselemzés
- Leíró statisztika
- Korreláció
Gyakorlat, terepmunka vagy asztali tanulmány
A második félév során kombinálni fogja az akadémiai kutatást a "valós világ" problémáinak elemzésével, akár tudományos gyakorlaton, terepmunkán vagy asztali tanulmányon keresztül. A diplomamunkád ezen a munkán fog alapulni.
Akadémiai gyakorlat
Kutatásokat végezhet nemzeti és nemzetközi tudásintézetekben vagy szervezetekben, például:
- Goethe Intézet, Dakar, Szenegál
- Migrációs Intézet, Finnország
- Európai Női Lobby, Belgium
- Transznacionális Intézet, Amszterdam
Terepmunka
A különböző helyszíneken végzett kutatások és a terepen gyűjtött adatok elemzése révén tereptapasztalatot is szerezhet. A hallgatók projektjei voltak:
- Migráció és fejlődés, Ghána
- Nanotechnológia, India
- Vidékfejlesztés, Dél-Afrika
- Menekültpolitikai aktivizmus
Asztali tanulmány
Dönthet úgy, hogy a kutatást íróasztali tanulmányként végzi, amely nagyrészt irodalmi kutatásokon fog alapulni. A hallgatók által tárgyalt témák a következők:
- Fair trade kérdések
- Kína szerepe a világban
- Szociális jólét és a gyermek a fejlesztési együttműködésben
A program fénypontjai
A globalizációs és fejlesztési tanulmányok mesterképzése lehetőséget ad arra, hogy:
- Tanuljon egy transznacionális perspektíván alapuló tantervből
- Vegyen részt egy igazán nemzetközi osztályteremben: a 2020/21-es programban 35 diák érkezett 14 különböző országból
- Válassza ki, hogy szakdolgozatát szakmai gyakorlat, asztali tanulmány vagy terepmunka alapján írja meg
- Tervezze meg programját a Maastrichti Egyetem más mesterképzései közül választható tárgyak kiválasztásával (pl Nemzetközi Kereskedelmi Jog, Globális Egészségügy)
Ösztöndíjak és finanszírozás
Nyitott és elérhető akadémiai közösségként az UM számos ösztöndíjat kínál a legjobban teljesítő, személyes fejlődési potenciállal rendelkező egyetemi és posztgraduális hallgatók támogatására, akik pénzügyi nehézségekkel küzdenek, hogy diplomát szerezzenek az UM-ban. Az UM ösztöndíjas hallgatói az egyetem fontos nagyköveteiként működnek tanulmányaik alatt és után. Az UM ösztöndíjas hallgatókat tudományos kiválóságuk, tanórán kívüli elkötelezettségük, aktív állampolgárságuk és pénzügyi szükségleteik alapján választják ki. Mivel az ösztöndíjak száma korlátozott, a kiválasztási folyamat erős versenyben zajlik.