MA a kreatív iparban
Radboud University
Kulcs információ
Campus helye
Nijmegen, Hollandia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
1 év
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 314 / per year *
Jelentkezési határidő
01 Jul 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
* EU/EGT állampolgárok számára; 16 500,00 € nem EU/EGT állampolgárok számára
Bevezetés
A mai dinamikus médiavilágban a kreativitás és az innováció elválaszthatatlanul integrálódik a technológiába és a globalizációba. A Radboud University segítünk abban, hogy tükrözõ, kíváncsi és kritikus képet alakítson ki a kreatív iparágakról, valamint annak kapcsolatáról a gazdasággal és a kereskedelemmel. Arra kérjük, hogy tekintsen túl a hitelesség ígéretén, az érték iránti igényen vagy a kreatív iparágak minőség iránti törekvésein. De ami a legfontosabb, hogy soha ne felejtsük el magát; a kreatív iparágak szíve a kulturális termék vagy esemény. Ezért minden kurzusban, minden vitában kiindulási pontunk az esztétikai és a kreatív elem. Az új érték és jelentőség növelése a kreatív iparágakban.
A kreatív iparágak mester szakterületén a művészeti termékre összpontosítunk. Nézünk egy csodálatos új világot, ahol a nagy divat kölcsönhatásba lép a technológiai eszközökkel, és ahol a televíziós sorozat egyre nagyobb teret nyer a moziban. Azt is megvizsgálja (poszt) ipari társadalmunk, mint kulturális jelenség.
Tények és számok
- Fokozat: Művészetek és Kultúra MA
- Kar: Bölcsészettudományi Kar
- Croho kód: 60087
- Időtartam: 1 év (60 EC), teljes munkaidőben
- Kezdő hónap (ok): szeptember
- Az oktatás nyelve: angol
- Beiratkozott hallgatók: évente 50–75
- Kapcsolattartási idő: hetente 10–17 óra
Mesterképzés a kreatív iparágakban: valami neked?
- Nézze meg a kreatív ipar sok területét: nemcsak a divatot, a zenét, a filmet és a televíziót, hanem a (szociális) médiát és az oktatást is.
- A kreatív iparágak felé fordulunk, nagy hangsúlyt fektetve a kultúrára.
- Gyakorlati program, hetente több megbízással, kihívást jelent a „puha készségek” fejlesztésére, hogy sikeres legyen a munkaerőpiacon.
- Szoros kapcsolatban állunk Nijmegenben és környékén található művészeti és kulturális szervezetekkel.
Miért tanulmányozza ezt a programot?
- A kreatív iparágak felé fordulunk, nagy hangsúlyt fektetve a kultúrára: a kreatív tárgyat, terméket vagy folyamatot helyezzük a vizsgálat középpontjába. Ez a hangsúly a megközelítésünket egyedivé teszi Hollandiában.
- A kreatív ipar számos területét vizsgáljuk: nemcsak a divatot, a zenét, a filmet és a televíziót, hanem a (szociális) médiát és az oktatást is.
- Gyakorlati megközelítést alkalmazunk ezen a területen úgy, hogy nemcsak a nagy szereplőkre, például a globális konglomerátumokra, hanem a kis- és középvállalkozásokra is figyelünk, és nem felejtsük el az egyszemélyes / női vállalkozásokat.
- Programunk gyakorlati jellegű, heti több feladattal, amelyek kihívást jelentenek a „puha készségek” fejlesztésében, hogy sikeres legyél a munkaerőpiacon.
- Szoros kapcsolatban állunk Nijmegenben és környékén található művészeti és kulturális szervezetekkel. Ezeket a kapcsolatokat felhasználva megismerheti az iparágokat, amelyekben dolgozni fog.
Belépők
Tanterv
A mi megközelítésünk ehhez a területhez
A kreativitás igencsak kívánatos árunak számít kortárs kultúránkban. A kreativitás – állítják a közgazdászok és a kormánytisztviselők – szükséges az innovációhoz, és az innováció gazdasági jóléthez vezet. Mégis, mit jelent kreatívnak lenni? Mik azok a kreatív termékek?
A kreatív iparágak dinamikus és összetett terület, amely a globalizáció és az új és izgalmas technológiák folyamatos fejlődése miatt gyorsan változik. A Radboud University webhelyen a kreatív ipar számos területére tekintünk át, például:
- Divat: A divat egy kereskedelmi, kreatív és kulturális iparág, amely anyagi tárgyakat, például textileket és ruhákat, de olyan anyagtalanabb értékeket is előállít és fogyaszt, mint a trendek, képek, jelentés, vágy, tapasztalat és (szépség)ideálok. A divat csillogása elcsábíthat bennünket, de az olajipar után ez a legszennyezőbb iparág. A mezőnyt a hihetetlen sebesség, a gyors forgás és a nagy pazarlás uralja. Megtarthatja-e a divatipar csillogását, de fenntarthatóbbá válhat?
- Média: A kortárs médiavilágot globális konglomerátumok uralják, amelyek különböző iparágakban tevékenykednek, például filmstúdiók, vidámparkok, televíziós hálózatok, sport- és hírcsatornák, lemezkiadók, kiadók és játékfejlesztők. Ennek eredményeként az iparág kulturális gazdasággá alakult át, ahol mindössze hat „médiaóriás” – köztük a Disney és a Time Warner – irányítja az általunk olvasott, nézett vagy hallgatott tartalmak 90%-át. Megnézzük, hogyan alakítja a médiaipar a kortárs médiaprodukciók formáját és tartalmát egyaránt.
- Oktatás: A kreativitás és az úgynevezett „21. századi készségek” az oktatásban olyan készségek, amelyek fontosak a kortárs posztindusztriális társadalmakban. Azt is késztetése, hogy az emberek tanuljanak, és növeljék „kulturális intellektusukat”, a termékek népszerűsítésére is használják. Például a múzeumok sokkal interaktívabbakká válnak, hogy a látogatók jobban megértsék tartalmukat.
Kihívások, amelyekkel a kreatív iparágak szakértői szembesülnek
A kreatív iparágakkal kapcsolatos megközelítésünk egyszerre elméleti és pragmatikus. Ezen a mesterszakon a kreatív iparágak területének kisebb és nagyobb szereplőit vizsgáljuk, a globális konglomerátumoktól egészen az egyszemélyes/női cégekig. Megnézzük, milyen kihívásokkal nézhetnek szembe. Ezek a kihívások a következők:
- Megpróbálja meghatározni, mi fog történni a jövőben. A kreatív iparágak jövőbeli szakértőjeként megtanulja elemezni és megjósolni magának a területnek a trendjeit: a gyakorlati kérdésektől, mint például, hogy az iPhone milyen hatással lehet a divatra, egészen az általánosabb kérdésekig, mint például, hogyan hozhatja össze a kultúra a közösségeket, vagy hogyan tudja a kreatív az iparágak a szépség, a minőség és a jelentésalkotás értékeibe fektetnek be.
- Igyekszik fenntarthatóbbá tenni a területet. A kreatív iparágakban a trendek meglepően gyors ütemben mozognak. A holnap kötelező darabja a jövő héten a régi lesz. Lehetséges-e lassítani a trendeket a gyorsan változó globalizált világban? Vagy bevezethetjük a lassúságot, mint új trendet?
Szakterületek
A Creative Industries a Művészetek és Kultúra mesterképzés szakiránya. A másik angol nyelvű szakirány:
- Turizmus és kultúra
Karrierlehetőségek
Karrier kilátások
Ha azon a területen szeretne karriert csinálni, ahol a művészet találkozik a kereskedelemmel, ahol a nagyérdemű találkozik a kereskedelemmel, és ahol az elit találkozik a nyilvánossággal, akkor a kreatív iparágak mesterszaka minden bizonnyal megfelel az érdeklődési körének.
Készségek
Ez a mesterképzés segít kialakítani azt a reflexiós, érdeklődő és kritikus hozzáállást, amelyre szüksége van ahhoz, hogy sikerrel járjon ezen a területen, miközben alaposan megvizsgálja a kutatási módszereket és az e témákat körülvevő vitákat. Megismerheti a szakpolitikai dokumentumokat, az üzleti terveket, a jövőre vonatkozó forgatókönyveket, a kreatív terméken alapuló iparági fejlett ismereteket. Képes lesz felmérni a jövőbeli trendeket is, különösen ami az iparágat illeti. Röviden: rendelkezni fog azokkal a készségekkel, amelyekre szüksége van ahhoz, hogy hozzájáruljon a fiatal és dinamikus kreatív szektor fejlődéséhez.
Munkaköri pozíciók
Azok a munkák, amelyeket a program elvégzése után végezhet, rendkívül változatosak. A kreatív iparágak terepe éppoly sokrétű, mint nagy, és folyamatosan bővül, rengeteg új potenciális munkahelyet teremtve. Ezért arra számítunk, hogy egyre nagyobb lesz a kereslet a kreatív iparágakban jártas emberek iránt.
Hogy képet kapjon a lehetséges állásokról, íme egy minta azokból a munkákból, amelyeket végzett hallgatóink jelenleg végeznek:
- Trendfigyelő cégeknek
- Művészeti oktatási tanácsadó egy oktatási szervezet számára
- „Minőségi televíziós” tanácsadó egy országos kereskedelmi televízió számára
- Kultúrpolitika-alkotó a kormány számára
- Fesztiválszervező
- Webmester egy múzeumban
- Programszervező egy filmfesztiválon
Kreatív iparágak a tévében!
Az Ondernemen doen we zo („Hogyan vezetjük vállalkozásunkat”) című holland tévéműsor a kreatív iparágakról szóló adásban mutatta be kreatív iparágak mesterképzését. Az egykori diák, Ricardo arról a trendfigyelő cégről beszélt, amelyet diploma megszerzése után indított.
Radboud Karrier szolgáltatás
Radboud A Karrierszolgálat segíti a hallgatókat a szakmai gyakorlat megtalálásában, pályaválasztási tanácsokat ad, valamint tippeket és útmutatást ad az álláspályázathoz.
Kutatásaink ezen a területen
Egy kis minta a kreatív iparágak területén végzett kutatásból: Radboud University :
Divat és technológia
Radboud University Anneke Smelik professzor vezeti a „Crafting Wearables” interdiszciplináris kutatási projektet, amelynek célja robusztus és divatos, valamint a gyártási láncon belül kereskedelmileg életképes viselet tervezése. Míg a divatos technológia, vagyis a „viselhető eszközök” jövőjét már sokszor meghirdették, a gyakorlat elmarad. A hordható eszközök ritkán hagyják el a laboratóriumot vagy a kifutót, mert nem tesztelik őket a teljes gyártási láncon keresztül; a tervezés esztétikája nincs beépítve a technológiába; vagy szerkentyű marad anélkül, hogy figyelembe venné viselője testét, személyazonosságát vagy teljesítményét. Az egymással összefüggő kutatási projekteken keresztül ez az interdiszciplináris program áthidalja az elmélet és a gyakorlat, a kísérlet és az ipar, valamint a tervezés és a gyártás közötti szakadékot. Ennek eredményeként a projekt nemcsak hordható termékeket készít, hanem azt is elemzi, hogy a divatos technológia hogyan kapcsolódik az identitáshoz, megérti társadalmi hatását, közelebb hozza a technológiát a divattervezéshez, és a kreatív ipar versenyképes ágává teszi Hollandiában.
Sonic Interaction
Radboud University Vincent Meelberg oktató a hang és az interakció kapcsolatát kutatja. Az emberi lények hangok, például beszéd segítségével lépnek kapcsolatba egymással. A zenélés a hangos interakció egyik formája is. Az olyan eszközök, mint a riasztók, mobiltelefonok és még az autók is hangon keresztül kommunikálnak felhasználóikkal. Kutatásában Meelberg a hangos interakció e különböző formáit vizsgálja, mind a hétköznapi hangokra, mind a művészi gyakorlatok eredményeként létrejött hangokra, mint például a zene, a rádiójátékok és a hangművészet. Ez a kutatás olyan kérdésekkel foglalkozik, mint a hangok interakciós módjai, hogyan határozza meg a hang a környezet megtapasztalásának módját, és hogy a művészi gyakorlatok hogyan taníthatnak meg bennünket arról, hogy a hang milyen hatással lehet ránk.
Vincent Meelberg a Journal of Sonic Studies alapító szerkesztője, és a közelmúltban közösen kiadta a hangzó művészetről szóló könyvet, a The Routledge Companion to Sounding Art (Routledge 2017) címet.
Médiaipar
Martijn Stevens a kreatív iparágakban folyó multidiszciplináris és ágazatközi együttműködés társadalmi, kulturális és szervezeti dimenzióit tanulmányozza. Gyakran hangoztatják, hogy a kreatív iparágak az innováció mozgatórugói, és emellett a sikeres innováció többnyire kapcsolatokon keresztül valósul meg. Az „együttműködő elkötelezettség” kultúrája ezért kulcsfontosságú. A kreatív iparágak ugyanakkor rendkívül ambivalensek és intézményileg is összetettek az egymással ellentétes diskurzusok és az eltérő vonatkoztatási keretek egyidejű együttélése miatt, ami gyakran disszonanciát és zavart okoz az alkotói folyamatban. Következésképpen az innováció nem feltétlenül kényelmes vagy élvezetes vállalkozás. Ezért különös figyelmet kell fordítani a kölcsönös bizalom és tisztelet erősítésére.
A keresztdiszciplináris kutatások iránti élénk érdeklődés mellett Martijn Stevens szenvedélyesen szereti olyan tanulási környezet kialakítását is, amely elősegíti a közös kísérletezést és az interdiszciplináris gondolkodást. Ezért több olyan projektben is részt vett, amelyek célja a művészet, a tudomány és a bölcsészettudományok területén dolgozó hallgatók közötti kölcsönös csere ösztönzése volt.