MSc Természettudományi Fenntartható Fejlődésért
Linköping University
Kulcs információ
Campus helye
Linköping, Svédország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
4 félévben
Pace
Teljes idő
Tandíjak
SEK 274 400 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Aug 2024
* csak az EU-n, EGT-n és Svájcon kívüli hallgatók számára
Bevezetés
Legyen részese a fenntartható jövő megoldásának! A jövőnek fenntartható megoldásokra van szüksége a társadalmi kihívásokra. Ez a program holisztikus interdiszciplináris megközelítést kínál az aktuális társadalmi problémákhoz, mint például az éghajlatváltozás, a természeti erőforrások kiaknázása, a növekvő energiaigény és az egyenlőtlenség.
A mesterképzés lehetővé teszi, hogy feltárja a fenntartható társadalmak létrehozásának összetettségét a fenntartható fejlődés és az Agenda 2030 elveivel összhangban. A program a globális környezeti változásokkal és a társadalmi átalakulással foglalkozik. Kihívást jelent a jelenlegi és jövőbeli környezeti aggodalmak kritikus elemzésére, a tudományos ismeretek alkalmazására az akadémiai tudományágakban, és interdiszciplináris kompetencia fejlesztésére. Képzése lehetővé teszi, hogy olyan készségeket fejlesszen ki, amelyek segítségével értelmezheti, megtervezheti, kommunikálhatja és megvalósíthatja a fenntarthatósági és környezeti kihívások megoldásait, amelyek nélkülözhetetlenek lesznek jövőbeni fenntartható fejlődés szakértői karrierje szempontjából.
Törzsanyag
Az alaptanfolyamokat úgy alakítottuk ki, hogy széles perspektívát nyújtsanak a környezetvédelmi kérdésekről, ugyanakkor lehetőséget nyújtsanak elméleti tudásának és gyakorlati készségeinek elmélyítésére meghatározott tudományterületeken. Terepkirándulások, laboratóriumi és térinformatikai gyakorlatok, térbeli elemzések a Norrköping Decision Arénában, szerepjátékok, tanulmányutak a környezetvédelmi szempontból progresszív Östergötland tartomány hatóságaihoz és vállalkozásaihoz – csak néhány módja annak, hogyan ismerkedhet meg a fenntartható megoldásokkal a gyakorlatban. Lehetősége lesz szakmai gyakorlatot vállalni Svédországban vagy külföldön működő vállalkozásoknál, szervezeteknél vagy kutatóintézeteknél, és oktatóinkkal együtt fejleszteni készségeit a multidiszciplináris kutatásban. Oktatási profilunk integrálva van a fenntartható fejlődéssel és a környezettudományokkal kapcsolatos fejlett kutatásokkal, és intézetünk kutatói egyénileg irányítják Önt a diplomamunka projektjének megtervezéséhez, megtervezéséhez és végrehajtásához.
Tanmenet
Bevezetés
A Tudomány a Fenntartható Fejlődésért mesterképzése egy kétéves, második ciklusú tanulmányi program, amely környezettudományi mesterképzéshez vezet. Ez a teljes munkaidős program erős alapot biztosít a fenntartható fejlődéssel és a környezeti változásokkal kapcsolatos kérdésekhez kapcsolódó szakmai karrierhez a nemzetközi és nemzeti ügynökségeknél, egyetemeken, önkormányzatoknál, szervezeteknél és vállalatoknál. A mesterképzés célja, hogy a hallgatók ismereteket szerezzenek a környezeti változásokról és a fenntartható társadalom megteremtésének kihívásairól. A program befejezése után a hallgatók önálló és kritikus megközelítést fognak kidolgozni a környezettudomány és a fenntarthatósági tanulmányok terén, és olyan készségeket és ismereteket sajátítottak el, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy aktívan dolgozhassanak ezeken a területeken, és hozzájáruljanak a fejlesztésekhez, akár gyakorlóként, akár kutatóként. A program teljesíti a hallgatók doktori képzésre való jogosultságát is a kapcsolódó területeken.
Cél
Nemzeti képesítések a svéd felsőoktatási törvény szerint
Tudás és megértés
Mesterfokozatban (120 kredit) a hallgatónak meg kell felelnie
- bizonyítani kell a környezettudomány terén szerzett ismereteit és megértését, beleértve a terület széles körű ismeretét és a terület egyes területein jelentős fokú speciális ismereteket, valamint betekintést a jelenlegi kutatási és fejlesztési munkába, és
- speciális módszertani ismereteket mutatnak be a környezettudományban.
Kompetencia és készségek
Mesterfokozat (120 kredit) esetén a hallgató:
- bizonyítani a tudás kritikus és szisztematikus integrálásának képességét, valamint elemezni, kiértékelni és kezelni az összetett jelenségeket, kérdéseket és helyzeteket, még korlátozott információkkal is
- bizonyítja, hogy képes kritikusan, önállóan és kreatívan azonosítani és megfogalmazni a kérdéseket, valamint képes előre meghatározott időkereten belül előrehaladott feladatokat megtervezni és megfelelő módszerekkel végrehajtani, és így hozzájárulni az ismeretek formálásához, valamint képes értékelni ezt a munkát.
- beszédben és írásban beszédben és írásban nemzeti és nemzetközi szinten egyaránt képes világosan beszámolni és megvitatni következtetéseit, valamint azokat a tudást és érveket, amelyeken azok alapulnak a különböző közönségekkel folytatott párbeszédben és
- bizonyítani a kutatási és fejlesztési munkában való részvételhez vagy az önálló foglalkoztatáshoz szükséges képességeket más képesített minőségben.
Ítélet és megközelítés
Mesterfokozat (120 kredit) esetén a hallgató:
- bizonyítja, hogy képes környezettudományi értékeléseket készíteni a vonatkozó diszciplináris, társadalmi és etikai kérdések alapján, valamint bizonyítja, hogy tisztában van a kutatási és fejlesztési munka etikai vonatkozásaival
- betekintést kell mutatnia a kutatás lehetőségeibe és korlátaiba, a társadalomban betöltött szerepébe, valamint az egyén felelősségébe a kutatások felhasználásáért, és
- bizonyítani, hogy képes felismerni a további ismeretek személyes igényét, és vállalni a felelősséget folyamatos tanulásáért.
Kutatás
A Fenntartható Fejlődés Tudományos mesterképzése lehetőséget biztosít a jelölteknek, hogy bővítsék tudományos és kutatási tapasztalataikat Linköping University folytatott kutatási együttműködések révén.
A Tematikus Tanulmányok - Környezeti Változás Tanszék más néven kutatásokat, doktori tanulmányokat és alapképzést folytat az aktuális környezeti kihívásokról és a környezeti állapot változó természetéről. A kutatás és az oktatás a társadalom és az egyén természetre gyakorolt hatására összpontosít.
A Tema M az interdiszciplináris környezettanulmányok erős hagyományára épít, amely 1980 óta áthatja a Víz- és Környezettudományi (Tema V) részleget, 2004 óta pedig a Klímatudományi és Politikai Kutatóközpontot (CSPR). a kortárs környezettudomány és környezetpolitika-fejlesztés kapcsán. A jelenlegi kutatások ezeken az interdiszciplináris, hosszú távú fókuszterületeken belül és között zajlanak.
A Klímatudományi és Politikai Kutatóközpont (CSPR) gyorsan kimagasló referenciaponttá vált az éghajlattudományi és politikai kutatásokkal kapcsolatos tanulmányok számára. A kutatás interdiszciplináris, és az éghajlatváltozással kapcsolatos problémákat a fenntartható fejlődést szolgáló egyéb intézkedésekkel – például a környezeti hatások korlátozásával és a természeti erőforrásokkal való felelős gazdálkodással – kontextusba helyezi.
Környezeti kihívás, éghajlatváltozás
Az éghajlatváltozás napjaink egyik legnehezebb kihívása. A kutatás két fő irányvonalat követ. Klímapolitika tágabb értelemben, a másik pedig klíma-biogeokémia, különös tekintettel az üvegházhatású gázok kibocsátására.
Környezeti kihívás Energiaellátás
A megújuló energiához való biztonságos hozzáférés a fenntartható társadalmi fejlődés előfeltétele. A jelenlegi energiatermelés és -fogyasztás szorosan kapcsolódik korunk súlyos környezeti és társadalmi problémáihoz.
Környezeti kihívások ismerete a fenntartható fejlődésért
Tanulmányozzuk, hogy a mai környezeti és fejlesztési kihívásokkal kapcsolatos ismeretek hogyan jönnek létre, hogyan képviseltetik magukat és legitimálják különböző kontextusokban, például oktatásban, kutatási gyakorlatokban, médiában és politikai folyamatokban.
Környezeti kihívás – Erőforrás-használat
A természeti erőforrásokkal való gazdálkodás a vízgazdálkodásról, a földhasználatról és a tápanyagáramlásról, valamint a fenntartható energiatermelésről szól. A tanulmányok esetében elemzési eszközöket és keretrendszereket fejlesztünk és fejlesztünk a jobb erőforrás-gazdálkodás érdekében.
Környezeti kihívás Anyagáramlások és szennyezés
A nap mint nap használt vegyi anyagok közül sok mérgező az emberre. Az e vegyi anyagok növekvő környezeti hatása miatti aggodalom megerősített ellenőrzést igényel. A kibocsátások és az üvegházhatású gázok egyensúlyának becslése egy másik része ennek a kihívásnak.
Tanulási környezet
Programunk a következő jellemzőket tartalmazza:
- Egyedülálló környezet: Egyike vagyunk azon kevés egyetemeknek, amelyek széles interdiszciplináris perspektívát kínálnak a környezettudományoknak, a bölcsészettudományoktól a társadalom- és természettudományokig. A kurzusokat a potenciális munkaadókkal és a hallgatókkal szoros párbeszédben tervezték, hogy a tartalom megfeleljen a jelenlegi környezeti problémáknak és a jövőbeli kihívásoknak.
- Erős kutatási kapcsolatok: A program és a kutatás között erős a kapcsolat, mivel minden tanár foglalkozik környezeti és fenntarthatósági kutatásokkal. Ez biztosítja a legújabb elméleti és módszertani ismeretek, kutatási eredmények oktatását.
- Magas színvonalú oktatás: Az oktatók folyamatosan dolgoznak kurzusaik minőségének javításán a hallgatói visszajelzések és a hallgatói képviselőkkel folytatott megbeszélések alapján a Programtanácsban.
- Magas tanár-diák arány: Ez a magas arány biztosítja a tanárok gyors és személyes visszajelzését, a tanárok és a diákok közötti szoros interakciót, valamint a tanulók aktív tanulását.
- Erős szakmai kapcsolatok: Az esettanulmányokon és tanulási tevékenységeken keresztül a hallgatók kapcsolatba lépnek a közeli környezetvédelmi hatóságok és kutatóintézetek személyeivel, és konkrétan dolgoznak a valós problémákkal és a társadalmilag releváns kérdésekkel.
- Problémaalapú tevékenységek: A hallgatók a kompetenciák széles körét sajátítják el a program során. Lehetőségük van arra is, hogy társadalomtudományi, természettudományi vagy humán tudományokra szakosodjanak. Diákjaink túlnyomó többsége a diploma megszerzésétől számított egy éven belül környezetvédelmi szempontból fontos munkát végez, vagy a felsőoktatásban folytatja tovább.
- Diákközpontú/aktív tanulás: A tanulóközpontú tanulási tevékenységek közé tartoznak a Norrköping Decision Arénában végzett gyakorlatok, amelyek a vizualizációt az interakció és a döntéshozatal erős eszközeként használják, szerepjátékok, ahol a tanulók különböző nézőpontú és érdeklődésű szervezeteket képviselnek az aktuális kérdésekben. és különféle kommunikációs technikák.
Belépők
Tanterv
1. félév (2024. ősz)
- 746A80 --- A fenntartható fejlődés kritikus perspektívái --- 7.5
- 746A61 --- Környezeti és erőforrás-használati kihívások --- 7.5
- 746A89 --- Változó bolygónk --- 7.5
- 746A90 --- Környezetpolitika és irányítás --- 7.5
2. félév (2025. tavasz)
Előkészítő tanfolyamok
- 746A71 --- Környezeti tanulmányok tervezése a fenntartható fejlődésben --- 7.5
- 746A91 --- Klímatudomány és éghajlatváltozás --- 7.5
- 746A92 --- Társadalmi átalakulások a fenntarthatóság felé --- 7.5
- 746A93 --- Fenntartható erőforrás-gazdálkodás --- 7.5
3. szemeszter (2025. ősz)
Előkészítő tanfolyamok
- 746A74 --- Fenntarthatóság a városi szférában: város/negyed/otthon --- 7.5
- 746A77 --- Környezettudományi gyakorlat --- 7.5
- 746A77 --- Környezettudományi gyakorlat --- 7.5
- 746A77 --- Környezettudományi gyakorlat --- 7.5
- 746A78 --- Környezettudományi kutatási ismeretek I --- 7.5
- 746A78 --- Környezettudományi kutatási ismeretek I --- 7.5
- 746A78 --- Környezettudományi kutatási ismeretek I --- 7.5
- 746A79 --- Környezettudományi kutatási ismeretek II --- 7.5
- 746A79 --- Környezettudományi kutatási ismeretek II --- 7.5
- 746A87 --- Környezettudományi gyakorlat --- 15
- 746A87 --- Környezettudományi gyakorlat --- 15
- 746A88 --- A fenntarthatósági kihívások és Pathways megjelenítése --- 7.5
4. félév (2026. tavasz)
Előkészítő tanfolyamok
- 746A55 --- Természettudomány a Fenntartható Fejlődésért Mesterdolgozat --- 30
Ösztöndíjak és finanszírozás
Ösztöndíjak
A Linköping Egyetem (LiU) korlátozott számú ösztöndíjat kínál kiemelkedő nemzetközi hallgatóknak. Egyes programok és nemzetiségek esetében a Svéd Intézeten keresztül is lehet pályázni ösztöndíjra. Más finanszírozási lehetőségek is vannak a svédországi tanulmányokhoz.
LiU nemzetközi ösztöndíj
A LiU nemzetközi ösztöndíj célja a jelentős tudományos potenciállal rendelkező nemzetközi mesterképzési hallgatók támogatása, akiknek tandíjat kell fizetniük. A LiU nemzetközi ösztöndíjjal elnyert hallgató tandíja 25, 50 vagy 75%-kal csökken. Korlátozott számú ilyen ösztöndíjat kínálunk új hallgatók számára.
Jogosult vagyok jelentkezni?
Ösztöndíjra azok a hallgatók pályázhatnak, akik a Linköping Egyetem mesterképzésére jelentkeztek, és megfelelnek az alábbi feltételeknek:
- határidőig jelentkeztél az első felvételi fordulóra
- határidőre benyújtotta az összes szükséges dokumentumot
- a Linköping Egyetem mesterképzését választotta első számú prioritásként (az 1. helyen a 4-ből)
- felvették az első választásra a kiválasztási eredményekről szóló első értesítésben (általában április elején)
- tandíjat kell fizetni.
Ösztöndíjak svédországi tanulmányokhoz
Svéd Intézet ösztöndíjai
A Svéd Intézet (SI) kormányhivatala számos ösztöndíjat kínál a tanulmányi szinttől, az országtól, ahonnan származol és tanulmányai céljától függően. Az SI-ösztöndíjak jelentkezési ideje változó. Tudjon meg többet az SI-ösztöndíjakról és a jelentkezés módjáról a weboldalukon.
Egyéb ösztöndíjak
Számos egyesület, alapítvány és más szervezet kínál ösztöndíjat vagy utazási ösztöndíjat a svédországi tanulmányokhoz. A hivatalos StudyinSweden.se webhely összegyűjtötte a források listáját, ahol számos ország diákjai számára nyitott ösztöndíjakat kereshet, vagy kifejezetten az Ön országából.
Képtár
Karrierlehetőségek
Karrierlehetőségek
A fenntarthatósági kérdések áthidalják az akadémiai diszciplínákat, és sokrétű szakértelmet igényelnek. Kevés egyetem kínál olyan széles interdiszciplináris perspektívát a környezettudományok terén, mint a LiU, ahol a bölcsészet- és társadalomtudományoktól a természettudományokig és a műszaki tudományokig terjedő tudományos háttérrel rendelkező tanárok dolgoznak.
A program erős alapot biztosít a fenntartható fejlődéshez és a környezettudományokhoz kapcsolódó karrierhez. Pályakezdőink kutatóintézetekben, egyetemeken, környezetvédelmi szervezeteknél, vállalkozásoknál, civil szervezeteknél, vízgyűjtő-bizottságoknál, tanácsadó cégeknél, áramszolgáltató cégeknél, kormányközi környezetvédelmi ügynökségeknél és Ph.D. programok szerte a világon.