MSc az evolúciós és összehasonlító pszichológiában: az elme eredete
University of St Andrews
Kulcs információ
Campus helye
Saint Andrews, Egyesült Királyság
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
1 év
Pace
Teljes idő
Tandíjak
GBP 29 950 / per year *
Jelentkezési határidő
08 Aug 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
* tengerentúlon / itthon: 11 680 GBP
Bevezetés
Ez az MSc fejlett kutatási képzést biztosít az elme tanulmányozásának evolúciós, összehasonlító és fejlesztési megközelítéseivel kapcsolatos intellektuális és gyakorlati készségek széles körében.
Tanfolyam részletei
Az összehasonlító, evolúciós és fejlődéslélektani MSc egy egyéves, oktatott posztgraduális program, amelyet a Pszichológiai és Idegtudományi Iskola működtet.
Ez az MSc program az emberek és a nem emberi állatok viselkedésének és megismerésének fejlődését és fejlődését tárja fel. Elméleti szempontok és kísérleti megközelítések széles skáláját alkalmazva biztosítja a hallgatók számára azokat a tudományos ismereteket és gyakorlati készségeket, amelyek az elme eredetének tanulmányozásához szükségesek.
A modulokat neves kutatók tanítják, és a hallgatóknak általában lehetőségük van önálló kutatási projektet folytatni.
Főbb
- Az alaptanterv a viselkedés és a megismerés fejlődésének és fejlődésének széleskörű megértését nyújtja, kiegészítve olyan lehetőségekkel, amelyek lehetővé teszik a hallgatók számára, hogy speciális témákat haladó szinten fedezzenek fel.
- A hallgatók számos értékes, átadható készségre tesznek szert, amelyek rendkívül fontosak a posztgraduális kutatói fokozat megszerzéséhez vagy más kutatással kapcsolatos karrierhez
- A hallgatóknak lehetőségük van – a rendelkezésre állás függvényében – független kutatási projektet folytatni, amelyet akadémiai munkatársaink felügyelnek, és amely időnként terepmunka állatkerti alapú állatkísérleteket, valamint gyermekeken és felnőtt embereken végzett kísérleti vizsgálatokat is magában foglal.
- A kurzust főként az Origins of Mind Research Group tagjai oktatják, valamint a Pszichológiai és Idegtudományi Iskola és a tágabb értelemben vett Társadalmi Tanulási és Kognitív Evolúciós Központ többi tagja is közreműködik.
Belépők
Tanterv
Az alábbiakban közzétett modulok példák az előző tanévekben tanítottakra, és a program megkezdése előtt változhatnak.
Kötelező
- A kommunikáció evolúciójának empirikus megközelítései: az emberi nyelv és az állatok kommunikációjának evolúcióját tárja fel az emberek és más állatok kommunikációjának összehasonlító vizsgálatán keresztül
- Adatelemzési módszerek a pszichológiában: továbbképzést kínál a kutatástervezés, a statisztikai elemzések és a kvalitatív módszerek terén
- Az emberi megismerés eredete: összekapcsolja a különböző emberi kognitív képességek fejlődését és fejlődését, az empirikus összehasonlító kutatásra összpontosítva
- Az elme eredetének fő megközelítései: különböző módszereket mutat be az elme eredetének tanulmányozására egy összehasonlító tinbergi keretben, hangsúlyozva mind a funkcionális, mind a mechanikus magyarázatokat.
Választható
A diákok két opcionális modult választanak.
Íme egy minta az opcionális modulokról, amelyeket fel lehet ajánlani.
- Animal Models in Psychology and Neuroscience: a pszichológiai és idegtudományi kutatásokban gyakran használt állatokra összpontosít; az állatok kulcsfontosságú fiziológiai és viselkedési jellemzőinek megvitatása, hogy ezek a tulajdonságok miért teszik jó vagy rossz modellekké őket az adott kutatási területeken, és hogyan kell ezeket a viselkedési és fiziológiai jellemzőket figyelembe venni a kísérletek tervezésekor
- Társadalmi megismerés témái: Fejlődési és összehasonlító perspektívák: nyomon követi a társadalmi intelligencia olyan aspektusainak fejlődését és fejlődését, mint az utánzás és az elmeelmélet, valamint a technikai intelligencia, mint például az eszközhasználat és az ok-okozati összefüggés megértése
- Az emberi viselkedés és kultúra evolúciója: az emberi viselkedés tanulmányozásának négy modern evolúciós megközelítésére összpontosít: az emberi viselkedés ökológiájára, az evolúciós pszichológiára, a kulturális evolúcióra és a gén-kultúra koevolúciójára
- Általános kutatás és szakmai készségek a pszichológiában és idegtudományban: bemutatja a hallgatókat a különféle készségekkel és kérdésekkel, amelyek fontosak az akadémiai pszichológusok és idegtudósok számára, függetlenül kutatási területüktől
- Viselkedési mechanizmusok: Pszichológiai és idegtudományi perspektívák integrálása: számos fiziológiai és idegrendszert tár fel, amelyek számos fajban, köztük az emberben is módosítják a viselkedési mintákat
- Pszichológiai és idegtudományi módszerek: gyakorlati tapasztalatot biztosít számos laboratóriumi technikában és kutatási módszertanban, amelyeket a Pszichológiai és Idegtudományi Iskola vezető kutatói alkalmaznak
- Az elme elmélete a fejlődésben, az evolúcióban és az autizmusban: összehasonlító megközelítést kínál a gyermekek és főemlősök mentális állapotainak megértésének képességének kialakulásához, valamint ennek megváltozásához az autizmusban
- A tudomány hatása: felkéri a hallgatókat, hogy dolgozzanak ki bizonyítékokon alapuló értékelést a kutatási eredmények tudományra és társadalomra gyakorolt hatásáról, miközben haladó írásképzést kínálnak.
Kutatási projekt
A hallgatók a végső értékelés részeként jelentős független kutatást végeznek. A múltban a hallgatóknak lehetőségük volt embereken és más állatokon kutatásokat végezni:
- Budongo Természetvédelmi Terület Ugandában
- Budongo kutatóegység az Edinburgh-i Állatkertben
- Baba- és gyermeklabor St Andrews-ban
- Dundee Tudományos Központ Dundee-ben
- Jeeves Human Experimental Laboratories St Andrews-ban
- Living Links Center az Edinburgh-i Állatkertben.
Az elmúlt években a kutatási projektek olyan témákat tartalmaztak, mint:
- Fogalmi gondolkodás és oksági ismeretek főemlősökben és gyermekekben
- A szociális kogníció fejlesztése, például az utánzás, a közös figyelem, a pre-verbális kommunikáció, a proszociális viselkedés és a csoporttagság gyermekeknél
- A kommunikáció fejlődése, például a gesztusok és a multimodális kommunikáció főemlősöknél
- Az együttműködés evolúciós és pszichológiai eredete főemlősökben, patkányokban és gyermekekben
- Szándékosság főemlősökben és emberi csecsemőkben
- Az erkölcsi érvelés és az egyenlőtlenségtől való averzió, például a kultúrák közötti tanulmányok gyermekeknél
- Nemi különbségek a rágcsálók és főemlősök viselkedésfejlődésében
- Nemi különbségek az emberi társas viselkedésben, például agresszió, impulzivitás, magabiztosság és konformitás
- Szociális és fizikai problémamegoldás gyerekeknél, főemlősöknél és madaraknál
- Az elme elmélete főemlősökben és gyermekekben.
A kutatási projekteket az oktatói kar tagjai irányítják, akik tanácsot adnak a tantárgy és a szakdolgozat témájának megválasztásában. Ezenkívül ők irányítják a kutatási folyamatot. Az elkészült, legfeljebb 15 000 szavas szakdolgozatot meghatározott időpontig, augusztus közepéig kell leadni.
Tanítás
Tanítási formátum
A program két tanított félévből áll, amelyet egy független kutatási projekt követ, amelyet egy 15 000 szavas disszertáción keresztül vizsgálnak. A kutatási projekt az egész év során zajlik, különös tekintettel az utolsó három hónapra (májustól augusztusig).
A modulokat előadásokon, szemináriumokon, gyakorlati órákon és személyes felügyeleten keresztül tanítják, amelyek célja a tanulás támogatása, az önbizalom növelése és a foglalkoztathatóság előmozdítása.
Értékelés
Az értékelés típusai a kutatási projekt disszertációja mellett tanfolyami esszéket, kutatási javaslatokat, laboratóriumi jelentéseket, statisztikai elemzéseket és írásbeli vizsgákat foglalhatnak magukban.
Támogatás
Az MSc általában csak kis számú hallgatót vesz fel évente, és a kutatás által vezetett oktatásra és az egyéni támogatásra összpontosít.
Ösztöndíjak és finanszírozás
A University of St Andrews elkötelezett amellett, hogy a legjobb hallgatókat vonzza, függetlenül az anyagi körülményektől.
A University of St Andrews posztgraduális ösztöndíjakat és egyéb pénzügyi jutalmakat kínál. Ezeket külső finanszírozáson vagy kormányzati szervtől kapott díjakon kívül is megtarthatják. Ezek fedezhetik (teljesen vagy részben) a tandíjat, a fenntartást (a megélhetési költségeket, beleértve a szállást is), vagy mindkettőt.
Az ösztöndíjak tanulmányi érdemei és pénzügyi szükségletei alapján állnak rendelkezésre. Mind az otthoni, mind a tengerentúli díj státuszához rendelkezésre állnak ösztöndíjak. Az ösztöndíjas csapat azt javasolja, hogy figyelmesen olvassa el az egyes díjak feltételeit, és pályázzon számos finanszírozási forrásra.
Posztgraduális ösztöndíjak
A posztgraduális tanulmány befektetés a szellemi fejlődésedbe és a karrierlehetőségedbe. A University of St Andrews ösztöndíjakat biztosít, hogy a lehető legtöbb hallgatót segítse a felsőoktatásban való továbbképzésben.
Az ösztöndíj elérhetősége függhet a tanulmányi területétől vagy a befizetési státuszától (például attól, hogy „Otthon” vagy „Tengerentúli” hallgató-e).
Karrierlehetőségek
A kurzusból sok posztgraduális szerzett akadémiai pozíciót a világ egyetemein, míg mások tudományos kiadói, menedzsmentszolgáltatási és vadvédelmi pályát folytattak.
A további vizsgálat
Sok pszichológus végzettségű hallgató folytatja tanulmányait úgy, hogy beiratkozik a Ph.D. programok St Andrews-ban vagy máshol.
Program tandíj
English Language Requirements
Tanúsítsd angol nyelvtudásodat a Duolingo angol teszttel! A DET egy kényelmes, gyors és megfizethető online angol teszt, amelyet több mint 4000 egyetem (például ez is) fogad el világszerte.