Az interakciótervezés mestere
University of Technology Sydney
Kulcs információ
Válasszon helyet
Campus helye
Sydney, Ausztrália
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
1 - 3 év
Pace
Teljes idő, Részidő
Tandíjak
Kérjen információt
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Jul 2024
* AUD -ban 24 cp munkamenetenként
Bevezetés
Míg az iparban egyre nagyobb a kereslet a képzett interakciótervezők és más egyéb munkák iránt, például felhasználói élmény (UX) tervezők, szolgáltatástervezők stb., Hiányzik az egyetemek által kínált formális oktatás/képzés az interakciótervezés terén. Ez a tanfolyam célja, hogy a hallgatóknak a legkorszerűbb és legszükségesebb készségeket biztosítsa ezen a gyorsan fejlődő területen. A diplomások rendelkeznek az iparilag alkalmazható és költséghatékony információs környezetekben (pl. Multimédia, interaktív rendszerek tervezése és a kapcsolódó információtechnológia) való jártassággal. A tanfolyam az ipar számára olyan diplomásokat biztosít, akik ötvözik ezeket a készségeket az eredeti tudományukkal, professzionális alkalmazás-orientált környezetben. A tanfolyam elkötelezett azon diplomások előállítása mellett, akik mélyen megértik a digitális technológiák tervezésének emberközpontú megközelítéseit. Ez biztosítja, hogy a létrehozott „termékek” nagyobb valószínűséggel „illeszkedjenek” értelmesen a felhasználók életébe, mivel a tervezési folyamatot az emberek gyakorlatának, helyzeteinek és értékeinek mély megértése adja. Ez a tanfolyam vonzó a különböző típusú tanulók számára, nevezetesen: azok, akik jelenleg olyan munkakörben dolgoznak, amely nem kapcsolódik az interakciótervezéshez, azok, akik az interakciótervezéshez szorosan kapcsolódó munkakörökben dolgoznak, és azok, akik már az interakciótervezéssel kapcsolatos munkákban dolgoznak.
Az alaptantárgyakban a diákok egy iteratív, emberközpontú tervezési folyamat gyakorlatán keresztül tanulnak meg egy valós problémát a tényleges felhasználókkal megoldani, fejlesztik a készségeket az összetett problémák elemzésére, generálására és továbbítására. Emellett fejlett technikai és elméleti ismereteket szereznek az interakciótervezésben. A diákok interakciótervezéssel is foglalkoznak a feltörekvő számítási kontextusokban, fejlett ismereteket és készségeket szerezve. A diákok fejlett tervezési készségeket fejlesztenek (beleértve az autonómiát, a szakértői megítélést, az alkalmazkodóképességet és a felelősséget) azáltal, hogy a felhasználói tapasztalati projektek szakmai gyakorlatainak elsajátítására összpontosítanak, és a csúcstárgyon keresztül, ahol együtt hajtanak végre egy ipari megrendelővel megbízott projektet, összpontosítva a diplomás szintre eredmények. A tudás alkalmazkodóképességét és a gyakorló/tanuló felelősségét bemutató készségeket minden stúdió-tantárgyon keresztül elsajátítják, ahol a hallgatóknak alkalmazkodniuk kell a felhasználókkal való munka, a terepen végzett vadon végzett munka, a felhasználók iteráló tervezésének és tesztelésének előre nem látható folyamataihoz, valamint a nyílt egy iteratív tervezési folyamat befejezett jellege. A stúdió tárgyak lehetővé teszik a hallgatók számára, hogy a projektmenedzsment és a csapatmunka készségeinek fejlesztése révén bizonyítsák felelősségüket gyakorlóként. A diákok fejlesztik a készségeket a kutatáshoz és a bevált elméleteknek a tudás vagy gyakorlathoz való alkalmazásához a kutatási módszerekre orientált tantárgyon keresztül, amely magában foglalja a kutatási terv, az interjú ütemezése, a szondakészlet és a felhasználói kutatási eredmények elemzését interjúk és szondák segítségével. Mindhárom stúdió tárgy jelentős felhasználói kutatási fázisokat tartalmaz, amelyek a megfelelő kutatási eszközök strukturált és szisztematikus használatára összpontosítanak szakmai kontextusban a tervezési műtárgy ötletelésére, fejlesztésére és érvényesítésére, és megkövetelik az alkalmazás által létrehozott elméleteket a tervezési gyakorlathoz. A speciális ismereteket és készségeket három modul közül választva fejlesztik ki, amelyek a játékok tervezésére, az adatok elemzésére vagy az interakció programozására összpontosítanak. Ezek a modulok strukturált tantárgyak kombinációját tartalmazzák, amelyek az egyes területeken a készségekre és a tudásfejlesztésre összpontosítanak, és segítik a diákokat önállóságuk, szakértői megítélésük és alkalmazkodóképességük fejlesztésében. Ide tartoznak a gyakorlati projekt-alapú tantárgyak is, ahol a diákok projekt-alapú módban fejlesztik sajátos készségeiket. Alternatív megoldásként a diákok választhatnak egy kutatási projektet, hogy új ismereteket szerezzenek az interakciótervezés területén.
A diplomások számos technológiai tervezéshez kapcsolódó szerepkörben szerezhetnek munkát, például interakciótervező, UX-tervező, UX-kutató, szolgáltatástervező vagy digitális élmény-építész. Azok számára, akik jelenleg szorosan kapcsolódó munkakörökben dolgoznak, például webdesign, grafikai tervezés, interfésztervezés, stb., Ez a tanfolyam biztosítja a szükséges formális képzést a tudományterületről annak érdekében, hogy határozottabban léphessenek az interakciótervezési munkákba. Hasonlóképpen sokan találják magukat az interakciótervezés területén, hivatalos képzés nélkül, és ez a tanfolyam jó alapot és lehetőséget nyújt interakciótervezési képességeik formálisabb kibővítésére. Azok számára, akik nem az interakciótervezéssel kapcsolatos munkakörben dolgoznak, ez a tanfolyam lehetőséget nyújt a fegyelem megismerésére és az interakciótervezés keretében a különböző munkákra való áttérésre.
Karrierlehetőségek
A diplomások számos technológiai tervezéssel kapcsolatos munkakörökben helyezkedhetnek el, mint például interakciótervező, UX-tervező, UX-kutató, szolgáltatástervező vagy digitális élménytervező. Azok számára, akik jelenleg szorosan kapcsolódó munkakörökben dolgoznak, mint például webdizájn, grafikai tervezés, felülettervezés stb., ez a tanfolyam biztosítja a szükséges formális képzést a tudományágban annak érdekében, hogy határozottabban lépjenek be az interakciótervezési munkákba. Hasonlóképpen sokan az interakciótervezés területén dolgoznak formális képzés nélkül, és ez a tanfolyam jó alapot és lehetőséget biztosít interakciótervezési készségeik formálisabb kiterjesztésére. Azok számára, akik nem interakciótervezéssel kapcsolatos munkakörben dolgoznak, ez a kurzus lehetőséget nyújt a tudományág megismerésére és az interakciótervezés ernyője alatti különböző munkákra való átállásra.