Design MSc
Linköping University
Kulcs információ
Campus helye
Linköping, Svédország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
4 félévben
Pace
Teljes idő
Tandíjak
SEK 280 600 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Aug 2024
* csak az EU-n, EGT-n és Svájcon kívüli hallgatók számára
Bevezetés
Ez a program stúdió-alapú, interdiszciplináris megközelítést kínál a tervezéshez, a társadalmi kihívások kezeléséhez. A megalapozott és innovatív tervezési koncepciókat az egyetemek egyedülálló együttműködési rendszerébe építik be.
A design mint tudományág egyre inkább az innováció és a jobb és fenntarthatóbb jövő felé vezető változás középpontjába kerül. A tervezés ma már szerves részévé válik a szervezetekben, a civil szervezetekben, a vállalkozásokban, a közszférában, valamint a szakpolitikák kidolgozásában és irányításában, hogy megbirkózzanak azokkal a kihívásokkal, amelyek meghatározzák és lehetővé teszik az alternatív jövőket.
A program célja olyan képzett és magabiztos tervezők képzése, akik képesek belépni ezekbe az összetett kontextusokba, vezető szerepeket vállalni, jól megtervezett megoldásokat létrehozni, és elősegíteni a változást lehetővé tevő feltételeket.
Válassza ki a saját fókuszát
Ez az interdiszciplináris program több rendszerszinttel foglalkozik, és lehetőséget ad a jelenlegi rendszerek, intézmények és normák kritikus vizsgálatára. Az olyan társadalmi kihívások, mint az élelmiszer-pazarlás, a javítás, a civilitás és a nomád jólét képezik a program gerincét. Ezeket a kérdéseket az érintettekkel együtt, a környező társadalom tágabb rendszerszintű kontextusában tárják fel.
A LiU-nál vezető szerepet töltünk be a tervezők oktatásában három területen – Service Design, Sustainable Design és Visual Media Design, világszínvonalú kutatócsoporttal a tervezés és a szolgáltatások találkozásánál, a vizuális média legkorszerűbb létesítménye. kutatás, valamint a tervezés és a fenntarthatóság iránt elkötelezett erős csapat.
Szerviztervezés
Tervezés szolgáltatási rendszerek számára, a köz-, a magán- vagy a harmadik szektor érintettjeivel. Módszerek és eszközök feltárása a szolgáltatási interakciók és szolgáltatási rendszerek több szinten történő közös tervezésének elősegítésére. Új értékteremtési és -változtatási modellek megismerése, mint például a megosztás, a közös használat stb. Olyan projektekben veszünk részt, ahol a tervezési gyakorlat középpontjában a tervezés és az ember áll, amelyet a kognitív tudományból származó tudás és az értéktársítás támaszt alá. A szolgáltatások olyan tervezési objektumok, amelyek rendszerszintűek, és több perspektívát is igényelnek, mint például a társadalmi innováció, a politikafejlesztés és az átalakuló szolgáltatás.
Fenntartható tervezés
Fenntartható rendszerek tervezése a hozzájuk tartozó üzleti modellekkel, termékekkel és szolgáltatásokkal. Olyan megoldások projektalapú feltárása, amelyek elősegíthetik a fenntartható társadalomba való átmenetet, és képessé tehetik az ezekkel a rendszerekkel együttműködő embereket. Különféle filozófiai perspektívákat tárunk fel a fenntarthatóság és a design kapcsolatáról, mint például a körforgásos gazdaság és a természet által ihletett tervezés. Csekély hangsúlyt fektetünk a terméktervezésre, fizikai és digitális prototípusok készítésén keresztül azt kutatjuk, hogyan nézhetnek ki a kedvezőbb jövőképek.
Vizuális médiatervezés
Interaktív vizuális környezetek tervezése és konceptualizálása, túlmutatva a képernyőkön és a kézi egységeken. Megközelítéseket kutatunk interaktív kiterjesztett és magával ragadó információs terek tervezésére. Fejlett koncepciók stúdióalapú feltárásával dolgozunk a grafikai tervezés, az interakciótervezés és az információ-vizualizáció metszéspontjában.
Változatos kompetenciák kombinálva
Különböző hátterű hallgatókat szólítunk meg, nem feltétlenül korábbi tudományos tervezői képesítéssel, de erős tervezői képességekkel és vágyakkal, hogy meghatározott anyagokon és tudományterületeken túlmenően tervezzenek. Jelenlegi csoportjaink különböző hátterű hallgatókból állnak, nemcsak a tervezési területeken, hanem többek között a politológiából, az elektrotechnikából és a nyelvészetből is.
Tanmenet
Célja
A tervezés célja, hogy alternatív jövőket tegyen lehetővé szisztematikus, kísérleti, emberközpontú, esztétikai és kritikai feltárással. A tudatos esztétikai döntéseket igénylő kifejező munka központi részét képezi az anyagi és immateriális műalkotások, például termékek, szolgáltatások és rendszerek tervezésének. A tervezési gyakorlat magában foglalja a technológia és az anyagok, a forma és a tapasztalat, a tervezés és a kivitelezés, valamint a hasznosság és az etika szempontjait. Ezenkívül a tervezési gyakorlat több kompetencia, érdekelt fél, érték és cél összefonódásától is függ. Akadémiai értelemben tehát a tervezés egy interdiszciplináris tárgy, amely egyesíti a mérnöki, a viselkedéstudományi, a társadalomtudományi és a művészeti szempontokat.
Cél
A LiU dizájn MSc-je képes azonosítani, elemezni és kezelni az összetett interdiszciplináris tervezési kihívásokat és lehetőségeket, valamint potenciális megoldásokat kidolgozni és kommunikálni különféle kontextusokban, beleértve az ipar, a vállalkozói szellem, a közszféra és a non-profit szervezeteket. A tervezési hozzájárulás a tudás, a készségek és az értékek tekintetében integrálódik más gyakorlatokba, amint azt az adott helyzet diktálja.
A szituációhoz a design hozzájárulása emberközpontú, abban az értelemben, hogy az emberek és az emberek, mint összetett, egyedi egyének tervezését hangsúlyozza. Ezen túlmenően erősen interdiszciplináris, ami azt jelenti, hogy alkalmazható multikompetens csapatokban, különféle szervezetekben, stratégiai, valamint taktikai és operatív szinten, olyan összetett és kihívást jelentő helyzetekben, ahol a monodiszciplináris tervezési megközelítés alkalmazható. legyen elégtelen.
A LiU dizájner MSc-je megszerezte azokat a tudást, készségeket és értékeket, amelyek ahhoz szükségesek, hogy tervezőként dolgozhasson a változó szakmai környezetben, és tudóssá váljon a designkutatás akadémiai területén.
A mesterképzés elvégzése után a hallgatónak az alábbiakat kell elsajátítania:
Tudás és megértés
A Linköping University formatervezési MSc-je:
- bizonyítani kell a tervezés terén szerzett tudást és megértést, beleértve a tervezés mint interdiszciplináris terület és gyakorlat széles körű ismeretét és megértését, valamint jelentős fokú speciális tudást a terület egyik területén
- betekintést nyújtani a jelenlegi kutatási és fejlesztési munkába
- speciális módszertani ismereteket mutatnak be a tervezésben, valamint a tervezési megközelítésekben, módszerekben és technikákban, valamint megértik a felelősséget, a korlátokat és a lehetőségeket, amikor különböző kontextusokban használják őket
- bizonyítja az anyagokra vonatkozó speciális ismereteket a tervezésben, a tervezési folyamatokban, valamint a tervezési eredményekben, annak szerepét a különböző helyzetekben, és felhasználási tulajdonságait
- bemutatják a tervezési példák széles repertoárjának ismeretét, és ezek kapcsolatát az egyéni tervezési gyakorlattal
Kompetencia és készségek
A Linköping University formatervezési MSc-je:
- bizonyítani a tudás kritikus és szisztematikus integrálásának képességét, valamint elemezni, kiértékelni és kezelni az összetett jelenségeket, kérdéseket és helyzeteket, még korlátozott információkkal is
- bizonyítja, hogy képes kritikusan, önállóan és kreatívan azonosítani és megfogalmazni a kérdéseket, valamint képes előre meghatározott időkereten belül előrehaladott feladatokat megtervezni és megfelelő módszerekkel végrehajtani, és így hozzájárulni az ismeretek formálásához, valamint képes értékelni ezt a munkát.
- fejleszteni a tervezési kifejezési formákat, valamint kritikusan reflektálni saját és mások tervezési megközelítésére
- beszédben, írásban és tervezésben nemzeti és nemzetközi szinten is bizonyítja, hogy képes világosan beszámolni és megvitatni következtetéseit, valamint azokat a tudást és érveket, amelyeken azok alapulnak a különböző közönségekkel folytatott párbeszédben
- bizonyítani kell a kutatási, tervezési és fejlesztési munkában való részvételhez vagy más képesítéssel rendelkező önálló munkavégzéshez szükséges készségeket
- készségeket és kompetenciát mutatnak az adott vagy felmerülő kérdések és problémák együttműködési és önálló megfogalmazására és újrafogalmazására az együttműködési folyamatokban
- készségeket és kompetenciákat mutat be az érdekelt felekkel, felhasználókkal, szakemberekkel és más fejlesztőkkel való együttműködéshez és bevonáshoz az iteratív és közös kreatív folyamatokban
- mutasd be az öt érzékszerv bevonásának készségeit többféle alternatív megoldás és ötlet játékos életre keltésében, valamint készségeket, hogy ezt másokkal együttműködve megtegye.
- mutassa be a megfelelő, kritikus és fogalmi kifejező technikák használatának készségeit és kompetenciáját, valamint kompetenciát a különböző tervezési helyzetekhez megfelelő expresszív technikák fejlesztéséhez
Ítélet és megközelítés
A Linköping University formatervezési MSc-je:
- bizonyítani tudja, hogy képes értékeléseket készíteni a vonatkozó fegyelmi, társadalmi és etikai kérdések alapján a tervezés során, valamint bizonyítja, hogy tisztában van a kutatási és fejlesztési munka etikai vonatkozásaival
- betekintést nyújt a tervezés és a kutatás lehetőségeibe és korlátaiba, a társadalomban betöltött szerepébe és az egyén felelősségébe a felhasználás módjába
- bizonyítani, hogy képes felismerni a további ismeretek személyes igényét, és vállalni a felelősséget folyamatos tanulásáért
- készségeket és hozzáértést mutat be a tervezési ítéletalkotás, kritika és értékelés terén, mind a műtermékek, mind a folyamatok tekintetében
Belépők
Képtár
Tanterv
1. félév (2024. ősz)
1. periódus
- TDDE28 --- Az értékteremtés kortárs perspektívája --- 6
- TDDE29 --- Kódtervezés, eszközök és megközelítések --- 6*
- TMKA07 --- Fenntartható stratégiák --- 6
- TMKA08 --- Stúdió 1 --- 12*
- TNM101 --- Fejlett vizualizációs tervezés --- 6
2. időszak
- TDDD61 --- Tervezés - Stratégia és menedzsment --- 6
- TDDE29 --- Kódtervezés, eszközök és megközelítések --- 6*
- TMKA08 --- Stúdió 1 --- 12*
2. félév (2025. tavasz)
Előkészítő tanfolyamok
1. periódus
- TDDE37 --- Studio 2 --- 12*
- TDDE38 --- Gondolkodás reprezentációkkal --- 6*
- TMKA10 --- Tervezés a fenntartható mindennapi élethez --- 6*
- TNM104 --- Kibővített információs terek --- 6*
2. időszak
- TDDE37 --- Studio 2 --- 12*
- TDDE38 --- Gondolkodás reprezentációkkal --- 6*
- TMKA10 --- Tervezés a fenntartható mindennapi élethez --- 6*
- TNM104 --- Kibővített információs terek --- 6*
- TRTE20 --- Norm Kreatív perspektívák a tervezésről, az erőről és a változásról --- 6
3. szemeszter (2025. ősz)
Előkészítő tanfolyamok
1. periódus
- TDDE40 --- Transformation for Design --- 6*
- TMKA09 --- Bomlasztó technológiák --- 6*
- TNM105 --- Stúdió 3 --- 12*
- TNM106 --- Magával ragadó információs terek --- 6*
2. időszak
- TDDE40 --- Transformation for Design --- 6*
- TMKA09 --- Bomlasztó technológiák --- 6*
- TNM102 --- Tervezési kutatási módszertan --- 6
- TNM105 --- Stúdió 3 --- 12*
- TNM106 --- Magával ragadó információs terek --- 6*
4. félév (2026. tavasz)
Előkészítő tanfolyamok
1. periódus
- TQXX30 --- Szakdolgozat - Mesterdolgozat --- 30*
2. időszak
- TQXX30 --- Szakdolgozat - Mesterdolgozat --- 30*
Ösztöndíjak és finanszírozás
Ösztöndíjak
A Linköping Egyetem (LiU) korlátozott számú ösztöndíjat kínál kiemelkedő nemzetközi hallgatóknak. Egyes programok és nemzetiségek esetében a Svéd Intézeten keresztül is lehet pályázni ösztöndíjra. Más finanszírozási lehetőségek is vannak a svédországi tanulmányokhoz.
LiU nemzetközi ösztöndíj
A LiU nemzetközi ösztöndíj célja a jelentős tudományos potenciállal rendelkező nemzetközi mesterképzési hallgatók támogatása, akiknek tandíjat kell fizetniük. A LiU nemzetközi ösztöndíjjal elnyert hallgató tandíja 25, 50 vagy 75%-kal csökken. Korlátozott számú ilyen ösztöndíjat kínálunk új hallgatók számára.
Jogosult vagyok jelentkezni?
Ösztöndíjra azok a hallgatók pályázhatnak, akik a Linköping Egyetem mesterképzésére jelentkeztek, és megfelelnek az alábbi feltételeknek:
- határidőig jelentkeztél az első felvételi fordulóra
- határidőre benyújtotta az összes szükséges dokumentumot
- a Linköping Egyetem mesterképzését választotta első számú prioritásként (az 1. helyen a 4-ből)
- felvették az első választásra a kiválasztási eredményekről szóló első értesítésben (általában április elején)
- tandíjat kell fizetni.
Ösztöndíjak svédországi tanulmányokhoz
Svéd Intézet ösztöndíjai
A Svéd Intézet (SI) kormányhivatala számos ösztöndíjat kínál a tanulmányi szinttől, az országtól, ahonnan származol és tanulmányai céljától függően. Az SI-ösztöndíjak jelentkezési ideje változó. Tudjon meg többet az SI-ösztöndíjakról és a jelentkezés módjáról a weboldalukon.
Egyéb ösztöndíjak
Számos egyesület, alapítvány és más szervezet kínál ösztöndíjat vagy utazási ösztöndíjat a svédországi tanulmányokhoz. A hivatalos StudyinSweden.se webhely összegyűjtötte a források listáját, ahol számos ország diákjai számára nyitott ösztöndíjakat kereshet, vagy kifejezetten az Ön országából.
Program tandíj
Karrierlehetőségek
Karrierlehetőségek
Munkát találhat:
- Interakciótervezőként vagy terméktervezőként.
- Tervezés szolgáltatásra vagy szabályzatra.
- Az állami vagy önkéntes szektorban.
- Vállalkozóként vagy induló vállalkozással.
- Társadalmi innovációs kezdeményezésekkel.
- A várostervezésben vagy a fenntarthatósági tervezésben.
- Kommunikációs területen.
- Bevett ipari szereplőkkel, akik innovációs folyamataikat kívánják felülvizsgálni.
Természetesen Ön is jogosult lesz a Ph.D. design szakos hallgató.