Digitális technológiai mérnök mester
Fontys University of Applied Sciences
Kulcs információ
Campus helye
Eindhoven, Hollandia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 314
Jelentkezési határidő
15 May 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
Bevezetés
Készen áll a vezető szerepre a digitális átalakulásban? Ön egy ambiciózus mérnöki, ICT vagy alkalmazott tudományi alapszak, aki szélesebb körű karrierre vágyik? Szeretne a digitális technológiára specializálódni? Hajlandó-e túllépni a nyilvánvalóon annak érdekében, hogy összetett és jelentőségteljes kihívásokat tudjon megoldani több tudományágat átfogó megközelítésben? Szeretné már az első naptól kiépíteni hálózatát Hollandia csúcstechnológiás ökoszisztémájában?
Miért a Master Digital Technology Engineering?
- Nincs egyszerű megoldás az olyan nagy kihívásokra, mint az éghajlatváltozás, a fertőző betegségek és a technológia exponenciális növekedése. Az intelligens társadalom térnyerése és a digitális átalakulás más megközelítést igényel a digitális technológia, az emberek, a folyamatok és az együttműködések terén.
- A munkaterülethez olyan mérnökökre van szükség, akik képesek megbirkózni a nagyfokú bizonytalansággal, összetettséggel, kölcsönös függőséggel és alkalmazkodással, és megértik az ökoszisztémát.
- Ennek a hiánynak a pótlására a Fontys nemzetközi vállalatokkal, kutatóközpontokkal és oktatási intézményekkel dolgozott együtt ennek a vadonatúj mesterképzésnek a megtervezésében.
- Ez a mesterképzés közvetlen belépést kínál azon mérnöki, IKT vagy Alkalmazott Tudományos alapképzéssel rendelkező hallgatók számára, akik 2 év alatt szeretnék megszerezni az MSc képzést (a mesterképzés nem szükséges) és beindítani karrierjüket!
Profi mesterek
Hollandiában kétféle mesterképzés létezik: az alkalmazott tudományok egyetemei által kínált professzionális mesterképzés és az akadémiai egyetemek által kínált tudományos mesterképzés. Bár mindkét típusú mesterképzés azonos szintre képződik, irányultságban van különbség. A professzionális mesterképzések a gyakorlaton alapuló kutatásra összpontosítanak, míg a tudományos mesterképzések inkább az akadémiai világban folyó kutatásra összpontosítanak. A végzőstől elvárás, hogy tudjon alkalmazkodni az új ismeretekhöz, és érdeklődő magatartást tanúsítson. Egy korlátozott tanulmányi terület ismerete már nem elegendő. Az innovációk általában a különböző tudományágak metszéspontjában zajlanak. A professzionális mesterképzések kielégítik ezt a növekvő igényt olyan szakemberek iránt, akik képesek működni ezekben a kereszteződésekben.
Munkatársaink
Több céggel is szoros együttműködésben dolgoztunk.
- Philips
- ASML
- Solarge
- VDL
- CSU
- Sioux technológiák
- TMC
- Bodec
- van Berlo
- van Rijsingen zöld
Belépők
Ösztöndíjak és finanszírozás
Egyes Fontys tanulmányi programok Holland ösztöndíjat kínálnak diákjaiknak. Előfordulhat, hogy más, a Fontys által nem biztosított ösztöndíjakra is jogosult lehet.
Tanterv
Megközelítés és program áttekintése
Tudjon meg mindent azokról a részletekről, amelyeket tudnia kell a mesterképzésről az alábbi áttekintésben. Ahogy az elvárható a két év részletesebb magyarázata, és ráadásul az oktatáshoz való hozzáállásunk is.
A mesterképzés során kurzusokat adnak mind a négy tanulási vonalhoz, amelyeket követni fog. A tanulási vonalak biztosítják, hogy ismereteket és készségeket fejlesszen:
- Digitális technológiák
- Rendszermérnök
- Gyakorlaton alapuló kutatás
- Tervezés alapú munkavégzés
Mindegyik tanulási vonal négy kurzust kínál a négy nyílt végű kihívás mindegyike során. A négy kihívás után az érettségi szakaszban a projekted minden egyes tanulási vonalához oktatói oktatást kapsz.
Nyílt végű kihívások
A nyílt végű kihívások célja, hogy tapasztalatot szerezzenek a digitális technológia mérnöki kontextusba történő integrálásának folyamatában, és szorosan kapcsolódnak a tanulási irányokhoz. A kihívások nagyobb mélységet biztosítanak, és a kihívásokon belüli tettei megalapozottak. Megtanulsz elméleti keretek között cselekedni, és megtanulod, hogy különböző nézőpontokból nézd a kihívásokat. A tanfolyamok értelmesek, mert kapcsolódnak a kihívásokhoz.
1. év
A mesterképzés első éve három nyílt végű kihívásból áll, amelyek hetekig tartó integrációval, elmélkedéssel és teszteléssel váltakoznak: az úgynevezett "közötti hetek". A két hét során átgondolja, hogyan alkalmazta az elméleti kereteket és a tanulási vonalak oktatási kínálatát a kihívásokra. A harmadik kihívást akkor hajtják végre, amikor Ön egy cégnél dolgozik.
- 1. kihívás – tanfolyamok
- Digitális technológiák – Adatvisszakeresés, alapfeldolgozás és adatvizualizáció
- Rendszermérnöki – A rendszermérnöki szempontok megértése
- Gyakorlat alapú kutatás- Gyakorlat alapú kutatás - alapkészségek
- Tervezés alapú munkavégzés – Hozzon létre és válasszon
- 2. kihívás – tanfolyamok
- Digitális technológiák – AI: gyakorlati gépi tanulás és neurális hálózatok
- Rendszertervezés- Értékajánlat tervezése
- Gyakorlaton alapuló kutatás – Adatgyűjtés és -elemzés
- Tervezés alapú munkavégzés- Tervezési gondolkodás
- 3. kihívás – tanfolyamok
- Digitális technológiák – Merüljön el mélyen az adatelemzésben: a legmodernebb technológiák elsajátítása
- Rendszertervezés – A terméktervezés optimalizálása és fejlesztése szervezeti környezetben
- Gyakorlat alapú kutatás- Kutatási eredmények közlése
- Tervezés alapú munkavégzés – Emberközpontú megközelítések
2. év
A mesterképzés második éve egy nyílt végű kihívásból áll. Míg a többi az érettségi szakasz része lesz, amelyben az érettségi projekt előzetes kutatása zajlik, és végül maga az érettségi projekt (20 hét). A nyílt végű kihívás és az előzetes kutatási szakasz a második évben szintén váltakozik a hetekig tartó integráció, elmélkedés és tesztelés között. Az érettségi projekt egy cégnél történő munkavégzés közben készül el.
- 4. kihívás – tanfolyamok
- Digitális technológiák – Okos eszközök – érzékelők és beágyazott szoftverek
- Rendszertervezés- Megoldások fejlesztése: hogyan tegyük sikeressé a terméket
- Gyakorlaton alapuló kutatás – A folyamat vizualizálása
- Tervezés alapú munkavégzés - Emberközpontú megközelítések
Érettségi szakasz
Az érettségi szakasz az előkutatásból és az érettségi projektből áll. Az előzetes kutatási projekt célja, hogy hat hét alatt felkészüljön az érettségire. Párban (íróasztali) kutatást végez, feltárja és meghatározza, hogy mi lesz a tervezési megközelítése, és koncepcionális kutatási stratégiát dolgoz ki az érettségi projekthez. Támogatást kap az egyik edzőtől, és felhasználhatja a szakértői visszajelzéseket, amikor ezen a projekten dolgozik.
Az érettségi projektje során egy projektcsoportban dolgozol egy valós és releváns tervezési kérdésen egy digitális átalakulással szembesülő szervezet kontextusában – és általa behozott –. Olyan digitális megoldást dolgoz ki, amely megfelelő választ ad a szervezet adott problémájára, figyelembe véve az érintettek és a rendszerkövetelményeket.
Oktatási megközelítés: Design-Based Learning (DBL)
A tervezés-alapú tanulási megközelítés lehetővé teszi, hogy reális (tervezési) problémákat oldjon meg, miközben reflektál a tanulásra. Hangsúlyozza az alapvető tevékenységek tervezését és tervezését a termékek tervezésében és az ötletek autentikus (műszaki) környezetben való megvalósításában. Ezen a tervezési folyamaton belül Ön dönt a megteendő lépésekről, és folyamatosan iterál. Ennek eredményeként egyre jobban képes lesz specifikációk létrehozására, előrejelzések készítésére, megoldások megtapasztalására és létrehozására, tesztelésre és kommunikációra.
Összességében Ön önirányító módon dolgozik a tervezés-alapú tanulási megközelítésen belül, és reflektál a konstruktív (tanulási) folyamatra. Hiszünk abban, hogy a tervezésen alapuló tanulás a válasz arra a kérdésre, hogyan válhatunk önirányító szakemberré.
A T-alakú profi
A digitális technológiai mérnök egy olyan szakember, amely a T alakú professzionális modellen keresztül írható le.
- A T vízszintes sávja a szakértelem széles skáláját képviseli, például azt a képességet, hogy kapcsolatba léphessen más szakértőkkel különféle rendszerekben és intellektuális és diszciplináris kultúrákban.
- A T függőleges része egy adott tudásterületen a szakértelem mélységét képviseli.
A vállalatok olyan T-alakú szakembereket keresnek, akik egy tudományág mélyreható tudásával és széles körű tudásbázissal rendelkeznek a szomszédos területeken, általános üzleti vagy vállalkozói területeken. A T-alakú digitális technológiai mérnököt olyan szakemberként képzeljük el, aki képes kommunikálni és megérteni a szakértőket, miközben fejlődés-vezérelt és vállalkozó szellemű.
A program eredménye
Amit megtanulsz
- A program lehetővé teszi, hogy széleskörű ismereteket és készségeket szerezzen a digitális technológia és a rendszertervezés terén. Úgy tervezték, hogy megoldásokat dolgozzon ki a digitális átalakulás által felvetett összetett problémákra.
- A mesterképzés során ösztönző tanulási környezetet biztosítunk, amelyben valós kihívásokon dolgozol, olyan készségeket használva, mint az együttműködés, a visszajelzés és a reflexió. A tervezés-orientált munkavégzés során megtapasztalhatja az ipar előtt álló problémákat, és megértheti, hogy a digitális technológiai megoldás milyen szakaszokon megy keresztül az elejétől a végéig.
- A mesterképzés sikeres elvégzése után olyan digitális technológiai mérnök leszel, aki digitális technológiai megoldásokat tud megvalósítani, és hozzájárulhat a szervezetek digitális átalakulásához. Képes leszel hozzájárulni a gyorsan változó digitális társadalomhoz, és társadalmi hatást gyakorolhatsz a fenntarthatóság és az etika területére
Program tandíj
Karrierlehetőségek
Mesterdiplomásként eredményorientált vagy, és megbirkózik a nagyfokú rugalmassággal, összetettséggel és kölcsönös függéssel, amit a digitális technológia alkalmazása és integrációja megkövetel. Ez az integráció mind a meglévő termékek és/vagy szolgáltatások innovációjában, mind a belső termelési és szervezeti folyamatok megváltoztatásában megvalósul. Céljai elérése érdekében fejlett műszaki ismereteit (hardver, szoftver és elemzési készség) ötvözi azzal a képességével, hogy kommunikáljon a különböző érdekelt felekkel és felmérje az igényeit.
Junior pozíciók
- Teszt mérnök,
- Üzleti folyamatelemző,
- Folyamat mérnök,
- gyártó mérnök,
- Tervező mérnök
- És még sok más
Közép/magasabb pozíciók
- Terméktulajdonos,
- Projektmenedzser/koordinátor,
- Projektvezető NPI,
- NPI gyártási mérnök,
- Tereptámogatási mérnök.
- Ismét sok lehetőség