Fejlesztési Menedzsment Mester
Turin School of Development (International Training Centre of the ILO)
Kulcs információ
Válasszon helyet
Campus helye
Turin, Olaszország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Távoktatás, Az egyetemen
Időtartam
1 év
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 9 400 / per year
Jelentkezési határidő
27 Sep 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Nov 2024
Bevezetés
Ez a mester lehetőséget biztosít a fejlesztés multidiszciplináris szempontból történő kezelésének elméleti, koncepcionális és operatív kereteinek feltárására. Ez integrálja a társadalmi-gazdasági politikákat a jogi, intézményi, helyi és vezetői összefüggések mélyreható megértésével a fejlesztési programok és projektek hatékony tervezése és végrehajtása érdekében. A tartalom és a tanulási módszerek célja, hogy a résztvevők a kompetenciák teljes spektrumát biztosítsák ahhoz, hogy megbirkózzanak a kihívásokkal, amelyekkel a fejlesztési szakemberek jelenleg szembesülnek a társadalmi és gazdasági fejlődés során, miközben megőrzik a természetes környezetet a jövő generációi számára. Ez egy intenzív vegyes tanulási program, amelyet három egymást követő szakaszban hajtanak végre: internetes távoktatás, interaktív osztálytermi részvétel és gyakorlati kutatómunka. Angol nyelven zajlik, most 19. alkalommal adják át, és több mint 85 ország 600 diákja fejezte be sikeresen.
Főbb jellemzők
- Modern módszerek: Tanuljon gyakorlással, esettanulmányokkal, workshopokkal és csoportos gyakorlatokkal
- Inspiráló megbeszélések: Eszmecsere nemzetközi diákokkal és oktatókkal
- Magas szintű források: Vegyen részt az ILO és az ITCILO szakértőivel, a gyakorlókkal és az egyetemi tanárokkal.
Ki jár ehhez a mesterhez?
A program a fejlesztési területen dolgozó állami és magánintézmények, valamint civil szervezetek szakembereinek és ezen a területen dolgozni kívánó diplomásoknak szól. A résztvevők többsége gyakorló lesz, aki több éves tapasztalattal rendelkezik a fejlesztési szektorban.
Mester a számokban
- 18 kiadás
- 550+ résztvevő
- 80 ország
Mik a témák?
A mester számos kritikus kérdéssel foglalkozik, amelyekkel a fejlesztési szakemberek és tervezők szembesülnek:
- Melyek a fenntartható fejlődés meghatározó jellemzői? Milyen problémák és folyamatok azonosíthatók e tág fogalom mögött?
- Hogyan lehet tervezni és kezelni a projektbeavatkozásokat a fejlesztési célok elérése érdekében?
- Mi az eredményalapú menedzsment és hogyan alkalmazzák azt a fejlesztési kontextusban?
- Milyen politikák és stratégiák járulhatnak hozzá a fenntartható átalakulásokhoz a kulturális, politikai, társadalmi, gazdasági és környezeti változások tekintetében?
Mit fogok tanulni?
A mester célja, hogy a fenntartható fejlődés területén dolgozó személyzet számára készségeket és ismereteket biztosítson:
- Elemzési és operatív kompetenciák a fejlesztés területén
- Hatékony részvétel a nemzeti fejlesztés eredményalapú kereteiben
- Hatékony fejlesztési projektek és programok tervezése
Mire leszek képes?
A tartalom és a tanulási módszerek célja, hogy a résztvevők teljes körű kompetenciákkal rendelkezzenek.
- Mutassa be a fejlesztés kérdéseinek, folyamatainak és gyakorlatának interdiszciplináris megértését.
- Alkalmazza a megszerzett technikai és személyközi kompetenciákat a fejlesztési projektek és programok gazdasági és társadalmi előnyeinek fokozása érdekében.
- Fogalmazzon meg és fogalmazzon meg teljes körű projektjavaslatot egy fejlesztési kezdeményezésre/projektre.
Miért kellene beiratkoznom?
A tanulók tanulnak, együttműködnek és megfigyelik a gyakorló cselekvéseket.
- Ez a mester az ITCILO képzési portfóliójából, az ILO kutatásaiból és a Torinói Egyetem tudományos szakértelméből merít.
- Dedikált oktatók állnak rendelkezésre a kérdések megválaszolására és támogatást nyújtanak a tanulási út során.
- A tanítási módszerek magukban foglalják az előadásokat, megbeszéléseket és esettanulmányokat, valamint egy online platformot olvasmányokhoz, videókhoz és gyakorlatokhoz.
Képtár
Ideális Diákok
Ki jár erre a Mesterre?
A program a fejlesztés területén dolgozó állami és magánintézmények, civil szervezetek szakembereinek, valamint az ezen a területen dolgozni vágyó diplomásoknak szól. A résztvevők többsége a fejlesztési szektorban több éves tapasztalattal rendelkező gyakorló lesz.
Belépők
Program tandíj
Tanterv
I. rész
Távoktatás
A program első szakasza 22 hetes távoktatásból áll, melynek célja elsősorban a fejlesztéssel, mint témával kapcsolatos széles körű ismeretek átadása, strukturáló elemként a 2030-ig tartó Fenntartható Fejlődési Agenda és annak 17 Fenntartható Fejlődési Céljának felhasználása. Emellett a projektciklus menedzsment és a fejlesztési munkához kiválasztott egyéb eszközök alapjait is lefektették. A tanulást egy külön távoktatási platform támogatja a Központ e-campusán, amely többféle tanulási módszert tesz lehetővé. A mesterképzésben részt vevő hallgatókat egy dedikált oktató segíti a teljes távoktatási szakaszban.
II. Rész
Szemtől szembe tanulás
A program második része 11 hetes személyes tanulásból áll, melynek fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek megérteni, kritikusan megkérdőjelezni és folyamatként értelmezni a fejlődést. Ez a rész arra is irányul, hogy a résztvevők gyakorolják az I. fázisban elsajátított, a fejlesztésről, mint témáról szóló ismereteket, és gyakorlati szempontból is feltárják a kérdéses folyamatot. A tartalom témák köré csoportosul, többek között:
- Emberi fejlődés, emberi jogok és migráció
- Fejlődés, egyenlőtlenség és növekedés
- Környezet és fenntarthatóság
- Helyi fejlesztés és részvétel
- Kormányzás és demokrácia
- Színészek, partnerségek és finanszírozás
- Eredményalapú menedzsment és projektmenedzsment
- A fejlesztés módszerei és technikái
- A személyes rész a projektírási feladat elmélyült előkészítését is lehetővé teszi, ami egy teljes körű projektdokumentum elkészítésében csúcsosodik ki.
rész III
Végső papír
A program ezen utolsó része egy tudományos dolgozat kidolgozására irányul egy olyan témában, amely közvetlenül kapcsolódik a II. fázisban a projektdokumentummá alakított projektötlethez.
Módszertan
A program számos egyedi funkcióval rendelkezik:
- Elmélet és gyakorlat integrációja;
- A projektciklus-menedzsment kompetenciák teljes spektrumának mélyreható lefedettsége, ahogyan azt a főbb fejlesztési intézményekben gyakorolják; és
- Interdiszciplináris megközelítés, amely a különböző tudományágak és a konkrét fejlesztési kérdések, folyamatok és gyakorlatok közötti szoros kapcsolatot hangsúlyozza.
A program három részből áll, és úgy van megtervezve, hogy minimálisra csökkentsék a résztvevők távollétét az otthoni munkavégzés alól (csak 11 hét Torinóban).
Az online és az osztálytermi interakciót és a csapatmunkát hangsúlyozzák, hogy felkészítsék a résztvevőket a fejlesztési munka részvételen alapuló megközelítésében való hatékony részvételre.
A program eredménye
A program alkalmazott tanulási lehetőséget kínál a fejlesztés irányításának elméleti, fogalmi és működési kereteinek feltárására. Ez multidiszciplináris perspektívából történik, azaz a társadalmi-gazdasági politikák integrálása a jogi, intézményi, helyi és irányítási összefüggések mélyreható megértésével a fejlesztési programok és projektek hatékony tervezése és végrehajtása érdekében.
A Mester számos kritikus kérdéssel foglalkozik a fejlesztési szakemberek és tervezők számára:
- Melyek a fejlődés meghatározó jellemzői a 2030-ig tartó Fenntartható Fejlődési Menetrend és a 17 Fenntartható Fejlődési Cél korszakában? Milyen problémák és folyamatok azonosíthatók e tág fogalmak mögött?
- Mi a kialakulóban lévő táj a nemzetközi fejlesztési együttműködésben?
- Hogyan lehet tervezni és kezelni a projektbeavatkozásokat a fejlesztési célok elérése érdekében?
- Mi az eredményalapú menedzsment és hogyan alkalmazzák azt a fejlesztési kontextusban?
- Milyen egyéb eszközöket alkalmaznak a fejlesztési gyakorlatban?
- Milyen politikák és stratégiák járulhatnak hozzá a fenntartható átalakuláshoz a kulturális, politikai, társadalmi, gazdasági és környezeti változások tekintetében?
A program célja, hogy a fenntartható fejlődés területén dolgozó munkatársakat olyan elemző és operatív kompetenciákkal ruházza fel, amelyek nélkülözhetetlenek a nemzeti fejlesztés eredményalapú keretrendszerében való hatékony részvételhez, valamint a hatékony fejlesztési projektek, programok kialakításához.
A program végén a résztvevők képesek lesznek:
- Mutassa be a fejlesztés kérdéseinek, folyamatainak és gyakorlatának interdiszciplináris megértését.
- A megszerzett technikai és interperszonális kompetenciák alkalmazása a fejlesztési projektek és programok gazdasági és társadalmi előnyeinek fokozása érdekében;
- Fogalmazzon meg és fogalmazzon meg teljes körű projektjavaslatot egy fejlesztési kezdeményezésre/projektre.
A tartalom és a tanulási módszerek célja, hogy a résztvevők a kompetenciák teljes spektrumát biztosítsák ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak kezelni azokat a kihívásokat, amelyekkel a fejlesztő szakemberek ma szembesülnek a társadalmi és gazdasági fejlődés érdekében, miközben megőrzik a lakókörnyezetet a jövő generációi számára.
Karrierlehetőségek
mire leszek képes?
A tartalom és a tanulási módszerek célja, hogy a résztvevők a kompetenciák teljes spektrumát biztosítsák.
- Mutassa be a fejlesztés kérdéseinek, folyamatainak és gyakorlatának interdiszciplináris megértését.
- A megszerzett technikai és interperszonális kompetenciák alkalmazása a fejlesztési projektek és programok gazdasági és társadalmi előnyeinek fokozása érdekében.
- Fejlesztési kezdeményezéshez/projekthez teljes körű projektjavaslat elgondolása és megfogalmazása.