Japán-globális fejlesztési program
International University of Japan
Kulcs információ
Campus helye
Niigata, Japán
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
JPY 3 200 000 / per year *
Jelentkezési határidő
06 Jun 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
* Tandíj: 2 200 000 jen/év
Információs szekciók és nyílt campusok
Tudjon meg többet az IUJ-ról
Bevezetés
A Japán-globális fejlesztési program (JGDP) egy újonnan létrehozott kétéves mesterképzés, amely lehetőséget nyújt a hallgatóknak, hogy elsajátítsák az egyetemes fejlődési és növekedési logikát a politika, a gazdaság és a menedzsment területén, felhasználva Japán gazdasági fejlődésben és vállalati növekedésben szerzett tapasztalatait. tok anyagok. A JGDP-t közösen fejlesztette ki a JICA és IUJ a JICA-DSP keretében.*
*JICA (Japán Nemzetközi Együttműködési Ügynökség) Fejlesztési Tanulmányi Program (JICA-DSP)
A „JICA-DSP” egy olyan program, amely meghívja a partnerországoktól Japánba vezető jövőbeli vezetőket, hogy végezzenek mesterképzést vagy doktori fokozatot a japán posztgraduális iskolákban, ahol megismerik Japán tapasztalatait a saját modernizációs és fejlesztési tapasztalataival kapcsolatban a japán fejlesztési együttműködéssel más országokban. A JICA és a japán egyetemek közösen építették és kínálják a JICA-DSP-t.
A hallgatók nemcsak a saját szakterületükön tanulnak, hanem sokat tanulnak a modern Japán fejlődési tapasztalataiból is, amely jelentősen eltér a Nyugaton tapasztalt növekedés és fejlődés történetétől. A diákok szisztematikusan tanulmányozhatják a „japán tapasztalatokat”, beleértve a negatívakat is, hogy ezeket az ismereteket felhasználva hozzájárulhassanak saját országaik fejlődéséhez.
Tanterv
A GSIR (JGDP-IR) által kínált JGDP kurzusok oktatást nyújtanak a japán Meidzsi-restauráció utáni nemzetközi politikai és gazdasági környezetről és a háború utáni japán gazdasági növekedés jellemzőiről. Emellett a kurzusok azt is megtanítják, hogy Japán külpolitikája, nemzetbiztonsági politikája, külügyi segítségnyújtási politikája, államháztartása és közigazgatása, valamint oktatási rendszere hogyan hatott Japán fejlődésére.
A GSIR által kínált JGDP tanfolyamok
- Japán a világban a Meiji-restauráció után
- Japánt körülvevő nemzetközi politikai gazdaság
- Japán nemzetközi kapcsolatai és külpolitikája, valamint hatásuk a fejlődésre
- A japán külsegélyezési politika és hatása a fejlődésre
- A háború utáni japán gazdaság és nemzetközi terjeszkedése
- A háború utáni japán politika és hatása a fejlődésre
- A japán nemzetbiztonsági politika és hatása a fejlődésre
- Japán államháztartás és közigazgatás és hatása a fejlődésre
- Japán oktatási rendszere és hatása a fejlődésre
A GSIM (JGDP-IM) által kínált JGDP kurzusok oktatást nyújtanak a japán ipari fejlődés hatásairól és a mögötte álló innovációról a Meiji-restauráció után, a japán stílusú menedzsmentről, a vállalati pénzügyekről és pénzügyi rendszerekről, a foglalkoztatási gyakorlatokról, a gyártásmenedzsmentről, az üzleti vezetőkről és hogyan hatott a kkv-k fejlődése a japán gazdasági fejlődésre.
JGDP kurzusok GSIM-ben
- A japán ipar és innováció fejlesztése
- A japán vállalati rendszerek és a japán stílusmenedzsment és hatásuk a fejlődésre
- Japán vállalati pénzügyek és pénzügyi rendszerek és hatásuk a fejlődésre
- Japán foglalkoztatási gyakorlatok és humántőke-felhalmozás
- Monozukuri (gyártás) Menedzsment Japánban
- A japán üzleti vezetők és hatásuk a fejlődésre
- Kis- és középvállalkozások Japánban és hatásuk a fejlődésre
Mindezek a JGDP kurzusok az elméleti hátteret és a nemzetközi összehasonlításokat hangsúlyozzák.
A fent felsorolt JGDP kurzusokon kívül a hallgatóknak három alapvető tudományterületen kell kurzusokat venniük, a GSIR-ben a „Politikatudomány” és a „Közgazdaságtan”, a GSIM-ben pedig a „menedzsment” kurzusokat. A hallgatóknak minden területről legalább két kreditet kell szerezniük, és összesen legalább nyolc kreditet kell megszerezniük a három alaptudományi területről. Ezen túlmenően a hallgatóknak részt kell venniük az összes kötelező kurzuson, amelyet az iskola jelölt ki, amelyhez tartoznak.