Képzőművészeti mester (MFA)
University of the Arts Helsinki
Kulcs információ
Campus helye
Helsinki, Finnország
Nyelvek
Angol, Finn, Svéd
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 5 000 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Jan 2025
* nem EU- és EGT-n kívüli hallgatók
Bevezetés
Olyan képzőművészeket képezünk, akik megtanulják saját erősségeiket és kifejezésmódjukat, és felkészítik őket egy olyan világra, ahol a művészek sokrétű szerepeket és profilokat vállalnak.
Minek itt tanulni?
A képzőművészeti tanulmányok szerves részét képezik a tanuló személyes törekvései, választási szabadsága, egyéni irányítása. Tanáraink elismert képzőművészek és szakértők Finnországból és külföldről. Az Akadémia aktív kiállítási tevékenységének köszönhetően munkaterületet és kiváló lehetőséget biztosítunk művészetének nyilvános kiállítására.
A tanulmányokról
Olyan készségeket és ismereteket sajátíthat el, amelyek lehetővé teszik, hogy képzőművészként önállóan dolgozhasson, és megértse saját munkáját a kortárs művészet és a társadalom kontextusának részeként, ahol a művészek sokrétű szerepeket és profilokat vehetnek fel.
A tanulmányok a művészeti tevékenységekre és az elméleti tanulmányokra összpontosítanak. A Képzőművészeti Akadémia a független művészetre helyezi a hangsúlyt, rugalmasságot biztosítva a hallgatóknak, hogy személyes törekvéseiket valósítsák meg a kurzusok kiválasztásánál és tantervük tervezésénél. Az egyéni irányítás és az önálló művészi munka szerves része a tanulmányoknak, de fontosak a csoportos oktatás, workshopok, kirándulások és különféle projektek is, amelyek növelik a közösségi érzést az akadémián belül.
A tanulmányok elengedhetetlen része a saját művészet nyilvános kiállítása kiállításokon, nyilvános térben és más különféle kontextusokban. A hallgatók a Képzőművészeti Akadémia galériáiban, a Kiállítási Laboratóriumban és a Projektteremben ismerkednek meg a kiállítási tevékenységekkel és gyakorlatokkal, ami javítja a különböző méretű kiállítási produkciókban való részvétel lehetőségét.
A Képzőművészeti szak tantárgyi területei a szobrászat, a festészet, a grafika, valamint az idő- és térművészet. A Time and Space Arts tárgyköre lehetővé teszi, hogy a mozgóképekre, a fotózásra vagy a hely- és helyzetspecifikus művészetekre szakosodjon. Az alapképzésben részt vevő hallgatók az egyetemre való felvételt követően, az első éves tanulmányaik során választják meg tantárgyukat. A mesterszakos hallgatók a tanulmányokra való jelentkezéskor választják ki a tárgykörüket.
Tanárok
Tanárunk neves művészekből és a nemzetközi művészeti szektorban dolgozó különböző területek szakértőiből áll. A Finnországból és külföldről érkező vendégoktatók tematikus műhelyeknek és speciális kurzusoknak adnak otthont, és dolgoznak témavezetőként, vizsgáztatóként és szakértőként. Kineveznek egy oktató tanárt is, aki figyelemmel kíséri tanulmányi előrehaladását.
Tanterv
Szobor
A szobrászat tárgyköre a háromdimenziós tér művészeti munkában való felhasználását vizsgálja. Az oktatás mind a gyakorlati munkára, mind a szobrászat hagyományaira épül. A tanulmányok a kortárs szobrászat különféle megközelítéseinek elsajátítására, a rendelkezésre álló technikák elmélyült megértésére, valamint a hallgató saját művészeti gyakorlatában való hasznosítására összpontosítanak.
A szobrászati tanulmányok a galériás és múzeumi terekkel, valamint a közszféra művészetével kapcsolatos kérdésekre is fókuszálnak. A tanulmányok fő hangsúlya a hallgató önálló művészi munkáján van, amelyet beszélgetésekkel, kritikai ülésekkel és szemináriumi munkával irányítanak és támogatnak. Az önálló művészi munka elősegíti a tanuló önkifejezését és fogalmi gondolkodását, valamint fejleszti kreatív problémamegoldó képességeit.
Finnországban és külföldön egyaránt művészek által szervezett tematikus előadások, projektek, workshopok támogatják a közös szobrásztanulmányokat, ahol az Akadémia valamennyi hallgatója megismerkedik a szobrászat anyagaival, technikáival, munkamódszereivel.
Festmény
A festészet tárgyköre azokat a sokrétű kifejezéseket és jelentéseket tárja fel, amelyek a festészet területén különböző összefüggésekben formálódnak. Az oktatás célja, hogy kiterjessze a tanulók nézeteit arról, hogy mi is lehet a festészet, mit jelenthet, és milyen módon kapcsolódik és kölcsönhatásba lép más kifejezési formákkal és területekkel. Más szóval, nincs egységes elképzelés arról, hogy mi a kortárs festészet; folyamatosan változik és alkalmazkodik az időhöz és a helyhez, a társadalmi értelmezésekhez, valamint a különböző művészeti területek elméleteihez és kultúráihoz.
Kiemelt feladat, hogy teret adjunk a hallgatók önálló művészi munkájának, erősítsük személyes megnyilvánulási formáját, ugyanakkor hagyjunk időt a művészetelméleti reflexiókra is.
Az oktatási szempontok közé tartozik a festészet nyelvének (nyelveinek) elemzése, a festészet anyagiságának és kiterjesztett területének áttekintése, valamint a festészet jellemzőinek összehasonlítása más kifejezési formákkal. Mindemellett magasan specializált anyagtudományi oktatás folyik, amely a különböző anyagok felhasználására és azok hatására fókuszál a festmény kontextusában és azon kívül is.
Nyomdakészítés
A grafika tárgyköre átfogó ismereteket ad a hallgatóknak a grafika és annak különféle kifejezési formáiról, módszereiről, anyagairól, elméleti alapjairól. A grafikai szakos hallgatók tanulmányaik során korszerű eszközöket használnak, az oktatás nagy figyelemmel kíséri a grafikai fejlesztéseket és a társadalom változásait.
A grafikai hallgatók megtanulják a nyomtatott művészet művészeti hagyományon belüli kontextusba helyezését, annak újraértelmezését és a kortárs művészet részeként való relevanciáját. A művészetkészítés folyamatát egyben olyan álláspontként és gondolkodásmódként fogják fel, amely figyelembe veszi a nyomtatott művészetben rejlő kettősséget: egyrészt ott van a nyomtatási folyamat a másolással és a nyomtatással; másrészt a vizuális kifejezés a grafikai munkában többféleképpen valósítható meg. Hagyományosan a mátrix által előállított jeleket papírra nyomtatták, de a modern grafikában egészen más lehet az eredmény: térbeli összeállítás, film, háromdimenziós alkotás vagy zine (korlátozott példányszámú kiadvány) . A nyomatkészítés az üzenetközvetítés lehetőségén alapszik, ami azt jelenti, hogy a művészi folyamatban felhasznált médium egyaránt lehet nyomda vagy digitális fájl.
A grafikai tanulmányok nagyrészt önálló művészi munkából állnak. A hallgatót a tanári kar és a hallgatói közösség támogatja stúdiólátogatások, szemináriumok és módszertani műhelyek formájában. Az együttműködési projektek szintén fontos részét képezik a tanulmányoknak. A témakör intenzív kurzusokat kínál különféle témákban; ezek a kurzusok tartalmazhatnak vendégelőadásokat vendégművészek előadásában, vagy teljes egészében egy vendégtanár felügyeletével. A tanítás célja, hogy támogassa a tanuló személyes látásmódját, hogy szabad véleménynyilvánítása uralkodjon az anyagokon és a médián, kihívva a személyes megoldások és művészetkészítési módok keresésére.
Idő és tér művészet
Az idő- és térművészet tantárgy területe a helyszín- és szituáció-specifikus művészet, a mozgókép és a fényképezés oktatását nyújtja. A tanítás a művészi munka különböző aspektusaira összpontosít, beleértve a művészet fogalmi, képi, térbeli és testi dimenzióit.
Az idő- és térművészet oktatása párbeszédes jellegű, szemináriumokból, tanfolyamokból, előadásokból és stúdiólátogatásokból áll. A hallgató az idő- és térművészeten belül egyetlen területre összpontosíthat, vagy személyre szabott tanulmányi tervet állíthat össze úgy, hogy különböző kurzusokat választ az idő- és térművészetekből és/vagy más tantárgyakból. A tanulmányok célja a hallgató észlelőképességének, kritikai gondolkodásának fejlesztése, önálló művészi gyakorlatának kialakítása. A diákokat arra ösztönzik, hogy személyes megközelítést keressenek a művészethez, és kísérletezzenek különféle kifejezési módokkal. Az idő- és térművészetben dolgozó művészek különféle médiumokat alkalmaznak művészetükben: használhatják például saját testüket, vagy a mű állhat performanszból. A mozgóképeket, fényképeket, hangművészetet és digitális technológiákat is gyakran használják az idő- és térművészetben.
A tanítás a művészet mint folyamat vagy esemény konceptualizálásán alapul. A kutatásra és kísérletezésre összpontosítva a tantárgyi területen adott oktatás segíti a hallgatókat abban, hogy művészi gyakorlatukat a kortárs művészet hagyományán belül kontextusba helyezzék.
Közös képzőművészeti tanulmányok
A közös tanulmányok a közös művészettudomány, az írás, a művészettörténet, a művészetelmélet és a művészetfilozófia, a tematikus elméleti tanulmányok, a művészeti kiállítások, a rajz és az észlelés, valamint a „Művészként a társadalomban” tanulmányi modul tanulmányaiból állnak. A közös tanulmányok a Bevezetés az önálló művészeti tevékenységbe és a tantárgyak képzési modulba az első tanév őszi félévében is szervezik az oktatást.
Az oktatás célja, hogy a hallgató elsajátítsa a kortárs művészet különböző területeinek és munkamódszereinek megértéséhez szükséges eszközöket, valamint az információhoz, kutatáshoz, művészethez kapcsolódó jelenségek kritikus összehasonlítását. A kortárs művészet történetének és elméletének ismerete előfeltétele annak, hogy ne csak az aktuális művészeti irányzatokat, hanem a kortárs világot is széleskörűen, önállóan és kritikusan vizsgálhassuk.
Különös figyelmet fordítanak az írásbeli kifejezésre és a művészet világának működési módjának megértésére is, amelyek egyaránt elengedhetetlenek a professzionális művészek számára.
Belépők
Program tandíj
Ösztöndíjak és finanszírozás
További információkért látogassa meg az egyetem honlapját .