M.Des. a közterülettervezésben

Általános információk

Program leírás

psd-mdes-2017-001.jpg
Részvételi akciókutatás a szilárd hulladék kezelésére a Gubbiban - Karnataka

Látomás

A közterek a belső és külső terek, valamint az állandó és átmeneti terek a mozgáshoz és a járathoz; találkozás és csere; valamint a szórakozás és a szabadidő. Ezek a terek túlmutatnak a fizikai és a virtuális, társadalmi, kulturális és érzelmi területeken. Indiában, ahol a tradíció és a modernitás réteges összetettségben működnek együtt, ezek a terek utcákat és járdákat tartalmaznak; parkok, maidanok és bagagók; vasútállomások és metróállomások; bevásárlóközpontok és bazárok; kiállítások, múzeumok és galériaterek. Az indiai városok állandó küzdelmet szenvednek el a közterek lakóhelyének és minőségének megteremtésében, fenntartásában és javításában, nem csak a városi területeken, hanem a városkörnyéki területeken is. A sikeres és élhető városnak tehát jól kialakított és befogadó közterületi hálózatot kell kialakítania.

A Srishti Közterületi Tervezési Program előmozdítja az empátia, a fenntarthatóság, az alkalmazkodóképesség és a befogadás értékeit. A diákokat az emberek, helyek, politika és elmélet kritikus kapcsolatával kiteszi a térbeli tervezés, a rendszerek kialakítása, a jog, a politika és a kormányzás komplex kölcsönhatásaiba. A program együttműködik a nem kormányzati szervezetekkel, kormányzati szervekkel, iparágakkal és más érdekelt felekkel együttműködő valós projektekkel, amelyek mélyreható és szigorú megértést biztosítanak a kontextus, a rendszerek, a folyamatok és az űrrel való kölcsönhatásuk mélyén. Ez olyan tájékozott és tükröződő gyakorlathoz vezet, amely életben van a vitákban, az ellentmondásokban és a lehetőségekben.

Kulcsértékek

A posztgraduális képzés a közterületi tervezésben az evolucionisták középpontjában áll, és ezeket az alapvető értékeket magába foglalja:

  • Empatikus - Mint közterületi tervezők értékeljük a "másikat" az "én" felett. A Srishti-i designot úgy tájékoztatták, hogy a másik cipőjébe és az empátia felé mutatott.
  • Befogadó - Biztosítjuk, hogy a tervezett terek mindenkit befogadó, igazságos és mindenki számára elérhetővé váljanak.
  • Fenntartható - arra törekszünk, hogy fenntartható helyet hozzunk létre, amely egyensúlyt teremt az ökológiai, közösségi és gazdasági kérdésekkel.
  • Alkalmazkodó - Alkalmazkodunk az állandóan változó kontextusokhoz, és biztosítjuk, hogy terveink rugalmasak a változó társadalmi és környezeti igényekkel és kérdésekkel.

psd-mdes-2017-002.jpg
Munka a kézműveseknél a Channapatna-n a Srishtiben megrendezett LeNSin kísérleti tanfolyam során.

Pályaépítés

  1. A stúdiók ösztönzik az aktív, kontextuális tanulást, ahol a diákok fejleszti a fegyelmezési képességeket és tudást. A stúdiók megkönnyítik a közös és kreatív tervezési megoldásokat összetett, nyitott problémákra
  2. A műhelyek intenzív tanulási tapasztalatokat nyújtanak a különböző tudományágak készítésében és működtetésében.
  3. Az első év végén a diákok számára kötelező az ipar vagy a tervező stúdió
  4. Az önálló kezdeményezésű projekt a félév kihívásának vége, amely lehetővé teszi a hallgató számára, hogy kutatási / vizsgálati vagy tervezési projekteket folytasson. A hallgatók elkezdik a projektjavaslatot megírni, meghatározzák projektjük hatókörét, és oktatók / tervező szakemberek mentoroznak.
  5. Választani a bölcsészettudományi kurzusokat, amelyek célja a szellemi és visszatükröző képességek a diákok, és motiválja őket, hogy vizsgálja meg mélyebben, és megközelítik a tervezési folyamat holisztikus módon.
  6. A Capstone Project az elmúlt három félév során szerzett kutatás, képességek és ismeretek csúcspontja. A hallgatóknak be kell nyújtaniuk a tervezett eredményüket és a megbízott diplomamunkát. A diákokat mentorálják a végső projekt során, és szemináriumokon keresztül kapnak visszajelzést a kar és a csoportoktól

Tanulási megközelítés

A tanulás az elmélet / diskurzus, a reflexió gyakorlat és a valódi világ tapasztalatával való kapcsolat. Ez a megközelítés lehetővé teszi az egész világra kiterjedő lehetőségek széles körű kitettségét, és tudatosítja a kortárs kontextust.

Mdes-PSD-03.jpg
A diákok egy terepjáró a Banni Grasslands a Kutch, Fotó jóvoltából: School of Foudation és Kísérleti Tanulmányok.

A tanulás komponensei a következők:

  • Az elméleti és fogalmi ismeretek a közterülettervezés, az aktuális kérdések és diskurzusok világszerte való megközelítéseiről
  • A tervezési gondolkodási eszközök segítségével vizsgálja meg a kontextust, elemezze és szintetizálja és fogalmazza meg a megoldást.
  • A projektek és / vagy a diskurzus átfogó tanulmányozásának módszerei és eszközei megértése a közterülettervezésben
  • Együttműködés a kortársak, a szakemberek és a közösség között.
  • Az élő projektek / lehetőségek használata a beavatkozások / részvételen alapuló tervezés és a közösségi terek létrehozása és tesztelése során.

Képesség-készletek

A sikeres befejezése után a diplomások a következő képességekkel rendelkeznek:

Tudós

  • Vizsgálja meg és vegye részt a kulturális, politikai, környezeti és történelmi helyiség egyediségének, valamint a kontextusok összetettségének szisztematikus vizsgálatában
  • Határozza meg, hogy mit kell ismernie a sokrétű környezetben, és megfelelően adaptálja a fegyelem specifikus tudását a problémamegoldáshoz.
  • Kritikai korlátok, kérdések feltevései és korlátai; önállóan gondolkodnak és törekednek a tudás területén való mélyebb elkötelezettségre.

Vállalkozói vezető

  • Tervezzen, kezelhessen és menedzselhet biztonságos, fenntartható és réteges munkákat az emberek számára, közterületekkel.
  • Képes megérteni, elemezni és szintetizálni az információkat, kiválasztani és felhasználni a megfelelő kutatási módszereket

gyakorló orvos

  • Ismertesse, feltárja, kísérletezzen valódi és fogalmi keretekkel és fejlessze az innovatív gyakorlatot.
  • Tájékoztasson tájékozott döntéseket, és bővítse a művészet, a tervezés, a politika és a fenntarthatóság ötleteit, hogy saját gyakorlatát jobban tájékoztassák és gazdagítsák.

Világpolgár

  • Használjon részvételi megközelítést a közösségekkel való kapcsolattartáshoz és hatékonyan kommunikáljon nézeteikkel a közönségek széles körére.
  • Legyen érzékeny a regionális perspektívákra, tiszteletben tartja a sokszínűséget és segíti a tervezést az igazságos és befogadó közösségek számára.

psd-mdes-2017-005.jpg
A kar bemutatása az UAM Mexikóból

lehetőségek

  • Foglalkoztatás olyan kreatív iparágakban, mint az építészet, a tájtervezés, a belsőépítészet és a várostervezés
  • Foglalkoztatás a kutatási és fejlesztési szervezetekben, civil szervezetek
  • Pályakezdő lehet kortárs design szakember, vállalkozó, tervező tanácsadó vagy akadémikus
  • A diplomások képesek lennének együtt dolgozni és aktív szerepet vállalni a feltörekvő területeken, például a közpolitika kialakításában és a közterületek tervezésében és tervezésében

Érdeklődés

További információért kérjük, küldje el Mary Jacob Kuruvillát a maryjacob@srishti.ac.in vagy a Ranjani Balasubramanian címen a ranjani.b@srishti.ac.in címen.

Utoljára frissítve márc. 2020

Az iskoláról

Srishti Institute of Art, Design, and Technology is a non-residential institution founded in 1996 by the Ujwal Trust with the objective of providing art and design education in an environment of creat ... Tovább

Srishti Institute of Art, Design, and Technology is a non-residential institution founded in 1996 by the Ujwal Trust with the objective of providing art and design education in an environment of creativity to maximize the individual’s potential.The Ujwal Trust also manages Srishti's sister institution, the prestigious Mallya Aditi International School. Kevesebb