Masters in Design & Product Management
Fachhochschule Salzburg University of Applied Sciences
Kulcs információ
Campus helye
Salzburg, Ausztria
Nyelvek
Német
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
4 félévben
Pace
Teljes idő, Részidő
Tandíjak
EUR 363 / per semester *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* + ÖH hozzájárulás
Bevezetés
A "Design & Product Management" mesterképzés mélyreható készségeket ad a termék- és szolgáltatásprojektek stratégiájában, tervezésében, megvalósításában, kezelésében és tesztelésében. A "Design & Product Management" a marketing és a design hálózatba szervezését jelenti, a "Design Thinker"-t vezetői pozíciókra és cégalapításokra kívánja alkalmassá tenni.
Tanulmány típusa: nappali tagozat. Karrierképes résztanulás lehetséges. | Végzettség: Master of Arts in Business (MA) | Időtartam: 4 félév (120 ECTS) |
Tanulmányi helyek/év: 18 | Tanulási hely: Campus Kuchl | Az oktatás nyelve: német |
Tandíj: 363 euró szemeszterenként + ÖH hozzájárulás |
Miért érdemes a Salzburgi FH Salzburg Egyetemén tervezni és termékmenedzsment mesterképzést szerezni?
Az átalakítási tervezés és a tervezési vezetés titokban a mesterképzés célja. Mert a tervezés és a marketing eleinte kérdéses. Ők a társadalom legnagyobb hulladéktermelői, és hőn áhított termékkoncepciókkal arra ösztönzik az embereket, hogy a ténylegesen működő eszközök generációit dobják ki.
E tudományágak ereje azonban együttesen is felhasználható pozitív társadalmi változások előidézésére, erre kell a kurzusnak fókuszálnia. Ez egy nagyszerű társadalmi erőforrás, amely a tanulmányi dokumentumokban és a mesterdolgozatokban rejlik. Ezeket tovább kell fejleszteni, és radikálisan új termék-szolgáltatás koncepciókat kell meghonosítani. Csak vezetés.
Ehhez komoly képzésre van szükség. A megfelelő kreatív háttér finomítása mellett az elsősorban kvalitatív piackutatás, marketing és termékmenedzsment jó empirikus ismerete fontos a jövő kihívásainak való megfelelés érdekében. Fejlesztik azt a készséget, hogy a vállalaton belüli vállalkozóként innovatív hatást fejtsenek ki, ugyanakkor megkapják a saját vállalkozás indításához szükséges eszközöket.
A legfontosabb dolgok a tervezés és termékmenedzsment mesterképzésről
Platform vélemény- és eszmecseréhez, víziókhoz
A Salzburgi FH Salzburg Egyetemének mesterképzése módszeres, tudományos és gyakorlati képzést kínál olyan területeken, mint a marketing és márkaépítés, a tervezési vezetés, a tervezési menedzsment, az üzleti modellezés vagy a tervezési tesztelés.
A szilárd alapműveltségedre építve a mesterképzés lehetőséget kínál a reflektálásra, egészen új, eddig mellőzött témák, szempontok végiggondolására, ezáltal a tiszta ismeretszerzésen túlmutató készségek elsajátítására.
A projektekben elegendő idő jut a koncepciók alapos átgondolására, és alternatívák kidolgozására a jelenlegi cselekvésekre. Ezek az alapvető víziók végső soron a képzés hozzáadott értékét jelentik, alkalmassá téve Önt cégek vagy induló vállalkozások számára, mert ezt a koncepcionális munkát gyakran figyelmen kívül hagyják a folyamatban lévő tevékenységek során.
Innovatív közel 20 éve
vállalkozók és intravállalkozók
Szerencsére a "Design & Product Management" tanfolyamot az Osztrák Bútoripari Szövetség úttörői és kulturális értelmiségiek alapították az ezredfordulón, mert erős márkákat akartak fejleszteni Ausztria bútoriparában. Időközben néhány dolog javult - köszönhetően számos dpm-es végzettségű aktív segítségnek -, de van még tennivaló. Továbbra is érvényes: nem elég csak jó minőséget előállítani, azt a célcsoportnak megfelelő módon kell megtervezni, szakmailag és stratégiailag értékesíteni. Csak az a minőség, amit végső soron a vásárló észlel.
Az alapítók már a kezdetekkor azt írták a kurzusnaplóba: soha ne csak egy iparágra koncentráljunk, mindig kérjük, hogy lássuk a nagyobb képet. Tanulni másoktól, nem az egyszerűség rossz okán csökkenteni a komplexitást, hanem valóban törekedni az interdiszciplinaritásra és a tervezésen - és ezáltal a vállalati koncepción - keresztül történő gondolkodásra.
A design a termék és a vállalat mögött meghúzódó koncepció, vagy ahogy Otl Aicher fogalmazott: „A tervező a vállalat filozófusa”.
Karrierlehetőségek
A Design & Product Management mesterképzés célja, hogy megfeleljen a stratégiailag gondolkodó tervezők és termékmenedzserek iránti igénynek, akik magabiztosan hoznak döntéseket tervezési kérdésekben, és akik megoldásokat dolgoznak ki a gazdaság, a vállalatok és a társadalom összetett problémáira.
Széles körű felelősségi körök
A diplomások tervezőként és termékmenedzserként széleskörű tevékenységet folytatnak kis- és középvállalatoknál, vagy kifejezetten nagyobb cégeknél alkalmazott tervezőként vagy termékmenedzserként, az alábbi területeken:
- Tervezés: A tervezési folyamat menedzselése, önálló tervezési nyelv kialakítása, tervezési stratégia és menedzsment, terméktervezés, vizualizáció stb.
- Termékmenedzsment: eligazítás új termékötletekről, stratégiákról, projektmenedzsment, piackutatás, elfogadáselemzés, márkaidentitás, márkaépítés, vállalati identitás, disztribúció, POS stb.
- Fejlesztés: Kutatás és stratégia, termék- és tervezési tesztelés, új anyagok és funkciók, minőségirányítás stb.
- Média: művészeti irányítás, reklám, grafika, csomagolás, kommunikáció stb.
A vállalatok manapság a nagyrészt telített és globalizált fogyasztási cikkek piacának, a gyors innovációnak és a folyamatosan változó fogyasztói igényeknek a problémájával is szembesülnek. Hogy ne maradjunk le, a design egyre nagyobb jelentőséget kap a cégeknél. A versenytársaktól való megkülönböztetés és korunk igényeire teljesen új válaszok kidolgozása a fenntartható vállalati siker döntő kritériumai (vö. Eser, S./Leube, M. (szerk.) (2017): A körkörös tervezés a gyakorlatban. Stratégiák és koncepciók az új, regeneratív körforgásos gazdaság kialakításához).
Ezért képezünk stratégiailag gondolkodó tervezőket és termékmenedzsereket, akik magabiztosan döntenek tervezési kérdésekben, szisztematikusan gondolkodnak az innovációról, és tervszerűen, tudományosan haladnak.
Tanterv
tanfolyam felépítése
Kreatív látnok. Stratégiailag. tervezési vezetés.
A Design & Product Management mesterképzés alapvetően a következőképpen épül fel, ahol az elméleti és módszertani tartalmat az elején intenzíven oktatják, és idővel csökken, így a negyedik szemesztert kizárólag a mesterdolgozatnak lehet szentelni:
- Első félév: Alapvető ismeretek és korábbi végzettségtől függően alkalmazkodó tanfolyamok, interdiszciplináris ismeretek elmélyítése a tervezés, marketing, technológia, projektmenedzsment és innováció területén.
- Második/harmadik félév: elmélyült tanulmányok, kutatás, stratégiafejlesztés és kísérleti projektfejlesztés, inspiráció kirándulásokon keresztül (kötelező) és külföldi szemeszter a számtalan partnerintézményünk egyikében (kívánatos a 3. és/vagy 4. félévben).
- Negyedik félév: Mesterdolgozat (cégekkel együttműködésben vagy külföldi félévben is lehetséges).
A mesterképzés a képzés részeként vehető fel. Félévente 15 ECTS teljesít 30 helyett teljes képzésben. A részvétel többnyire kötelező.
Szakterület és választási lehetőségek
A mesterképzés minden félévben szabadon választható krediteket kínál egyéni fókuszhoz. Számos választható tárgy mellett szakirányokat is terveznek:
A következő szakirányok lehetségesek, amelyek a mesterdolgozatok tematikus blokkjait is képezik:
- Stratégia & Kutatás: Elméleti/empirikus tanulmányok a társadalomról és a szakmai területről igények kutatására és az erre épülő új szolgáltatás- és termékkategóriákra, de stratégiai dramaturgiára is különösen a belsőépítészet vagy üzlettervezés terén.
- Vállalkozás / Intrapreneurship: Új üzleti modellek és a mögöttük álló márka-, szolgáltatás-, értékesítés- és termékkoncepciók, mint például az Amenite projekt, vagy például a Recaro vagy a Daimler sok blokkolt állása.
- Kör alakú tervezés: Az anyagkutatásból származó legújabb anyagok víziós felhasználása, mint pl Project Scramble vagy Merhaba.
- Körkörös gazdaság: Új üzleti modellek és a modell újrahasznosítható átfogó képe
- Circular Society: Új lakókörnyezetek és tartós hatású tervek
projekt orientáció
Az első félévtől kötelező csapat- és egyéni projektekben az egyéni erősségeket kell erősíteni, a gyengeségeket pedig fokozatosan javítani. A tanterv és a teljes tanulmányi kurzus az igényes márka/szolgáltatás/termék projektek megvalósítására irányul. Intenzív projekt coaching és tanácsadás kíséri a hallgatókat a kezdetektől fogva.
elmélet és reflexió
Az elméleti tantárgyak megadják a szükséges eszközöket a projektek magas szintű kidolgozásához. Ezek tesztelése növeli az elmélkedés és az érvelés képességét.
csapat és kommunikáció
A diákok megtanulják a vezetést, hogy menedzseljék magukat, kreatív csapatokat és összetett projekteket. A kurzus során megtanulják az ötletek és megoldások meggyőző bemutatását, valamint a különböző érdekelt csoportokkal való kommunikációt.
Interdiszciplináris csapatmunka
Különféle bachelor fokozatú tervezők, menedzserek és technikusok dolgoznak együtt innovatív koncepciókon és fenntartható megoldásokon. A különböző kompetenciák és szakmai hátterek ötvöződnek az interdiszciplináris projektcsapatokban.
Tanulmányaid végén mesterdolgozatot írsz. A cél a feldolgozás olyan mélysége elérése, amely új utakat tár fel az üzleti élet és a társadalom számára. A hallgatók döntik el, hogy ez egy víziós tanulmány, vagy egy azonnal megvalósítható márka/szolgáltatás/termékkoncepció.
félév külföldön
A tervezés és a termékmenedzsment területei rendkívül nemzetközi orientációjúak. Éppen ezért aktívan támogatjuk a külföldi tartózkodást a(z) FH Salzburg címen végzett képzése részeként.