Mester a szőlőtermesztésben és a borászat területén
Georgian Technical University
Kulcs információ
Campus helye
Tbilisi, Grúzia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
GEL 5 500 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* Évközi oktatás külföldi hallgatók számára
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
A program célkitűzéseinek
- Hogy előkészítse a enologist összhangban a munkaerő-piaci igények, amelyek versenyképes lesz, gyakorlatközpontú, és készen áll, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak a bor számára.
- A hallgatók megszerzése a szükséges elméleti ismeretekkel és gyakorlati készségekkel.
- Bevezetni a diákoknak a szőlőtermesztés világát, a borkészítést, a borok elismerését és a borkultúrát.
- Tanítani a jelenlegi technikákat, információt szolgáltatni a modern módszerekről, a szőlőültetvény és a borászat kezelése során alkalmazott újításokról.
- Megmagyarázni az egyedi szőlőművelési technikák fontosságát jó ízű és aromájú borok előállításában.
- Annak érdekében, hogy a diákok számára olyan tapasztalatokat szerezzen, amelyek a szőlő betakarításának jelenlegi gyakorlatában megfelelő készségeket fejlesztenek és a szőlőtermesztést a kereskedelmi szőlőültetvényekbe és / vagy pincészetekbe borként feldolgozzák.
- Ahhoz, hogy a diákok ismerik a közös analitikai készségeket, amelyeket egy bor laboratóriumban használnak.
Program leírása
A program az ECTS rendszer szerint lett kifejlesztve, 1 kredit 27 óra, ami kontaktusnak és önálló munkaidőnek számít. A kreditek megoszlását a tanterv tartalmazza.
A program időtartama 2 év (4 félév) és 120 kredit (ECTS). Fő tanfolyamok - 75 kredit, amelyek a következők szerint vannak megtervezve: kötelező szakirányú képzés 58 kredit; Választható kurzus 5 kredit; Gyakorlat - 12 kredit és kutatási komponens - 45 kredit. A gyakorlatokat szőlőskertben, óvodában és borüzemben tartják.
Az elsőéves tanulási folyamat (21-21 hetes két félév) a következőképpen van ütemezve: kéthetes, különösen a VII. És a XIV. Héten féléves vizsgák, azaz a tanulás időtartama és a félidei vizsgák 17 hét. A XVIII és XXI hetes vizsgálatok során (Fő és kiegészítő vizsgálatok). Az adott év első félévében a mester 3 tantárgyat, 5 kredit, 1 db 6 kredit, 1, 4 kredit és 1, 5 kredit (választható) tantárgyat tanul. A második félévben a mester 3 tananyagot tanul 5 kreditkel, 1 db 6 kredit és 1, 4 kredites tantárgyat, valamint 5 kreditből álló, diplomamunka kutatási projektet / prospektust.
A másodikéves tanulási folyamat (21 hét egy félév) a következőképpen van ütemezve: kéthetes, különösen a VII és XIV hetes féléves vizsga, azaz a tanulás időtartama és a félidei vizsgák 17 hét. A XVIII és XXI hetes vizsgálatok során (Fő és kiegészítő vizsgálatok). A harmadik félévben a Mester 2 db 6 kredites, 2 db 4 kredites és 10% -os kutatási / kísérleti komponenst tanul. A negyedik félévben a mester befejezte a mester tézisét. A diplomamunka befejezése és bemutatása 30 kredit.
Program Előfeltételek
A mesterképzésre vonatkozó tanulmányi jogokat olyan személy jogosult, aki legalább egy főiskolai vagy azzal egyenértékű egyetemi diplomával rendelkezik, és rendelkezik angol nyelvtudással a B2 szinten, amelyet megfelelő akkreditációval kell jóváhagynia a speciális akkreditációval rendelkező intézménytől, vagy az egyetem által nyújtott vizsgálatokat. A fő vesz majd részt szerinti eredményét a Graduate Record vizsga (a Graduate Record Vizsgák és tesztek a speciális benyújtott angol nyelven). Minta tesztek fogják kifüggeszteni honlapján az Oktatási Minisztérium GTU legalább egy hónappal megkezdése előtt a vizsgálatok. Az oktatási és tudományi minisztérium a mesterképzésbe való felvételt a képesítés megszerzése nélkül hozhatja létre.
Tanulási eredmények / kompetenciák
A tudás és a megértés
A szőlőművelés és a borászat mély és szisztematikus ismerete; A szőlőtermesztés kultúrtörténeti és földrajzi ismerete, a világ szőlőtermő régióiban termesztett szőlőfajta. A növényi anatómia, a szőlőtermesztési ciklus ismerete és megértése: helyszíni elemzés; Fajtaválasztás; Trellises módszerek; A szőlő tápanyagigénye; Szőlő betegségek és rovarirtók; Növényi szabályozás; tenyésztés; oltás; Szőlő padló kezelése és betakarítás meghatározása. A közös kórokozók problémáinak fiziológiája és tünetei Ismerete a bortermelő régiók, a híres borkülönlegességek, a hagyományos módszerek és a különböző országok borászati technikái. A pincészet műveleteinek, anyagainak, eszközeinek, pincészete biztonságának és higiéniájának ismerete és megértése. A modern elemzési módszerek ismerete és a bor. A borminőség fő meghatározó tényezőinek megértése. A pezsgő, pálinka, konyak és egyéb desztillált italok technológiai folyamatainak és módszereinek ismerete és megértése. A borvállalkozás fogalmának megismerése és megértése, marketing és értékesítés.
Tudás alkalmazásában
A szőlőfajták, a talajösszetétel és a környezeti feltételek figyelembevételével a szőlőültetvények fenntartásához szükséges intézkedések megtervezése és végrehajtása. A tápanyaghiányok, a hideg károsodás és a közös kártevő-problémák diagnosztizálása. A közös tápanyaghiányok és kártevőfertőzések felismerésének képessége. A betakarítás szervezési képessége, meghatározza a szüret legkedvezőbb időpontját. A szőlőtermesztési eljárások és a borkészítés műveleteinek nyomon követése és kezelése a hatályos előírások szerint. A modern módszerek, anyagok és eszközök gyártására való alkalmasság kiváló minőségű borral, a világpiaci igényeknek megfelelően. Az innovációs technológiák és újdonságok létrehozásának képessége új márka létrehozására. Képesség önállóan A minőségellenőrzés elvégzése a szőlőültetvényen és a pincészetben. A kockázatok előre nem látható körülmények közötti felmérése. Az érzékszervi értékelés borja és a desztillált italok. A szőlőtermesztés és a borászat problémáinak egyedi megoldása. Képesség a laboratóriumi vizsgálatok elvégzésére a borok széles skáláján, a szenzoros vagy laboratóriumi analízis során, valamint a választott adagolási arány fokozása az ömlesztett bor (matematika) hozzáadásának mértékének kiszámításához. A módszerek legkorszerűbb megközelítésének lehetősége és a tudományos kutatás önálló elvégzése.
az ítéletalkotás
Képesség kiválasztása és értelmezése szőlőművelés és enológia mező-specifikus adatok, valamint elemezni absztrakt adatok szabványok és bizonyos kiválasztott módszerek; A munka hatókörének megértése a gyártási és kutatási folyamatokban; A technikai műveletek végrehajtása és a problémamegoldás során a prediktív elemzések készítése és megfelelő következtetések készítése a jelenlegi helyzetről. A kritikai gondolkodás képessége és helyes megítélése. A problémák észlelésének és kockázatértékelésének képessége. Új erőforrások igényeinek azonosításának képessége. A sikeres bortermelés történelmi okainak értékelése a világ különböző régióiban. A potenciális szőlőültetvények talaj- és éghajlati adatainak kiértékelésének képessége annak meghatározása érdekében, hogyan lehet felkészülni az ültetésre; Milyen fajták fognak nőni a legjobban; És milyen trellising funkciók működnek a legjobban az adott helyszínre és fajtákra. Szőlő- és borvásárlási megállapodás végrehajtásának lehetősége.
Kommunikációs képességek
A bemutatóknak a célközönség rendelkezésére bocsátása és az interperszonális kommunikáció megvalósítása. Szóbeli jelentések benyújtása minden egyes kutatási papírra, jó kommunikációs technikák segítségével, meghatározott időtartamon belül, és a hozzárendelt anyag fedezésére. A borkészítési szókincs használatának lehetősége a vörös és fehérborok elkészítéséhez szükséges alapvető eljárási lépések leírására. Képes felkészülni a borszőlő és / vagy a bor történetének kiválasztott elemére összpontosító kutatási dokumentum készítéséhez könyvtári kézikönyvek és weboldalak segítségével. Képesség bizonyítani a szőlőtermesztés és borkészítés technikáit, mint a szőlőültetvények biztonságát, a trelliskezelést, a szőlőültetvényeket, a táplálékkezelést, a vízkapcsolatokat, a szőlőültetvények kezelését, a betakarítás elleni kártevők elleni technikákat, a szőlőfeldolgozást a gyümölcslébe, a fermentáció kezelését, Pincészet folyamatok és pincészet berendezések. Alkalmazói szoftverek készsége kutatási papír létrehozásával, táblázatok kezelése, szakmai prezentáció és információ kezelése (számítógépes műveltség). Képes értelmezni, elemezni és értékelni a folyóiratot, szöveges kiadványokat a borászat és a kereskedelem területén.
Tanulási készségek
A személyes tanulás folyamatának koherens és sokoldalú értékelése; A szakmai karrier fejlesztése az oktatási program befejezése után. A további tanulási igények azonosítása. A személyes tanulás folyamatának szükségleteinek azonosítása az enológia területén; A tanulás megszerzése, a folyamat tanulási jellemzőinek megértése a jövőbeli tanulás stratégiai tervezésén és irányításán alapulva. Képesség létrehozni egy alapkutatási lapot, amely az enológia területén van.
Értékek
A saját és mások hozzáállása a szakmai értékekhez és hozzájárulás az új értékek kialakulásához. A szakmai etika fenntartása és védelme az alapjogszabályoknak megfelelően; Szakmai értékek alapján a terepfejlesztés szükségességét a politikai, gazdasági és társadalmi vonatkozásban. Az enologos szakmai, etikai felelősségvállalása és értékei. Az akadémiai és szakmai etika és értékek alkalmazása a szakmai gyakorlat során, és kritikusan értékelve tapasztalataikat. Ez magában foglalja a következőket: elismeri, hogy a szakmai gyakorlat során végzett egyes szőlőtermesztési gyakorlatok hogyan javíthatók a hamis reklámozás hatékonyságának vagy erkölcsi kötelezettségeinek területén; És / vagy figyelmeztető veszélyeket és / vagy szükséges biztonsági óvintézkedéseket a gyakorlatban.
A tanulási eredmények elérésének formái és módszerei
Előadás
Szeminárium (a csoportban dolgozó)
Gyakorlati órák
Laboratóriumi osztály
Terepi munka / gyakorlat
Tanfolyammunkák / projektek
Rendelés
Önálló munkavégzés
Szakdolgozat.
A legszélesebb körben elterjedt tanítási és tanulási módszerek, valamint ezek definíciói az alábbiakban találhatók. A tanárnak a konkrét cél és probléma szerint kell a megfelelő módszert választania.
- Viták / viták. Ez az interaktív tanítás legszélesebb körben elterjedt módja. A vitafolyamat nagymértékben növeli a hallgatók részvételének minőségét és tevékenységüket. A vita érveléssé válhat, és ez a folyamat nem pusztán a tanár kérdéseire korlátozódik. Fejleszti a diákok érvelésének képességeit és saját elképzeléseit.
- Együttműködés; Ez a módszer azt jelenti, hogy a tanulókat külön csoportokba osztják, és minden csoportnak saját feladata van. A csoport tagjai külön-külön dolgoznak a kérdésükön, és egyúttal megosztják véleményüket a többi csoporttal. A felvetett probléma szerint a funkciókat a csoporttagok között lehet áthelyezni ebben a folyamatban. Ez a stratégia biztosítja a diákok maximális részvételét a tanulási folyamatban.
- A probléma alapú tanulás (PBL) olyan módszer, amely konkrét problémaként kezdeti stádiumot jelent mind az új ismeretek, mind az integrációs folyamat megszerzéséhez.
- A heurisztikus módszer egy adott probléma lépésről lépésre történő megoldására alapul. Ez a tények független rögzítésével valósul meg a tanítási folyamatban és meghatározza a közöttük lévő kapcsolatokat.
- A bemutató módszer vizuális segédeszközökkel történő bemutatását jelenti. Nagyon hatékony a kívánt eredmény elérésében. Gyakran ajánlott az anyag egyidejű bemutatása audio és vizuális eszközökkel. Az anyagot egy tanár és egy diák is bemutathatja. Ez a módszer segít nekünk abban, hogy különböző lépéseket tegyünk a tananyag áttekinthetőbbé tételében, meghatározzuk, hogy a hallgatók milyen lépéseket tegyenek függetlenül; Ugyanakkor ez a stratégia vizuálisan egy probléma / probléma lényegét mutatja. A bemutató nagyon egyszerű lehet.
- Az indukciós módszer határozza meg a tudás átadásának ilyen formáját, amikor a gondolkodási vonal tanulásának folyamata a tényektől a generalizációig orientálódik, vagyis az anyag bemutatásakor a folyamat konkrétról általánosra vált.
- A deduktív módszer határozza meg a tudás átadásának ilyen formáját, amely az új ismeretek felfedezésének logikus folyamatát mutatja az általános tudás alapján, vagyis az eljárás általánosról konkrétra
- Az analitikai módszer segít nekünk abban, hogy az egész oktatási anyagot alkotó részekre bontsuk. Ily módon egyszerűsödik a különálló kérdések részletes értelmezése az adott komplex problémán belül.
- A szintetikus módszer azt jelenti, hogy egy kérdést több különálló rész alkot. Ez a módszer segít a tanulóknak abban, hogy képesek legyenek a probléma egészének megismerésére.
- A szóbeli vagy szóbeli módszer magában foglal egy előadást, elbeszélést, beszélgetést stb. A folyamat során a tanár közvetíti, szóban magyarázza az anyagot, és a tanulók érzékelik és megtanulják azt a megértés és a memorizálás során.
- A laboratóriumi módszer a következő tevékenységeket foglalja magában: kísérletezés, videóanyagok bemutatása stb.
- A gyakorlati módszerek egyesítik az összes olyan tanítási formát, amely ösztönzi a hallgatók fejlődő gyakorlati készségeit. Ebben az esetben a hallgató önállóan különféle tevékenységeket végez a megszerzett ismeretek alapján, például terepkutatással, tanítási gyakorlattal, terepmunkával stb.
- A magyarázó módszer egy adott kérdés megvitatásán alapul. Az anyag magyarázata során a tanár konkrét példákat mutat be, amelyek részletes elemzését az adott téma keretében végezzük.
- Projekt tervezése és bemutatása. Egy projekt megtervezésénél egy diák alkalmazza a probléma megoldására szerzett ismereteit és készségeit. A tanítás projektek kidolgozásával növeli a tanulók motivációját és felelősségét. A projektben való részvétel magában foglalja a tervezés, a kutatás, a gyakorlati tevékenység és az eredmények bemutatásának szakaszát a kiválasztott témában. A projekt akkor tekinthető befejezettnek, ha eredményeit egyértelműen, meggyőzően és helyesen mutatják be. Ezt egyedileg, párokban vagy csoportokban lehet elvégezni; Szintén egy vagy több téma keretében (tantárgyak integrálása); Befejezése után a projektet nagy közönségnek mutatják be.
- A tevékenységorientált oktatás magában foglalja a tanárok és a hallgatók aktív részvételét a tanítási folyamatban, amikor az elméleti anyag gyakorlati értelmezése megtörténik.
- Írásos módszer az alábbi tevékenységeket jelenti: másolás, jegyzetek készítése, tézisek készítése, esszéírás stb.
A tanulási eredmények eléréséhez szükséges formák és módszerek felkerülnek az egyetemi honlapra, és megtalálhatók az alábbi linken keresztül: http://www.gtu.ge/quality/new/en.pdf
Sphere alkalmazási
A program befejezése után a megszerzett tudással és elnyert képesítéssel a magánszektorban, a kormányzati és a nem kormányzati szervezetekben, például a borcégeknél, a szőlőtermesztési társaságokban, a pezsgőkben és a lepárolt italokban dolgozó vállalkozások, laboratóriumok, kóstolóbizottságok, egyesületek A szőlőtermesztés és a vécé területén, a Földművelésügyi Minisztérium és kapcsolt ügynökségei.
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
Mesterképzés az olasz ételekben és borokban
- Padua, Olaszország
Borász mesterképzés
- Valencia, Spanyolország
MSc szőlészetből és borászatból (borászat)
- Jerusalem, Izrael