Mester Marketing és Üzleti
VSB - Technical University of Ostrava
Kulcs információ
Campus helye
Ostrava, Csehország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
CZK 50 000 / per semester *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
* A tandíj tanévenként 4000 EUR, mely minden tanév elején fizetendő. Ez nem visszatérítendő.
Bevezetés
A Marketing és Üzleti mesterképzés a szakirányú alapképzést követi, és olyan területeken mélyíti el szakértelmét, amelyek a piacot befolyásoló marketinghez és az üzleti tevékenységek sikeres megvalósításához szükségesek. A program filozófiája elsősorban a marketingmenedzsment és marketingalkalmazások (nemzetközi marketing, termékmenedzsment, üzleti marketing, digitális marketing) ismereteire és az üzleti készségekre (beszerzésmenedzsment, üzleti stratégiák, külkereskedelmi műveletek) épül. A programban végzettek menedzserként dolgozhatnak a gyártó és kereskedelmi vállalatok marketing és üzleti osztályán. Megtalálhatja őket hirdetési, kutatási és médiaügynökségeknél is, vagy szóvivőként működhetnek vállalatoknál és intézményeknél.
Legfontosabb tényeket
- Kar: Gazdaságtudományi Kar
- Tanulmány típusa: Követési mester
- Az oktatás nyelve: angol
- A program kódja: N0414A050002
- A program címe: Marketing és üzleti
- A vizsgálat rendszeres időtartama: 2 év
- Költség: 50.000 CZK szemeszterenként
- Koordináló osztály: Marketing és Üzleti Tanszék
- Koordinátor: doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
- Kulcsszavak: digitális marketing, termékmenedzsment, üzleti stratégiák, nemzetközi marketing, marketing és üzlet
A program eredménye
A tanulmány célja
A Marketing és Üzleti mesterképzés a Marketing alapképzést követi, elmélyítve a hallgatók ismereteit azokban a kérdésekben, amelyek szükségesek a piacok aktív befolyásolásához, valamint a marketing és üzleti kampányok sikeres lebonyolításához. A mesterképzés célja olyan képzett szakemberek felkészítése, akik képesek lesznek elemző és vezetői feladatok ellátására a marketingben és az üzleti életben a felső és középvezetői szinten, valamint a marketingügynökségeken belüli magasan specializált tevékenységekben.
A diplomás tudása
A fokozatú tanterv filozófiája a diplomások lehetséges jövőbeli foglalkoztatási lehetőségein alapszik, és elsősorban a marketing menedzsment, üzleti stratégiák, a nemzetközi marketing, az üzleti marketing, a digitális marketing, a marketing kutatás, a termékmenedzsment, a külkereskedelem szakmai ismereteinek fejlesztésére összpontosít.
A diplomás képességei
A tanulmány tartalma a következő területeken történő szakmai ismeretek megszerzése:
- Marketingstratégia és marketingterv készítése,
- Üzleti stratégia és üzleti terv készítése,
- A marketing környezet elemzése a hazai és a nemzetközi piacokon,
- A külföldi piacokra való belépés stratégiájának megfogalmazása,
- Műveletek végrehajtása külföldi piacokon,
- Marketing eszközök alkalmazása az üzleti piacokon,
- Új termék fejlesztése és bevezetése a piacra,
- Márka stratégia kidolgozása és márka siker elemzése,
- Kampányok létrehozása és értékelése online környezetben,
- Kulcsszóelemzés SEO, tartalommarketing, PPC számára
- Fejlett statisztikai módszerek alkalmazása a marketingkutatásban,
- A közösségi média használata versenyképesség kialakításához.
A diplomás általános kompetenciája
A diplomásoknak ismereteik vannak a fejlett gazdasági elméletekről (makroökonómia, mikroökonómia), szakértői ismeretekkel kell rendelkezniük a marketing és üzleti tevékenységek lefolytatásában (piaci helyzet elemzése, a megfelelő marketing és üzleti stratégia meghatározása, marketing eszközök és üzleti gyakorlatok alkalmazása különféle piacokon, beleértve a nemzetközi piacokat is). , az adatok elemzésére szolgáló fejlettebb statisztikai módszerek ismerete, kommunikációs készségek. Képesek megoldani a gyakorlati marketing és üzleti feladatokat, és megszervezni a megoldásokkal foglalkozó csapatot. Képesek egy problémát elemezni, megfelelő kutatási módszereket alkalmazni, megoldást javasolni, megoldást bemutatni és megvitatni. Szóbeli és írásbeli kommunikációt folytatnak cseh és angol nyelven.
Karrierlehetőségek
Diplomás munkaviszonya
A tanulmány a diplomások nemzetközi gyártó- és kereskedelmi vállalatoknál, bevásárlóközpontokban, reklám-, média- vagy kutatási ügynökségeknél, közintézményekben és digitális marketinggel és közösségi médiával foglalkozó vállalatoknál való foglalkoztatására összpontosít és profilozott. A Marketing és Üzleti mesterképzésben végzett hallgatók a következő tipikus pozíciókat tölthetik be:
- Nemzetközi cégek marketing osztályának vezetője
- Nemzetközi cégek értékesítési osztályának vezetője
- Termék (márka) menedzser
- Beszerzési menedzser gyártó vagy kereskedelmi vállalatnál
- Elemző a reklámügynökségnél
- Elemző a kutatóügynökségnél
- A médiaügynökség elemzője
- Vevők a médiaügynökségnél
- A közösségi média elemzője
- Webelemző
- SEO tanácsadó
- PPC szakember
Kemény képességek
- Az üzleti piacok marketing eszközeinek ismerete
- Kampányok készítése, értékelése online környezetben
- Marketingstratégia ismerete egy új termék piacra lépéséhez
- A marketingkutatás fejlett statisztikai módszereinek ismerete
- Marketingstratégia és marketingterv készítése
- Márkastratégia kialakítása és a márka sikerének elemzése
- A közösségi média használata versenypozíció kialakítására
- Műveletek létrehozása külföldi piacokon
- Marketingkörnyezet elemzése a hazai és nemzetközi piacokon
- A külföldi piacra lépés stratégiájának ismerete
- Az online marketing modern eszközeinek ismerete
- Elemzési készségek
- A közösségi média ismerete
- Üzleti stratégia és üzleti terv ismerete
- Kereskedelmi ügyek megoldása külfölddel
- SEO, tartalommarketing, PPC kulcsszavak ismerete
Képtár
Belépők
Program tandíj
Tanterv
Félév 1
Kötelező
- Makroökonómia B
- Termékmenedzsment
- Beszerzési menedzsment
- Statisztika B
- Stratégiai menedzsment
Kötelező B-típusú választható
- Cég angol I
- Munkaügyi közgazdaságtan
- Matematika a közgazdaságtanban
2. félév
Kötelező
- Üzleti marketing
- Pénzügyi menedzsment
- Külkereskedelmi műveletek
- Marketingkutatás B
- Mikroökonómia B – Középfokú mikroökonómia
- Különleges szeminárium
Kötelező B-típusú választható
- Cég angol II
- Döntéshozatali módszerek
3. szemeszter
Kötelező
- Üzleti diagnosztika
- Üzleti stratégia
- Digitális marketing
- Diplomaszeminárium A
- Nemzetközi marketing
- Marketing menedzsment
Kötelező B-típusú választható
- Bank és tőkepiacok
- Marketing Projekt
4. szemeszter
Kötelező
- Diplomaszeminárium B
- Diplomamunka
- Nemzetközi Kereskedelmi Gazdaság
Kötelező B-típusú választható
- Viselkedési Economics
- Nemzetközi projektmenedzsment
- Gyakorlati elhelyezés külföldön
- Szakmai gyakorlat