Mesterképzés a divatszakma kreatív irányításában
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Kulcs információ
Campus helye
Barcelona, Spanyolország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
9 hónapok
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 15 100 *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
18 Jan 2025
* beiratkozási díj 3.900€ + tandíj 11.200€
Bevezetés
Most, hogy a márkanév sokkal többet jelent, mint pusztán logó, a kreatív igazgatók szerepe egyre növekszik. Ezek a szakemberek a márkanév irányításával foglalkoznak az értékek, üzenetek és személyiség által vezetett fogalmi univerzumon keresztül. És mivel a márkanév mindent magában foglal, amelyet a termék önmagában nem képes közvetíteni, a „divat” fogalma nem csupán a ruházatot érinti. A márka története, értékei és kreativitása erős identitást hoz létre, amely vonzza az érzelmeket és megteremti a tartozás érzetét.
A Master's Program in Creative Fashion Direction a terméknek arra a nem kézzelfogható oldalára támaszkodik, amely elengedhetetlen a termék sikeréhez: a divatmárkák érzelmi értékére. Ennek során a rendelkezésre álló összes kreatív eszközt fel kell tárni, hogy olyan innovatív megoldások szülessenek, amelyek meghatározzák a divatmárkát, kívánatossá teszik azt, és különböző csatornákon (koncepció, kommunikációs kampányok, divatbemutatók, digitális környezet és rendezvények) keresztül bevonják a célközönséget.
koordinátor
Isabel Martínez
Kreatív igazgató, több mint 14 éves tapasztalattal rendelkezik olyan kreatív ügynökségeknél, mint a DDB Barcelona, az SCPF és a JWT NY. Cannes-i Oroszlánok, Clio Awards, Webby Awards, El Sol, Inspirational, D&AD, Effie Awards.
2011-ben indította el a @IsabelitaVirtual nevű weboldalt. 2015-ben Kevin Systrom, az Instagram társalapítója az I-D magazinnak elárulta, hogy az Isabelita Virtual egyike a három legjobb Instagram divatfiókjának. Tartalomkészítőként együttműködött a Coach, Tiffany, Hermès, & Other Stories, W Magazine, Dior, Vogue Italia, Viktor&Rolf, Kenzo, Inditex, Sony, Louis Vuitton Foundation és a Moszkvai Balett munkatársaival. 2015-ben az El Mundo a Facebook spanyolországi igazgatójával és a Google ázsiai-csendes-óceáni térségért felelős stratégiai igazgatójával együtt felkerült a 23 legbefolyásosabb spanyol nő PR&kommunikációs listájára.
2018-ban Webby Award Honouree lett a legjobb művészeti & kultúrában megjelenő közösségi tartalomért. (A The New York Times "az internet legmagasabb kitüntetéseként" üdvözölte). Jelenleg Isabelt digitális kreatív igazgatóként képviseli a CXA művészképviseleti ügynökség, amely többek között Iris Van Herpen divattervezőt, Gia Coppola filmrendezőt, David LaChapelle fotóst, Daphne Guinness szocialitást és Alex Trochut illusztrátort képviseli.
Képtár
Ideális Diákok
- Divattervező diplomások vagy tervezők, akik meg akarják szerezni a márkájuk fogalmi világegyetemének megteremtéséhez szükséges ismereteket.
- A divatipar szakemberei, akik érdeklődnek a látókörük kreatív és vezetői szerepkörökkel történő kibővítéséről.
- Marketing, kommunikáció vagy reklámszakemberek, akik a divat világára szeretnének szakosodni.
- Kreatív területeken végzett diplomások vagy szakemberek, akik ezen a területen portfóliót tudnak biztosítani, és akiket kreatív igazgatókként érdekli a szakmai út.
Belépők
Tanterv
A Fashion Creative Direction Master's Program egyesíti a kreativitás, a stratégia és a vezetés ismereteinek és eszközeinek bemutatását a projektekben való alkalmazásukkal.
A tanfolyam elméleti órákat, esettanulmányokat, mesterkurzusokat és workshopokat tartalmaz. Különféle témákat fejt ki, mint például az alkotási folyamat, a szociokulturális trendek, a márkaépítés, a kommunikációs stratégiák, a történetmesélés, a közösségi média szerepe, a közösségek létrehozása és a kreatív csapatok vezetése. Különféle stúdiólátogatásokat, valamint helyi és nemzetközi márkákat is biztosít, hogy a hallgatók felfedezhessék az ágazat legfontosabb valóságait. Más látogatások és tevékenységek a kulturális háttér bővítésére irányulnak, amellyel a kreatív igazgatóknak kreatív javaslataik alapjául kell szolgálniuk.
A Master's Final Project (MFP) megszilárdítja és asszimilálja a tanfolyam során megszerzett ismereteket és eszközöket.
A program eredménye
- Fogalmazni egy márkát és az azt meghatározó értékeket.
- Márkauniverzum kialakítása annak minden kommunikációs aspektusában (vizuális identitás, verbális identitás, megjelenés és érzet, valamint tartalom).
- A trendek felismerése és megismerése a mai társadalmi környezetben. Az esztétikai, művészeti és kulturális mozgalmak, valamint a technológiai újítások segíthetik a hallgatókat abban, hogy a jelenből tervezzenek és versenyelőnyre tegyenek szert a rövid-, közép- és hosszú távú jövőben.
- Offline és online márkaközösség létrehozása azáltal, hogy megértjük a közösségi média befolyását és használatát, mint egy csoporthoz való érzés mozgatórugóját.
- Kreatív eszközök beszerzése ahhoz, hogy szembesülhessünk az elejétől a végső produkcióig.
- Megtanulni multidiszciplináris csapatokkal való együttműködést és vezetést.
Program tandíj
Karrierlehetőségek
A kurzus végére a hallgató profiljától és korábbi tapasztalataitól függően néhány lehetséges karrierlehetősége a következő:
- Szabadúszó vagy házon belüli szerkesztők és művészeti igazgatók a médiában.
- Reklám- és PR-ügynökségek, amelyek fogyasztói divat-, luxus-, technológia- és életmódmárkákra szakosodtak.
- Az induló vállalkozások a divat területére összpontosítottak.
- Digitális kommunikációs osztályok a divatcégeknél.