Mester a kölcsönhatás tervezésében

Általános információk

Program leírás


Az interakció tervezése a digitális tárgyak és a digitális közvetítésű kommunikáció tervezésére vonatkozik, a felhasználói élményre összpontosítva.

Az interakciótervezés egy gyorsan változó tudományág, és oktatásunk relevanciáját fenntartjuk, valós tervezési esetekkel és a helyi ipari partnereket, valamint kulturális és civil szervezeteket magában foglaló külső ügyfelekkel együttműködve. A változó formatervezésben való navigáláshoz a tudósok kritikus gondolkodásmódját is megköveteli, és elősegítjük a reflektív tervezést kutatási készségek oktatásával és a hallgatók bevonásával az aktív kutatási projektekbe. Az Interaction Design program 60 és 120 kredit is kínál. A pályázók választhatják az egyéves vagy a kétéves programot.

Az egyéves mesterprogram négy 15 kreditos tanfolyamból áll, kezdve egy multidiszciplináris együttműködés és a mainstream interakció stúdió alapú bevezetésével. A következő két tanfolyam a megtestesített interakciót és az együttműködő médiát tárgyalja, amely két aláírási téma. Az első évfolyam egy mesterképzési projekt.

A második évben a formatervezésről és a társadalmi innovációról, valamint a játékról és a ludikus interakcióról szóló stúdió tanfolyamok helyettesíthetők az interakciótervezés kutatásának egyenértékű kortárs témájú stúdió tanfolyamokkal. Ez lehetséges a Tanulmányi Tanács általi egyedi jóváhagyást követően, annak érdekében, hogy megkönnyítsék a csereprogramot az összehasonlítható oktatási programokkal Svédországban és nemzetközi szinten.

1998 óta kínálunk diplomát az interakciótervezésben, a diplomásokkal az egész világon az IKT- és médiaiparok tervezői és stratégiai posztjaira, valamint vállalkozói erőfeszítésekre váltottak.

Tartalom

A program teljes vagy nappali tagozatos tanulmányokat foglal magában egy vagy két tanévre, négy-nyolc tanfolyamra osztva, a multidiszciplináris együttműködés és a mainstream interakció tervezésének stúdió alapú bevezetésével kezdve. Az akadémiai érettséget az egész kurzuson fejlesztették ki, mivel a hallgatók az első évben egy haladó önálló projekt felé, a második évben pedig az interakciótervezés során a gyakorlaton alapuló kutatás legkorszerűbb megközelítései felé haladnak. Az utolsó tanfolyam egy mesterképzési projekt, mind az első, mind a második évben.

Tanítási módok

A program alapja egy tanulás-cselekvés pedagógia. Ez azt jelenti, hogy ösztönözzük a kísérletek és reflexiók iteratív gyakorlatát. Tanárként edzőknek tekintjük magunkat, akik ezen a folyamaton vezetnek.

Munkakörnyezet

A hallgatók férhetnek hozzá stúdióterülethez, és ösztönözjük az egészséges stúdió-kultúrát. Itt végezzünk csoportmunkát, szemináriumokat, műhelyeket, előadásokat és megbeszéléseket. Közel van egy jól felszerelt anyaggyár és egy fizikai prototípus-laboratórium az elektronika és az érzékelők munkájához. Ezen felül gyakran használjuk a MEDEA kutatóközpont létesítményeit záró előadásokhoz, kiállításokhoz, szemináriumokhoz és programtalálkozókhoz.

Karrierlehetőségek

A hallgatók különféle szakértelemmel lépnek be a programba, a művészettől és a tervezéstől a mérnöki és társadalomtudományokig. A diploma megszerzésekor nagyszerű megértést fog létrehozni arról, hogy az Ön konkrét készségei milyen szerepet játszanak az interakció tervezésében, és hogyan kombinálják azokat más tervezői különlegességekkel.

Belépési követelmények

  1. Bachelor vagy azzal egyenértékű fokozat az interakció tervezéséhez releváns tantárgyakban. A releváns tantárgyak példái többek között: informatika, informatika, információs rendszerek, ember-számítógép interakció, új média művészetek, képzőművészet, formatervezés (ipari, termék, grafika, interakció), kommunikációs tanulmányok, média tanulmányok és kognitív tudomány.
  2. A következő benyújtott anyag jóváhagyása: 2 x korábbi munkaminták és egyéni válasz a pályázati megbízásra. További információkért lásd az oldal következő, a Kiválasztás nevű lapját.
  3. Általános alkalmasság a svéd felső középiskolában a B angol nyelvtanfolyamra.

Tanulási eredmények

A program általános tanulási eredményei azok, amelyeket a Högskoleförordningen előírja a mesterképzésre (60–120 kredit), az alábbiak szerint.

Tudás és megértés

  • A hallgató bemutatja az ismereteket és a megértést az interakció tervezésén belül, ideértve az áttekintést, valamint a terület egyes részein mély ismereteket, és betekintést nyújt a jelenlegi kutatásokba;
  • fejlett módszertani ismeretek az interakció tervezésében.

Kompetencia és készségek

  • A hallgató bemutatja az ismeretek integrálásának, valamint az összetett jelenségek, kérdések és helyzetek elemzésének, kiértékelésének és kezelésének képességét korlátozott információ körülményei között;
  • képesség a kérdések független azonosítására és megfogalmazására, valamint a képesített feladatok megtervezésére és megfelelő végrehajtására a megadott határidőn belül;
  • képesség a következtetések világos megszámolására és megvitatására, valamint a következtetéseket alátámasztó ismeretekre és érvekre a különféle csoportokkal folytatott írásbeli és szóbeli párbeszéd során;
  • a kutatásban és fejlesztésben, valamint más fejlett vállalkozásokban való részvételhez szükséges készségek.

Döntés és megközelítés

  • A hallgató bizonyítja az interakció tervezésén keresztüli döntések meghozatalának képességét, figyelembe véve a vonatkozó tudományos, társadalmi és etikai szempontokat;
  • a kutatás és fejlesztés etikai aspektusainak ismerete;
  • betekintés a tudomány lehetőségeibe és korlátaiba, a tudomány szerepébe a társadalomban és az emberek felelősségvállalásáért annak felhasználásáért;
  • képesség a további tudásigények azonosítására és a tudásfejlesztés iránti felelősségvállalására.

A helyi eredményeket kurzusonként határozzuk meg, ahol az eredmények általános típusai szerepelnek

az interakció tervezéséhez az alábbiak szerint kerülnek feltérképezésre

  • Tudás és megértés - Repertoár és elmélet (kanonikus tervek, fontos tervezési elemek és fontos elméleti koncepciók).
  • Kompetencia és készségek - Készségek és technika (beleértve a tervezési megközelítést).
  • Döntés és megközelítés - reflexió és kritika.
Utoljára frissítve nov. 2019

Az iskoláról

Malmö University strives to be part of society at every level. Whether that is regionally, nationally or globally, its focus is making the world a better and fairer place.

Malmö University strives to be part of society at every level. Whether that is regionally, nationally or globally, its focus is making the world a better and fairer place. Kevesebb