Mester a kínai nyelvtanítás idegen nyelveként
Ming Chuan University
Kulcs információ
Campus helye
Saginaw, Amerikai Egyesült Államok
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
USD 570 / per credit *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* A Michigan lakosok számára
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
Miért TCFL?
Az elmúlt években a TCS / FL (a kínai nyelv tanítása második / idegen nyelv) gyorsan bővült a világ minden sarkára. A mester programja a kínai nyelvtanítás mint idegen nyelv alapult, hogy elősegítse a kivételes tehetségeket a TCFL területén. A mester program nagy hangsúlyt fektet az elméletek és gyakorlatok integrációjára az oktatásban. Célunk, hogy felkészítsük a tanulókat egy ígéretes karrierre a TCFL-ben és hogy tovább segítsük a kínai nyelvoktatás területén.
Egy tanfolyam két fokozatra
36 óra hitel befejezése után a hallgatók két posztgraduális diplomával, a Master of Arts (MA) által az SVSU és a Master of Arts (MA) az MCU-MI. A kettős diplomák bizonyítják a diplomások nemzetközi, multikulturális és multidiszciplináris kompetenciáját.
Karrier kilátások
- TCFL tanár.
- Adminisztratív személyzet Mandarin oktatási intézményekben.
- Mandarin tananyagfejlesztő, a tanulók minden szintjén.
- Kínai nyelvvizsgáló vagy kínai tesztelő és értékelő tervező.
- További tanulmány a TCFL területén; A TCFL tanárok oktatója.
Tanterv
Az oklevél megköveteli 36 óra hitel végzős tanfolyam munkáját, amely 19 óra hitel lesz tanítani a Saginaw Valley Állami Egyetem és 17 óra hiteles lesz tanítani a Ming Chuan University . 36 óra hitel befejezése után a hallgatók két posztgraduális diplomával, a Master of Arts (MA) által az SVSU és a Master of Arts a kínai nyelvtanítás idegen nyelv (MATCFL) az MCU-MI.
A szükséges kurzusok leírása a következő:
Kínai nyelv oktatási tervezés és technológia Ez a kurzus általános bevezetést nyújt a média és a rendelkezésre álló anyagok sokféle alkalmazásához és alkalmazásához a kínai külföldi tanulók számára. Rendszeres áttekintést nyújt a kortárs médiáról, amely hiteles nyelvet, történelmet, irodalmi és kulturális anyagokat, illusztrációkat nyújt a hatékony oktatáshoz. A kurzus az elektronikus médiát, a televíziót, a rádiót, az internetet és hasznos tartalmát hangsúlyozza, mivel ezek a kínai kiejtésre, írási rendszerre, hallgatottságra, írásra, nyelvtanra és kultúrára tanítanak. Credits: 3 Kontrasztív elemzés és hibaelemzés Ez a kurzus célja, hogy olyan diákokat állítson elő, akik megértik a két nyelv kommunikációs tényezőit; akik tudatában vannak a szöveg különböző szintjeinek jelentőségének, akik ezt a tudatosságot használhatják mind a forrásszövegek, mind a saját fordításuk értékelésére; akik a szakfordítással kapcsolatos alapkérdésekről tudomást szereznek; és akik tudnak valamit a legfrissebb informatikai erőforrásokról a fordítók számára. Segít a tanulóknak a szövegek megvizsgálásában és a kommunikáció alapjául szolgáló nyelvi és szocio-nyelvi kérdések elemzésében. Hitel: 3 Az oktatási módszertan, az értékelés és a nyelvtanulás környezetének alapjai A diákok megtanulják az oktatás módját, beleértve a csoportosító stratégiákat és a különböző típusú felnőtt tanulók differenciálódását. A módszertan hangsúlyt kap a feladat alapú és a tartalomalapú tanulás. A felmérés magában fogja foglalni az alapfogalmakat és az értékelés kérdéseit, az értékelések sokféleségét, valamint a tanulási környezetnek, a kívánt eredményeknek és az ügyfélkörnek megfelelő értékelések megfelelő felhasználását. Mivel az általános sikert valószínűleg az ügyfelek munkakörnyezeti feladataik ellátásában határozzák meg, a TCFL-jelölteknek kifejezetten készen kell állniuk a teljesítményre és a feladathoz kapcsolódó értékelések elvégzésére. Hitel: 3 Keresztkulturális kommunikáció a kínai nyelvtanításhoz, mint idegen nyelv A tantárgy célja, hogy általános képet nyújtson az interkulturális kommunikáció területének kulcsfontosságú elméleteiről és a nemzetközi találkozók középpontjában dolgozó kínai oktatók alkalmazására, ami nélkülözhetetlen az interkulturális környezetben dolgozni kívánó hallgatók számára. Hitel: 3 Bevezetés az amerikai kultúra, a nyelv és az oktatási rendszerbe Ez a tanfolyam mélyreható megértést és első kézből származó tapasztalatot nyújt az amerikai környezetről, amelyből sok jövőbeni ügyfelük valószínűleg származik. A diákok feltárják a sokszínűség különböző aspektusait, beleértve az USA-ban a nyelvi sokféleséget, valamint az amerikai tapasztalatokban talált közösségeket. Különös figyelmet fordítanak az USA-ban a nyelvvel és az oktatással kapcsolatos attitűdökre Hitel: 3 Szakmai angol nyelvtanuláshoz Úgy tervezték, hogy megismertesse a diákokat a különféle munkahelyeken használt nyelvi nyilvántartások sokaságával, amelyekről a CSL / CFL tanulók valószínűleg el fognak jönni. Ez az alkalmazott nyelvi pedagógiai kurzus olyan kérdéseket is felderít, amelyek leginkább befolyásolják vagy elősegítik a kínai nyelv sikeres tanulását, például a kínai ortografika megszerzését, a hang nyelvének megértését és beszédét, valamint a mobilitási eszközök rendelkezésre állását a nyelvtanuláshoz. A diákok osztják óráikat a formális tantermi oktatás / beszélgetés és a munkahelyi beállítások között. A speciális nyelvhasználat mellett a diákok megismerkedhetnek az amerikai munkahelyi környezet kultúrájával Hitelezés: 4 Második nyelvbeszedés és idegen nyelvtanulás Ez a kurzus áttekintést nyújt az aktuális elméleti és gyakorlati kérdésekről a második nyelv elsajátításáról interdiszciplináris szempontból, az elméleti nyelvészetben, a pszicholingvisztinnél, a neurolingvistenciában, a kognitív tudományban és a szociolingvisztinnél. Különös figyelmet fordítanak a kutatás e területekre és azok nyelvtanításra gyakorolt hatásaira. A kínai szemantikai és pragmatikus vonatkozásai A tantárgy célja a kínai szemantikai és pragmatikai tanulmányok alapfogalmainak, elméleteinek, kutatási módszereinek és főbb megállapításainak szisztematikus bevezetése, valamint az ilyen tanulmányok alkalmazott lehetőségeinek illusztrálása. Szintén kifejtik az összefüggést a forma és a funkció, a jelentés és a használat, valamint a nyelv és a megismerés között. Szintaktikai struktúrák és a kínai retorikai minták Ez a kurzus bemutatja az alapfogalmakat és megközelítéseket a kínai szintaxis és retorika tanulmányozásához, különös hangsúlyt fektetve egy olyan pedagógiai megközelítésre, amely ezt az anyagot idegen nyelvként jeleníti meg és tanítja. Hitel: 3 A kínai nyelv mint idegen nyelv oktatása az irodalomban Ez a téma bemutatja a leendő kínai nyelvű tanárokat irodalmi szövegek használatára a kínai idegen nyelv tanításában. A téma először a nyugati szemszögből bemutatja a kínai irodalmat; nevezetesen az alapvető kérdéseket és megközelítéseket, amelyek a nyugati országokban a kínai irodalom olvasásának alapját képezik. Ez az alapja annak a feltárásának, hogy az irodalom hogyan illeszkedik a kínai nyelv pedagógiába. Ezután a téma számos konkrét témát lefedi, bemutatva, hogy az irodalom hogyan használható pedagógiai kiegészítőként mind az írott, mind a beszélt kínai oktatásában. Végül a diákokat felkérik arra, hogy végezzenek független tanulmányokat az irodalom pedagógiai használatának modellezésére. Hitelezés: 2 Kínai tanítás konkrét célokra Ez a kurzus elsősorban a kínai nyelvtanításra, tanulásra és felhasználásra összpontosít tudományos és foglalkozási célokra, különös figyelmet fordítva az üzleti életre és az oktatásra. A kínai az üzleti és oktatási területen a nemzetközi kommunikáció egyik legszélesebb körben használt nyelve. Következésképpen sok TCFL tanárnak fel kell készülnie arra, hogy a felnőtteknek kínaiakat oktasson, akár egyetemi tanulmányokra, akár munkával kapcsolatos célokra. Ez a kurzus olyan kulcsfontosságú témákat céloz meg ezen a területen, mint a CSP tanítása, szükségletelemzés, anyagtervezés és értékelés, műfajelemzés és tudományos írás. Hitel: 3 Munkahelyi nyelvtanfolyam A csúcspontok / főképző kurzusok során a diákok különböző körülmények között tanítnák a kínaiokat az USA önkénteseinek. A diákok rendszeresen találkoznak a kari felügyelővel. A hallgatók áttekintik az oktatói módszertant az oktatóval, aki helyszíni értékelő látogatásokat végez. Az ön-, ügyfél- és kari tanácsadó-értékelések központi szerepet játszanak a hallgató átfogó értékelésében. Hitel: 3
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
MA angoltanítás más nyelveket beszélők számára (TESOL)
- London, Egyesült Királyság
Alkalmazott nyelvészet és angol nyelvoktatás MA
- London, Egyesült Királyság
Master of Arts a menekültek és migránsok nyelvoktatásából (LRM)
- Patras, Görögország