Mester a tudomány a béke és a fejlesztési munka
Linnaeus University
Kulcs információ
Campus helye
Växjö, Svédország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
1 év
Pace
Teljes idő
Tandíjak
SEK 110 000 *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
03 Sep 2024
* tandíj az EU / EES / Svájcon kívüli hallgatók számára: 110 000 SEK
Diákfoglalkozás
Az új országba költözés, a tanulmányok megkezdése és az új élet nagy lépés. Szerencsére diákjaink már átestek a folyamaton! Ezért szeretnének meghívni egy hallgatói webináriumra.
Bevezetés
A Béke és Fejlesztő Munkában tanulmányozza a szegénység, a konfliktusok és a fenntartható fejlődés kapcsolatát, valamint a politikai mozgásteret a változásokhoz.
A béke és a fejlesztő munka azoknak a hallgatóknak szól, akik a békével, a fejlődéssel és a nemzetközi fejlesztési együttműködéssel kapcsolatos kérdésekre specializálódnak. Összpontosítunk a fejlesztéssel kapcsolatos jelenlegi kutatásokra, valamint a nemzetközi intézmények, nem kormányzati szervezetek és társadalmi mozgalmak gyakorlati munkájára.
Mester hallgatóként és a záró dolgozat megírásakor lehetősége van együttműködni egy szervezettel vagy terepi tanulmányt folytatni egy fejlődő országban. A program interdiszciplináris megközelítése - ahol azt is megvitatjuk, hogy a fejlesztési kérdések miként oldhatók meg a reálpolitikában - lehetővé teszi számunkra, hogy szoros kapcsolatot tartsunk fenn a szakterületünkön alkalmazott emberekkel és tanuljunk tőlük. Ezenkívül a legtöbb tanárunknak nagy tapasztalata van a fejlődő országokban a békével és a fejlődéssel való együttműködés terén.
A programban megvitatjuk a kommunikációs kérdéseket és azt is, hogy ezek miként befolyásolhatják a nemzetközi fejlődést.
Ez a Linnaeus University
Linnaeus University egy modern, nemzetközi egyetem, amelyet Carl Linnaeusról - egy világhírű svéd tudósról - neveztek el, aki a Småland régióban született, ahol az egyetem található. További tények a Linnaeus University :
- 2010-ben alakult a Kalmar Egyetem és a Växjö Egyetem egyesülésével;
- Található Kalmarban és Växjőben;
- 44 000 beiratkozott hallgató;
- 2000 beiratkozott külföldi hallgató;
- Svédország 6. legnagyobb egyeteme a hallgatók számát tekintve;
- 780 partneregyetem több mint 80 országban;
- 100 fokos programok az első ciklus szintjén, ebből 8 angol nyelven oktat;
- 80 fokos programok második ciklusú szinten, közülük 35 angol nyelven oktatott.
Karrier
A program célja a jövőbeli foglalkoztatás lehetőségeinek megteremtése, például a civil társadalomban és a béke és a fejlesztés kérdéseivel foglalkozó nemzetközi szervezetekben. Tanulmánya során lehetősége van együttműködni egy szervezettel, vagy terepi tanulmányt folytatni egy fejlődő országban. A hallgatók mind elemzési képességeket, mind gyakorlati készségeket fejlesztenek, amelyek szükségesek a nemzetközi fejlődés komplex valóságában végzett munkához.
Fokozat
Master of Science (60 kredit) (Fő tanulás: Béke és fejlesztési munka)
További információ a programról
Terepmunka egy fejlődő országban
A második félév végén a programban részt vevő hallgatók lehetőséget kapnak arra, hogy négy hét alatt felügyelt terepmunkát végezzenek, megismerve a kelet-afrikai fejlődést befolyásoló folyamatokat és körülményeket.
2006 óta mintegy 80 hallgató vett részt terepvizsgálaton Észak-Mozambikban, hogy adatokat gyűjtsön a diplomamunkájához. A helyszíni kirándulást a helyi érdekelt felekkel együttműködve szervezik, és egyfajta tanulmányra hasonlítanak, amely gyakran előfordul a nemzetközi fejlesztési együttműködési munkában és amelyet a fejlesztési szervezetek gyakran kérnek. Egy tanár kíséri a diákokat és végigvezeti őket munkájuk során. Mielőtt elutaznának Svédországból, a hallgatók meghatározzák tanulmányaik témáit, és a fejlődő ország érdekeltjeivel közösen kutatási javaslatot készítenek.
Ezzel a munkával a hallgatóknak lehetőségük van arra, hogy tanulmányaikat helyi kontextusban alkalmazzák. A tanulmányok fókuszában a hallgatók követhetik a helyi fejlesztési problémák sajátosságait. Ugyanakkor a hallgatók gyakorlati tapasztalatokat szereznek a terepi munkákról a helyi érdekeltekkel szoros kapcsolatban, bár a végső elemzést is többszintű perspektívába helyezik.
A terepkutatás eredményeit a hallgatók záró dolgozatai mutatják be, és egy szemináriumon vitatják meg. A kezdeti eredményeket a fejlődő ország helyi partnereinek is bemutatják és megvitatják velük, mielőtt visszatérnek Växjöbe.
Az egyéni utazási és szállásköltségeket a résztvevő hallgató viseli. Legalább hat érdeklődő hallgató szükséges a kirándulás megszervezéséhez.
Växjö
Körülbelül 15 perc kerékpárral a városközponttól található a Linnaeus University campusa. Olyan ez, mint egy kis társadalom az egyetemmel, a hallgatói szállással és a hallgatói élettel. Itt egy kreatív tudáskörnyezet részévé válik.
Mit fog találkozni egy kiránduláson Växjöben - az ellentétek városában? Jó éttermeket, ünnepelt jégkorongcsapatot és hangulatos kávézókat talál, ahol élvezheti a vörösáfonyás tejeskávét. Växjőben a gyönyörű természet mindig a sarkon van; a várost tavak és erdők veszik körül. A diákok kedvelik a belváros és az egyetemen folyó aktív hallgatói élet kombinációját. A jövő álma itt kezdődik!
Belépési követelmények
A második ciklusú tanulmányok általános felvételi követelményei és a konkrét felvételi követelmények: legalább 90 kredit a társadalomtudományi, bölcsészettudományi vagy közgazdasági főterületen, beleértve a legalább 15 kredit vagy azzal egyenértékű diplomaprojektet. Angol B / 6 vagy azzal egyenértékű.
Karrierlehetőségek
A program célja, hogy lehetőséget teremtsen a jövőbeni foglalkoztatásra pl. a civil társadalomban és a béke és fejlesztés kérdéseivel foglalkozó nemzetközi szervezetekben. Tanulmányai során lehetősége van arra, hogy együtt dolgozzon egy szervezettel, vagy terepvizsgálatot végezzen egy fejlődő országban. A hallgatók elemző képességeket és gyakorlati készségeket egyaránt fejlesztenek, amelyek a nemzetközi fejlődés összetett valóságában való munkához szükségesek.
Tanterv
A Béke és Fejlesztési Munka azoknak a hallgatóknak szól, akik a békével, a fejlődéssel és a nemzetközi fejlesztési együttműködéssel kapcsolatos kérdésekben keresnek specializációt. Fókuszálunk a fejlesztéssel kapcsolatos aktuális kutatásokra, valamint a nemzetközi intézmények, civil szervezetek, társadalmi mozgalmak gyakorlati munkájára.
Mesterszakos hallgatóként és a záródolgozat megírásakor lehetősége van arra, hogy együttműködjön egy szervezettel, vagy terepvizsgálatot végezzen egy fejlődő országban. A program interdiszciplináris megközelítése – ahol azt is megvitatjuk, hogy a fejlesztési kérdéseket miként lehet a reálpolitikában megoldani – lehetővé teszi, hogy szoros kapcsolatot tartsunk fenn a szakterületünkön dolgozókkal és tanuljunk tőlük. Ezen túlmenően a legtöbb tanárunk nagy tapasztalattal rendelkezik a fejlődő országok békéjével és fejlesztésével kapcsolatos munkában.
A programban megvitatjuk a kommunikációs kérdéseket és azt is, hogy ezek hogyan befolyásolhatják a nemzetközi fejlődést.
További információ a programról
Terepmunka egy fejlődő országban
A második félév végén a programban részt vevő hallgatók lehetőséget kapnak arra, hogy felügyelt terepvizsgálatot végezzenek négy héten keresztül, és többet tudjanak meg a kelet-afrikai fejlődést befolyásoló folyamatokról és feltételekről.
2006 óta körülbelül 80 hallgató vett részt a terepvizsgálatban Mozambik északi részén, hogy adatokat gyűjtsenek a diplomamunkájukhoz. A terepbejárást a helyi érdekelt felekkel együttműködve szervezzük, és egyfajta tanulmányhoz hasonlítjuk, amely a nemzetközi fejlesztési együttműködési munkában gyakori, és a fejlesztési szervezetek által is gyakran kérik. Egy tanár kíséri a tanulókat és vezeti őket munkájuk során. Mielőtt Svédországból elindulnának, a hallgatók meghatározzák tanulmányaik témáit, és a fejlődő ország érintettjeivel együtt kutatási javaslatot készítenek.
E munka révén a hallgatóknak lehetőségük nyílik tanulmányaikat helyi kontextusban alkalmazni. A tanulmányok középpontjában a hallgatók a helyi fejlesztési problémák sajátosságait követhetik. Ugyanakkor a hallgatók gyakorlati tapasztalatokat szereznek a terepmunka során a helyi érintettekkel szoros kapcsolatban, bár a végső elemzés is többszintű perspektívába kerül.
A terepkutatás eredményeit a hallgatók záródolgozataiban mutatják be és szemináriumon vitatják meg. A kezdeti eredményeket bemutatják és megvitatják a fejlődő ország helyi partnereivel, mielőtt visszatérnének Växjöbe.
Az egyéni utazási és szállásköltségeket a résztvevő hallgató viseli. A kirándulás megszervezéséhez legalább hat érdeklődő hallgató részvétele szükséges.