Mester az ipari tervezésben

Általános információk

Program leírás

Bevezetés

A Master of Industrial Design program a tervezést a társadalmi, kulturális, környezetvédelmi és egyéb problémák kezelésének eszközeként vizsgálja, felismerve, hogy a design nem egyszerűen egy professzionális szolgáltatás, hanem inkább az egyéni érdekek és értékek társadalmi kerettel való összekapcsolásának egyik módja. A program támogatja azt az elképzelést, hogy ma a legértékesebb tervezési lehetőségek azok, amelyek elősegítik környezetünk megőrzését és az emberi viselkedés jobb megértését.

A jó ipari formatervezésre szükség van annak érdekében, hogy hasznos és ökológiailag indokolható termékeket hozzanak létre, amelyek versenyezhetnek az árukkal és szolgáltatásokkal elárasztott piacon. Az ipari formatervezés mesterképzése lehetővé teszi a diákok számára stratégiai fontosságú termékek kifejlesztését a globális ipar számára. Ez a program ötvözi az alapvető ismereteket, betekintést és munkamódszereket az esztétikától, a mérnöktől és az ipari tervezéstől, és hangsúlyozza a mérnöki képesítések és a tervezői készségek kombinációját, amely kiváló alapot biztosít a diákoknak a termékfejlesztési projektekben való részvételhez és néhány év ipari tapasztalat , az ilyen projektek létrehozására és irányítására vonatkozó képesítések. Ezért a program a termékek, áruk és szolgáltatások tervezésével kapcsolatos projektek köré épül. A feladatokat a valódi problémák körül alakítják ki, és az innovációra épülő felhasználói igényekre és képességekre koncentrálnak. Az innováció megköveteli a határokon átívelő határokat és a különböző tudományok közötti kapcsolatokat. Mint egy kreatív szakma, az ipari formatervezés olyan innovatív, fenntartható és tartós megoldások kidolgozásával foglalkozik, amelyek embereket, nem embereket, gazdaságot és társadalmat teremtenek, és amelyek sokféle formát ölthetnek a kézzelfogható tárgyaktól a kiterjedt rendszertervekig. Az ipari formatervező diákok megtanulják a tervezés, a mérnöki, az emberi tényezők, a marketing és a szociológia alapelveit. Olyan technikai ismeretekkel rendelkeznek, mint a számítógéppel támogatott tervezés és kidolgozás, prototípus készítés, fotózás, rajzolás és grafika. A hallgatók bevezetik a tervezési módszerek, színelmélet, terméktervezés, vizuális statisztikák, anyagok, gyártási módszerek, fogyasztói pszichológia és környezetvédelmi tanulmányok.

Tanulási eredmények

A hallgatók önálló mester szintű disszertációs projektet dolgoznak ki, amely a jelenlegi szakmai gyakorlatnak megfelelő tervezési folyamatot tükrözi. Mindenekelőtt hangsúlyt kell fektetni az emberi szükségletek kielégítésére az interfész, az ergonómia, a társadalmi, a globális, a történelmi, az etikai és a kereskedelmi kérdések szempontjából.

A diákok professzionális szintű kompetenciát szereznek két- és háromdimenziós tervezésben, az esztétikai érzékenységet, a digitális / analóg eszközöket és a kritikus gondolkodást, valamint az anyagok és módszerek ismereteit környezetileg felelősségteljes környezetben.

A diákok az írásukat kiegészítik a kutatási, tervezési koncepciókhoz, elmélethez és a meggyőző személyes szemléletű szóbeli és írásbeli dokumentációhoz kapcsolódó egyéb prezentációs készségekhez.

A Kish Campus ipari formatervezésének különlegessége

Az ipari formatervező mester a Kish campusban egy olyan generalista, humanista tervező program, amely kiemelt figyelmet szentel az előzetes tervezési fokozat nélküli hallgatóknak, segíti őket abban, hogy bevonják korábbi munkájukhoz kapcsolódó hátterüket és érdeklődésüket, és meggyőzzék, intelligenciával és készséggel bejussanak a szakmai szférába . Mint ilyen, a Master's in Industrial Design (MID) program készségeket épít, miközben ápolja a tehetséget és felkészíti a diákokat egy sokkal szélesebb ipari formatervezés világára, mint valaha.

Tanterv

A Master of Industrial Design megköveteli a 32 kredit, a 20 kredit a fő tanfolyamok és legalább 6 kredit a választható kurzusok. A program 6 kreditos értekezés befejezését igényli. A beiratkozott diákok, akiknek más egyetemi diploma van, szintén kötelesek elvégezni néhány kredit kiegyenlítő kurzusokat, amelyek előkészítik az ilyen hallgatók sikerét a Master of Industrial Design, ezek a kurzusok nem számítanak az oklevelet.

A diploma megszerzéséhez minimum 14 GPA-t kell fenntartani.

Szintezési tanfolyamok (nem alkalmazható a fokra)

Az ipari formatervezés mesterei az ipari formatervezésben BA diplomát vállalnak. Azonban a diákok, akik más ipari egyetemi diplomát az ipari formatervezés mellett kötelesek elvégezni a következő szintképző kurzusokat, amelyek célja a mesterképzés hátterének biztosítása. Ezek a szintezési kurzusok nem számítanak diplomát az ipari formatervezés mestere felé.

Szintezési tanfolyamok: 7 kurzus szükséges; 18 kredit

Core tanfolyamok: 9 tanfolyam szükséges; 20 kredit

Választható kurzusok: 6 kredit szükséges

Tanfolyamleírások

Tervezési módszertan

A tantárgy tartalma
Elmélet:
  • Ismerkedés a különböző tervezési módszerekkel:
    • A logikai mintákon alapuló tervezési módszertan, például a Nigel Cross
    • A minőségi tervezésen alapuló tervezési módszertan
    • Kansei módszertana
    • A párhuzamos mérnöki módszertana
    • Más új módszertanok (legalább két vagy három tervezési módszertant kell megadni)
Gyakorlat:
Ebben a részben a hallgatók készen állnak arra, hogy rövid távú projekteket végezzenek a tantermi tantermi módszerek alapján. A diákoknak egy egyszerű ipari témát kell választaniuk a félév elején, és a különböző munkamenetekben alkalmazott utasítások alapján kell dolgozniuk. Végül a diákok képesek lesznek összehasonlítani az egyszeri projektek eredményeit különböző módszertanokkal

Felhasználói központú tervezés

A tantárgy tartalma:
Elmélet:
  • Felhasználó-orientált tervezés koncepciók
  • Vizsgálja az emberek kapcsolatát és a termékek érzéstelenítő aspektusait
  • Kognitív pszichológia
  • Mérnöki pszichológia és annak következményei a termék- és környezettervezésben
  • Interaktív tervezés
  • A felhasználóbarát tervezési koncepciók ismerete és az egyetemes tervezéssel való kapcsolatuk
  • Az univerzális tervezés koncepciói és elvei
  • Kapcsolódó fiókok:
  • Design mindenki számára
  • Akadálymentes tervezés
  • Megközelíthetőség
  • Alkalmazható kivitel
  • Univerzális hozzáférés kialakítása
Gyakorlat:
Ebben a részben a diákok egy esettanulmányt terveznek, egy felhasználóorientált univerzális tervezést irányítanak.

Stratégiai tervezés

A tantárgy tartalma:
Elmélet:
  • A stratégiai tervezés meghatározása
  • A stratégia és stratégiai megközelítés jellege az ipari tervezésben
  • Stratégiai menedzsment az ipari tervezésben
  • Felhasználói élménytervezés
  • Érintési pont
  • Különböző típusú tapintási pontok
  • A stratégiai tervezés folyamata
  • Alapvető változó a stratégiai döntéshozatalban
  • Stratégiák a különböző szolgáltatások és termékek szélesítésére
  • A tervezés menedzsmentjének meghatározása (kormányzati, szervezeti, oktatási és társadalmi szempontokból)
  • A tervezési politikák és küldetések kidolgozásának tervezése és a munkafolyamat-tervezés olyan módon, hogy a tervezést a termelés vagy termékelosztás részének tekinthetjük
  • Szolgáltatás tervezése
  • Vállalati identitástervezés
  • Branding
  • A vizuális identitás megtervezése
Gyakorlat:
Ebben a részlegben a hallgatók arra irányulnak, hogy gyakorlati kutatási projektet végezzenek (egyénileg vagy csoportosan) olyan közszolgáltatások tervezésében, mint a bankok, postahivatalok, biztosítótársaságok, közlekedési terminálok, valamint az intra és intercity közlekedési rendszerek.

Fenntartható tervezés

A tantárgy tartalma:
Elmélet:
  • A fenntartható tervezés alapelvei
  • Újrafeldolgozás
  • Re-használat
  • Javítás
  • remanufacture
  • Bio-lebontható anyagok
  • Szerves termékek
  • Megújuló energiák
  • Zöldek és öko-harcosok
  • Szennyező anyagok és szennyezések
  • Üvegházi esetek
  • Időjárás-váltás és savas esőzések
  • erdőirtás
  • Hulladék és építési hulladék
  • Csomagolás
  • Globális felmelegedés
  • A kultúra és a társadalmi-városi struktúrák, valamint a kollektív hiedelmek fenntartható tervezési megközelítéssel
  • Kormányok, szervezetek és rendeletek
  • A fenntarthatóság jó és rossz megközelítése
  • Divat és rövid távú termékek tranzit termékek
  • Hosszan tartó formatervezés
Gyakorlat:
Ebben a részben a diákok irányítják a projekt megvalósítását a fenntarthatósági tervezésben

Az ipari formatervezési termékek szemantikája és kritikája

A tantárgy tartalma:
Elmélet:
  • Szemantika a tervezésben
  • Szemiotika
  • A termékek formájának, tartalmának és funkciójának feldolgozása és kritizálása
Gyakorlat:
Ezen a részen a diákokat egy projekt (egyénileg vagy csoportosulások) végzésére irányítják az ipari formatervezési termékek szemiantikájára és kritikájára

Fogyasztói magatartás

A tantárgy tartalma:
Elmélet:
  • A felhasználók az ügyfelek és a fogyasztók (hasonlóságok és különbségek)
  • Ügyfelek és döntéshozatali folyamat
  • Az ügyfelek döntéseit befolyásoló belső és külső tényezők
  • Az ügyfelek viselkedésének elemzése a kutatáson keresztül
  • A felelősség a folyamatért és az ügyfelek iránti lojalitásért
  • Az elosztás, a csomagolás, az árképzés, a marketingfolyamat és a hirdetés szerepe stb.
  • A fogyasztási cikkek típusa és módja
  • A globális mozgások és a fogyasztók jogai
  • Az ügyfelek negatív viselkedése
  • POP és az ügyfelek magatartása
  • Az elektronikus kereskedelem és az ügyfelek viselkedésének kultúrája az eBay piacain
Gyakorlat:
Ezen a részen a diákok irányítják a projekt megvalósítását (egyénileg vagy csoportokban) a fogyasztói magatartásban

Szeminárium

A tantárgy tartalma:
Elmélet:
  • A kutatási folyamat leírása és annak különböző típusa
  • A probléma, a módszertan és a kutatási célok feltárása
  • A javaslat kidolgozása
  • A kutatás etikája
  • Adatbázisok és információkeresési rendszerek keresése
  • Szakirodalmi áttekintés írása
  • A változó meghatározása és a mérés módja
  • Ismerkedés az adatgyűjtési módszerekkel (megfigyelés, interjú és kérdőív)
  • A statiszták ismerete
  • Jelentéskészítés
Gyakorlat:
Ezen a részen a diákokat segíti abban, hogy egy 10 hetes időszakban egyéni vagy csoportos kutatási projektet vezessenek be

Ipari tervezési projekt (1) kutatási és ötlettervezési megközelítéssel

A tantárgy tartalma:
Elmélet:
  • Tanulási projektmenedzsment és ismeretek a következő fogalmakkal:
  • Tervezés költség megközelítéssel
  • Időgazdálkodás és a projekt végrehajtásának fokozatos megszüntetése
  • Projektvezérlés
  • Innovatív technikák és ötletek létrehozása:
  • Ötletelés
  • TRIZ
  • Mood Térkép
Gyakorlat
  • Ezen a részen a diákok irányítják a következő tevékenységeket:
  • A projektjavaslat elkészítése
  • Tervezési menedzsment és projektellenőrzés
  • Projektkutatás elvégzése a kiválasztott megközelítéssel kapcsolatban
  • Ötletteremtés a társadalom igényeinek kielégítésére

Ipari tervezési projekt (2) ötletfejlesztéssel és tervezési részletezési megközelítéssel

A tantárgy tartalma:
Elmélet:
  • A tervezés fejlesztési folyamata
  • A legjobb design értékelése és kiválasztása
  • Termelési módszerek
  • Az ismeretek, a tudás és az élvonalbeli technológiák ismerete
  • A szerszámok és a fejlett technikák ismerete olyan tervezési projektekben, mint a Rapid Prototyping
  • Termelésirányítás
  • Ismerkedés a DFA, DFM, DFX módszerekkel
  • Értéktervezés
Gyakorlat:
  • Ezen a részen a diákok irányítják a következő tevékenységeket:
  • Az ötletek értékelése
  • A legjobb ötlet kiválasztása
  • A legjobb ötlet kialakítása
  • Az ötlet megvalósítása a technikai szempontok és jellemzők tekintetében

Számítógéppel támogatott tervezés (1)

A tantárgy tartalma:
  • Modellezés szoftvercsomagokkal
  • Az olyan termékek kimenetének ismerete, mint az STL, IGES, STEP

Számítógéppel támogatott tervezés (2)

A tantárgy tartalma:
  • Modellezés szoftvercsomagokkal
  • Az olyan termékek kimenetének ismerete, mint az STL, IGES, STEP

Angol a tervezéshez

A tantárgy tartalma:
Az angol nyelv használatának megértése az ipari formatervezés különböző szakterületein és technikai ágaiban, a speciális szókincsek tanulásával. Bár ennek a kurzusnak az a célja, hogy nem az általános fogalmakat és az angol nyelvtant tanítsa, a diákok számára is tanítani fogják őket
  • Szövegértés
  • Könyvek vagy cikkek olvasása az ipari tervezésről (bővülő szókincsek és tanulási struktúrák)
  • Írás
  • Cikkek vagy értekezések készítése
  • A termék leírása
  • Írás tervrajz
  • E-mail írása
  • CV írás
  • Beszélő
  • Egy termék rövid bemutatása rövid bemutatásával és leírásával
  • kihallgatás
  • A beszédek és kapcsolódó videók figyelése és meghallgatása az ipari tervezéshez

A kommunikációs készségek és bemutatási módszerei

A tantárgy tartalma:
Tanulási prezentációs technikák a diákok készségének növelésére a nemzetközi konferenciákon és állásinterjúkban való részvétel céljából
  • Beszéd készségek
  • A prezentáció tartalmának prioritása
  • Kommunikáció a közönséggel
  • Hatékony beszéd
  • Kérdés és válasz
  • Idő beosztás
  • Vizuális készségek
  • Hang- és videoeszközök használata
  • A PowerPoint bemutatók használata
  • A számítógépes szoftvercsomagok, például a "Flash" és a "Movie Maker"
  • Nem számítógépes prezentációs módszerek
  • Előadása plakát bemutatásra
  • Portfolió készítése
  • Figyelembe véve a munkáltatóval való kommunikáció szakmai pontjait

Vállalkozás az ipari tervezésben

A tantárgy tartalma:
  • Vállalkozói fogalmak és meghatározások
  • A vállalkozói tevékenység különböző típusait (szervezeti, független, imitív, vívó és opportunista)
  • A vállalkozói folyamat
  • stratégiák a vállalkozói szellemre
  • különböző típusú vállalkozások
  • céljai és módszerei az üzleti életben
  • az új üzletmenet futtatásának módszerei
  • Elemzési megvalósíthatóság
  • Üzleti terv készítése
  • Üzletvezetés
  • A vállalatok kultúrája
  • Típusok és kockázatkezelés az üzleti életben
  • Ötletek kidolgozása a jövedelmezőség elérése érdekében
  • Termékértékesítés tervezése
  • Vállalkozás és internet
  • Szerződések írása
  • Biztosítási szerződések
  • Az üzleti terv elkészítésével együtt a hallgatókat egy jótékony vállalkozási projekt megvalósításáért irányítják

Ipari formatervezés és világ

A tantárgy tartalma:
  • Az ipari tervezés modern megközelítéseinek ismerete
  • Az új formatervezési minták ismerete
  • Ismerkedjen meg más területek különböző területeivel
  • Ismerkedés az úttörőkkel és a térség kiemelkedő alakjaival
  • Ismerkedés a sikeres nemzetközi ipari vállalatokkal
  • A nemzetközi versenyek ismerete az ipari tervezésben
  • Az új ipari anyagok és technológiák ismerete
  • Az ipari tervezés más kapcsolódó területeinek, mint például a kultúra, a civilizáció és az építészet megértése
  • Az informatikus ipari források ismerete, például könyvek, magazinok és weboldalak

Hagyományos formatervezés és tárgyak építése

A tantárgy tartalma:
  • A hagyományos építési módszerek ismerete
  • Ismerkedés a hagyományos építési eszközökkel
  • Megtanulva használni az iszlám-iráni kultúrát a termékek tervezésében
  • Iszlám-iráni szimbólumok tanítása a tervezésben
  • A tervezés szerepe a hagyományos építési folyamatban
  • A tervezési folyamat egy termék megépítésében
  • Ismerkedés a világ megkülönböztetett művészeivel a hagyományos formatervezésben
  • A hagyományos tervezés és kivitelezés fontos központjainak ismerete

Design és társadalom

A tantárgy tartalma:
Elmélet:
  • A társadalom különböző típusait (modern, hagyományos, vidéki és városi)
  • A kultúra és a különböző típusok
  • Lifestyles
  • Globális átalakulások
  • Globalizáció
  • Fogyasztás
  • Fogyasztóvédelem
  • Tervezés nemzeti és nemzetközi szinten
  • Tematikus környezetek
  • Szociálpszichológia és design
  • A tervezés és a társadalmi változások kölcsönös hatásai
  • Termékek ökológiája
  • A szellemek és a tervezők etikai felelőssége
  • Termékek és társadalmi betegségek
Gyakorlat:
Ebben a részben a diákok kutatást végeznek a tervezésről és a társadalomról.

Végső projekt

A végső projektet a felügyelő felügyelete mellett kell elvégezni. Először is, a projekt javaslatát a hallgatók készítik el, és a jóváhagyásra elküldik az osztálynak. Ez a projekt az előző projektek egyik kiegészítő részeként működhet a következő megközelítések egyikében:
Egy olyan kutatási projekt megvalósítása, amely egy olyan cikkhez vezet, amely publikálható nemzeti és nemzetközi folyóiratokban
Olyan kutatási projekt megvalósítása, amely a tézisírás végét jelenti
Utoljára frissítve márc. 2020

Az iskoláról

Kish International Campus was established in 2007 in order to facilitate the enrolment of foreign students.

Kish International Campus was established in 2007 in order to facilitate the enrolment of foreign students. Kevesebb