Mester fokozat az elméleti és alkalmazott nyelvészetben
Universidad de Murcia
Kulcs információ
Campus helye
Murcia, Spanyolország
Nyelvek
Spanyol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
1 év
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 280 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* 3671,32 EUR: nemzetközi hallgatók. Az ezen az oldalon megjelenő adatok nem hivatalos, csak tájékoztató jellegűek. További információkért vegye fel a kapcsolatot a megfelelő központ titkárságával.
Bevezetés
Az Egyetemi Elméleti és Alkalmazott Nyelvészeti Mesterképzés (MALTA) a Levéltudományi Kar közös mesterfokozata, amely biztosítja a szükséges képzést a jövőbeli kutatók számára az elméleti és alkalmazott nyelvészet különféle területein, valamint magas szintű szakirányt biztosít azok számára, akik magasabb fokozatot akarnak. tudományos képzés és a nyelv és a nyelvészet szakmai alkalmazásának korszerűsítése, több mint 100 kutatási vonalával, valamint egy elismert nemzeti és nemzetközi presztízsű szakemberek által tanított rugalmas tanítási ajánlati struktúrán keresztül.
Az elméleti és alkalmazott nyelvészet mesterfokozatának a következő céljai vannak:
- Szilárd minőségű kutatási képzést nyújt az elméleti és alkalmazott nyelvészeti kutatások legszilárdultabb területeire.
- Lehetővé teszi az állami és magán egyetemek kutatócsoportjaiba vagy kutatóközpontokba történő beépítését.
- Ez biztosítja a szükséges képzést a kiválasztott nyelvészet területén alkalmazott tudományos kutatási módszertan számára.
- Fejlett képzést kínál az emberi nyelv ismerete terén, amely érdeklődésre számíthat a különféle szakmai területeken.
- A speciális nyelvi ismeretek konszolidációjának és fejlesztésének lehetõségeit nyújtja azoknak a szakembereknek, akik különösen a nyelv nyilvános használatához kapcsolódnak, például kommunikátorok, interkulturális közvetítõk, tárgyalók, nyelvi tanácsadók stb. Az oktatókon kívül.
Mester aktája
Oktatási központ: | Levéltudományi Kar |
Oktatás típusa: | presencial |
nyelv: | spanyol |
időtartama: | Egy év |
ECTS kredit: | 60 |
cím: | Mester fokozat az elméleti és alkalmazott nyelvészetben |
Ösztöndíjak, ösztöndíjak és mobilitás: | Nemzeti / Nemzetközi |
Ár per hitel: |
|
indokolás
Az elméleti és alkalmazott nyelvészet mesterképzése (MALTA) a Levéltudományi Kar közös posztgraduális diploma, amely:
- A végzős hallgató számára a szükséges kezdeményezést biztosítja a jövőbeli kutatók képzéséhez az elméleti és alkalmazott nyelvészet különféle területein, valamint magas szintű specializációt kínál azok számára, akik magasabb szintű akadémiai képzést és frissítést akarnak a nyelv és a nyelvészet szakmai alkalmazásaiban.
- Összeállítja a Levéltudományi Kar különféle filológiáinak nyelvtudományi posztgraduális szintű ajánlatát, összehozva fő szakembereit bizonyított múltra és konszolidált szakmai tapasztalattal.
- Több mint 100 kutatási vonallal rendelkezik szakemberei között az UMU 8 tudásterületének és 14 kutatócsoportjának szempontjából.
- Olyan rugalmas struktúrát mutat be, amely lehetővé teszi a személyre szabott tanterv kialakítását a 84 kínált választható kredit, 9 kötelező és a 12 diplomamunka révén.
A mesterfokozat (MALTA) tudományos érdeklődése különösen akkor nyilvánvaló, ha az egyetemeink nyelvi tanulmányainak folytonosságát képviseli, mivel a Bachelor fokozat ajánlata nem tartalmaz olyan speciális fokot, amely az ilyen típusú tanulmányokat lefedi. Csak a humán tudományok Bachelor fokozatai kínálnak nyelvi tartalommal bíró tárgyakat, az esettől függően, nagyobb vagy kisebb mértékben, és mindig az adott nyelvre vonatkoznak; olyan tantárgyak, amelyeknek meg kell osztaniuk a fokozatot a különféle nyelvek és kultúrák kifejezetten irodalmi tanulmányaival, anélkül, hogy a nyelvi tanulmányokat kizárólag vetíthetnék. Ebben az értelemben a mesterfokozat ajánlata nyilvánvaló érvénytelenséget fog eredményezni, lehetővé téve a hallgatók számára, akiknek a nyelvtan iránti különös érdeklődés megkezdte őket, a MALTA által javasolt szintű szakirányban.
Az a tény, hogy az elméleti és alkalmazott nyelvészeti egyetemi diplomát kutatói képzési magisztrá vált, a doktori tanulmányok lehetőségeit nyitja meg, és utat nyit a kutatói személyzet nyelvészeti képzésére.
kompetenciák
A mester általános célja egy olyan fokozatú kompetencia sorozatában rejlik, amelyet a hallgatóknak el kell érniük magiszteri tanulmányaik során, és amelyek a megfelelő fokozat megszerzéséhez szükségesek. Ezek a célok tehát speciális alapvető, általános és speciális kompetenciákat igényelnek.
Alapkompetenciák
Legalább azok, amelyeket az RD 1393/2007 sz. (A 861/2010 módosítással módosított) felsorol, amely megállapítja a hivatalos egyetemi oktatás sorrendjét a mesterképzésben elérendő kompetenciák tekintetében, és azok, amelyek megjelennek, garantálva vannak. a spanyol felsőoktatási képesítési keretrendszerben (MECES). A tanulmányi terv alapvető kompetenciái lehetővé teszik és garantálják, hogy a hallgatók:
- Olyan nyelv és nyelvi ismeretek birtoklása és megértése, amelyek alapot vagy lehetőséget biztosítanak az ötletek kidolgozásához és / vagy alkalmazásához, gyakran kutatási környezetben.
- Tudják, hogyan kell alkalmazni a megszerzett ismereteket és képességüket az új vagy kevésbé ismert környezetben felmerülő problémák megoldására mind a nyelv, mind a nyelvészet, valamint a tanulmányi területükhöz kapcsolódó tágabb (vagy multidiszciplináris) összefüggésekben.
- Hogy képesek legyenek integrálni a nyelvi ismereteket, és szembe kell nézniük az olyan döntések alapján megfogalmazott bonyolultsággal, amelyek hiányosak vagy korlátozottak, és tükrözik az ismereteik és ítéletek alkalmazásához kapcsolódó társadalmi és etikai felelősségeket.
- Hogy tudják, hogyan kell egyértelmű és egyértelmű módon közölni következtetéseiket - és a végső tudást és az őket alátámasztó okokat - a speciális és nem szakosodott közönség számára.
- Hogy rendelkeznek-e olyan tanulási képességekkel, amelyek lehetővé teszik számukra a továbbtanulást oly módon, hogy annak nagyrészt önállónak vagy önállónak kell lennie.
Általános tulajdonságok
- Ismerje meg az elméleti és alkalmazott nyelvészet hagyományos és legújabb episztemológiai és módszertani fejleményeit. A CB1, CB3 és CB5 alapkészségekhez kapcsolódik.
- Annak ismerete, hogyan lehet a legújabb módszertani ismereteket alkalmazni az elméleti vagy alkalmazott nyelvi kutatás területén felmerülő problémák megoldására. A CB1, CB2 és CB3 alapkompetenciákhoz kapcsolódik.
- Mutassa be a nyelvészetre jellemző dokumentumforrások használatának elsajátítását.
- Ismeri a kvantitatív és kvalitatív adatok elemzésének alapvető eljárásait. A CB2 és CB3 alapkészségekhez kapcsolódik.
- Ismerje meg a nyelvi elemzés legfejlettebb és legújabb technikáit az elméleti és az alkalmazott területen. A CB2, CB3 és CB5 alapkompetenciákhoz kapcsolódik.
- Megérteni a nyelv társadalmi használatának etikai dimenzióit. A CB2 és CB4 alapkészségekhez kapcsolódik.
- Kritikusan értékelje az elméleteket és az empirikus hozzájárulásokat a nyelvi tudás különböző területein. Az alapvető CB5 jártassághoz kapcsolódik
- Képes elkülöníteni és kritikusan értékelni a nyelvészet területén végzett kutatási munka alapvető elemeit. A CB2 és CB3 alapkészségekhez kapcsolódik.
Az alapkészségek és a végzettség általános készségei közötti kapcsolat
CB1 | CB2 | CB3 | CB4 | CB5 | |
CG1 | * | * | * | ||
CG2 | * | * | * | ||
CG3 | * | * | |||
CG4 | * | * | |||
CG5 | * | * | * | ||
CG6 | * | * | |||
CG7 | * | ||||
CG8 | * | * |
Különleges képességek
- Megfelelően azonosítsa a szinkron és diakrón leíró nyelvészet kutatási kérdéseit. A CB3 alapkompetenciával kapcsolatos
- Interdiszciplináris kapcsolat a nyelvtudás és a nyelvészettel kapcsolatos különféle elméleti és alkalmazott tudományok előrehaladása között. A CB1, CB2 és CB3 alapkompetenciákhoz kapcsolódik.
- Alkalmazza a vonatkozó elemzési technikát a vizsgált nyelvi területre. A CB2, CB3 és CB5 alapkompetenciákhoz kapcsolódik.
- Azonosítsa a társadalmi tényezők és a nyelvi tényezők közötti összefüggéseket a szociolingvisztika módszertanán keresztül.
- Ismerje meg a természetes nyelvek lexikójának jellegét és működését. Az alapvető CB3 kompetenciához kapcsolódik.
Az alapkészségek és a fokozat sajátos készségei közötti kapcsolat
CB1 | CB2 | CB3 | CB4 | CB5 | |
CET1 | * | ||||
CET2 | * | * | * | * | |
CET3 | * | * | * | ||
CET4 | * | * | |||
CET5 | * |
Graduate profilja
E diplomamunka tanulmányi terve figyelembe veszi, hogy minden szakmai tevékenységet az alábbiak szerint kell végezni:
- Az alapvető jogok tiszteletben tartása, valamint a férfiak és nők közötti egyenlőség tiszteletben tartása mellett - adott esetben - be kell építeni a tantervekbe az említett jogokkal kapcsolatos tanításokat.
- Az emberi jogok tiszteletben tartása és előmozdítása, valamint az egyetemes hozzáférhetőség és mindenki számára történő kialakítás elvei alapján, az egyenlő esélyekről, a megkülönböztetésmentességről és az akadálymentességről szóló, 51. december 31-i törvény tizedik záró rendelkezésének rendelkezéseivel összhangban a fogyatékossággal élő emberek egyetemessége, és a tantervekbe adott esetben bele kell foglalniuk ezekkel a jogokkal és alapelvekkel kapcsolatos tanításokat.
- A béke kultúrájának és a demokratikus értékeknek megfelelően, és adott esetben a tantervekbe be kell építeni az ezekkel az értékekkel kapcsolatos tanításokat.
A fentiek alapján az elméleti és alkalmazott nyelvészet mesterfokozatának a következő célja van:
- Lehetővé kell tenni a humán tudományok alapfokú diplomáinak kutatói képzését a nyelvi kutatás legkonszolidáltabb területein.
- Képzés a nyelvészet területén dolgozó kutatók számára, hogy csatlakozzanak a meglévő kutatócsoportokhoz Universidad de Murcia Levéltudományi Karán, más állami vagy magán egyetemek levél- és / vagy humán tudományi karán vagy kutatóközpontokban.
- Biztosítsa a hallgatóknak a megfelelő specializációt szilárd tudáson keresztül, tudományos szempontból, amely elmélyíti és kibővíti a korábbi nyelvi ismereteket, lehetővé téve számukra, hogy minőségi kutatásokat végezzenek
- A humanitárius végzettek, a különböző fokok és a különféle tanulmányi tervek, az emberi nyelv ismeretének továbbképzése lehetővé tegye a különféle szakterületeken érdeklődő lehetőségeket.
- A hallgatók képzése a kiválasztott nyelvészet területén alkalmazott kutatási módszertan vonatkozásában
- A nyelvi ismeretek konszolidációjának és fejlesztésének lehetőségeit kínálni minden olyan szakember számára, aki különösen a nyelv nyilvános használatához kapcsolódik, például kommunikátorok, interkulturális közvetítők, tárgyalók stb.
Ezek a célok tehát speciális alapvető, általános és speciális kompetenciákat igényelnek. Legalább azok, amelyeket az RD 1393/2007 sz. (A 861/2010 módosítással módosított) felsorol, amely megállapítja a hivatalos egyetemi oktatás sorrendjét a mesterképzésben elérendő kompetenciák tekintetében, és azok, amelyek megjelennek, garantálva vannak. a spanyol felsőoktatási képesítési keretrendszerben (MECES). A tanulmányi terv alapvető kompetenciái lehetővé teszik és garantálják, hogy a hallgatók:
- Olyan nyelv és nyelvi ismeretek birtoklása és megértése, amelyek alapot vagy lehetőséget biztosítanak az ötletek kidolgozásához és / vagy alkalmazásához, gyakran kutatási környezetben.
- Tudják, hogyan kell alkalmazni a megszerzett ismereteket és képességüket az új vagy kevésbé ismert környezetben felmerülő problémák megoldására mind a nyelv, mind a nyelvészet, valamint a tanulmányi területükhöz kapcsolódó tágabb (vagy multidiszciplináris) összefüggésekben.
- Hogy képesek legyenek integrálni a nyelvi ismereteket, és szembe kell nézniük az olyan döntések alapján megfogalmazott bonyolultsággal, amelyek hiányosak vagy korlátozottak, és tükrözik az ismereteik és ítéletek alkalmazásához kapcsolódó társadalmi és etikai felelősségeket.
- Hogy tudják, hogyan kell egyértelmű és egyértelmű módon közölni következtetéseiket - és a végső tudást és az őket alátámasztó okokat - a speciális és nem szakosodott közönség számára.
- Hogy rendelkeznek-e olyan tanulási képességekkel, amelyek lehetővé teszik számukra a továbbtanulást oly módon, hogy annak nagyrészt önállónak vagy önállónak kell lennie.