Mérnöki menedzsment mester (MEM)
Stellenbosch University
Kulcs információ
Campus helye
Stellenbosch, Dél-afrikai Köztársaság
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Összekevert
Időtartam
2 - 3 évek
Pace
Részidő
Tandíjak
ZAR 30 000 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* a második évben végzett kutatási megbízással szerzett diploma becsült költsége (2022-es felvétel); 183 164 ZAR – a harmadik évre halasztott kutatási megbízással végzett diploma becsült költsége (2022-es felvétel)
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
A Mérnöki Menedzsment Master's Degree in Engineering Management (MEM) egy strukturált, modul alapú hibrid online mérnöki menedzsment mesterképzés, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy minden tudományág pályakezdő és középső mérnökeit és tudósait felkészítse jelenlegi szerepkörükben való kiemelkedő teljesítményre, valamint építkezésre is. értelmes karrier, amely képessé teszi őket a jövő alakítására.
A mérnökök és tudósok jellemzően pályafutásuk elején vállalnak vezetői és irányítási feladatokat. Mérnöki és természettudományi alapképzésük főként a tudományos és mérnöki alapelvekre és azok alkalmazására összpontosít a műszaki és tudományos problémák megoldásában. A MEM fokozza az alapképzést azáltal, hogy a fiatal mérnököket és tudósokat nemcsak a jelenlegi munkahelyükön megkövetelt vezetési és vezetői képességekkel ruházza fel, hanem megteremti a jövő munkahelyét, és biztosítja a vezetési alapokat egy kivételes karrierhez.
A tanterv jövőközpontú, innovatív, iparági szempontból releváns, és a részmunkaidős hallgató profiljához igazodik, bárhol is legyen a hallgató. A MEM programnak az Iparmérnöki Tanszék ad otthont.
Online hibrid szállítás
A MEM-fokozat kurzusát és tananyagait az alapoktól kezdve úgy fejlesztik, hogy online, hibrid módban nyújtsák be. Ez az egyetem hibrid tanulási csoportjával együttműködésben történik, amelyet az egyetem kifejezetten az új MEM-fokozathoz bocsátott rendelkezésre.
Minden tanév két félévre oszlik, szemeszterenként két modullal. Minden modul előadásai, csoportos foglalkozásai és webináriumai a szemeszterben 15 hetes periódusban zajlanak. A két modul közül az egyik kezdése egy héttel késik, hogy jobb terheléselosztást biztosítson a hallgatóknak.
Minden modul tanulási interakciói a következő módokat tartalmazzák:
- Heti előre rögzített (vagy élő) előadások, online elérhetők a hallgató számára megfelelő időpontban.
- Az előadáshoz kapcsolódó olvasmányok online elérhetők.
- Számos online csoportfoglalkozás más hallgatókkal, ahol minden csoport esettanulmányokat mérlegel az előző előadásokban és olvasmányokban tárgyalt kérdésekkel. A csoport beküldése hozzájárul az osztályzathoz.
- Online webináriumok, ahol a hallgatók élő (szinkron) üléseken vesznek részt oktatókkal és más hallgatókkal, hogy interaktívan megvitassák a munkát és megoldják a problémákat.
- Az egyes modulok végső értékelése egy egyéni átfogó feladat lesz, amely integrálja a modulban tárgyalt témákat. A feladat az előadások befejezése után néhány héttel esedékes.
Ideális Diákok
Kinek való a MEM – miért nekem?
Ha nemrég szerzett mérnöki alapképzési diplomát vagy kitüntetéses diplomát bármely természettudományi területen (beleértve a matematikát, a statisztikát, a fizikát, a kémiát, a biotechnológiát, a mezőgazdaságot, az épített környezetet vagy az egészséggel kapcsolatos területeket), és tanulmányai közben dolgozik. , ez a diploma lehet az, amit keres, hogy fejlessze vezetői készségeit.
Valószínűleg már elkezdett vagy hamarosan vállalni fog egyre több irányítási és vezetői felelősséget. Komplex, valós kihívásokkal és strukturálatlan problémákkal kell szembenéznie, amelyeket ködös információk támasztanak alá az idő, a gazdasági és a munkahelyi nyomás közepette. A munkakapcsolatokat kezelni fogja, és a világ minden sarkából érkezett emberekkel dolgozhat együtt, nagyon változatos háttérrel. Tisztában kell lennie a változó globális, nemzeti és helyi politikai, gazdasági, társadalmi, környezeti és szabályozási környezetekkel. A technológiai környezet továbbra is gyors ütemben fog változni. Technológiai vezetőként képesnek kell lennie arra, hogy ne csak előre jelezze a technológiai és vállalati jövőt, hanem hozzájáruljon egy jobb jövő alakításához.
Ahhoz, hogy a világban kitűnjön, most és a jövőben is jól megalapozott mérnöki és tudományos végzettség szükséges… de nem mindig elegendő. Ezenkívül szigorú kritikai gondolkodásra és elemzésre, innovatív döntéshozatali képességekre, modern mérnöki vezetési készségekre, jövőre való összpontosításra és egy (vagy több) lépéssel előrébb való törekvésre is szükség lesz.
Dél-Afrikán kívülről is várjuk a diákok jelentkezését. A hibrid online kézbesítési módot úgy tervezték, hogy bárhol is legyen, megkönnyítse a tanulást.
Ha ez visszhangra talál, a Stellenbosch MEM az Ön számára!
Karrierlehetőségek
A Stellenbosch MEM célja, hogy a pályafutásuk elején és közepén lévő mérnököket és tudósokat felvértezze a jelenleg szükséges vezetési készségekkel, beleértve az általános menedzsmentet, a mérnöki menedzsmentet, a technológia- és innovációmenedzsmentet, a projektmenedzsmentet, a stratégiai menedzsmentet és az emberek és helyek irányítását, valamint mint fejlett mennyiségi készségek. Ez egy olyan erőtömeg-szorzó, amely fejleszti a mérnöki és tudományos készségeket és ismereteket, hogy felkészítse a MEM-et végzett hallgatót arra, hogy hozzáadott értéket adjon a vállalat jövőképének és stratégiájának, üzleti céljainak, valamint termékeinek és piacainak fejlesztéséhez a gyorsan változó külső környezetben. A diploma az iparág szempontjából releváns, és arra összpontosít, hogy a hallgatókat megismertesse a modern mérnöki menedzsment gyakorlatok alkalmazásával a valós kihívások és lehetőségek kezelése érdekében.
A MEM tanterv jövőorientált, és olyan vezetők kifejlesztését célozza, akik proaktívan hozzájárulnak egy jobb, új jövő kialakításához, ahelyett, hogy egyszerűen reagálnának a mások által diktált világra. Ezek azok az emberek, akik megteremtik a holnap új technológiáit, iparágait, munkahelyeit és jólétét. Ez csak folyamatos új tudás és értékteremtéssel valósítható meg. A tanulási tapasztalat elengedhetetlen eleme az egész életen át tartó tanulási gondolkodásmód ápolása, amely biztosítja, hogy releváns és versenyképes maradjon.
A munkáltató számára:
A munkaadók fontos partnerek a hallgatók MEM-tapasztalatában. Jelentős hasznot húznak a diplomásokból, akik egy sor mérnöki menedzsment képességet fejlesztettek ki, és készek alkalmazni ezeket a vállalatnál, és hozzáadott értéket teremteni. A hallgatókat arra biztatjuk, hogy válasszák ki a mini-tézis témáját, hogy foglalkozzanak egy olyan problémával vagy lehetőséggel, amely releváns a munkáltatójuk számára. Egy MEM-hallgató támogatása tanulási idővel és esetleg pénzügyi támogatással okos befektetés a humántőke megszerzésébe, fejlesztésébe és megtartása terén, ami korlátlan megtérülést hoz.
Képtár
Tanterv
A diplomastruktúra 8 modulból áll (egyenként 15 kredit), amelyből 7 kötelező és egy választható, valamint egy kutatási feladat (mini-szakdolgozat) (60 kredit). Egy tipikus hallgató félévente két 15 kredites modult vesz igénybe, a második évben pedig a választható tárgyat abban a félévben, amelyben azt kínálják.
A diplomát hibrid online módban kínálják, és úgy tervezték, hogy összhangba kerüljön a részmunkaidőben tanuló posztgraduális hallgatók követelményeivel. Egy tipikus részmunkaidős hallgató a programot két év alatt tudja teljesíteni, ha a kutatási feladatot a 2. évben teljesítik; vagy három év múlva, ha a kutatási megbízást az 1. és 2. évfolyam moduljainak befejezése után a 3. évben végzik el.
A kutatási feladat a teljes súly egyharmadát teszi ki, és a második vagy harmadik évben kerül elvégzésre, a fent jelzett módon, a hallgató terhelési kötelezettségvállalásától függően. A hallgatókat arra biztatjuk, hogy válasszák ki a kutatási feladat témáját, hogy további értéket adhassanak munkáltatójuknak. A témaválasztás és a témavezető kijelölése lehetőleg a Kutatási Feladattal kapcsolatos munka megkezdését megelőző félévben történik.
Tanfolyam felépítése
1. évfolyam 1. félév
Szükséges modulok
- Bevezetés a mérnöki menedzsmentbe (IEM)
- Technológiamenedzsment (TM)
2. félév
Szükséges modulok
- Fejlett stratégiai menedzsment (ASM)
- Innovációs Menedzsment (IM)
2. évfolyam 3. félév
Szükséges modulok
- Advanced Engineering Management (AEM)
- Mennyiségi menedzsment mérnökök számára (QME)
- Kutatási projekt (Mini-tézis)
4. félév
Szükséges modulok
- Projektmenedzsment (PM)
- Kutatási projekt (Mini-tézis)
3. évfolyam (nem kötelező, ha a minidolgozat nem a 2. évben készült)
- Kutatási projekt (Mini-tézis)
A fenti kötelező modulokon kívül a hallgatók választhatnak egyet a következők közül is:
- Technológiai vállalkozás
- Adattudomány
- Feltörekvő témák a mérnöki területen
- Projekt Pénzügyi Menedzsment
A szabadon választható tárgyat lehetőleg a 2. évfolyamon kell felvenni
Belépők
Program tandíj
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
Master of Science in Mérnöki Menedzsment
- Arlington, Amerikai Egyesült Államok
Mester A Mobilitási Rendszerek Tervezésének és Menedzsmentjének (részmunkaidőben)
- Karlsruhe, Németország
M. Eng. a Mérnöki Menedzsment szakon
- Berlin, Németország