Oktatás és szociális interakció mesterképzés
ITESO - Universidad Jesuita de Guadalajara
Kulcs információ
Campus helye
Tlaquepaque, Mexikó
Nyelvek
Spanyol
Tanulmányi formátum
Távoktatás, Az egyetemen
Időtartam
26 hónapok
Pace
Teljes idő
Tandíjak
Kérjen információt
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* lépjen velünk kapcsolatba, hogy információt kapjon az érdeklő program félévi tandíjairól
Bevezetés
Ez a mesterképzés az egyetlen olyan program, amely hozzájárul az oktatás átalakításához a találkozás és az együttműködés helyévé, amelynek célja a tisztességesebb társadalom felépítése.
Ez a program az Ön számára készült
Ha az oktatás területén, állami vagy magánintézményekben dolgozik, és érdekel olyan projektek irányítása és tanácsadása, amelyek javítják a tanulási folyamatokat a társadalmi interakción alapulva, amelyek elősegítik az egyenlőségviszonyokat és elismerik, hogy mindenkinek van mit tanulnia és tanítania.
Miért érdemes az ITESO-nál tanulni?
- Csatlakozni fog egy olyan posztgraduális programhoz, amely az ismeretek építésére összpontosít a társadalmi interakció révén a tanulási folyamatokban, ami ezt a megközelítést egyedülállóvá és innovatívvá teszi mind nemzeti, mind nemzetközi szinten.
- Kidolgoz egy projektet, amely megoldási javaslatokat kínál a kontextusban lévő valós problémákra, elősegítve az együttműködésen, befogadáson, szolidaritáson és tiszteleten alapuló tanulási folyamatokat.
- Be fog építeni együttműködési gyakorlatokat az ismeretek és az egyenlőség megteremtése érdekében, a különböző közvetítések, például a technológia vagy a művészet integrálásának lehetőségével.
- Képes lesz hozzájárulni a tanulás fejlesztéséhez különböző szinteken és a tudás különböző területein, nemcsak az akadémiai szempontokkal foglalkozva, hanem demokratikus, befogadó perspektívát feltételezve, amely magában foglalja a béke kultúrájára való nagy hangsúlyt, oly módon, hogy integrálja a társadalmi interakciót és a tanulási folyamatokat.
- Együtt fog működni olyan tanárokkal és kutatókkal, akik tapasztalattal rendelkeznek a szociális interakció alapú tanulási projektekben, mind az iskolai környezetben, mind a közösségi, üzleti és civil társadalmi szervezetekben, ismerik a részvételi módszereket, a béke kultúráját, az interkulturalitást , befogadás, nemi szempontok, technológia és művészet.
- A Latin-Amerikában a Jézus Társaságára bízott Egyetemek Szövetségéhez (AUSJAL) tartozó egyetemekkel kötött megállapodások lehetővé teszik az ITESO hallgatóinak, hogy nemzetköziesítési tapasztalatokkal gazdagítsák oktatásukat.
Diplomás profil
A program elvégzése után:
- A tanulási gyakorlatok megerősítésére irányuló projekteket és új gyakorlatokat fog használni az oktatási folyamatok átalakításához, hogy azok értelmes, együttműködő, befogadó, békés és demokratikus kapcsolatokra épüljenek.
- Képes lesz olyan részvételi társadalmi-oktatási projektek tervezésére, végrehajtására és helyreállítására, amelyek a társadalmi interakción alapuló tanulásra összpontosítanak mind a formális, mind a nem formális oktatásban.
Oktatási modell
Az ITESO posztgraduális programjai tükrözik az intézmény sajátos szemléletét a tudás fejlett előállításában és a tanulásban. Ideális forgatókönyv a különféle szakterületek és perspektívák megfogalmazásához, amelyek megfelelnek társadalmunk társadalmi és technológiai igényeinek és megerősítik a különböző szakmákat. A hallgatók, professzorok, valamint számos szereplő és intézmény folyamatos erőfeszítése egy akadémiai beszélgetés fenntartása, amely megkérdőjelezi bizonyos technikai-tudományos szempontok redukcionizmusát.
Az ITESO posztgraduális programjai tanulási folyamatuk középpontjában a hallgatók állnak. Személyes autonómiájuk és méltóságuk kiindulópontjaként a hallgatók kettős szerepet töltenek be az oktatási munka ügynökei és kedvezményezettjei között, kiegészítve a társaikkal és a program karával folytatott interakcióikkal.
Az ITESO posztgraduális programjai fokozatosan összhangban vannak a társadalmi igényekkel és az intézményi orientációval, a helyi / globális fejlődés sajátos kihívásainak kezelése érdekében, a társadalmi felelősségvállalás és a kohézió előmozdítása, valamint a társadalom leginkább elvetett szektorai iránti elkötelezettség elősegítése érdekében. A programnak és a diplomásoknak várhatóan hatása lesz társadalmi, tudományos és tudományos kontextusunkra.
Posztgraduális programjaink kiválóságot érnek el a hallgatók formálásában speciális és interdiszciplináris kompetenciák fejlesztésével, komplex és kritikus gondolkodás, reflexív gyakorlatok, vita, az ismeretek megnyilvánulása, valamint az egész életen át felhalmozott társadalmi és szakmai tapasztalatok, valamint a szolidaritás.
Az akadémiai termelés területei - elsősorban a kutatási és intervenciós intézményi programjaink - az alapvető tudományos egységek, tanszékek vagy központok belső hálózataiban szervezett gyakorlatokra épülnek. Külső vagy intézményközi hálózatokban is működnek, amelyeket az ITESO az évek során kiépített, lehetővé téve a hallgatók és professzorok együttműködését és a kontextusbeli és alkalmazott ismeretek erőforrásainak optimalizálását.
Posztgraduális programjaink innovatív, kreatív és kritikus tudást hoznak létre. Ebben az értelemben az innovációt úgy tekintik, mint új alternatívák megvalósítását a meglévő problémák megoldására. Az ilyen ismeretek alkalmazásai a társadalmi-gazdasági, tudományos, technológiai és kulturális dinamika és igények felismerését és megoldását szolgálják, és többek között publikációk, prototípus-fejlesztés, rendszerek, szabadalmak, társadalmi alkalmazások és beavatkozások útján terjesztik őket.
Akadémiai tevékenység
Az oktatás és a társadalmi interakció mesterképzésének következő tevékenységei a program tanácsadó támogatási rendszerének részét képezik:
- A program öt kutatási, fejlesztési és innovációs tanfolyama alakítja és strukturálja a fokozat megszerzésére irányuló projektjét (TOG, spanyol kezdőbetűiben), és elméleti és módszertani eszközöket nyújt a valós problémák megfogalmazásához, amelyek relevánsak a program kialakítási területe, amely részvételi módszertanokat alkalmaz, és amely értelmezhető abban a társadalmi-szakmai forgatókönyvben, ahol dolgozik.
- Az RDI II és RDI IV tanfolyamok lezárása előtt tartott kollokviumok a tudományos terjesztés és a megbeszélés terei, amelyek lehetővé teszik, hogy társainak, tanárainak és oktatóinak bemutassa a TOG-n elért előrelépéseket, és visszajelzést kapjon külső olvasóktól az intervenciós projekt javítása.
- Részletes elméleti-módszertani workshop és kíséret a folyamat során. Ebben a műhelyben személyre szabott tanácsadói támogatást kap, hogy garantálja, hogy az RDI II végén lesz egy szilárd beavatkozási projektje, amely megfelel a megvalósítás elvárt jellemzőinek, amely lehetővé teszi, hogy folytassa az ebben a tananyagban szereplő kurzusokat. terület.
- Termelési műhely. Ez az együttműködésen alapuló in situ tanulás tapasztalata a különféle szakterületek hallgatói és szakemberei között, amely lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy közös gondolkodásmóddal, új perspektívák és lehetőségek megnyitásával gazdagítsák intervenciós projektjeiket a tudásterületek sokszínűségének köszönhetően.
Tanulási terv
Első ciklus (1. félév) | Második ciklus (2. félév) |
|
|
Harmadik ciklus (3. félév) | Negyedik ciklus (4. szemeszter) |
|
|
Ötödik ciklus (nyár) | |
|