Bevezetés
Ez a program a szállításra (elsősorban repüléstechnika) és az energia területén szakosodott. A cél az, hogy a hallgatók a kétéves program végén erős elméleti, numerikus és kísérleti ismereteket kapjanak a turbinamotorok energetikájáról és a magas hőmérsékleti anyagokról. A hallgatók az iparág jelenlegi kérdéseivel foglalkoznak majd a programba beletartozó projekteknek köszönhetően, valamint annak köszönhetően, hogy a végső projekt megvalósítható partnercégeknél vagy laboratóriumokban a diplomamunka készítéséhez.célokA repüléstechnikai és energetikai tudományok mestere közös alapú tantervet kínál választható nagyvállalatokkal:Energetika és meghajtás
Magas hőmérsékletű anyagokAz első év elvégzése után a hallgatók alapvető ismeretekkel rendelkeznek a meghajtó rendszerekről, valamint a légiforgalmi és űrmérnöki anyagokról és szerkezetekről. Az első év végén a hallgatók az energetikára vagy a turbinamotorok anyagára szakosodtak. A két év végén a hallgatók alapos ismeretekkel bírnak az általuk választott témakörökben elméleti, numerikus és kísérleti szempontból, a legfrissebb előrelépésekkel e kutatási területeken. Az egyedi kutatási projektek és szakmai gyakorlatok (különösen az értekezés) lehetővé teszik a hallgatók számára a készségek gyakorlati megvalósítását és a munkaerőpiacra való felkészülést.ProgramszervezésISAE-ENSMAPedagógiai megközelítésA kétéves programot teljes egészében angol nyelven tanítják, összesen 120 ECTS kredittel (minden félévben 30 ECTS kredittel). Egy közös magot tartalmazó tananyag után a diákok két fő közül választhatnak: meghajtó vagy magas hőmérsékleten működő anyagokat. Az utolsó szemesztert a diplomamunkának szentelték. A hallgatóknak öt hónapos gyakorlatot kell végezniük egy vállalatban vagy laboratóriumban, Franciaországban vagy külföldön. A képzési program előadásokból, konferenciákból, osztálymunkákból, laboratóriumi ülésekből és projektekből áll. Ezenkívül kötelező francia, idegen nyelvű tanfolyamokat kínál.Tanmenet1. szemeszter: 30 kreditAlaptanfolyamok - 250 óra
Hőkémia, meghajtás 1, a hőtudomány alapjai, szerkezeti mechanika, numerikus módszerek, repülési mechanika, idegen nyelvek, francia és európai kultúra.2. szemeszter: 30 kreditAlaptanfolyamok - 330 óra
Kutatási projekt, Idegen nyelvek, francia és európai kultúra
1. fő: Aerodinamika-meghajtás - 125 óra
Folyadék-mechanika, Gázdinamika, Meghajtás 2, Metrológia
2. fő: Szerkezetek-anyagok - 125 óra
Rezgések - Végeselem módszer, Projekt szerkezetekben és anyagokban, Anyagtudomány, Helikopterek.3. szemeszter: 30 kreditAlaptanfolyamok - 160 óra
Idegen nyelvek kutatási projektje
1. fő: Energetika és meghajtás (EPROP) - 250 óra
Turbulencia, égés, porlasztás és kétfázisú áramlás, kétfázisú égés, turbulens égés, turbomagazdaság, rakétahajtás, sugárzás félig átlátszó környezetben, turbulens hőcsere, új égési mód meghajtáshoz, numerikus égés motorok számára
2. fő: Magas hőmérsékletű anyagok (HTM) - 250 óra
Végső elemek modellezése, Plaszticitás-viszkozitás, Anyagok mechanikai tulajdonságai, Törésmechanika, Fáradtság, Atomdiffúzió és alkalmazások, Magas hőmérsékletű ötvözetek, Hőszigetelő bevonatok gázturbinás motorokhoz, Anyagfeldolgozás, Műszaki hibaanalízis, Műszaki anyagok korróziója, Creep4. szemeszter: 30 kreditDiplomamunka - 5-6 hónap
Szakdolgozat
A hallgatók dolgozatot készítenek egy repüléstechnikai területen működő vállalatban vagy laboratóriumban, Franciaországban vagy külföldön. A projektet a befogadó szervezet és az ISAE-ENSMA oktató felügyeli. A diplomamunkát egy jelentés és egy nyilvános védelem készítése zárja le.KarrierlehetőségekAz AMC végzettségűek csatlakozhatnak a vezető közlekedési és energiaipar (elsősorban a repüléstechnika) K + F és R&T osztályaihoz. A légiközlekedési terület erősen bővül, és új piacok alakulnak ki, elsősorban Ázsiában. A szállítási terület egyik kérdése a tisztább és olcsóbb rendszerek tervezése. Ez lehetséges a meghajtó rendszerek és szerkezetek optimalizálási folyamatának, valamint a technológia jelentős előrelépésének köszönhetően. Új égési módszerek és új anyagok - könnyebb és magasabb hőmérsékletnek ellenálló - felhasználásával, valamint az optimalizálással a rendszerek tervezésénél fel kell lépni ezekre a kérdésekre. A hallgatók képesek lesznek dolgozni akár nemzetközi vállalatokban, akár egy kutató laboratóriumban, hogy Ph.D. program.Felvételi követelményekAz MSc AME fokozat nyitva áll azoknak a hallgatóknak, akik repülőgépiparban, mechanikai vagy mechatronikai mérnöki diplomával rendelkeznek.
Tandíj és regisztrációs díjak:
Évente 7000 euró a nem európai hallgatók számára
Évente 3500 euró az európai hallgatók számára
A tandíjak és díjak évente változhatnak (a francia felsőoktatási és kutatási minisztérium döntésétől függően).
A hallgatókat a felvételi bizottság választja ki és fogadja el: szükség esetén interjúkat lehet megszervezni.
Jelentkezési határidő: Több felvételi bizottságot terveznek december-júniusig
Igényelt nyelvi képesítés: TOEFL (papír alapú): 550, TOEFL (IBT): 79, TOEIC: 750, IELTS: 6,0.ösztöndíjakÖsztöndíjak adhatók (érdemben).
GIFAS kiválósági program: a tandíjmentesség elosztása csak a program első évére.KapcsolatokProgram igazgató:
Julien Sotton
E-mail: julien.sotton @ ISAE-ENSMA .fr
Tel .: +33 5 49 49 81 61
Nemzetközi Kapcsolatok Iroda:
Anna-Laure Blouin
E-mail: international@ensma.fr
Tel .: +33 5 49 49 80 05