Társadalomtudományi Master

Általános információk

Olvass többet erről a programról az intézmény honlapján

Program leírás

A program neve: Társadalomtudományi Master
Kulcs DGP: 611508
Normál időszak a végzősökre: 4 félév
Kreditek: 120
Fokozat, amely: a társadalomtudományok mestere
Campus, ahol felajánlják: Hermosillo

Programleírás

Általános cél

Olyan kutatók képzése, akik multidiszciplináris kutatási projekteket fejleszthetnek a társadalomtudományokban, egy vezető kutató irányítása alatt, akik regionális és nemzeti társadalmi-kulturális problémákat kezelnek, és egyúttal olyan információkat is generálnak, amelyek alkalmazhatók az intervenciós projektekre és az értékelésre. szociális programok.

Konkrét célok

  • Fejleszteni a hallgatókban a vita és a tudományos viták környezetében való kölcsönhatásra vonatkozó készségeket és kompetenciákat, ahol a különböző tudományágak együtt léteznek a valós problémák komplex megoldása során.
  • A diákok képzése a technológiai kutatások eredményeinek összegyűjtésének, elemzésének és értelmezésének technikáiban és módszereiben, valamint a tudományos ismeretek integrálásának stratégiáiban.
  • Olyan tantárgyak kialakítása, amelyek képesek a társadalomtudományok multidiszciplináris kutatási projektjeinek működtetésére, tökéletesítésére és értékelésére az információigények kielégítésére.
  • Az interdiszciplináris kutatás előmozdítása a társadalomtudományokban, az integráció alapjainak megteremtése összetett tudásként, összekapcsolva a kapcsolódó területeket, mint például a megosztott területen termesztett területeket.

Mi lesz a kompetenciája, amikor befejezi a programot? Egress-profil

tudás

  • Ismeri a több- és interdiszciplináris kutatási folyamat feltevéseit és elméleti-módszertani alapjait, hogy egy irányított folyamat segítségével iránymutatásként használják azokat a társadalmi szempontból releváns problémák megoldására irányuló cselekvésre.
  • A vezetett munka és az interdiszciplináris csapat részt vehet a diagnosztika kidolgozásában, hogy azonosítsa és beavatkozzon azokba a helyzetekbe és problémákba, amelyek analitikai stratégiák és működési módok elfogadását igénylik inter és / vagy multidiszciplinárisan.
  • Ön részt vehet több és interdiszciplináris kutatási projektek csapataiban, amelyek technikáikat, kommunikációs stratégiáikat és megoldásaikat alkalmazzák az azt igénylő különböző területeken.
  • Meg fogja fogalmazni azokat a fogalmi eszközöket, amelyek lehetővé teszik számára, hogy érvényes és operatív tudományos érveket tartson fenn a különböző fegyelmi területeken, amelyek lehetővé teszik számára, hogy bizonyítsa az elméleti elméleti modelleket, amelyek jelenleg a társadalmi problémákat okozzák.

szakértelem

  • A tárgyalási készségek és készségek fejlesztése az inter- és / vagy multidiszciplináris munkába és kutatócsoportokba történő integráláshoz.
  • Egy kutatócsoport irányított munkája során képes lesz a multidiszciplináris kutatás során szerzett információk előállítására ugyanazokat a kérelmezőket, és értékelni a magyarázatokat.
  • Együttműködésben a kutatócsoporttal, ahol integrálódik, képes lesz könyvet fejezetekben közzétenni: elméleti esszék és empirikus terjesztési cikkek. 8. Képes lesz tanítani vagy tanítani a társadalomtudományok ismereteinek integrációjának különböző dimenzióival és dinamikájával kapcsolatos témákban.

tanterv

114674_MapaCurricular23.png

Témák listája

  • Kortárs szociális elméletek
  • A szociális kutatás módszertana I
  • Integratív gondolat I
  • Társadalmi kutatási témák
  • A szociális kutatás módszertana II
  • Integratív gondolkodás II
  • Opcionális I
  • Titrálás I. szeminárium
  • Opcionális II
  • Titrálási szeminárium II

Opcionális tantárgyak

  • A globalizáció és a társadalmi folyamatok
  • Tanulmányok a tudásalapú társadalom számára
  • Oktatás a fenntarthatóságért
  • Kommunikáció és közegészségügy
  • Irányítás és intézményi változás
  • Jogszabályok és közpolitikák
  • Politikai kultúra
  • Globális és kortárs történelem
  • Kulturális történelem
  • Kommunikációs gyakorlatok Latin-Amerikában
  • Migráció és társadalmi mobilitás
  • Erőszak, bűnözés és biztonság
  • Sokszínűség és nemek
  • Családi tanulmányok
  • Oktatási paradigmák
  • Modellek az oktatásban
  • Oktatási stratégiák
  • Nyilvános politikák az oktatásban

A program ismereteinek létrehozása és / vagy alkalmazása.

  • A kultúrában és az etnikai fejlődésben felmerülő új társadalmi problémák. Ez a vonal központi témája a kulturális konfrontáció, a memória és az emberi kommunikáció; a Hobsbawm (2008) szerint a globális kapitalizmus fontos részei, mint az áruk és a tőke áramlása. Ebben a logikában a szükséges kutatási terület foglalkozik, amely a kollektív memóriával kapcsolatos identitással, multikulturalizmussal és regionális társadalmi gyakorlatokkal, valamint az egymással ellentétes érdekű társadalmi csoportok közötti megértés korlátaival foglalkozik (Hernández, 2003). Az Arizona és Sonora közötti bonyolult transznacionális szomszédsági környezetben, nyitott kulturális konfrontációkkal, többnemzetiségű migrációval és az amerikai oldalon fegyveres civilek csoportjaival, az itt tárgyalt kérdések létfontosságúak; a fentiekből adódóan a rasszizmus és mindenekelőtt a nem dokumentált személyek halálának kifejeződéseit közel egy évtizede veszi figyelembe (Humane Borders, 2010). A regionális társadalmi jelenségek közül sok, mint például a fent leírt szezonális migráció, nem előre jelezhető vészhelyzettel rendelkezik, így ez a vonal gyorsan reagál a nem-ciklikus és az önálló társadalmi jelenségek tanulmányozására.
  • Szociális fejlődés és oktatási folyamatok. A konvergencia területe olyan témák, mint a család, a társadalmi kirekesztés és a marginalizáció tanulmányozása, mivel a latin-amerikai koncertben fontosnak és ellentmondásosnak tekintik őket (Sánchez, 2008); ezt a helyi megnyilvánulásokat figyelmen kívül hagyva, amelyek a nemzeti szakértők szerint régiók közötti interdiszciplináris ellenőrzést igényelnek (Núñez, 2010). Különösen érdekes a Sonora állam számára, mivel az általa képviselt nagyság miatt a lakosság elöregedésének problémája és a család megváltoztatásának módja van, hogy ezt a kérdést kezelni lehessen, mivel megállapították, hogy 2030-ig a 17. A sonoránok százaléka idősebb felnőtt lesz (Grijalva et al., 2007). A fentiek mellett különös figyelmet fordítanak az oktatáshoz, a használathoz és az oktatási reformokhoz való hozzáférés formáinak vizsgálatával. A nemzetközi értékelő testületek által a nemzeti környezetben kritikusnak tekintett lehetőségekkel foglalkozik (CERI, 2004), és a regionális oktatási folyamatok javítására irányuló tudományos kutatások javaslatait befolyásoló területet azonos módon kívánja létrehozni. - a környezetekben, ahol az oktatás iránti növekvő kereslet, a hozzáférés egyenlőtlensége és a kisebbségi iskolai látogatás jellemzi (Martínez, 2002), ennek az LGAC-nak a prioritása látható a Sonora államának számos kihívásában. közeljövőben.
  • A globalizáció és a fenntarthatóság. A globalizáció és a fenntarthatóság LGAC-je foglalkozik az egyén problémáival a környezet, a város és annak viselkedése tekintetében. A nemzetközi szerzőkkel (Jorgensen, 2003) és a regionális szakemberekkel (Wong-González, 2009) egybeesve itt a latin-amerikai esetet olyan lehetőségnek tekintik, amelyet csak akkor lehet megérteni és kezelni, ha a strukturális szinteket egészében tanulmányozzák; nevezetesen a természet, a közösség és az egyén. A kortárs kutatások azt mutatják, hogy a migráns lakosság több mint 16% -át kitevő Sonora szenved a gyorsított növekedés hatásaitól a globális turisztikai tevékenység területén, amely azonban gazdasági előnyökkel jár, ez nem fordul elő ökológiai lelkiismeretre vagy a megszerzésre. versenyelőnyök az átlagos polgár számára (Enríquez, 2008). Az olyan problémák, mint a kritikus vízhiány, a városok növekedése, a talaj és a levegő szennyezése, a természeti erőforrások leromlása és az éghajlatváltozás ökológiai, társadalmi és gazdasági következményei egyre inkább jellemzőek. Ennek az LGAC-nak a kutatása ezeket a problémákat a fenntartható életmód és a környezet kialakítása szempontjából foglalkozik (Corral, 2010). A közpolitikák viszont problémát jelentenek a biztonság, a jogszabályok és a közszolgálat számára. Amint azt javasolták (Bañón, 2003), olyan kérdések, mint például az erőszak, a kormányzás és a foglalkoztatás iránti kereslet, amelyek képesek a döntéshozók tájékoztatására a követendő iránymutatásokról a szociálisan érzékeny és azonnali problémák kezelésére. A tudományos kutatás és az adatok alkalmazhatósága itt meghatározó, a változó migráció, a nemi bűncselekmények és a gazdaság egyenlőtlen növekedése által jellemzett regionális összefüggésben, ami a kirekesztéshez vezet (Denman, 2001).

Academic Core

név

levél

Dr. Víctor Corral Verdugo

vcorral@psicom.uson.mx

Dr. Martha Frías Armenta

martha.frias@unison.mx

Dr. Daniel González Lomelí

daniel.lomeli@unison.mx

Dr. Gustavo Lorenzana Durán

gustavo.lorenzana@unison.mx

Dr. Blanca Aurelia Valenzuela

blancav@sociales.uson.mx

Dr. Lucila Caballero Gutiérrez

lucila.caballero@unison.mx

Dr. Gustavo Adolfo León Duarte

gustavo.leon@unison.mx

Dr. Manuela Guillén Lúgigo

mguillen@sociales.uson.mx

Dr. Aarón Aurelio Grageda Bustamante

aaron.grageda@unison.mx

Dr. Blanca Silvia Fraijo Sing

blanca.fraijo@unison.com.mx

Dr. Emilia Castillo Ochoa

aaron.grageda@unison.mx

Dr. Jesús Ángel Enríquez Acosta

jesus.enriquez@unison.mx

Dr. César Octavio Tapia Fonllem

cesar.tapia@unison.mx

Dr. Rogelio Larios Velasco

rlarios@sociales.uson.mx

Dr. Juan Manuel Romero Gil

juanmanuel.romero@unison.mx

Dr. Dora Elvia Enríquez Licón

dora.enriquez@unison.mx

Dr. José Guadalupe Rodríguez Gutiérrez

jose.rodriguezgutierrez@unison.mx

Dr. María Auxiliadora Moreno Valenzuela

maria.moreno@unison.mx

Hogyan lehet belépni a posztgraduális képzésbe?

Belépési követelmények

  • Jogi, szociológiai, antropológiai, pszichológiai, kommunikációs tudományok, történelem, oktatás, szociális munka, irodalom vagy bármely más, a Társadalomtudományi területhez kapcsolódó terület főiskolai diploma.
  • Töltse ki a Társadalomtudományi Mester Programba való felvétel iránti kérelmet. Az alkalmazás online elérhető a végzős weboldalon. A kérelemben fel kell tüntetni a csatlakozni kívánt vizsgálati vonalat (a nyomtatott alkalmazást a többi dokumentummal együtt kell benyújtani).
  • Az egyetemi tanulmányi tervük átlagosan nem kevesebb, mint 80 fővel telt el.
  • Elegendő ismeretekkel rendelkezzen a szövegszerkesztők, a táblázatok, az előadások előkészítésére szolgáló szoftverek és az interneten történő megkülönböztetés nélküli megkeresés stratégiái számára.
  • Legyen szóbeli és írásos kommunikációs készség; valamint a tudományos anyagok angol nyelvű megértése.
  • Akkreditálja a TOEFL-nek megfelelő angol nyelvű bizonyítékot legalább 450 ponttal.
  • Küldje el a felvételi vizsgát a CENEVAL, EXANI-III posztgraduális képzésére, amely a posztgraduális képzés tudományos bizottságának minimális pontszámát tartalmazza.
  • Készítsen és hagyjon jóvá egy interjút az Akadémiai Kiválasztási Jövedelem Bizottsággal.
  • Mutasson be egy általános javaslatot az interdiszciplináris kutatásra a társadalomtudományok mesterképzését alkotó egyik vonalon.

felvételi profil

A program pályázóinak tisztában kell lenniük a társadalmi valósággal és annak társadalmi-politikai és kulturális kontextusával, az erős humanista hajlamok mellett. A származási szakterületüknek a társadalomtudományok munkájához és technikáihoz kell kapcsolódnia, lehetővé téve számukra, hogy közvetlenül és hatékonyan vegyenek részt a megoldások elemzésében és népszerűsítésében más humán tudományokkal együtt. A törekvőnek ugyanúgy, különös érdeklődéssel kell rendelkeznie ahhoz, hogy elmélyítse a logikai és analitikai érvelést, amely lehetővé teszi, hogy összekapcsolódjon más fegyelmi megközelítésekkel a konkrét problémák megoldása érdekében. Képesnek kell lennie arra, hogy kapcsolatba lépjen, felismerje és kommunikáljon más szakmai témákkal; valamint a magas szintű tudományos és multidiszciplináris kutatás fejlesztésének kifejezett érdeklődése.

Mire van szüksége ahhoz, hogy megkapja a diplomát?

Minősítési követelmények

Mesterképzéshez:

  • Jóváhagyja a teljes kreditet és teljesítse a megfelelő diplomás programban meghatározott egyéb követelményeket;
  • A spanyol nyelvtől eltérő nyelv megértését igazoló bizonyíték, amelyet a posztgraduális program akadémiai bizottsága a tanulmányi program szerint megállapított.
  • A minősítés vizsgálata az írásbeli szakaszban és a szóbeli szakaszban az ex profeso nevű zsűri előtt történik.
  • A mesterképzéshez adjon át egy általános tudásvizsgát abban az esetben, amikor a posztgraduális program úgy véli.
  • Tartsa be az iskolai szolgáltatások iroda által előírt követelményeket és követelményeket a fokozat kiállításához.

Titrálási lehetőségek

Az írásbeli és szóbeli szakaszban a fokozatot vizsgáló vizsga átadása a Universidad de Sonora Posztgraduális Tanulmányainak 61. és 62. cikkében meghatározottak szerint. A mesterszintű vizsga írásbeli szakasza egy egyéni tézis elkészítéséből áll, amelyben egy koherens globális kutatási erőfeszítést mutatnak be, tudományos és multidiszciplináris módszertan alapján, ahol a legalább két tudományterület ismeretének integrálása bizonyított. Társadalomtudományi Kar. Jelenítse meg és védje meg a szakdolgozatot a kijelölt szakdolgozati bizottság előtt, a disszertációvezető és a bizottság oktatói által kidolgozott projekt alapján.

Mennyibe kerül a posztgraduális képzés tanulmányozása?

Az EXANI-III költségei

A Universidad de Sonora való belépésre jelentkezők regisztrációs költségét évente az első belépési értesítéssel együtt jelentik be.

Regisztrációs és tandíjdíjak

A hallgatóknak, ha bármelyik posztgraduális programba jelentkeznek, a megfelelő díjakat kell fedezniük a Hermosillo városában érvényes, a kvótákról szóló rendeletben meghatározott minimálbérnek megfelelően.

Infrastrukturális díjak

30 DSMM (Ez a költség és a féléves összeg Universidad de Sonora Kincstárának engedélyezése alatt áll).

Fontos: A programkoordináció a CONACYT nemzeti ösztöndíjra elfogadott pályázókra is érvényes, amennyiben megfelelnek az aktuális hívás követelményeinek. Az odaítélendő ösztöndíjak számának függvénye a CONACYT költségvetésének rendelkezésre állása. A prioritási sorrendet a felvételi folyamat átlagos pontszámából eredő hierarchia alapján határozzák meg.

Nagyobb jelentések

Dr. Blanca Silvia Fraijo Sing
Programkoordinátor
Blvd. Luis Donaldo Colosio és Reforma s / n, Centro, Col 83, CP 83000, 7F épület. Hermosillo, Sonora.
pics@sociales.uson.mx
Tel: 52 (662) 454 8410
href = "http://www.pics.uson.mx/

Utoljára frissítve márc. 2020

Az iskoláról

La Universidad de Sonora es una institución pública autónoma que tiene como misión formar, en programas educativos de calidad y pertinencia, profesionales integrales y competentes a nivel nacional e i ... Tovább

La Universidad de Sonora es una institución pública autónoma que tiene como misión formar, en programas educativos de calidad y pertinencia, profesionales integrales y competentes a nivel nacional e internacional, articulando la docencia con la generación, aplicación y transferencia del conocimiento y la tecnología, así como con la vinculación con los sectores productivo y social, para contribuir al desarrollo sostenible de la sociedad. Kevesebb