Termékek és szolgáltatások tervezésének mesterképzése
Sapienza University of Rome
Kulcs információ
Campus helye
Rome, Olaszország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 1 500 / per year *
Jelentkezési határidő
29 Jul 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Oct 2024
* alap- és mesterképzésünk tandíja 300-1500 €/év.
Bevezetés
A termék- és szolgáltatástervezés mesterképzés olyan hallgatóknak szól, akik új technológiák, kulturális kontextusok és társadalmi kérdések feltárásával szeretnék elmélyíteni tervezési készségeiket.
Diákjaink kreatív kihívásokkal szembesülnek majd a digitális és zöld átmenetnek megfelelően az emberek életét javító termékek és szolgáltatások fejlesztése során. Kiterjedten terveznek, kreatívan gondolkodnak és kritikusan reflektálnak.
A mesterképzés 2 év alatt 4 félévben zajlik.
Az első év során a hallgatók innovatív készségeket szereznek az esztétika és a társadalmi kommunikáció, a tervezés kérdései, az intelligens technológiák & nyílt tervezés, a digitális reprezentáció & AI, a mechanika és az új anyagok, az emberi tényezők és a stratégiai menedzsment területén; valamint felfedezik és gyakorolják a legújabb Design Thinking módszertanokat, valamint az arcát a témával kapcsolatban.
A második évben 4 különböző alkalmazási területtel szembenéző, fenntartható, intelligens és innovatív termelési és fogyasztási folyamatokat fognak megérteni és kifejleszteni:
- Design for Interaction, intelligens technológiák felfedezése és alkalmazása kritikus és futurisztikus megközelítéssel
- Design for Service and Social Innovation, emberközpontú és UX megközelítéssel; Design for Material, különös tekintettel a biomimézisre és a fenntarthatóságra; Design for New Craft and Industry, új tipológiák és új esztétikák innovációját figyelembe véve.
A második évben az utolsó félévet a záró munkának szenteljük, amely egy kutatáson alapuló tevékenység, amelynek célja egy innovatív termék vagy szolgáltatás funkcionális prototípusának kifejlesztése, nemzetközi K+F&K+F vállalati részlegekkel vagy egyetemi laboratóriumokkal vagy kutatóközpontokkal együttműködve.
Végzett hallgatóink cégek vagy újonnan induló vállalkozások vezetői szintjén designstratégusként, illetve kutatóközpontokban designkutatóként kamatoztathatják képességeiket, vagy sikeresen folytathatják képzésüket a doktori képzésben.
Belépők
Tanterv
Első év
Első szemeszter
- Esztétikai laboratórium
- Virtuális modellezés és ábrázolás laboratóriuma
- Okos objektumok laboratóriuma
- Mechanikai Laboratórium
Második szemeszter
- Választható tárgy
- Tervezési problémák
- Fejlett tervezőstúdió
Második év
Második szemeszter
- Továbbtanulási munka és képzés
- Diplomamunka
A program eredménye
A fő didaktikai célok a következők:
- a tervezés anyagi kultúrájának ismerete és megértése a társadalmi-kulturális és gazdasági következményekkel kapcsolatban;
- a műtermékek műszaki-produktív, műszaki-funkcionális és formai vonatkozásainak (megfogható vagy immateriális), de a tervezés-gyártás-fogyasztás útját végigkísérő folyamatok ellenőrzése is a gazdasági, társadalmi és környezeti fenntarthatósági stratégiák által vezérelt és vezérelve;
- olyan tervezési gondolkodási készségek fejlesztése, amelyek egy helyi rendszerben rejlő lehetőségeket és erőforrásokat megragadva a kritikus kapacitással összekapcsolják a globális dimenzióval olyan termékeket és/vagy szolgáltatásokat fejlesztve, amelyek a kulturális, társadalmi és az erőforrások közötti kapcsolatok és tevékenységével képes olyan Design-vezérelt innovációkat produkálni, amelyek meghatározzák a kortárs társadalmak anyagi és immateriális kultúráját.