Tájépítészeti mesterképzés
Sapienza University of Rome
Kulcs információ
Campus helye
Rome, Olaszország
Nyelvek
Angol, Olasz
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 1 500 / per year *
Jelentkezési határidő
29 Jul 2024
Legkorábbi kezdési dátum
Oct 2024
* évenként
Bevezetés
A fokozat egy speciális képzés befejezésére törekszik, integrálva az elméleti kritikai ismereteket, valamint a tájtervezés operatív és szakmai ismereteit a legkülönbözőbb skálákba, biztosítva az építészet, a mérnöki tudományok és a természettudomány egyéb szakembereivel való együttműködés képességeit Tudományok.
A program az EU-hoz hasonlóan olyan egységekben és tevékenységekben van megfogalmazva, amelyek célja a tájátalakítási folyamatok tervezésével, tervezésével és irányításával kapcsolatos készségek biztosítása természetes és antropikus komponenseiben, a természetes és az emberiség kielégítése érdekében, funkcionális és esztétikai igények. Ennek során el kell ismerni a Táj lehetőségeit (fizikai, ökológiai-környezeti, esztétikai és szociokulturális sajátosságaiban), valamint az esetek esztétikai, funkcionális és operatív alkalmazásával a beavatkozások összefüggéseinek lehetőségeit és kérdéseit. speciális technikai-tudományos módszertanokon alapuló elvek.
A tájépítész teljes képzéséhez szükséges, uniós szinten elismert ismeretek (EFLA Nyilatkozat, Európai Tájépítészeti Alapítvány, Bruxelles, 1989. április) a következőket tartalmazzák:
- A táj, a művészetek, a technológiák, a humán- és természettudományok története és elmélete, valamint ezek összefüggése;
- Esztétikai elméletek, amelyek befolyásolják a táj projektjét;
- Ökológia és a természeti elemek használata a táj megőrzésének, tervezésének, tervezésének és kezelésének alapjaként;
- Az építészeti és mérnöki munka követelményei, a táj jellemzőihez viszonyítva;
- A környezetet zavaró fizikai és technológiai kérdések;
- Az ember és a környezet kapcsolata;
- A történelmi táj védelme, megőrzése és megőrzése;
- A tájépítészet jelentősége a tervezés és a tervezés folyamataiban, regionális, nemzeti és nemzetközi szinten;
- A táj és a környezeti kapcsolatok tervezésének előkészítő elemzési módszerei;
- A reprezentáció és a kommunikáció módszerei és technikái;
- A tervek és projektek megvalósításához szükséges produktív, normatív és vezetői folyamatok;
- A tájépítész szakma gyakorlatával kapcsolatos jogszabályok.
A program figyelembe veszi a kortárs tájépítészet tudományágának sajátosságait, a következőkre hivatkozva:
- Tényleges tervezési dimenziója, amely a helyek identitásának népszerűsítésére irányul
- A konkrét műszaki és technológiai szempontok
- A táj minőségével kapcsolatos célok
- Az ökológiai-környezeti módszerek
- A projekt társadalmi céljai
- A környezeti, gazdasági, társadalmi, műszaki és energetikai fenntarthatósági szempontok
- A környezeti szempontok kortárs és dinamikus elképzelése
Ebből a célból a szokásos oktatási ajánlat integrálható a szemináriumok és műhelyek szervezésével, részvételével és lebonyolításával kapcsolatos tevékenységekkel nemzeti és nemzetközi szinten.
Belépők
Tanterv
A program egy tantárgyi egységekben, interdiszciplináris laboratóriumokban, valamint műhelyekben, szemináriumokban, vezetett túrákban, szakmai gyakorlatokon és/vagy szakaszokban tagolódik, a tantárgyak közötti integrációra és a különböző oktatási módok közötti szinergiára összpontosítva.
Az elméleti egységek azzal az ismeretanyaggal foglalkoznak, amely alapvető fontosságú a tájrendszerek elemzéséhez és megértéséhez, a zöld rendszerek tervezéséhez és kezeléséhez, sokféle léptékben, a kertek megőrzéséhez és a tájtervezéshez.
Az interdiszciplináris laboratóriumok meghatározott területeken és/vagy területeken kísérleteznek, olyan tapasztalatokkal, amelyek finomítják a komplex tervezési kérdések meghatározásához szükséges készségeket a tervezési olvasás, a megértés és a felbontás tekintetében, olyan megoldásokat kínálva, amelyek a hagyományos és innovatív eszközöket használják fel. A laboratóriumok elősegítik az interdiszciplináris megközelítéseket, ideértve a szemináriumokat, amelyeken keresztül a hallgatók integrálhatják az elméleti egységeken keresztül megszerzett tudást.
A Program a tantárgyak integrálását részesíti előnyben a komplex formáció elérése érdekében. Három szakaszban tagolódik, amelyek négy féléven keresztül bontakoznak ki.
Az első szakasz egybeesik az első félévvel. Jellemzője az új hallgatók – gyakran nagyon eltérő – formálódási profiljának kiegyenlítése egy tantárgyból, elsősorban elméleti és technikai egységekből. A következő egységekből tevődik össze: Tájesztétika, Kortárs tájelméletek, Növényföldrajzi és geobotanikai tanulmányok, Városi erdőgazdálkodás és tájkép, valamint Tájábrázolás.
A második szakasz egybeesik a második és harmadik szemeszterrel. A hallgatók tervezési formációjára összpontosít, négy interdiszciplináris, tematikus laboratóriumon és néhány egy tantárgyból álló egységen keresztül, amelyek tovább integrálják a laboratóriumokat.
Laboratóriumok képviselik a magot a hallgató formáció a tervezésben. Ezek a Tájépítész szakképzettségeinek fő témáival foglalkoznak, ahogyan azt a Tájépítész szakképzettség keretrendszere megállapította, és mind a fenntarthatóság elveire, az ökológiai beavatkozásokra, a frissített kulturális és tervezési javaslatokra irányul.
A Laboratóriumok modulokban való tagolódása olyan információkat és gyakorlatokat biztosít a hallgatóknak, amelyek hasznosak az egyéni tervezési tapasztalatokhoz, hogy olyan tapasztalatot szerezzenek a projektről, amely integrálja a különböző tudományági ismereteket és nyelveket.
Ennek a szakasznak az első része (első év, második félév) a következőkből áll: Tájtervező Stúdió I, amely a Kert- és Tájtervezésből, Táj- és vízgazdálkodásból, valamint a Tájgazdasági Értékelésből áll; Restaurációs és Tájkép Stúdió, amely a következőkből áll: Táj konzerválása és értékesítése, Növényvédelem és -védelem; a Területi Geotechnikai Tanulmányok egy tantárgyból álló egysége; és egy választható egység.
Ennek a szakasznak a második része (második év, első félév) a következőkből áll: Tervezési és Táji Infrastruktúrák Stúdió, amely a Tájtervezésből, Tájtervezésből és Tájökológiából áll; Tájtervező Stúdió II, amely a Tájépítészetből, Városi Mezőgazdaságból és Tájtervezésből és Várostervezésből áll.
A harmadik szakasz a formáló folyamatot zárja le, a választható egy tantárgyi egységek és a záródolgozat (záróvizsga) kidolgozása és egyéb kiegészítő képző tevékenységek révén.
A fő értékelési módszerek a követett folyamat pontosságának és az elsajátított tervezési készségek értékeléséből állnak, azaz az egyes egységekben megszerzett elméleti és műszaki ismeretek sokféleségének együttes alkalmazásából, a projekt megfogalmazását célzó. Ez az egységek jelentős részét jelenti. A félévközi és záróvizsgák lehetővé teszik a folyamat folyamatos újraorientálását, az ismeretek folyamatos rendszerezését.
Az értékelés tehát egyaránt vonatkozik az egységek vagy stúdiók végtermékének általános minőségére, valamint a gyártási fázisok és folyamatok pontosságára és koherenciájára, amelyet a hallgatók és az oktatók végeznek a tervezési termék megközelítése során. A félévközi tesztek vagy részfeladatok a „tervezőgyakorlat” tapasztalatain, vagyis a különböző tárgyakon végzett gyakorlatokon keresztül tehát önmagukban is a hallgató képességének értékelését jelentik a megszerzett ismeretek és készségek alkalmazására.
Első év
- Tájesztétika
- A kortárs táj elméletei
- Alkalmazott növényföldrajz és geobotanika fejlesztése
- Városi erdőgazdálkodás és táj
- Tájábrázolás
- Tájtervező Stúdió 1
- Restaurálás és tájkép stúdió
- Területek geotechnikai vizsgálata
Második év
- Tervezési és tájinfrastruktúra stúdió
- Tájtervező Stúdió 2
- angol nyelv
- Gyakorlat - műhely - számítógépes ismeretek
- Záróvizsga
A program eredménye
A diplomások képesek lesznek:
- Azonosítsa folyamatos kialakításuknak perspektíváit, céljait, és rendelkezzen ismereteik folyamatos bővítéséhez szükséges eszközökkel;
- Lépjen be és vegyen részt a kulturális, gazdasági és szakmai életben;
- Szakmai profiljuknak megfelelő meghatározott fokú önállósággal működnek;
- Irányítsák és értékeljék szakmaiságukat egyénileg és munkacsoporton belül egyaránt.
Ezen készségek elsajátítását vizsgák és záróvizsgák igazolják.
Ösztöndíjak és finanszírozás
Az olasz Felsőoktatási Minisztérium állami támogatásának köszönhetően ilyen kényelmes árakat kínálhatunk. Ezen túlmenően a hallgatók pályázhatnak különböző szintű, különböző szintű ösztöndíjakra, amelyeket tanulmányi érdemei és/vagy családi jövedelme alapján ítélnek oda.
Képtár
Karrierlehetőségek
A Tájépítész az ismertetett tevékenységet magánpraxisban vagy tanácsadóként, az állami vagy magánszférában népszerűsített tervezési, tervezési vagy irányítási folyamatokon belül gyakorolhatja. A diplomások tisztviselőként vagy igazgatóként is dolgozhatnak a tervezési és ellenőrzési állami intézményekben, vagy a tájtervezés és promóció területén működő magáncégeknél.
A további karrierlehetőségeket a harmadik szintű képzés, a doktori képzés és a szakirányú iskolák megszerzése jelenti.
Azok a végzettek, akik megfelelő számú ECTS-vel rendelkeznek a hatályos jogszabályok által létrehozott SSD-kben, jelentkezhetnek a középfokú tanárképzés felvételi vizsgájára.