Egyetemek, Főiskolák és Üzleti Főiskolák keresése Világszerte nálunk!

Egyetemek, Főiskolák és Üzleti Főiskolák keresése Világszerte nálunk!

Részletes információk a különböző továbbtanulási helyszínekről

Kattints az alábbi linkekre, és tudj meg még többet a külföldi továbbtanulásról! Nálunk megtalálod az országokról elérhető általános információkat és a helyi felsőoktatási rendszer sajátosságait beleértve a tandíjakat, a tanév felépítését, a nemzetközi diákok lehetőségeit és sok minden mást. Hasznos tudnivalókkal szolgálunk az betegbiztosítást és a vízumot illetően, továbbá a megélhetési költségekkel kapcsolatban is.

Felsőoktatási lehetőségek világszerte

A posztgraduális tanulmányok, legyen szó mesterdiplomáról, MBA-ról vagy rövid tanfolyamokról, egyre elterjedtebbek a specializáció és a globalizáció által fémjelzett, modern gazdaságunkban. Tény, hogy a posztgraduális diplomák, végzettségek és oklevelek népszerűsége egyes országokban mára lekörözte az egyetemi diplomák népszerűségét. Világszerte több ezer egyetemen, közel minden tudományterületen szerezhetünk mesterdiplomát, PhD-t, vagy végezhetünk valamilyen tanfolyamot. Minden továbbtanulni vágyó megtalálhatja az igényeinek megfelelő egyetemet és képzést.

Sok különböző típusú egyetem és egyéb felsőoktatási intézmény létezik világszerte. Bár a részletek országonként eltérnek, a legtöbb intézmény az alábbi kategóriák valamelyikébe sorolható:

  • Általános egyetemek, melyek egyaránt nagy hangsúlyt helyeznek a kutatásra és a szemináriumi munkára, valamint számos tudományterületen kínálnak képzéseket;
  • Üzleti főiskolák, melyek MBA-kat és egyéb üzleti diplomákat kínálnak;
  • Műszaki intézmények, melyek a műszaki, természettudományi, mérnöki és matematikai tudományágakra fókuszálnak;
  • Művészeti intézmények, melyek az olyan a művészethez kapcsolódó tudományágakra helyezik a hangsúlyt, mint a szobrászat, festészet, színház és a tánc;
  • Pedagógiai intézmények, melyek az alapfokú és a középfokú oktatásban dolgozó szakemberek képzésére fókuszálnak.

A kutatóegyetemek mesterképzéseire jelentkező hallgatóknak a szemináriumi munkán kívül általában egy kutatási projektet vagy egy szakdolgozatot is készíteniük kell. Más intézmények által kínált mesterképzések követelményei között is szerepelhet egy projekt elkészítése, de ezek az egyetemek általában elsősorban a szemináriumi munkára és a gyakorlati tapasztalatokra helyezik a hangsúlyt. Majdnem mindegyik PhD képzés követelményei között szerepel az önálló kutatás, vagy a disszertáció.

A leendő hallgatóknak érdemes megfontolni a külföldi továbbtanulást különösen abban az esetben, ha például olyan rendkívül speciális tudományterületek iránt érdeklődnek, mint a közel-keleti tanulmányok nemzetközi üzleti aspektusa. Egyre több hallgató tanul külföldön a felsőoktatás minden szintjén (főiskolai és egyetemi tanulmányok). Az UNESCO Statisztikai Intézete (UIS) szerint évente közel 4 millió diák tanul külföldön. Ez majdnem a kétszerese a 2000-ben külföldön tanuló 2 milliónak. Ennek 28 százalékát kelet-ázsiai és csendes-óceáni hallgatók, további 15 százalékát észak-amerikai és európai diákok teszik ki. A legtöbb diákot Kína, India és a Koreai Köztársaság küldi külföldre. A közép-ázsiai hallgatók mintegy 6 százaléka, a fekete-afrikai diákok hozzávetőleg 5 százaléka tanul külföldön, így ezen régiók hallgatói a legmobilisabbak a világon. A nemzetközi diákság legkedveltebb célpontjai jelenleg az Amerikai Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Ausztrália, Franciaország, Németország és Japán.

Sok hallgató választja távoli országok online vagy levelező egyetemi képzéseit. Ezek a hallgatók nem szerepelnek az UIS nyilvántartásában, ezért a nemzetközi hallgatók teljes száma valamivel nagyobb, valószínűleg meghaladja a 4 milliót.

A hallgatók többek között az alábbi okokból dönthetnek a külföldi tanulmányok mellett:

  • A világ legnépszerűbb képzései közül választhatnak egy adott tudományterületen. Ezen kívül egyes tudományágak csak néhány országban, a legjobb képzések pedig csupán bizonyos régiókban elérhetők. Például, ha valakit a buddhista teológia érdekel, a legjobb képzéseket Tájföldön találja.
  • Egy másik kultúrában tanulhatnak. A regionális tanulmányok mester-, vagy doktori képzésben résztvevő hallgatóknak érdemes megfontolnia a célterületen való továbbtanulást a teljesebb kulturális élmény érdekében. A nemzetközi üzleti tanulmányokat folytató hallgatók is értékes tapasztalatokra tehetnek szert egy másik kultúrában.
  • Javuló nyelvtudás, amennyiben a képzés nem a hallgató anyanyelvén zajlik. Bár napjainkban még a nem angolszász országokban is sok nemzetközi mester- és doktori képzés nyelve az angol, a hallgatóknak különórákon, vagy a helyiekkel való kapcsolat által lehetősége nyílhat bővíteni nyelvi ismerteiket.

A posztgraduális diplomát fontolgató hallgatóknak érdemes figyelembe venni az alábbi tényezőket, amikor arról döntenek, hogy hazájukban, vagy külföldön folytassák-e tanulmányaikat:

  • A képzés költségei, beleértve a megélhetéssel járó kiadásokat. Egyes országok olcsó, vagy akár ingyenes oktatást kínálnak, ám a magas megélhetési költségek felemészthetik a megtakarításokat. Mindazonáltal számos ország és egyetem kínál ösztöndíjakat és egyéb támogatási formákat, melyek közül néhány kifejezetten a nemzetközi diákokat célozza meg. Az különböző országok nagyban eltérhetnek abban a tekintetben is, hogy vállalhatnak-e munkát a nemzetközi diákok. Az egészségbiztosítás ára is országonként változik.
  • Az oktatás minősége a költségek és az olyan a külföldi továbbtanulással járó eszmei tényezők fényében, mint a kulturális tapasztalatok és a nyelvtudás. Bár minden akkreditált mester magas szintű elvárásoknak felel meg, a módszertan egyetemenként, képzésenként és kultúránként jelentősen eltérhet. Ezen kívül egyes hallgatók úgy tapasztalhatják, hogy kevesebb ismeretet sajátítanak el, ha nem az anyanyelvükön tanulnak.
  • Szükséges nyelvtudás. Azoknak a diákoknak, akik nem beszélik az oktatásban használt nyelvet elképzelhető, hogy további egy évet az adott nyelv elsajátításával kell tölteni. A hallgatók esetenként hazájukban is elsajátíthatják a nyelvet, máskor viszont ez további külföldi tartózkodással jár.
  • A képzés típusa: részidős, nappali, online és távoktatás. A legtöbb ország a diákvízum kibocsátásával előírja a területén tartózkodó nemzetközi hallgatók számára a nappali tagozatos képzésen való részvételt. Ugyanakkor a munkavállalási engedéllyel külföldön élő hallgatóknak lehetősége nyílhat részidős tanulmányokat folytatni. Ezen túlmenően az online és távoktatásos képzések is nagyfokú rugalmasságot kínálnak.
  • A külföldi tanulmányok hatása a hallgató családjára. A családtagoknak is szüksége lehet nyelvtudásra. Egyes országok nem teszik lehetővé a házastárs munkavállalását, még ha a hallgató dolgozhat is.

Most pedig nézz körül a világszerte működő egyetemek között! Ha már tudod, mit keresel, akkor közvetlenül rákattinthatsz az általad választott országra vagy képzésekre. Böngéssz egy kicsit, és tudj meg még többet a világszerte kínált számos izgalmas képzésről!