Nalanda University

Bevezetés

Hivatalos Leírás

Rajgir városában, Bihar északi indiai államában található Nalanda posztgraduális, kutatási intenzív, nemzetközi egyetem, amelyet a kelet-ázsiai csúcstalálkozó részt vevő országai támogatnak. Az Egyetem 2010. november 25-én az indiai parlament külön törvénye alapján jött létre, amelyet „nemzeti jelentőségű intézménynek” neveztek ki.

A Nalanda-t a tudományos elődje tudományos kiválósága és globális elképzelése ihlette, és arra törekszik, hogy megfeleljen az egyetemi kiválóság és a kutatás globális színvonalának, és megteremtse a kapacitásépítést a felsőoktatás minden területén. Az Egyetemet a kelet-ázsiai csúcstalálkozó valamennyi tagállama támogatja, és ebből a célból kormányközi megállapodásokat 17 ország írt alá.

Az Egyetem arra törekszik, hogy visszaszerezze az Ázsia nevű régióban fennálló elveszett kapcsolatokat és partnerségeket, mielőtt azok a történeti erők kezdődtek volna, amelyek a felszámolásukhoz vezettek. Ázsiai kultúrák több kapcsolattal rendelkeznek, amelyek mélyen átmennek a múltba és tükröződnek a közös kulturális jellemzőkben. Az ázsiai-ázsiai kapcsolatok újbóli felfedezése az elmúlt időkben a közös történelem felfedezéséhez és felépítéséhez vezetett. Nalanda University ennek az új ázsiai reneszánsznak az ikonja: egy kreatív tér, amely a jövő nemzedékek számára a civilizációk közötti párbeszéd központja lesz.

campus

Látomás

Nalanda több mint nyolc évszázadon át a Magadha ősi királyságában volt a tudás helye. Híres központja volt az 5. századból, amíg a Bakhtiyar Khilji elpusztította a 12. században. Nalandát úgy hirdették ki, hogy „Az egyik legfontosabb egyetem a világon, nem a középkori nyugatban alakult ki, hanem Indiában: Nalanda University … Nalanda University abban, hogy olyan embereket Nalanda University elő, akik képesek megérteni és megfogalmazni azt, amit jelentenek univerzális tudás, tudás, amely a kultúrákban és időnként alkalmazható. ”(Dr. Geoffrey Durham)

A Nalanda University közeli és távoli tudósokat és diákokat vonzott, néhányat Tibet, Kína, Korea és Közép-Ázsia útján, tudáskutatásban. Ez nemcsak az ókori indiai bölcsesség, a buddhista tanulmányok és a filozófia, hanem az orvostudomány és a matematika, a csillagászat és a logika számára is kiválósági központ volt. Miután évszázadok óta több ezer diákot tanított, Nalanda megszűnt, ahogyan az egyetemek megnyíltak Bolognában, Párizsban és Oxfordban a második évezred elején. A tudásközpontok kelet-nyugati irányú eltolódása szimbolikus volt a fél évezreden belül követett hatalmi átadásra.

Most már remek alkalom van arra, hogy újjáépítsük Nalanda szentélyes egyetemességét, mint tudásközpontot. A második évezred CE véget vetett Ázsiának évszázadokon át tartó stagnálásának, megosztottságának és visszaesésének. Ázsia ma egy olyan dinamikus vállalkozói és innovatív kultúra szinonimája, amely a tudáson és a vállalkozáson alapul, és nem felejti el a múltját, de nem fél a jövő előtt. Az ázsiai országok összejönnek, hogy a béke és a harmónia alapjain alapuló kontinenset alkossanak. A keleti-ázsiai csúcstalálkozó 2007-es döntése, a Fülöp-szigeteken, Cebu-ban tartott ülésén, hogy támogassa a Nalanda University újjáépítésének tervét, hangsúlyozza az ezen értékek iránti elkötelezettséget. A cél a Nalanda újjáépítése a tudás helyszínéül.

Történelem és ébredés

Nyolcszáz évvel Nalanda, India korábbi elnöke, Dr. APJ Abdul Kalam elpusztítása után, miközben a Bihar Állami Jogalkotó Közgyűléshez fordult, 2006 márciusában vitatta az egyetem újjáélesztését.

Szinte egyszerre egy „Nalanda-javaslatnak” nevezett javaslatot továbbították India kormányának. Ez a javaslat egy olyan egyetem újjáépítését célozta meg, mint a Nalanda, amely ismét Ázsiában lesz.

Bihar állam kormánya gyorsan elfogadta a jövőképet és konzultált az indiai kormánygal az elkövetkező úton. Megkezdte az új Nalanda University megfelelő helyének keresését is. Meghatározta és megvásárolta 450 hektáros területet a Rajgir University Bihar-i Egyetem számára.

Ennek az egyetemnek a létrehozását Bihar állam és India kormánya közötti magas fokú együttműködés jellemezte.

Mivel az ősi Nalanda jellemzője a nemzetköziség, India kormánya úgy döntött, hogy megosztja ezt a javaslatot a kelet-ázsiai csúcstalálkozó vezetőivel. A javaslatot először megosztották az EAS tizenhat tagállamával a Fülöp-szigeteken 2007 januárjában tartott Cebu-csúcstalálkozón. A tagállamok üdvözölték a Nalanda University megújítására irányuló regionális kezdeményezést. A 2009 októberében megrendezett negyedik csúcstalálkozón a thaiföldi Hua Hinben a tagok támogatták a Nalanda University létrehozását, és ösztönzik a regionális hálózatokat és az egyetem és a kelet-ázsiai kiválósági központok közötti együttműködést.

Nemzetközi kapcsolatok

Az Egyetem több intézményrel, valamint Kelet-Ázsia csúcstalálkozó partnereivel kapcsolatokat és együttműködést hozott létre. Szorosan együttműködünk az oktatási intézményekkel és más szervezetekkel, amelyek közös célokkal rendelkeznek, és Nalanda jövőképének megfelelően partnereink lehetnek velünk.

Az egyetem nemzetközi jellegének megerősítése érdekében 2013 októberében a Kelet-Ázsia nyolcadik csúcstalálkozóján hatályba lépett egy kormányközi egyetértési megállapodás. A mai napig 17 ország írt alá az egyetértési megállapodást.

Helyszínek

Keystone ösztöndíj

Ismerd meg az ösztöndíjaink által kínált lehetőségeket