Universidad de Sonora

Bevezetés

Hivatalos Leírás

A Universidad de Sonora kiváltságos teret biztosít az ENSZ által elfogadott, a fenntartható fejlődés 2030-as napirendjén szereplő célok és célok teljesítésének támogatására. Az összes funkciójának teljes betartása után lehetősége van arra, hogy hozzájáruljon az emberiséget sújtó fő problémák megoldásához, mint például a szegénység, az egyenlőtlenség és a környezeti problémák.

A Universidad de Sonora egy önálló és közszolgálati felsőoktatási intézmény, amelyet 1942-ben alapítottak. A Sonora állam legértékesebb társadalmi öröksége az emberi és anyagi erőforrások nagysága és minősége, a diákok száma, a minősége és minősége miatt. az általa kínált oktatás, a diplomások jelenléte és annak a történelemre és a regionális haladásra gyakorolt hatása.

Hat stratégiai földrajzi elhelyezkedésű campusának köszönhetően az intézmény alapvető szerepet játszhat a széleskörű befolyási területen, és új és diverzifikált oktatási lehetőségeket teremthet, új felfedezéseket hozhat létre és alkalmaz a globális fejlődés által a jelenlegi évezredben felmerülő kihívásokra .

Az alma mater oktatási, kulturális és tudományos örökségének tisztelgéséért az államkongresszus székhelyén arany betűkkel írják be a nevét.

Universidad de Sonora : 75 év tudás megosztása.

misszió

"A Universidad de Sonora önálló közintézmény, amelynek feladata a minőségi és releváns oktatási programokban a nemzeti és nemzetközi szintű szakemberek integrálása és szakképzettsége, a tanítás kifejlesztése, alkalmazása és alkalmazása, valamint a tudás és a technológia átadása. valamint a termelési és szociális ágazatokkal való kapcsolathoz való hozzájárulás a társadalom fenntartható fejlődéséhez. "

A Universidad de Sonora társadalmi felelősségvállalásának részeként kiváltságos helyzetben van, hogy támogassa az ENSZ által a fenntartható fejlődés 2030-as programjában meghatározott 17 célkitűzés teljesítését. Így az egyetem célja az, hogy hozzájáruljon az emberiséget sújtó főbb problémák megoldásához, különösen az állam és a regionális környezet problémáinak megoldásához:

  • A szakembereket és a tudósokat integráltan képezzük a tudás minden területén, a megfelelő értékekkel és készségekkel, hogy a társadalom különböző szektorainak igényei és igényei szerint kommunikáljanak és fejlesszenek.
  • Tudás és technológia létrehozása, alkalmazása és átadása minden tudásterületen, a fő környezeti problémák és a lakosság jóléti szintjének javítása érdekében.
  • Tanulási és kutatási funkcióinak gyakorlása a társadalommal való hatékony kapcsolat révén, a szociális, termelési és kormányzati szektorok igényeinek és igényeinek megfelelő szolgáltatások nyújtása, a művészet és a kultúra különböző megnyilvánulásainak terjesztése a társadalmi terek felé, és a \ t akadémiai együttműködés más intézményekkel.

kilátás

"A Universidad de Sonora vezető intézmény az országban és nemzetközi elismeréssel, diplomások képességeinek és kreativitásának köszönhetően, valamint az innovációhoz, a művészethez, a kultúrához és a tudáshoz való hozzájárulásának relevanciája és relevanciája. tudományos és technológiai, és amely döntő mértékben hozzájárul a Mexikó, és különösen a Sonora állam fenntartható fejlődéséhez. ”\ t

Ezt a látást az alábbi tulajdonságok jellemzik:

  1. Van egy szabályozási keret és mechanizmus a nyugdíjba vonulás ösztönzésére, valamint az akadémiai személyzet habilitációjára, aktualizálására, belépésére, értékelésére és promóciójára, amely hozzájárul a funkcióik kiegyensúlyozott fejlődéséhez és a generációs változásokhoz az akadémiai értékek kritériumaival. Ennek köszönhetően minden PTC-nek van posztgraduális tanulmánya, több mint négyötöde az orvos fokozattal és a PRODEP kívánatos profiljának elismerésével, míg több mint a felét a Nemzeti Kutatórendszerben ismerik el.
  2. Támogató mechanizmusokkal, a diákok figyelmével és támogatásával rendelkezik, amelyek lehetővé teszik az iskolai pályák javítását, amiből az érettségi és érettségi fokozatosan magas a végső hatékonysága. A külső értékelő szervek által végzett vizsgálatok garantálják, hogy azok jól képzettek, így több mint kétharmada kielégítő eredményeket ér el.
  3. Az oktatási és tantervi modelleket konszolidálták a kompetencia-alapú megközelítés alapján, rugalmassággal és multidiszciplináris jelleggel, amelyekből folyamatosan frissülnek a tantervek, amelyekbe az értékek beépülnek, a nemzetközivé válnak. és interkulturalitás. Az integráció kialakulását erősítette a fizikai, művészeti és kulturális tevékenységek.
  4. Az egyetemi és posztgraduális képzési programok széles skáláját kínálják a tudás minden területén, társadalmi jelentőséggel bíró folyamatos értékelésnek megfelelően. Mindegyikük minőségi, nemzeti és nemzetközi szervezetek által elismert.
  5. Új, társadalmi jelentőségű oktatási kínálat jött létre, nemcsak a hagyományos módszerekben, hanem az intézményközi programok, a konzorciumi programok, az iparág posztgraduális programjai, valamint az online és a kevert tanulás felhasználásával. Hasonlóképpen, minden regionális egységnek van posztgraduális lehetősége, akár saját programként, akár székhelyként.
  6. Vannak olyan fizikai terek, amelyek megfelelően felszereltek, valamint a szolgáltatások és a támogató infrastruktúra széles skálája elegendő mennyiségű és minőséges a melléknévi és anyagi funkciók megfelelő fejlesztéséhez.
  7. A tudás és a technológia generálásának, terjesztésének, alkalmazásának és átadásának tevékenységeit az intézményben konszolidálták, és a környezet kiemelt problémáinak figyelmébe irányították, és ezek mellett a diákok kialakulásával is összekapcsolódtak. szociális, köz- és magánszektorhoz kötődik.
  8. Megerősítették a kutatási kollégiumokat. Szinte minden egyetemi szervezet konszolidált vagy konszolidációban részt vesz az egyetemi hálózatokban, és aktívan részt vesznek az intézmények konzorciumainak, hogy az állam számára kiemelt kérdésekre irányuló kutatásokat végezzenek.
  9. Megerősödött a termelési és szociális ágazatokkal való kapcsolat a diákok és a tanárok képzési folyamatainak javítása mellett, a laboratóriumok, műhelyek és ügyvédi irodák minőségi szolgáltatásaival, amelyekben a tesztek és eljárások megfelelően igazoltak; a továbbképzési tevékenységek széles körének biztosítása; a fogyatékkal élők és a kiszolgáltatott csoportok gondozása; a szociális szolgáltatások és a szakmai gyakorlatok átértékelése; valamint a művészi és kulturális termelés és terjesztés előmozdítása.
  10. Konszolidálták az egyetem és más nemzeti és nemzetközi intézmények közötti tudományos együttműködést, amelyből megerősítették a programjait, a diákok, tanárok és kutatók képzését kutatási és fejlesztési projektek, technológiai innováció révén, társadalmi beavatkozás és mobilitás.
  11. Az Egyetem az anyagi funkciók fejlesztését támogató eljárásokat és eljárásokat egyszerűsítette. Javította, bővítette és igazolta stratégiai folyamatait. Az intézményi adminisztrációs és irányítási funkciót a CIEES akkreditálja. A szabályok frissülnek és mechanizmusok vannak érvényben azok alkalmazásának és nyomon követésének biztosítására. Egészséges pénzügyei vannak a rendszeres erőforrások szabályozása és a finanszírozási források diverzifikálása, valamint az erőforrások optimális kihasználása miatt.
  12. Az egyetemen hatékony kommunikációs csatornákat fejlesztettek ki, amelyek a szakszervezetekkel folytatott hatékony tárgyalásokkal együtt a párbeszédre való hajlandóságot, a konszenzus és a kollektív döntések keresését hozta létre a stabilitás és a harmónia légkörében.
  13. A tervezést és az értékelést az intézmény összes programja és tevékenysége eredményeinek nyomon követésének és értékelésének folyamatos és folyamatos folyamataként konszolidálták. Az átláthatóságot az őszinteség és a társadalmi felelősségvállalás értékeinek megfelelő alapelvnek kell tekinteni, amely minden egyetemi munkára vonatkozik. A fenntartható fejlődés fogalma beépül az intézmény minden lényegi és mellékhatásába. A nemek közötti egyenlőséget az intézményi funkciókba és struktúrákba transzverzálisan építik be. Konszolidálták az egészség, a sport és a fizikai aktivitás kultúrájának előmozdítását, ami javította az egyetemi közösség életminőségét. Az intézmény Intelligens Egyetem lett, amelyet a technológia, rendszerek, eszközök és eszközök alkalmazása támogat.

értékeket

Alapvető céljainak elérése érdekében az egyetem tizenkét alapvető értékben támogatja munkáját:

Őszinteség és integritás

Az egyetemi hallgatók elkötelezettsége, hogy az igazságon alapuló elképzeléseikben és kifejezéseikben viselkedjenek, és feladataik ellátása során tisztességesen és valósággal járjanak el, amit az intézmény erőforrásainak megfelelő felhasználása és gondozása is kifejez.

Tisztelet és tolerancia

Az egyetemi hallgatók gondolkodási és cselekvési módjainak sokféleségének elismerése és elfogadása, valamint az intézményi célok elérését lehetővé tevő véletlenszerű találatok megtalálása és fejlesztése.

felelősség

Az egyetemi hallgatók vállalják a kötelezettségeiket és kötelezettségeik teljesítését, valamint hatásukat és eredményeiket, és adott esetben korrigálják azokat.

etika

Az egyetem fejlődését irányító erkölcsi normák, elvek és értékek biztosítása, amelyek a tagok elképzeléseit és cselekedeteit irányítják feladataik gyakorlása során, a végső célként közös céllal.

szolidaritás

Minden egyetemi hallgató elkötelezettsége, hogy elfogadja más egyének és társadalmi csoportok, különösen a legkiszolgáltatottabbak okainak, problémáinak és kihívásainak, valamint a figyelemben és az állásfoglalásban való részvételt.

társadalmi felelősség

Az egyetemi hallgatók anyagi funkcióinak gyakorlása, amelyet a társadalmi szereplők részvételével végeznek, a társadalom igényeire reagál, és pozitív hatással van rá.

méltányosság

Az Egyetem egyenlő esélyeket kínál a diákok számára a minőségi képzéshez, és olyan intézkedéseket hajt végre, amelyek korlátozzák a társadalmi kirekesztés helyzeteit.

igazságszolgáltatás

Az Egyetem mindennapi fejlesztése során a különböző döntéseket mindig a normativitás, az ok és a méltányosság figyelembevételével végzik.

fenntarthatóság

Az egyetem határozottan elkötelezett a környezet és a természet gondozásának javításában, az ökológiai tudatosság kialakításában és a fenntartható fejlődés lehetővé tétele és előmozdítása érdekében a környezetvédelmi problémák megoldása révén.

autonómia

Az Egyetem önkormányzati képessége és a követendő akadémiai irányultság meghatározása, figyelembe véve a környezetre, különösen a Sonoran társadalomra vonatkozó követelményeket, amelyekre pénzügyi beszámolót készítenek, valamint az intézményi munka eredményeit.

átláthatóság

Az Egyetem érdeke, hogy a nyilvánosság számára hozzáférhetővé tegye a tevékenységeiről, erőforrásairól, funkcióinak fejlesztéséről és eredményeiről rendelkezésre álló információkat, és csak korlátozza a hatályos jogszabályok rendelkezéseit.

Elnöki és kutatási szabadság

A tanítás és a tudás létrehozásának és alkalmazásának szabadsága, az intézményi keretek között, az Egyetem által létrehozott célokkal, szabványokkal és programokkal összhangban.

Helyszínek

Hermosillo

Address
Calle Avenida Rosales,&
83000 Hermosillo, Sonora, Mexikó

Programok

Az intézmény további kínálata: