Mester zenetanárképzés alsó és felső tagozatos iskolák számára kettős tantervű képzéssel.
Charles University Faculty of Education
Kulcs információ
Campus helye
Prague, Csehország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 334 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* online jelentkezési díj: 820 CZK
Bevezetés
Zenei tanárképzés alsó és felső tagozatos iskolák számára
A tanulmányi program a Zeneoktatás alapképzési program folytatása, az oktatásra összpontosítva.
A tanulmányi program célja, hogy végzettjeit átfogó mesterképzésben részesítse, amely felkészíti őket az általános és középiskola 2. szintjén a zenetanári szakra. A tanulmányi program figyelembe veszi a képzés kognitív, didaktikai, pedagógiai-pszichológiai összetevőinek arányosságát, míg az alapképzésben megszerzett területi ismereteket tovább rendszerezi és alkalmazza a didaktika és az ahhoz szorosan kapcsolódó szakmai tárgyak területén. A tanulmányi program végzett hallgatói jogosultak önálló iskolai oktatási programok létrehozására a művészet és kultúra oktatási területén. Készek a zenei oktatás oktatására annak minden aspektusával a tudás és készségek területén. A tanulmányi program a zenei nevelés és annak didaktikája területén végzett kreatív tevékenységekre épít. A terepi komponens a zeneoktatási kérdések mélyebb megértésére összpontosít, ami az általános és középiskolai zeneoktatás oktatásában is megmutatkozik. A zenei jelenségek és fogalmak tágabb kontextusban és a tudomány és a művészet különböző típusai közötti kapcsolatokban kerülnek bemutatásra. A zenedidaktikai komponens a zenepedagógiai kutatások során szerzett ismereteken és a gyakorlatban igazolt legjobb gyakorlatokon alapul. A zeneelméleti és pedagógiai komponens ezután elmélyülhet egy doktori képzésben, pl. Zeneelmélet és pedagógia szakon. A főtervben szereplő tanulmányi program tiszteletben tartja a képzés tantárgyi, didaktikai és pedagógiai-pszichológiai összetevőinek egyensúlyát az Oktatási Minisztérium tanárképzési szabványai szerint. A pedagógiai-pszichológiai képzés a pedagógia, a pszichológia és a gyógypedagógia tantárgyakat foglalja magában, ezen belül a pedagógiai-pszichológiai gyakorlatot. Ennek része egy diplomamunka kidolgozása.
Tanárképzés felső középiskolák számára
A tanulmányok elsősorban a szakközépiskolai pedagógia tanárrá váláshoz, valamint a nevelési-oktatási és oktatási koordinációs tevékenységekhez szükséges szakmai, pedagógiai és pszichológiai, kommunikációs és egyéb személyes és művelődési kompetenciák fejlesztését célozzák. A pedagógiai tudományágak szakmai tudományos alapjainak elmélyítésén túl (az alapképzésben foglaltakat követve) a nevelésdidaktika és a szakmai didaktikai kompetenciák tanítási gyakorlatban való alkalmazása a cél. Különös hangsúlyt kap a pedagógiai kutatás módszertana, mert az egyik cél, hogy a pedagógia tanárok jártasak legyenek többek között az empirikus kutatások javaslattételében, megvalósításában és értékelésében az oktatás területén. A tanulmányi program középpontjában a szociális nevelés, a szociális munka területén szerzett ismeretek és készségek, valamint e jelenségek módszertana is állnak. A tanulók tanítási gyakorlatukat iskolákban, iskolai létesítményekben végzik; hanem a szociális szolgáltató intézményekben is.