PhDJogi tanulmányokBachelor/ AlapképzésMBATanulmányokHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Eötvös Loránd University MA pszichológiában
Eötvös Loránd University

MA pszichológiában

Budapest, Magyarország

2 Years

Angol

Teljes idő

10 Jul 2025

Sep 2025

EUR 4700 / per semester *

Az egyetemen

* pályázati díj: 120 €. Felvételi vizsga díja: 120 €

Bevezetés

A program célja olyan pszichológusi szakemberek képzése, akik a pszichológia tudományának elméleteit és módszereit fejlett szinten elsajátítják, akik a pszichológus szakma készségeivel és technikájával rendelkeznek, és képesek alkalmazza ezeket az egyének, csoportok vagy szervezetek fejlődésére és javítására.

További cél a közelmúlt elméleti és gyakorlati anyagainak bemutatása, a pszichológia területén a szakma szakmai készségeinek és elkötelezettségének megteremtése olyan szinten, amely szilárd alapot ad a tudásra, amely lehetővé teszi a hallgató számára, hogy a pszichológiát hivatásként önállóan mester szinten , posztgraduális képzésben való részvételre és a doktori iskolák továbbképzésére.

A pszichológia mestert kiterjedt és integrált szakmai és elméleti ismeretek, a tudományos ismeretek, a pszichológiai reagálókészség és a kommunikációs hatékonyság kreatív adaptálása jellemzi a személyes erőforrások felhasználása mellett, magas szintű szakmai elkötelezettség mellett.

Szakterületek

Fejlődési és klinikai gyermekpszichológia specializáció

A specializációért felelős személy: Balázs Judit, Ph.D., egyetemi docens.

A Fejlesztési és Klinikai Gyermekpszichológia specializáció oktatási céljai: naprakész elméleti és módszertani ismeretek felajánlása a tipikus és atipikus fejlődés területén annak érdekében, hogy átfogó diagnosztikai munkát, terápiát és kutatást tudjanak végezni az intézményekben foglalkozó intézményekben gyerekekkel.

Diákjaink a következő területeken szerezhetnek kompetenciát:

  • pszichopatológia
  • Diagnosztikai folyamatok
  • Terápiás lehetőségek
  • Kutatás a fejlődő pszichológiában és a klinikai gyermekpszichológiában

Kutatócsoportunk

  • Fejlődési Neuropszichológia
  • Social Minds Kutatócsoport
  • A gyermekkori mentális rendellenességek kutatócsoportja

Klinikai és egészségügyi pszichológia szakirány

A specializációért felelős személy: Oláh Attila, Ph.D., egyetemi tanár

A klinikai és egészségpszichológiai szakirány oktatási céljai: olyan szakemberek képzése a klinikai és egészségpszichológia alkalmazott ágaiból, akik széleskörű diagnosztikai, terápiás és klinikai kutatási ismeretekkel rendelkeznek, széleskörű módszertani ismeretekkel rendelkeznek, és képesek felhasználni mester szintű pszichológiai ismereteik az egészség előmozdításának és javításának szolgálatában.

Diákjaink a következő területeken szerezhetnek kompetenciát:

  • Klinikai és diagnosztikai munka
  • Támogató és motivációs kommunikáció
  • Az egészségfejlesztési programok tervezése és értékelése
  • A klinikai kutatás gyakorlati jelentőségének kritikai értékelése és azonosítása.

Kutatócsoportjaink és workshopjaink:

  • Egészségpszichológiai Kutatócsoport
  • Klinikai pszichológia és pszichoterápia kutatócsoportja
  • A függőséggel foglalkozó kutatócsoport
  • Pozitív pszichológiai kutatócsoport
  • Személyiség, egészség és érzelem szabályozása
  • Partnereink
  • Támogató központ a dohányzás feloldásához - Budapest
  • Országos Egészségfejlesztési Intézet
  • MTA Pszichológiai Kutatóintézet

Kognitív pszichológia specializáció

A specializációért felelős személy: Király Ildikó, Ph.D., adjunktus

A kognitív pszichológia szakirányú oktatási céljai:

  • Különös hangsúlyt fektetni a magasabb rendű kognitív folyamatok fejlődési és idegtudományi szempontjainak - például az észlelés, a figyelem, az emlékezet, a numerikus megismerés és a nyelv - tanulmányozására, amely egy intenzív kutatási projektre épül.
  • A kognitív pszichológia nézeteinek, módszereinek és alkalmazásának magas szintű oktatása a modern kísérleti pszichológia vezető trendje.
  • Fejlesszük hallgatóink kompetenciáit a kapcsolódó területek ismereteiben és módszereiben - elsősorban a neuropszichológiában, a kognitív tudományban, az idegtudományban és a neurobiológiában.

A kutatási gyakorlatok képezik a képzés gerincét a következő területeken:

  • Kognitív neurológiai szakirány
  • Az észlelési és kognitív képességek viselkedési korreláinak vizsgálata
  • A kognitív fejlődés vizsgálata, különösen a magasabb rendű kognitív funkciók és a társadalmi kogníció
  • Módszertani képzésünk:
  • Electrophysiology Lab
  • Agyi képalkotó technikák
  • Neuropsychology
  • Programozás
  • Szemmozgás labor
  • Infant Cognition Lab
  • Kutatási módszerek
  • Viselkedési kísérletek
  • Pszichofizika, elektrofiziológia (EEG, ERP)
  • Képalkotó technikák
  • Szemmozgalom követése

Tanácsadás és oktatási pszichológia szakirány

A specializációért felelős személy: Kollár Katalin, Ph.D., adjunktus

A tanácsadás és az iskolai pszichológia szakirányú oktatási céljai:

  • Szakemberek képzése - elsősorban a gyakorlati területeken dolgozó - szakemberek kiképzése, akik ugyanolyan jól ismerik a gyermekkori, serdülőkori és felnőttkori szocializációs kérdéseket, akik rendelkeznek az elméleti felkészültségükben, valamint a gyakorlatban alkalmazott, diagnosztikai és tanácsadási módszereikben szükséges készségekkel a munkához különböző korosztályú ügyfelekkel.
  • Elsősorban gyermekgondozási intézmények (bölcsődék és óvodák) és iskolák, oktatási tanácsadók és más, karrier-tanácsadással, életvezetési tanácsadással és krízis-tanácsadással foglalkozó intézmények alkalmazhatják őket.
  • Ismerik az egyéni, csoportos és családi tanácsadás pszichodinamikáját.
  • Pszichológiai ellátásban végzett munkájuk különösen hasznos lehet a megelőzés különböző szintjein. Feladata a fejlődés és a változások megkönnyítése az egyénekben, a csoportokban és a családi rendszerekben egyaránt.

Diákjaink a következő területeken szerezhetnek készségeket:

  • Életképesség, Pár és Családi tanácsadás
  • Karrier tanácsadás
  • Csoportos tanácsadás
  • Iskolai pszichológia
  • Oktatási tanácsadás
  • Válságbeavatkozás
  • Gyermek pszicho-diagnosztika
  • Tanácsadás az egészségpszichológiában

Kutatócsoportjaink és workshopjaink

  • Pedagógiai pszichológia
  • Kutatócsoport a differenciál és az iskolai pszichológia vizsgálati módszereiről
  • Kutatási Szakértői Kutatócsoport és Iskolai Pszichológia
  • Kutatócsoport a kvalitatív pszichológiáról

Interperszonális és interkulturális pszichológia specializáció

Programvezető: Dr. Lan Anh Nguyen Luu, egyetemi docens, a IIPE vezetője

Az interkulturalizmus elméleti alapja mellett a program különös hangsúlyt fektet arra, hogy az elméleteket a pszichológia különböző területein gyakorolják. Azáltal, hogy a diákok kreatív módon kezelik a sokszínűséget, készek lesznek arra, hogy a képzés során szerzett tudásukat széles körben felhasználják, akár kutatók, akár pszichológusi gyakorlók / gyakorló pszichológusok.

Diákjaink a következő területeken szerezhetnek készségeket:

  • Csoportközi kapcsolatok
  • Kultúrák közötti kutatás
  • A kisebbségi státus szociális pszichológiája
  • Változó identitások és kihívások
  • Multikulturális tanácsadás és terápia
  • Képzési módszerek

Szociális és szervezeti pszichológia szakirány

A specializációért felelős személy: Anna Kende, Ph.D., egyetemi docens

A Szociális és Szervezeti Pszichológia szakirányú oktatási céljai:

  • A szervezetekről, a gazdaságról, a csoportokról, a társadalomtörténeti folyamatokról, a közvélemény kialakításáról és a döntéshozatalról folyamatosan frissülő elméleti ismeretek biztosítása.
  • Annak elősegítése érdekében, hogy diplomáink megszerezzék a szükséges tapasztalatokat és készségeket a társadalmi-politikai-gazdasági folyamatok elemzéséhez és a szakmai szervezeti tanácsadói munkához.

Diákjaink a következő területeken szerezhetnek kompetenciákat:

  • Emberi erőforrás fejlesztés
  • Fejvadász és képzés
  • Döntés támogatás
  • Szervezeti fejlesztés
  • Reklám, marketing
  • Közvélemény-kutatások
  • Tudományos kutatás
  • Politikai tanácsadás
  • Adatmegjelenítés

Munka- és szervezeti pszichológia szakirány

A specializációért felelős személy: Kádi Anna, PhD

A munka és a szervezeti pszichológia szakirányának oktatási céljai: Programunk a vezetésre és a szervezeti fejlesztésre összpontosít. Célunk, hogy a hallgatóknak jelenlegi elméleti és gyakorlati ismereteket nyújtsunk bizonyítékokon alapuló adatok és kutatások alapján. Diákjaink képesek lesznek megérteni és elemezni a vezetők, csapatok és szervezetek hozzáállását, tevékenységeit és döntéseit. A hallgatók szívesen csatlakoznak a tanszék kutatási programjaihoz (pl. A menedzsment és a szervezeti hatékonyság sikerének pszichológiai vonatkozásai, a munkakörnyezet hatása a munkavállalók jólétére stb.). A hallgatók felkészültek arra, hogy: szervezeti fejlesztőkké, vezetőkké váljanak edzők, gyakornokok, személyzetfejlesztési vezetők és tudósok.

Diákjaink a következő területeken szerezhetnek kompetenciákat:

  • Szervezeti diagnózis; A szervezeti diagnózis módszertana (interjúk, fókuszcsoportok; résztvevői megfigyelés, dokumentumok elemzése, kérdőívek).
  • Szervezetfejlesztési projektek tervezése, előkészítése és megvalósítása.
  • Vezetői fejlesztés, menedzsment képzés és coaching.
  • A fejlesztési beavatkozások hatékonyságának mérése és értékelése.
  • Tervezési, előkészítési és végrehajtási értékelési és fejlesztési központok (AC, DC).
  • Projektmenedzsment.
  • Környezeti és ergonómiai elemzések; diagnózis és beavatkozás.
  • Szervezeti pszichológiai kutatások megtervezése és végrehajtása.
  • Kritikus, innovatív, megoldásközpontú gondolkodás.
Bővebb információ az intézmény honlapján olvasható

Belépők

Tanterv

Karrierlehetőségek

Az Iskoláról

Kérdések