
MSc Economics and Business - Specialisation in Data Science and Marketing Analytics
Rotterdam, Hollandia
IDŐTARTAM
1 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Sep 2025
TANDÍJ
EUR 2601 / per year *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* statutory fee: dutch / EEA students; institutional fee: dutch / EEA students: € 12.600; non-EEA students: € 16.100
Bevezetés
Whether you buy something online, take the train, or make an insurance claim, virtually everything you do contributes to the vast amount of data collected. Clever analysts help companies and organizations to benefit from this important resource. In the Data Science and Marketing Analytics program at Erasmus School of Economics, students focus on the tools and skills that are needed to analyze so-called Big Data and turn it into meaningful insights.
Data Science and Marketing Analytics combines theory and practice from computer science, marketing, economics, and statistics in such a way that the potential of Big Data and AI can be used successfully to create greater value for consumers and firms. It offers our students a thorough understanding and knowledge of a wide range of techniques that can all handle the large and heterogeneous data sources that are prevalent in many modern business settings.
This provides the foundation needed by students to select the right method, from simple summary statistics to advanced machine learning and AI approaches, for the right question to obtain relevant business insights. During the program students are already challenged to successfully complete a company project where they use real company data and data science methods to gain relevant marketing insights. The company projects of the past years showcase the broad relevance of the knowledge students acquire in the program, with cases including, among others:
- Understanding why and when customers unsubscribe from the company newsletter
- Using social media sentiments to predict ad campaign effectiveness for a charity
- Building a recommendation system for products on a website
- Analyzing the impact of angry/emotional calls on on-call service agent productivity
- Optimize the customer journey through attribution modeling
- Prioritizing restaurants for acquisition on a food delivery platform
Why study Data Science and Marketing Analytics in Rotterdam?
By combining the computer science and statistical expertise of our renowned Econometrics Institute with the business insights of top researchers of the Marketing Department, we have created a program that offers a unique combination of profound insights into data science and artificial intelligence with a clear view of the application of these methods in practice. Students also bring their knowledge and skills to practice, as the program includes real-life cases in close cooperation with companies and non-profits eager to interact with the students.
In addition, Rotterdam is a vibrant, multicultural city that is at the forefront of exciting developments in industry, logistics, science, culture, and architecture.
Belépők
Tanterv
Szerezze meg közgazdasági és üzleti oklevelét a piacok és szervezetek közgazdaságtanára szakosodott összpontosítással, és vegyen részt egy átfogó tantervben, összesen 60 ECTS kredittel.
A program egyesíti az adattudomány és a marketing kurzusait egyetlen koherens mesterszakon, amely az adatok felhasználására összpontosít az üzleti kihívások megoldására. Mivel nincs szükség haladó előzetes tudásra, a számítástechnikai és adattudományi alaptanfolyamok alapozzák meg a haladóbb szemináriumokat. Ez utóbbi a legmodernebb gépi tanulási módszereket tárja fel, és alkalmazza azokat a valós üzleti problémákra.
Ez a mester szakirány alapvető kurzusokból, szemináriumokból, szabadon választható tárgyakból és egy mesterdolgozatból áll, 8 hét 5 blokkjában. Az első blokkban 3, 4 kredites alapkurzus bemutatja a tudás és készségek széles skáláját, amelyeket a Master Data Science és Marketing Analytics területén sajátíthat el és tökéletesít.
A második és harmadik blokk az új módszerek elsajátítására összpontosít, majd egy szeminárium következik, ahol valós üzleti problémákon dolgozol, próbára téve a korábbi blokkokban megszerzett módszereket és készségeket. Ezek az interaktív szemináriumok nagyon fontos részét képezik programunknak. Teljes munkaidőben részt vesz egy teljes blokk szemináriumán, amely lehetővé teszi, hogy az előadók vezetésével mélyre merüljön az anyagban. Ezeken az intenzív tanfolyamokon az aktív részvétel és az erős elkötelezettség elengedhetetlen.
A negyedik blokkban egy utolsó kurzust követ, és egy választható tárgyat választ.
Már januárban el kell kezdenie gondolkodni a diplomamunkáján, de a 4. és 5. blokk teljes egészében ennek a feladatnak lesz szentelve, amely olyan kutatásokon alapul, amelyeket Ön saját maga végzett tudományos munkatársunk felügyelete mellett. Az Erasmus Research & Business Support (ERBS) munkaerő-piaci felkészítő foglalkozásokat kínál az 5. blokkban.
A tanterv a következőkből áll:
- 50 % számítástechnika/gépi tanulás
- 50 % marketing/üzlet
Tanfolyam áttekintése
- Felszálló Mester
- Bevezetés az adat tudományba
- Stratégiai marketing döntéshozatal
- Adattudományi és marketingelemzési programozás
- Data Science for Marketing Analytics szeminárium
- Szeminárium Esettanulmányok az adattudományból és a marketingelemzésből
- Szövegelemzés marketinghez
- választási
- Mesterdolgozat Adattudomány és marketingelemzés
Ideális Diákok
Ez a megfelelő választás az Ön számára?
Érdekli olyan programozási készségek elsajátítása, amelyek lehetővé teszik az ilyen adatok gyűjtését, tisztítását és elemzését? Megvan a kellő kitartás és önbizalom ahhoz, hogy elsajátítsa a legújabb gépi tanulási módszerek üzleti környezetben történő alkalmazásához és finomításához szükséges készségeket? Ebben a programban mindezt jól tudja majd hasznosítani.
A következő tulajdonságok alkalmasak arra, hogy adattudományt és marketingelemzést tanuljatok az Erasmus School of Economics-on:
- Az Ön célja, hogy adatvezérelt válaszokat adjon az üzleti problémákra
- Az adatelemzésben bekövetkezett fejlesztések élvonalában élveznek
- Az analitikus gondolkodás az erőd
- Nem félsz valamilyen matematikai jelöléstől
- Örülök, hogy angolul dolgozol.
Karrierlehetőségek
A Harvard Business Review szerint az adattudóst a 21. század legszexisebb karrierjének titulálták. Tekintettel az adattudomány és a mesterséges intelligencia marketingelemzésben és általában az üzleti analitikában való kiaknázási lehetőségeinek növekvő tudatosságára, az adattudományi és marketingelemzési program során megszerzett adattudományi ismeretek várhatóan kiváló munkalehetőségeket biztosítanak majd a végzetteknek.
Amikor Rotterdamban járt, Trevor Hastie, a Stanford Egyetem statisztika professzora és az adattudományok egyik jól ismert szaktekintélye megjegyezte: „A Big Data mindenütt jelen van – ösztönzi a webes keresést, a webes hirdetéseket és a mennyiségi pénzügyeket, hogy csak néhányat említsünk. iparágak. Az adattudomány alapvető szerepet játszik ebben az új gazdaságban. Az Erasmus School of Economics erős adatmodellezési múltjával jó helyzetben van az adattudósok új generációjának képzésére.
Bár valószínűleg sokan az adattudósokat olyan cégekhez kötik, mint a Google vagy a Facebook, valójában sok más terület is van, ahol a végzett hallgatóink jelentős hozzáadott értéket képviselhetnek. Minden fogyasztó-orientált cégnek, mint például a kiskereskedelem, a szállítás, a pénzügy, az egészségügy és a tanácsadás területén gyorsan növekvő igény van az Ön készségeire. Ezekben a cégekben adattudósok vesznek részt az értékesítési és teljesítményadatok elemzésében, (online) kampányok tervezésében, teljesítményük tanulmányozásában, az ügyfelek célzásának javításában és az értékesítési folyamat hatékonyabbá tételében. Sok vállalkozás és szervezet vagy felállít vagy bővít csapatokat az üzleti elemzés, az ügyfélelemzés és a marketingelemzés területén.
A legtöbb öregdiákunk a diploma megszerzése után két hónapon belül talál munkát. Gyakran tanácsadóként, adatelemzőként vagy adattudósként dolgoznak. A cégek, amelyeknek dolgoznak, a következők:
- Kiskereskedelem: Nike, Coolblue, KPN
- Tanácsadás: Accenture, Deloitte, EY, PwC, Bain & Company
- Közlekedés: KLM, Ryanair
- Pénzügyek: ABN AMRO, ING, PGGM, Adyen