Az Egészségügyi, Orvostudományi és Élettudományi Kar 2007. január 1-jén indult. A kar az Egészségtudományi Kar és az Orvostudományi Kar összevonása eredményeként jött létre.
Gyógyszer
Az Orvostudományi Kar volt az első kar, amelyet a Maastrichti Egyetemen hoztak létre. Az egyetem hivatalosan 1976. január 9-én alakult meg, bár az első orvostanhallgatók 1974 szeptemberében kezdték meg tanulmányaikat. Az Orvostudományi Kar a világon a másodikként alkalmazta a probléma-alapú tanulás módszerét. A Maastrichti Egyetemtöbbi kara, pl A művészetek és kultúra, a közgazdaságtan és az üzleti adminisztráció, az általános tudományok, az egészségtudományok, a jogtudomány és a pszichológia az Orvostudományi Karhoz hasonló oktatási rendszereket és kutatószervezeteket fogadtak el.
A Kar mintegy 1200 fős (akadémikus, adminisztratív és kisegítő személyzet) és hozzávetőleg 1950 orvostanhallgatóból álló közösséggé fejlődött. 1992 óta az Egészségügyi, Orvostudományi és Élettudományi Kar, a Pszichológiai Kar és az 1991-ben megnyílt Egyetemi Kórház (Academisch Ziekenhuis Maastricht) épületegyüttesében dolgoznak a munkatársak és a hallgatók.
Egészségtudomány
Az Egészségtudományi Kar a tudományágak széles skáláját kínálta, amelyek egyedülállóvá tették a kart nemcsak Hollandiában, hanem Európában is. A formátum lehetővé tette a hallgatók számára, hogy tudományágukat és kutatómunkájukat a társadalommal, a betegséggel és az egészséggel kapcsolatos valamennyi területbe integrálják. Az Egészségtudományi Kar kutatásokkal és specifikus (alap- és posztgraduális) képzéssel járult hozzá az egészségügy minőségének javításához.
Jelenleg az Egészségügyi, Orvostudományi és Élettudományi Karon mintegy 2500 hallgató vesz részt az alap- és/vagy mesterképzéshez vezető oktatási programok széles spektrumában. Az Egészségtudományok az egészség, az életmód, a betegségmegelőzés, a gondozás és a gyógyítás kapcsolatát vizsgálják. Az egészségtudományok tananyaga az egészségtudományok teljes területét lefedi: biológiai, viselkedés- és társadalom-egészségtan. Három kérdés áll a középpontban a tanfolyam során:
1) Mi az egészség?
2) Milyen tényezők befolyásolják az egészséget?
3) Hogyan tudjuk ezeket a tényezőket befolyásolni?
A jó minőségű egészségügyi ellátáshoz nemcsak orvosokra van szükség, hanem ápolókra és mentősökre is. De más szakemberek szakértelme is elengedhetetlen: az egészségügyi tudósok.