Master of Arts a kortárs divattervezésben
IFA Paris
Kulcs információ
Campus helye
Paris, Franciaország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
15 hónapok
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 12 800 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* Jelentkezési díj 150 EUR
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
IFA Paris A FEDE (Fédération Européenne Des Écoles) által hitelesített mester
- Időtartam: 15 hónapos angol nyelvű program
- Egyetemek: Párizs, Firenze (Istituto Lorenzo de Medici)
- Formátum: Párizs/Firenze/Párizs
- ECTS kredit: 120
- Jelentkezési díj: 150 euró
- Tandíj: 12 800 euró
- Korlátozott: 25 tanuló osztályonként
"Fejlessze kollekcióját tervezőműhelyünkben"
Bevezetés
A fiatal divattervezők a mai divatpanoráma átalakításának kulcsfontosságú elemei lettek. A JW Anderson kreatív igazgatóvá történő kinevezésétől a Loewe-n át a Christopher Kane részesedésének a Kering Group által történő megszerzéséig minden esemény azt jelzi, hogy a divatteremtés most minden eddiginél fontosabb a nagy luxusmárkák és a tömegpiaci márkák tevékenysége szempontjából.
Annak ellenére, hogy látszólag visszatér a tiszta és friss kreativitáshoz, a divattervezéssel kapcsolatos munkák összetevői drámaian megváltoztak. A ruhadarabok intuitív elképzelése csak egy eleme a tervező feladatainak. A vezető tervezőnek vagy kreatív igazgatónak nemcsak előre kell látnia a társadalmi és esztétikai változásokat, hanem meg kell értenie a márkák stratégiai kérdéseit is a pozicionálás, a piaci potenciál és a kommunikáció tekintetében.
A kortárs divattervezés mesterképzőjét kifejezetten ezeknek a változásoknak a kezelésére tervezték, és azoknak a divattervezési diplomásoknak szól, akik túl akarnak lépni a terméktervezésen és -fejlesztésen.
A programnak három fő célja van:
- Diákjaink divatjának és kreatív kultúrájának gazdagítása kifejezetten erre a tanfolyamra tervezett modulokkal. Például a „Fashion Cross Culture” modulunkat a Musée des Arts Décoratifs -szal fejlesztettük ki, hogy kifinomultabb megközelítést nyújtsunk a kulturális eltérések és a divatra gyakorolt hatásuk elemzéséhez. Egy másik kulcsmodul a „Fashion Product Semiology” lenne. A szemiológiát használja módszertanként a ruhadarab dekódolására és esztétikai aspektusának dekódolására annak érdekében, hogy jobban megértse annak érzékelését.
- A diákok kreativitásának fejlesztése olyan modulokkal, mint a „Kreatív folyamat”, amely segít a diákoknak jobban megismerni saját „kreatív logikájukat” és növelni potenciáljukat. A gyakorlati műhelyek hozzáadása új megközelítést biztosít a hallgatóknak az ismert gyártási és tervezési technikákhoz. Például a „Pattern and Draping Development” modul új, kísérletezésen alapuló kutatási módszereket vezet be, és új perspektívákat nyit meg a diákok számára, amikor inspirációt kell találniuk.
- Segítünk diákjainknak megérteni a divatipar működését és a márkastratégiák globális kontextusában történő kialakítását. A marketingről, a szervezeti kérdésekről, a pénzügyi kihívásokról, valamint az imázs- és kommunikációs stratégiákról különböző modulok sorozatában lesz szó.
A tanfolyam azzal ér véget, hogy a diákok saját gyűjtési projektet dolgoznak ki oktató vezetésével. Ez a projekt magában foglal egy ruha- és/vagy kiegészítő kollekciót. A folyamat magában foglalja prototípusok tervezését 12 sziluetthez, valamint marketing és üzleti tervek kidolgozását. Ezt a kollekciót ezt követően a szakemberekből álló zsűri megvizsgálja, és a legjobb hallgatók lehetőséget kapnak arra, hogy bemutassák munkájukat a divatszakembereknek az IFA Graduate Show -n, amely a The Haute Couture Fashion Week során kerül megrendezésre. A diákokat több nemzetközi versenyen is részt vesznek, amelyek nagyszerű platformot jelentenek a fiatal divattervezők számára.
A többi IFA Paris tanfolyamhoz hasonlóan a Master of Arts in Contemporary Fashion Design nagy előnyt jelent Párizsban. Gazdag kulturális életével, a divatnak szentelt két múzeumával, 6 éves divathetével, több száz bemutatóteremrel és textilvásárral, valamint a kisipar közelében, a fények városában, továbbra is a divat fővárosának marad. világ.
Minden programunk a bolognai egyezményben meghatározott ECTS keretek köré épül. A tanfolyam elvégzése után a hallgatók összesen 120 ECTS -t kapnak, amely könnyen átruházható, ha úgy döntenek, hogy továbbtanulnak. Ez a program is megkapta az IDEL/IDEART akkreditációt, és „nemzetközi mester” minősítéssel rendelkezik.
Belépők
Tanterv
Tanfolyam felépítése
Kreatív kultúra
Ahhoz, hogy releváns koncepciókat és termékeket hozzanak létre, a divattervezőknek következetesen meg kell kérdőjelezni saját kreatív folyamataikat a társadalmi, gazdasági és kulturális környezetükben bekövetkezett változások fényében. Ennek a csoportnak a különböző moduljain keresztül a hallgatók túllépnek az intuitív kreativitás definícióján, hogy saját művészi keretüket építsék fel személyes motivációjukon és intellektuális folyamatukon alapulva. A cél az, hogy segítsenek nekik teljesen kiaknázni kreatív elméjüket, és ezáltal maximalizálni innovációs képességeiket.
A modulok a következők: Kortárs kreativitáselemzés kutatás és kreatív gondolkodás kreatív folyamat műhely
Divatkörnyezet A művészet iránti erős érdeklődés, valamint más kreatív területek iránti kíváncsiság szükséges a divatos kreativitás táplálásához. Az esztétikai tudás a képi, grafikai, színi, festészeti, szobrászati, építészeti vagy műtárgyi műfajok különböző műfajainak elemzésével épül fel. Az olyan modulokon keresztül, mint a Fashion Ethnography, a Fashion Cross-Culture, amelyet a Paris Musée des Arts Décoratifs-szal együttműködésben fejlesztettek ki, vagy a Fashion Product Semiology, a hallgatók tovább elemzik, hogyan kezeli a divat a megjelenés és a státusz fogalmát. Végül a tanulók képesek lesznek megfejteni a formák, térfogatok, részletek vagy színek mögött rejlő jelentéseket bármely divatterméknél.
A modulok közé tartozik a divat-etnográfia, a divatkeresztező kultúra kreatív kontextus-trendjei és a jövőbeli divattermékek szemiológiája.
Marketing menedzsment
Ez a modulcsoport elemzi és tükrözi a divatmárkák marketingstratégiáit, és szigorú vázlatot ad ezek kezeléséhez. A hallgatók megvizsgálják a nagy divatmárkák és a tömegpiaci márkák marketingjének különbségeit. A márkaidentitást, pozicionálást, árazást, forgalmazást és kommunikációt befolyásoló folyamatok megfigyelése segít a hallgatóknak megérteni a széles kortárs divatpiac rejlő kihívásait. Egy márka erejét értékén, társadalmi, szerződéses és szemiotikai dimenzióin keresztül elemezzük. A hallgatók megismerkednek a márkaépítéshez szükséges átfogó eszközökkel, hogy koherens stratégiákat alakíthassanak ki saját divatmárkájuk számára. Szintén foglalkozik azzal, hogy a jövőbeli divatvállalkozóknak innovatív divatkoncepciókat kell kidolgozniuk a mai globális divatipar meghatározott piacain.
A modulok a következőket tartalmazzák:
Pozicionálás és árképzés Divat Elosztás Fogyasztói magatartás Beszerzés és ellátási lánc Problémák Márkaépítés.
Kép és kommunikáció
Az átfogó kommunikáció és az innovatív tervezési prezentációk elengedhetetlenek ahhoz, hogy a divatházak kitűnjenek a zsúfolt piacon. A fejezet különböző moduljai arra tanítják a hallgatókat, hogy egyesítsék a megfelelő megfogalmazást és a nemzetközi színtéren kifejlesztett divatkommunikációs kampányokhoz hasonló képeket. Pontosabban, az átadott ismeretek és készségek a médiastratégiai tervezésre, a stíluson keresztüli vizuális kommunikációra, a hagyományos és digitális csatornákon keresztüli írásbeli kommunikációra, a PR technikákra és a divatbemutatók rendezvényszervezésére összpontosítanak.
A modulok a következőket tartalmazzák:
Kommunikáció The Fashion Press Kiskereskedelem és vizuális árusítás Fényképezés Stílus Divatfotózás Történet és elemzés.
Üzleti kérdések
A divattervezőknek vagy a művészeti igazgatóknak meg kell érteniük a divatipar jogi és üzleti kereteit, hogy hatékonyan kommunikáljanak a márkamenedzserekkel. Ezen a modulcsoporton belül a hallgatók felfedezhetik a divatipar valóságát gazdasági és pénzügyi szempontból. Felfedezik az induló vállalkozások előtt álló kihívásokat, és megtanulják az üzleti terv megírásának legjobb gyakorlatait. Ez magában foglalja az új vállalkozások növekedési potenciáljának elemzését és értékelését, a pénzügyi kockázatok minimalizálását, valamint az iparág kulcsfontosságú sikertényezőinek azonosítását, amelyek szükségesek egy márka növekedéséhez és virágzásához a mai versenyképes globális gazdaságban.
A modulok a következőket tartalmazzák:
Vállalkozás és pénzügyek szellemi tulajdon.
Műszaki probléma
Reálisan a jövőbeli divat karrier nem képzelhető el a ruhagyártás elmélyült ismerete nélkül. Ezen a modulcsoporton belül a hallgatók erősítik tudásukat és készségeiket a ruha- és textiltípusok sokféleségének kezeléséhez a hagyományos és csúcstechnológiás gyártási technikák gyakornoki gyakorlata révén. Ki lesznek téve a technológia szerepének is az új textilek és minták létrehozásában. A modulcsoportosítás befejezése után a hallgatók felfogják a gyártási folyamatokat és a ruha életre keltésének gyakorlati kérdéseit.
A modulok a következőket tartalmazzák:
- Digitális Tervező Műhely
- Innovatív Textilműhely
- Minta- és drapériafejlesztés
Program tandíj
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
Ma Design (Divattervezés)
- Johannesburg, Dél-afrikai Köztársaság
MA Creative & Cultural Entrepreneurship : Fashion Pathway
- London, Egyesült Királyság
MA Fashion Curation and Cultural Programming
- London, Egyesült Királyság