Leipzig School of Media
Bevezetés
Nonprofit egyesület az egyetemi továbbképzéshez
A 2008-ban alapított Leipzig School of Media (LSoM) non-profit társadalom a folyamatos médiaművészeti továbbképzésben. A Sparkasse Leipzig Média Alapítvány leányvállalata.
Az LSoM szakmai továbbképzései a médiaiparban, más ágazatokban működő vállalatokban, civil szervezetekben és közintézményekben működő vállalatok munkavállalói számára irányulnak. Az LSoM fő célja, hogy segítse a vállalatokat és szervezeteket a digitális átalakulással és annak következményeivel szemben.
Az LSoM kínálata négy Mester programot és egy sor tanfolyamot és szemináriumot tartalmaz. A mesterképzési programokat a Lipcsei Egyetemmel, a HTWK Leipzig (Képzőművészeti Egyetem, Művészet és Kultúra) és a Fresenius onlineplus együttműködésével folytatják, és nemzetközi szinten elismert mesterképzéssel zárják le - a mesterképzésről (MA) vagy a Master of Science (MSc). A kurzusokon és szemináriumokon való részvételt az LSoM tanúsítványok igazolják, és részben feljogosítják a résztvevőket arra, hogy a kommunikációs iparágban működő szervezetektől vegyenek részt vizsgákon.
Alapvetõ értékeink
Ingyenes média a társadalmi felelősségvállalással és értékközpontú kommunikációval
Az LSoM számára a független, szabad média fontos előfeltétele a demokrácia működésének, csak egy átfogó, tárgyilagos és kritikus jelentés révén a közösség polgárai véleményt alkothatnak a vonatkozó kérdésekről és demokratikus jogaik gyakorlásáról. Az újságírás mint demokratikus jóság tehát az LSoM központi értéke az ismertetett értelemben.
A demokrata diskurzus egyre inkább napjainkban zajlik a PR, a marketing és a vállalati kommunikáció terén. Ennek megfelelően ezek a szereplők szociális felelősséget is vállalnak. Az LSoM ezért teljes értékalapú kommunikációt jelent, amely magában foglalja ezeket a szereplőket is. A PR, a marketing és minden egyéb szervezett kommunikációnak átláthatónak, becsületesnek, tisztességesnek, igaznak és szakmainak kell lennie, például a Német Közszolgálati Tájékoztatási Kódexben leírt módon.
A mai kommunikáció a gyorsan változó digitális átalakulás feltételei között zajlik. Ez a folyamat, amelyet a társadalom egészében a digitális forradalomnak is neveznek, nemcsak megváltoztatja az összes technikai folyamatot, hanem a köz- és társadalmi részvétel fogalmát is. Az újságírók és más kommunikátorok a változó elvárásokkal szembesülnek. Az olvasók, a felhasználók és az ügyfelek komolyan vesznek részt a digitális világban a párbeszéd partnereként, átláthatóságot követelnek, és döntéseiket szeretnék mondani.
A változások néha igen nagy kihívást jelentenek a média szakemberei számára, például amikor már korábban megbízható üzleti modellek már nem működnek, vagy az egész munkakörnyezet eltűnik. Az LSoM azonban a változást kísérő lehetőségekre összpontosít. Az újságírók jobban tájékoztathatják és szórakoztathatják közönségüket a média-kínálat révén, a marketingesek jobban meg tudják célozni ügyfeleiket, és a PR-szakembereknek lehetőségük nyílik közvetlenül az érdekelt felekkel való interakcióra. Röviden: A digitális média változás folyamatosan új érdekes lehetőségeket kínál. Az LSoM központi eleme ennek kialakítása.
Az egyedi értékesítési pontok
Cross-media, praktikus és akadémikus hangzás.
Az LSoM egyedülálló értékesítési pontja mindenekelőtt a magas színvonalú oktatás és képzés, amely mind a gyakorlat, mind az akadémiai normákon alapul. Csak a híres professzorok és tapasztalt szakemberek tanítják az LSoM-et. A hallgatók és a diákok tanulnak az LSoM-en kis tanulócsoportokban. A Villa Ida média campus modern infrastruktúrája jó tanulási környezetet biztosít. A támogatás intenzív, az LSoM minden ügyfele minden elképzelhető támogatást kap.
Küldetésünk
A digitális média megváltoztatása
A Leipzig School of Media segíti a vállalatokat és szervezeteket a digitális átalakulással és annak következményeivel való megbirkózáshoz azzal, hogy a szükséges tudást és készségeket az akadémiailag megfelelő és gyakorlati oktatás és képzés révén biztosítja.