PhDJogi tanulmányokBachelor/ AlapképzésMBATanulmányokHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Linköping University MA gender Studies - Interszekcionalitás és változás
Linköping University

MA gender Studies - Interszekcionalitás és változás

Linköping, Svédország

4 Semesters

Angol

Teljes idő

15 Jan 2026

Aug 2026

SEK 177 600 *

Az egyetemen

* csak az EU-n, EGT-n és Svájcon kívüli hallgatók számára

Bevezetés

Legyél ügynök a változásért! Ez az egy egyedülálló mesterképzés nagy tapasztalattal rendelkezik annak elemzésében, hogy a társadalmi és kulturális változások hogyan kezdeményezhetők vagy tarthatók fenn a nemek és a kereszteződés kritikai megértésének integrálásával.

A program az interszekcionális nemre, azaz a nemre összpontosít, és kölcsönhatását más társadalmi kategorizálásokkal és hatalmi különbségekkel, például etnikum, osztály, nemzetiség, szexualitás, életkor és (fogyatékosság).

Ha vonzza az a gondolat, hogy megtámadja a társadalomban létező normákat és struktúrákat - ez a program az Ön számára. A legfontosabb törekvés az aktivizmus, az elmélet, a szakmai fejlődés és a karrier-utak közötti kapcsolatok megértésének fejlesztése. A programot részt vevő hallgatók általában széles körű oktatási és szakmai háttérrel rendelkeznek, például a szociológiában, az oktatásban, a pszichológiában, a politológiában és az üzleti adminisztrációban. A programot egyéves opcióként, 60 kredit, vagy kétéves opcióként 120 kreditként kínálják.

A jelenlegi kutatás legfrissebb frissítése érdekében meghívjuk Önt, hogy vegyen részt a nemzetközileg elismert nemek közötti egyenlőség kutatási egységében tartott szemináriumokon. Ez a skandináv országok egyik legnagyobb interdiszciplináris kutatási és oktatási egysége az interakcionális nemek tanulmányozására.

A program egyesíti az online távoktatást három kötelező on-campus összejövetelen tanévenként. Digitális osztályban fog kommunikálni a tanárokkal és a program többi tagjával. Az oktatás formái, amelyek elsősorban az internet használatán alapulnak, nagyobb követelményeket támasztanak a saját tevékenységére, mint a pusztán campus alapú programok.

Tanmenet

Bevezetés

Ez a gender Studies - Intersectionality and Change (GS/IC) mesterképzési program egy kétéves, nappali tagozatos tanulmányi program. Felkészíti a hallgatókat további posztgraduális tanulmányokra, oktatásra és kutatásra a Gender Studies inter- és transzdiszciplináris területén, különös tekintettel az interszekcionalitásra és a változásra. Ezen túlmenően a program képesíti a hallgatókat arra, hogy integrálják az interszekcionális nemi perspektívákat a felsőoktatásban a különböző tudományágakban és karokon, valamint a nemek közötti egyenlőség interszekcionális érvényesítésének és átalakulásának folyamataiban a társadalomban, a szervezetekben, a médiában, a kommunikációban, a politikában és a tudástermelésben. nemzeti és transznacionális szinten. A program tudást kínál a hallgatóknak a Gender Studies elméleteiről és módszertanairól, különös tekintettel az interszekcionalitásra és változásra, valamint akadémiai szakértelmet, hogy ezt a tudást elemezze és innovatívan és professzionálisan beavatkozzon az akadémiai tudástermelés nemi és interszekcionális változási folyamataiba. oktatás, nemzeti és nemzetközi szervezetekben, politikában, médiában és kommunikációban. A program célja, hogy ösztönözze a független és kritikus megközelítést, és lehetővé tegye a hallgatók számára, hogy a változás előmozdítóiként lépjenek fel, különös tekintettel a nemre annak metszéspontjában (kölcsönhatásban) más társadalmi és kulturális hatalmi különbségekkel, mint például az etnikai hovatartozás, a szexualitás, az osztály, az életkor, a diszk. A program célja az is, hogy lehetőséget biztosítson a hallgatóknak olyan ismeretek és készségek fejlesztésére, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy kutatóként és oktatóként hozzájáruljanak az átalakulási és innovációs folyamatokhoz a felsőoktatásban vagy más szakmai környezetben, ahol az ügynökség tudományos ismereteken alapul, előállítás szükséges.

A program két részre oszlik: az első szintre az első évre, a másodikra pedig a másodikra. Mindkét szint önálló egységként szerveződik. Azok a hallgatók, akik csak az első szintet kívánják felvenni, jogosultak a társadalomtudományi mesterképzésre (60 kredit) a Nemek közötti tanulmányok szakterületére, az Intersectionality and Change specializációjával, miután elvégezték és letették az összes vizsgát.

171062_pexels-photo-4861373.jpeg
cottonbro / pexels

Cél

Nemzeti képesítések a svéd felsőoktatási törvény szerint

Tudás és megértés

A Master of Arts (120 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak:

  • tudást és megértést mutatnak be a Gender Studies területén, különös tekintettel az interszekcionalitásra és változásra, beleértve a terület széles körű ismeretét és a terület egyes területein jelentős fokú speciális ismereteket, valamint betekintést a jelenlegi kutatási és fejlesztési munkába,
  • bizonyítani kell a nemek közötti különféle módszertani ismereteket, különös tekintettel a kereszteződésre és a változásokra.

Kompetencia és készségek

A Master of Arts (120 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak:

  • képes a tudás kritikus és szisztematikus integrálására, valamint összetett jelenségek, kérdések és helyzetek elemzésére, értékelésére és kezelésére még korlátozott információ mellett is
  • bizonyítja, hogy képes kritikusan, önállóan és kreatívan azonosítani és megfogalmazni a kérdéseket, valamint képes előre meghatározott időkereten belül megtervezni és megfelelő módszerekkel előrehaladott feladatokat végrehajtani, ezáltal hozzájárulni az ismeretek formálásához, valamint képes értékelni ezt a munkát.
  • beszédben és írásban beszédben és írásban nemzeti és nemzetközi szinten egyaránt képes világosan beszámolni, és a különböző közönségekkel folytatott párbeszédben megvitatja következtetéseit, valamint az ezek alapjául szolgáló ismereteket és érveket, és
  • bizonyítani a kutatási és fejlesztési munkában való részvételhez vagy az önálló foglalkoztatáshoz szükséges képességeket más képesített minőségben.

Ítélet és megközelítés

A Master of Arts (120 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak:

  • bizonyítani tudja, hogy képes értékeléseket készíteni a gender-tanulmányok területén, különös tekintettel az interszekcionalitásra és a változásra, a vonatkozó diszciplináris, interdiszciplináris, társadalmi és etikai kérdésekre alapozva, valamint bizonyítja, hogy tisztában van a kutatási és fejlesztési munka etikai vonatkozásaival
  • betekintést nyújtanak a kutatás lehetőségeibe és korlátaiba, a társadalomban betöltött szerepébe, valamint az egyén felelősségébe a kutatások felhasználásáért, és
  • bizonyítja, hogy képes azonosítani a további ismeretek iránti személyes igényt, és felelősséget vállalni a folyamatos tanulásáért.

Oktatási és munkamódszerek

A program ötvözi az online távoktatást intenzív találkozókkal az egyetemen. Összesen hat egyetemi időszakot tartanak. Az első egyetemi időszak a program kezdetén lesz. Ezt követően a 2., a 3. és a 4. szemeszter elején campus-alapú időszakot tartanak. Ezen kívül a 2. és 4. félév végén egyetemi időszakot tartanak.

A kurzusok előadásokból, szemináriumokból, workshopokból, oktatóanyagokból, szupervízióból és tanfolyami feladatokból állnak, mind az egyetemi tanteremben, mind online. Ezen túlmenően a hallgatóktól elvárják az önálló tanulást. Az elsősorban internethasználatra épülő oktatási formák nagyobb követelményeket támasztanak a hallgató saját tevékenységével szemben, mint egy tisztán campus-alapú képzésben.

A pedagógiai formátum mind az online, mind a személyes tanteremben kísérleti jellegű. A hagyományosabb akadémiai formátumok keverednek az írásbeli és szóbeli előadásokra összpontosító formátumokkal, amelyek megkérdőjelezik az akadémiai és kreatív írás, beszéd és beavatkozás közötti hagyományos határokat.

A program olyan pedagógia által ihletett formátumokat integrál, amelyek lehetőséget kínálnak a diákoknak idegen nyelvi készségeik és készségeik fejlesztésére a tanítás/tanulás terén egy többnyelvű környezetben, ahol a fordítások kulcsfontosságúak mind anyanyelvük, mind nem anyanyelvük számára. Angolul beszélők.

A vizsga formái között szerepel egyéni esszék, aktív részvétel internetes és személyes szemináriumokon, valamint csoportos feladatok. Mindkét mesterszakot nyilvános szemináriumokon mutatják be és védik meg, valamint opponenssel/kritikus beszélgetőpartnerrel. A hallgatónak ezért alperesként és ellenfélként/kritikus beszélgetőtársként is fel kell lépnie.

A kurzusok tantervei részletesebben ismertetik a tartalmat, a tanítási és munkamódszereket, valamint a vizsgát.

Kutatás

A Gender Studies Osztály kutatása és oktatása a nemek kultúrában, társadalomban, gazdaságban, technológiában, tudástermelésben és tudományban betöltött jelentésére helyezi a hangsúlyt interdiszciplináris perspektívából. A nemet más társadalmi kategóriákkal (etnikai hovatartozás, szexualitás stb.) való metszéspontjában vizsgálják.

Nemi tanulmányok

A Tema Genusnál kutatást végzünk, Ph.D. képzés, alap- és mesterképzés, valamint társadalmi megszólítás, mindezt interdiszciplináris gender-kutatási alapokon, gyakran nemzetközi munkatársakkal együtt.

nem

A LiU-ban gender-kutatás folyik, mind multidiszciplináris megközelítésből, mind különböző tantárgyakon belül. Ez egy széles, nemzetközi és dinamikus terület.

Nem, természet és kultúra

A gender, a természet és a kultúra kutatási területe a művészetek és tudományok posztdiszciplináris áthidalására épít.

Feminista kultúratudomány és politika

Ez egy olyan kutatási terület, ahol a kultúra és annak sokrétű megnyilvánulásai, erőjátékai, de a kulturális termelésben rejlő termelési feltételek is kritikai és elemző vizsgálat alá kerülnek, megvizsgálják, leírják és megtárgyalják.

Posztkoloniális feminizmusok

A posztkoloniális feminizmus kritikusan foglalkozik a társadalmi és kulturális jelenségekkel, mint az episztemikus, affektív és politikai dekolonizáció ágenseivel. A migráció és a diaszpórák nemi szempontjaira, valamint az észak-déli feminista mozgalmakra és vitákra összpontosít.

Belépők

Tanterv

Ösztöndíjak és finanszírozás

Program tandíj

Karrierlehetőségek

Tanulói beszámolók

Az Iskoláról

Kérdések