Keystone logo
Linköping University Számítástechnikai Társadalomtudományi MSc
Linköping University

Számítástechnikai Társadalomtudományi MSc

Linköping, Svédország

4 Semesters

Angol

Teljes idő

Kérelem benyújtásának határideje

Aug 2024

SEK 229 000 / per year *

Az egyetemen

* csak az EU-n, EGT-n és Svájcon kívüli hallgatók számára

Bevezetés

Statisztikai és számítási módszerekkel megértheti a társadalmat és az emberi viselkedést. A program felkészíti Önt összetett adatok és fejlett számítási eszközök felhasználására ezek és más fontos társadalmi kérdések kezelésére.

A technológia fokozott integrációja az életünkbe példátlan mennyiségű adatot hozott létre a mindennapi emberi viselkedésről. Az internetszolgáltatók, a médiavállalatok, más magánszektorbeli cégek és a kormányok digitálisan archiválják a választásokkal, tagsággal, preferenciákkal és érdeklődéssel kapcsolatos részletes társadalmi adatok mappáit. A prediktív modellezésen, ügynök-alapú szimulációkon, szöveg-elemzésen és hálózati tudományon alapuló új számítási megközelítések lehetővé teszik ezen adatok áttekinthető és újszerű elemzését.

Ez egy lehetőség a legmodernebb számítási technikákban való készségek fejlesztésére, a kortárs társadalomkutatás elveinek és gyakorlatának erős megalapozása mellett. A program kvantitatív módszerekkel kapcsolatos képzései segítenek az összetett adatok hasznosításában, és társadalmi elméletek és az emberi társadalmakkal kapcsolatos alapvető kérdések feltárásában. A program elméleti és tartalmi képzése bevezeti Önt a társadalmi vizsgálat alapelveibe és az emberi viselkedés elméleteibe, és segít technikai készségeinek alkalmazásában olyan sürgető társadalmi kérdésekben, mint az etnikai szegregáció az iskolákban, a jövedelmi egyenlőtlenség, a vállalkozói szellem, a politikai változások és a kulturális diffúzió.

Jövőbeli lehetőségek

A program során a társadalmi elméletben és az adatok elemzésében kifejlesztett készségekre nagy a kereslet a magánszektorban és a kormányzatban. A diplomások képesítéssel bírnak arra, hogy társadalomtudományi kutatásokat végezzen számos szerepet tölt be: adatanalitikus, marketing elemző, értékesítési kutató, felhasználói tapasztalatok kutatója, szakpolitikai elemző stb. A diploma megszerzése után számos Ph.D-re is jogosult lesz. programokat.

Tanterv és tanfolyam részletei

Tanfolyam részletei

A program két év alatt működik, és 120 kreditből áll, beleértve egy értekezését.

Első évében perspektívákat szerez a társadalomtudomány filozófiájáról, az emberi döntéshozatal tudományának alapjairól és az egyéni viselkedés és a társadalmi rendszerek eredményeihez való kapcsolódási keretekről. Meg fogja tanulni fejlett számítási módszerek alkalmazását is - ideértve a diszkrét választási modellezést, a szociális hálózatok elemzését, az ügynöki alapú szimulációt és a gépi tanulást is -, hogy következtetéseket vonjon le a mikrotársadalmi magatartásról és a makroszintű eredményekről.

Ezekkel az építőelemekkel a kezében tölti a harmadik szemesztert a kulcsfontosságú elméletek és a kortárs kutatás kritikus ismereteinek összegyűjtésével az akadémiai társadalomtudomány, a kormányzat és az ipar szempontjából releváns területeken. A harmadik félév során lehetőséged van külföldi tanulmányokat folytatni egy partnerintézményben.

Az utolsó szemeszterben az első három félévben szerzett ismereteket, készségeket és elméleti megközelítéseket egy diplomamunkás megírásával integráljuk. A dolgozat részeként saját, eredeti, számítástechnikai kutatást végez a választott társadalomtudományi témával kapcsolatban.

171056_g3f352ebea7467caeeb5a5229c1228402154350f464b449ce527628a90bd90cdc1140717a5477780d8398866ce01b4162_1280.jpg
fancycrave1 / pixabay

Tanmenet

Bevezetés

A Számítástechnikai Társadalomtudomány (CSS) Mester Programja egy második ciklusú program, amely a Számítástechnikai Társadalomtudomány tudományának Mesterfokozatához vezet. A program során a hallgatók arra készülnek, hogy számítási módszereket alkalmazzanak az emberi társadalmi magatartással kapcsolatos nagy, összetett adatkészletek elemzésére, és elméletileg és empirikusan megalapozott magyarázatokat kapjanak a társadalmi eredményekről, például az iskolák etnikai szegregációjáról, a jövedelmi egyenlőtlenségről, a szilárd növekedésről és a túlélésről, a politikáról. változás és kulturális diffúzió. A folyamat során a hallgatókat a társadalomtudományok multidiszciplináris kutatási területeire vonják be, amelyek a szociológiát, a politológiát, a közgazdaságtanot, a menedzsment tudományt és a kapcsolódó tudományágakat összekapcsolják a matematika, a statisztika és a számítástechnika technikai újításaival. A program biztosítja:

  1. alapja a társadalomtudományi kutatás filozófiájának, különös figyelmet fordítva az emberi viselkedést leíró digitális adatok növekvő mennyiségének tudományos lehetőségeire, gyakorlati korlátainak és etikai kockázatainak;
  2. az emberi döntéshozatal és a kognitív folyamatok elméleti és empirikusan vezetett megértései, beleértve a kognitív elfogultságot, amelyek a választásokat és a társadalmi interakciókat irányítják;
  3. keret az egyének, családok, cégek és más társadalmi szereplők mikrotársadalmi társadalmi tevékenységei, valamint a makro szintű társadalmi eredmények, például szegregáció, egyenlőtlenség, kulturális fejlődés és ipari változások összekapcsolására;
  4. formális képzés a számítástechnikai társadalomtudomány kulcsfontosságú módszertani alkotóelemeiről, ideértve a hagyományos statisztikai módszereket, hálózati elemzést, számítógépes szimulációt, ügynök alapú modellezést, webkaparást és gépi tanulást;
  5. gyakorlati készségek számítástechnikailag intenzív társadalomtudományi kutatási tervek megfelelő módszerekkel történő végrehajtásához;
  6. széles körű elmélet és empirikus megállapítások a társadalomtudományi tudományos kutatás alapvető területein, a nem tudományos alkalmazásokhoz való kapcsolódással.

A program képesíti a hallgatókat, hogy vegyenek részt kutatásban és tudástermelésben az akadémiai társadalomtudományok, a magánszektor és a közszféra területén.

Cél

Nemzeti képesítések a svéd felsőoktatási törvény szerint

Tudás és megértés

A természettudományi Master (120 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak

  • bizonyítani tudást és megértést a számítástechnikai társadalomtudományban, ideértve a terület széles körű ismereteit és a terület bizonyos területein jelentős mértékű speciális tudást, valamint betekintést a jelenlegi kutatási és fejlesztési munkába, és
  • demonstráljon speciális módszertani ismereteket a számítógépes társadalomtudományban, különös tekintettel a társadalom- és a humán tudomány kritikus hagyományaira.

Kompetencia és készségek

A természettudományi Master (120 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak

  • bizonyítani a tudás kritikus és szisztematikus integrálásának képességét, valamint elemezni, kiértékelni és kezelni az összetett jelenségeket, kérdéseket és helyzeteket, még korlátozott információkkal is
  • bizonyítja, hogy képes kritikusan, önállóan és kreatívan azonosítani és megfogalmazni a kérdéseket, valamint képes előre meghatározott időkereten belül előrehaladott feladatokat megtervezni és megfelelő módszerekkel végrehajtani, és így hozzájárulni az ismeretek formálásához, valamint képes értékelni ezt a munkát.
  • igazolja a beszédben és az írásban való képességet mind nemzeti, mind nemzetközi szinten, hogy egyértelműen beszámoljon, megvitassa következtetéseit, valamint azokat a tudást és érveket, amelyekre a különböző közönséggel folytatott párbeszéd során alapulnak, és
  • bizonyítani a kutatási és fejlesztési munkában való részvételhez vagy az önálló foglalkoztatáshoz szükséges képességeket más képesített minőségben.

Ítélet és megközelítés

A természettudományi Master (120 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak

  • bizonyítani tudja, hogy képes értékeléseket készíteni a számítástechnikai társadalomtudományban, figyelembe véve a releváns fegyelmi, társadalmi és etikai kérdéseket, és bizonyítja, hogy tisztában van a kutatási és fejlesztési munka etikai vonatkozásaival
  • betekintést nyújtanak a kutatás lehetőségeibe és korlátaiba, a társadalomban betöltött szerepébe, valamint az egyén felelősségébe a kutatások felhasználásáért, és
  • bizonyítani, hogy képes felismerni a további ismeretek személyes igényét, és vállalni a felelősséget folyamatos tanulásáért.

Oktatási és munkamódszerek

A program oktatási módszerei három széles készségkészlethez igazodnak, amelyekben képzést nyújt: elméleti megértés, gyakorlati adatelemzési készségek és kritikai értékelés. Az elméleti alapokat az előadások adják, ahol a hallgatók megismerkednek fontos társadalomelméletekkel, kortárs társadalomtudományi vitákkal, valamint a számítási és statisztikai technikák elméleti előfeltételeivel.

Az adatelemzésben szerzett gyakorlati tapasztalatot számítógépes laboratóriumokban biztosítják. A laborok során a technikák valós adatokra való alkalmazását mutatják be az oktatók, a hallgatók pedig gyakorolják e technikák alkalmazását és kiterjesztését. A laboratóriumok során tanulják meg a hallgatók a számítógépes társadalomtudósok által gyakran használt szoftvereszközök elsajátítását.

A kritikus értékelési készségeket szeminárium keretein belül fejlesztik. A szemináriumok során a hallgatók megtanulják, hogyan kell megérteni a kortárs társadalomkutatást, szintetizálni az ebből a kutatásból származó betekintést, és értékelni bizonyos tanulmányok vagy a társadalomkutatás ágai erősségeit és gyengeségeit. A hallgatók ezt elsősorban kutatási cikkek olvasása és a kutatás érdemeinek aktív megvitatása révén teszik meg diáktársaikkal. Különös figyelmet fordítanak a számítási megközelítést alkalmazó cikkekre és szövegekre.

Az előadások, laboratóriumok és szemináriumok mellett a hallgatókat önálló tanulásra is várják. Ez magában foglalja a meglévő társadalomtudományi kutatási cikkek és módszertani szövegek elolvasását, valamint olyan házi feladatok elvégzését, amelyek célja, hogy a tanulók több gyakorlatot szerezzenek a számítási technikák alkalmazásában.

Kutatás

Az Elemző Szociológiai Intézet

Az IAS élvonalbeli kutatásokat végez fontos társadalmi, politikai és kulturális kérdésekben. A kutatás szociológiai – eredeti és tágan felfogott értelmében.

Kulturális dinamika

A kortárs befolyás elméleteinek megfogalmazása és tesztelése a kultúra egymással összefüggő fogyasztói körében, azaz a dalok, könyvek, filmek stb. körében, hogy megértsük a slágerek megjelenését, új művészek és műfajok megjelenését, valamint általánosabb kulturális változásokat.

Szervezeti dinamika

Annak vizsgálata, hogyan jönnek létre és fejlődnek új szervezetek és iparágak, hogyan befolyásolja a munkaerő-piaci dinamika a munkaerő szegregációját a szervezetek között, valamint a csoportos és szervezeti döntéshozatal számítástechnikai megközelítéseit.

Számítógépes szövegelemzés

A számítási elemzés új módokat kínál a szöveg jelentésének levezetésére. Nagy szövegkorpusokat használunk társadalmi érzékelőként annak mérésére, hogy az emberek mit éreznek, gondolnak és beszélnek, ami lehetővé teszi számunkra, hogy nyomon kövessük a közös társadalmi megértések kialakulását.

Szegregációs dinamika

Annak vizsgálata, hogy a különböző etnikai, gazdasági és nemi csoportok hogyan válnak szegregációvá városi terekben, iskolákban és cégekben, és milyen következményekkel jár ez a szegregáció az érintettekre nézve.

Közösségi hálózati elemzés

Új módszerek kidolgozása és alkalmazása a társadalmi kötelékek kialakulásának, valamint e kapcsolatok szegregáció, egyenlőtlenség, polarizáció és társadalmi változások mintázataira gyakorolt következményeinek vizsgálatára.

Belépők

Tanterv

Ösztöndíjak és finanszírozás

Program tandíj

Karrierlehetőségek

Tanulói beszámolók

Az Iskoláról

Kérdések