Számítástechnikai Társadalomtudományi MSc
Linköping, Svédország
IDŐTARTAM
4 Semesters
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Aug 2024
TANDÍJ
SEK 229 000 / per year *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* csak az EU-n, EGT-n és Svájcon kívüli hallgatók számára
Bevezetés
Statisztikai és számítási módszerekkel megértheti a társadalmat és az emberi viselkedést. A program felkészíti Önt összetett adatok és fejlett számítási eszközök felhasználására ezek és más fontos társadalmi kérdések kezelésére.
A technológia fokozott integrációja az életünkbe példátlan mennyiségű adatot hozott létre a mindennapi emberi viselkedésről. Az internetszolgáltatók, a médiavállalatok, más magánszektorbeli cégek és a kormányok digitálisan archiválják a választásokkal, tagsággal, preferenciákkal és érdeklődéssel kapcsolatos részletes társadalmi adatok mappáit. A prediktív modellezésen, ügynök-alapú szimulációkon, szöveg-elemzésen és hálózati tudományon alapuló új számítási megközelítések lehetővé teszik ezen adatok áttekinthető és újszerű elemzését.
Ez egy lehetőség a legmodernebb számítási technikákban való készségek fejlesztésére, a kortárs társadalomkutatás elveinek és gyakorlatának erős megalapozása mellett. A program kvantitatív módszerekkel kapcsolatos képzései segítenek az összetett adatok hasznosításában, és társadalmi elméletek és az emberi társadalmakkal kapcsolatos alapvető kérdések feltárásában. A program elméleti és tartalmi képzése bevezeti Önt a társadalmi vizsgálat alapelveibe és az emberi viselkedés elméleteibe, és segít technikai készségeinek alkalmazásában olyan sürgető társadalmi kérdésekben, mint az etnikai szegregáció az iskolákban, a jövedelmi egyenlőtlenség, a vállalkozói szellem, a politikai változások és a kulturális diffúzió.
Jövőbeli lehetőségek
A program során a társadalmi elméletben és az adatok elemzésében kifejlesztett készségekre nagy a kereslet a magánszektorban és a kormányzatban. A diplomások képesítéssel bírnak arra, hogy társadalomtudományi kutatásokat végezzen számos szerepet tölt be: adatanalitikus, marketing elemző, értékesítési kutató, felhasználói tapasztalatok kutatója, szakpolitikai elemző stb. A diploma megszerzése után számos Ph.D-re is jogosult lesz. programokat.
Tanterv és tanfolyam részletei
Tanfolyam részletei
A program két év alatt működik, és 120 kreditből áll, beleértve egy értekezését.
Első évében perspektívákat szerez a társadalomtudomány filozófiájáról, az emberi döntéshozatal tudományának alapjairól és az egyéni viselkedés és a társadalmi rendszerek eredményeihez való kapcsolódási keretekről. Meg fogja tanulni fejlett számítási módszerek alkalmazását is - ideértve a diszkrét választási modellezést, a szociális hálózatok elemzését, az ügynöki alapú szimulációt és a gépi tanulást is -, hogy következtetéseket vonjon le a mikrotársadalmi magatartásról és a makroszintű eredményekről.
Ezekkel az építőelemekkel a kezében tölti a harmadik szemesztert a kulcsfontosságú elméletek és a kortárs kutatás kritikus ismereteinek összegyűjtésével az akadémiai társadalomtudomány, a kormányzat és az ipar szempontjából releváns területeken. A harmadik félév során lehetőséged van külföldi tanulmányokat folytatni egy partnerintézményben.
Az utolsó szemeszterben az első három félévben szerzett ismereteket, készségeket és elméleti megközelítéseket egy diplomamunkás megírásával integráljuk. A dolgozat részeként saját, eredeti, számítástechnikai kutatást végez a választott társadalomtudományi témával kapcsolatban.
Tanmenet
Bevezetés
A Számítástechnikai Társadalomtudomány (CSS) Mester Programja egy második ciklusú program, amely a Számítástechnikai Társadalomtudomány tudományának Mesterfokozatához vezet. A program során a hallgatók arra készülnek, hogy számítási módszereket alkalmazzanak az emberi társadalmi magatartással kapcsolatos nagy, összetett adatkészletek elemzésére, és elméletileg és empirikusan megalapozott magyarázatokat kapjanak a társadalmi eredményekről, például az iskolák etnikai szegregációjáról, a jövedelmi egyenlőtlenségről, a szilárd növekedésről és a túlélésről, a politikáról. változás és kulturális diffúzió. A folyamat során a hallgatókat a társadalomtudományok multidiszciplináris kutatási területeire vonják be, amelyek a szociológiát, a politológiát, a közgazdaságtanot, a menedzsment tudományt és a kapcsolódó tudományágakat összekapcsolják a matematika, a statisztika és a számítástechnika technikai újításaival. A program biztosítja:
- alapja a társadalomtudományi kutatás filozófiájának, különös figyelmet fordítva az emberi viselkedést leíró digitális adatok növekvő mennyiségének tudományos lehetőségeire, gyakorlati korlátainak és etikai kockázatainak;
- az emberi döntéshozatal és a kognitív folyamatok elméleti és empirikusan vezetett megértései, beleértve a kognitív elfogultságot, amelyek a választásokat és a társadalmi interakciókat irányítják;
- keret az egyének, családok, cégek és más társadalmi szereplők mikrotársadalmi társadalmi tevékenységei, valamint a makro szintű társadalmi eredmények, például szegregáció, egyenlőtlenség, kulturális fejlődés és ipari változások összekapcsolására;
- formális képzés a számítástechnikai társadalomtudomány kulcsfontosságú módszertani alkotóelemeiről, ideértve a hagyományos statisztikai módszereket, hálózati elemzést, számítógépes szimulációt, ügynök alapú modellezést, webkaparást és gépi tanulást;
- gyakorlati készségek számítástechnikailag intenzív társadalomtudományi kutatási tervek megfelelő módszerekkel történő végrehajtásához;
- széles körű elmélet és empirikus megállapítások a társadalomtudományi tudományos kutatás alapvető területein, a nem tudományos alkalmazásokhoz való kapcsolódással.
A program képesíti a hallgatókat, hogy vegyenek részt kutatásban és tudástermelésben az akadémiai társadalomtudományok, a magánszektor és a közszféra területén.
Cél
Nemzeti képesítések a svéd felsőoktatási törvény szerint
Tudás és megértés
A természettudományi Master (120 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak
- bizonyítani tudást és megértést a számítástechnikai társadalomtudományban, ideértve a terület széles körű ismereteit és a terület bizonyos területein jelentős mértékű speciális tudást, valamint betekintést a jelenlegi kutatási és fejlesztési munkába, és
- demonstráljon speciális módszertani ismereteket a számítógépes társadalomtudományban, különös tekintettel a társadalom- és a humán tudomány kritikus hagyományaira.
Kompetencia és készségek
A természettudományi Master (120 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak
- bizonyítani a tudás kritikus és szisztematikus integrálásának képességét, valamint elemezni, kiértékelni és kezelni az összetett jelenségeket, kérdéseket és helyzeteket, még korlátozott információkkal is
- bizonyítja, hogy képes kritikusan, önállóan és kreatívan azonosítani és megfogalmazni a kérdéseket, valamint képes előre meghatározott időkereten belül előrehaladott feladatokat megtervezni és megfelelő módszerekkel végrehajtani, és így hozzájárulni az ismeretek formálásához, valamint képes értékelni ezt a munkát.
- igazolja a beszédben és az írásban való képességet mind nemzeti, mind nemzetközi szinten, hogy egyértelműen beszámoljon, megvitassa következtetéseit, valamint azokat a tudást és érveket, amelyekre a különböző közönséggel folytatott párbeszéd során alapulnak, és
- bizonyítani a kutatási és fejlesztési munkában való részvételhez vagy az önálló foglalkoztatáshoz szükséges képességeket más képesített minőségben.
Ítélet és megközelítés
A természettudományi Master (120 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak
- bizonyítani tudja, hogy képes értékeléseket készíteni a számítástechnikai társadalomtudományban, figyelembe véve a releváns fegyelmi, társadalmi és etikai kérdéseket, és bizonyítja, hogy tisztában van a kutatási és fejlesztési munka etikai vonatkozásaival
- betekintést nyújtanak a kutatás lehetőségeibe és korlátaiba, a társadalomban betöltött szerepébe, valamint az egyén felelősségébe a kutatások felhasználásáért, és
- bizonyítani, hogy képes felismerni a további ismeretek személyes igényét, és vállalni a felelősséget folyamatos tanulásáért.
Oktatási és munkamódszerek
A program oktatási módszerei három széles készségkészlethez igazodnak, amelyekben képzést nyújt: elméleti megértés, gyakorlati adatelemzési készségek és kritikai értékelés. Az elméleti alapokat az előadások adják, ahol a hallgatók megismerkednek fontos társadalomelméletekkel, kortárs társadalomtudományi vitákkal, valamint a számítási és statisztikai technikák elméleti előfeltételeivel.
Az adatelemzésben szerzett gyakorlati tapasztalatot számítógépes laboratóriumokban biztosítják. A laborok során a technikák valós adatokra való alkalmazását mutatják be az oktatók, a hallgatók pedig gyakorolják e technikák alkalmazását és kiterjesztését. A laboratóriumok során tanulják meg a hallgatók a számítógépes társadalomtudósok által gyakran használt szoftvereszközök elsajátítását.
A kritikus értékelési készségeket szeminárium keretein belül fejlesztik. A szemináriumok során a hallgatók megtanulják, hogyan kell megérteni a kortárs társadalomkutatást, szintetizálni az ebből a kutatásból származó betekintést, és értékelni bizonyos tanulmányok vagy a társadalomkutatás ágai erősségeit és gyengeségeit. A hallgatók ezt elsősorban kutatási cikkek olvasása és a kutatás érdemeinek aktív megvitatása révén teszik meg diáktársaikkal. Különös figyelmet fordítanak a számítási megközelítést alkalmazó cikkekre és szövegekre.
Az előadások, laboratóriumok és szemináriumok mellett a hallgatókat önálló tanulásra is várják. Ez magában foglalja a meglévő társadalomtudományi kutatási cikkek és módszertani szövegek elolvasását, valamint olyan házi feladatok elvégzését, amelyek célja, hogy a tanulók több gyakorlatot szerezzenek a számítási technikák alkalmazásában.
Kutatás
Az Elemző Szociológiai Intézet
Az IAS élvonalbeli kutatásokat végez fontos társadalmi, politikai és kulturális kérdésekben. A kutatás szociológiai – eredeti és tágan felfogott értelmében.
Kulturális dinamika
A kortárs befolyás elméleteinek megfogalmazása és tesztelése a kultúra egymással összefüggő fogyasztói körében, azaz a dalok, könyvek, filmek stb. körében, hogy megértsük a slágerek megjelenését, új művészek és műfajok megjelenését, valamint általánosabb kulturális változásokat.
Szervezeti dinamika
Annak vizsgálata, hogyan jönnek létre és fejlődnek új szervezetek és iparágak, hogyan befolyásolja a munkaerő-piaci dinamika a munkaerő szegregációját a szervezetek között, valamint a csoportos és szervezeti döntéshozatal számítástechnikai megközelítéseit.
Számítógépes szövegelemzés
A számítási elemzés új módokat kínál a szöveg jelentésének levezetésére. Nagy szövegkorpusokat használunk társadalmi érzékelőként annak mérésére, hogy az emberek mit éreznek, gondolnak és beszélnek, ami lehetővé teszi számunkra, hogy nyomon kövessük a közös társadalmi megértések kialakulását.
Szegregációs dinamika
Annak vizsgálata, hogy a különböző etnikai, gazdasági és nemi csoportok hogyan válnak szegregációvá városi terekben, iskolákban és cégekben, és milyen következményekkel jár ez a szegregáció az érintettekre nézve.
Közösségi hálózati elemzés
Új módszerek kidolgozása és alkalmazása a társadalmi kötelékek kialakulásának, valamint e kapcsolatok szegregáció, egyenlőtlenség, polarizáció és társadalmi változások mintázataira gyakorolt következményeinek vizsgálatára.
Belépők
Képtár
Tanterv
1. félév (2024. ősz)
- 771A11 --- Társadalmi vizsgálat logikája --- 7.5
- 771A15 --- Statisztika és adattudomány I --- 7.5
- 771A13 --- Viselkedési mechanizmusok a társadalomtudományokban --- 7.5
- 771A17 --- Statisztika és adattudomány II --- 7.5
2. félév (2025. tavasz)
Előkészítő tanfolyamok
- 771A19 --- Diszkrét választási modellezés --- 7.5
- 771A21 --- Ügynök alapú modellezés --- 7.5
- 771A23 --- Közösségi hálózat elemzése --- 7.5
- 771A25 --- Digitális stratégiák társadalomtudományi kutatásokhoz --- 7.5
3. szemeszter (2025. ősz)
Előkészítő tanfolyamok
- 771A27 --- Egyenlőtlenség és szegregáció: elmélet és mérés --- 7.5
- 771A33 --- Big Data: Társadalmi folyamatok és etikai kérdések --- 7.5
- 771A37 --- Számítógépes megközelítések a kulturális piacok és a társadalmi dinamika tanulmányozásához --- 7.5
- 771A39 --- Számítási megközelítések a szervezetek tanulmányozásához --- 7.5
4. félév (2026. tavasz)
Előkészítő tanfolyamok
- 771A35 --- Számítástechnikai társadalomtudományi mesterdolgozat --- 30
Ösztöndíjak és finanszírozás
Ösztöndíjak
A Linköping Egyetem (LiU) korlátozott számú ösztöndíjat kínál kiemelkedő nemzetközi hallgatók számára. Egyes programok és nemzetiségek esetében a Svéd Intézeten keresztül is lehet pályázni ösztöndíjra. Más finanszírozási lehetőségek is vannak a svédországi tanulmányokhoz.
LiU nemzetközi ösztöndíj
A LiU nemzetközi ösztöndíj célja a jelentős tudományos potenciállal rendelkező nemzetközi mesterképzési hallgatók támogatása, akiknek tandíjat kell fizetniük. A LiU nemzetközi ösztöndíjjal elnyert hallgató tandíja 25, 50 vagy 75%-kal csökken. Korlátozott számú ösztöndíjat kínálunk új hallgatók számára.
Jelentkezhetek?
Ösztöndíjra azok a hallgatók pályázhatnak, akik jelentkeztek a Linköping Egyetem mesterképzésére, és megfelelnek az alábbi feltételeknek:
- határidőig jelentkeztél az első felvételi fordulóra
- határidőre benyújtotta az összes szükséges dokumentumot
- a Linköping Egyetem mesterképzését választotta első számú prioritásként (az 1. helyen a 4-ből)
- felvették az első választásra a kiválasztási eredményekről szóló első értesítésben (általában április elején)
- tandíjat kell fizetni.
Ösztöndíjak svédországi tanulmányokhoz
Svéd Intézet ösztöndíjai
A Svéd Intézet (SI) kormányhivatala számos ösztöndíjat kínál a tanulmányi szinttől, az országtól, ahonnan származol és tanulmányai céljától függően. Az SI-ösztöndíjak jelentkezési ideje változó. Olvasson többet az SI-ösztöndíjakról és a jelentkezés módjáról a weboldalukon.
Egyéb ösztöndíjak
Számos egyesület, alapítvány és más szervezet kínál ösztöndíjat vagy utazási ösztöndíjat a svédországi tanulmányokhoz. A hivatalos StudyinSweden.se webhely összegyűjtötte a források listáját, ahol számos ország diákjai számára nyitott ösztöndíjakat kereshet, vagy kifejezetten az Ön országából.
Program tandíj
Karrierlehetőségek
A program során a társadalomelmélet és az adatelemzés terén kifejlesztett készségek nagy keresletet mutatnak a magánszektorban és a kormányzatban. A végzett hallgatók képesítést kapnak arra, hogy társadalomtudományi kutatást folytassanak számos szerepkörben: adatelemző, marketingelemző, értékesítési kutató, felhasználói élménykutató, politikai elemző stb. A diploma megszerzése után sok Ph.D-ra is jogosult lesz. programokat.