Alkalmazott nyelvészet MA
Mary Immaculate College
Kulcs információ
Campus helye
Limerick, Írország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Távoktatás, Az egyetemen
Időtartam
12 - 24 hónapok
Pace
Teljes idő, Részidő
Tandíjak
Kérjen információt
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2024
* MA: 6 425 euró EU-ban és 12 825 euró nem EU-ban / Strukturált PhD: 1. év – 6255 euró/12 825 euró és 2/3/4 év – 4403 euró/8781 euró
Bevezetés
Az Alkalmazott Nyelvészet MA képzése három szállítási lehetőséget kínál; az egyetemen, keverve vagy teljesen online. A tanfolyam tapasztalt angol nyelvtanároknak és más angol nyelvtudósoknak szól. Fő hangsúlya az angol nyelv globális kontextusban történő használatára és tanítására irányul. Ez a fókusz a szakmai fejlődés nemzetközi igényét fogja kielégíteni, különösen az angoltanárok körében.
Az Alkalmazott Nyelvészeti MA célja, hogy széles körű képzést nyújtson a nyelvleírás (nyelvrendszerek: nyelvtan, lexisz és fonológia), az alkalmazott nyelvészet elméletei, a második nyelv elsajátításának elméletei, a diskurzus tanulmányozásának keretei, valamint speciális kutatási készségek a nyelv kontextusban történő empirikus elemzéséhez.
A kurzus általában három féléven keresztül tart. Az 1. és 2. szemeszter oktatott modulokat (előadásokat és tevékenységeket) foglal magában. A 3. félév a szakdolgozat megírásának lesz szentelve. A három félév egy naptári év alatt egymás után vehető fel a szakdolgozat modul nyári időszakával (szeptember-augusztus).
Alternatív megoldásként a tanfolyam másfél éven keresztül is elvégezhető. Részmunkaidős lehetőségek is rendelkezésre állnak. Minden szemeszter 12 hétre vagy egységekre tagolódik, amelyekben három modult vesznek. Minden modul folyamatos értékelést tartalmaz. Ez magában foglalhat vegyes feladatokat, például vetélkedőket, megbeszéléseket, esszéket, szóbeli előadásokat stb. A vegyes és az online kézbesítési formátumot választó hallgatók számára az értékelések online kitöltési lehetőséggel rendelkeznek.
Összefoglalva, a program szeptemberben kezdődik. Lehetőség van a program szállítási módjára és időtartamára vonatkozóan az egyéni igényeknek megfelelően: Szállítási lehetőségek:
• Az egyetemen : hagyományos kézbesítési formátum az egyetemen, személyes előadásokkal és oktatóanyagokkal
• Vegyes : online és személyes kézbesítési formátum kombinációja
• Online : Teljesen online kézbesítési formátum előre rögzített és élő webináriumok használatával Időbeállítások:
Belépők
Tanterv
Modul körvonalai
A nyelv alapvető jellemzői: nyelvtan, szókincs és fonológia Ez a modul a nyelvtan, a szókincs (lexisz) és a fonológia kölcsönhatásait tárja fel a nyelvi rendszerben. Leírja az angol formális rendszereit, megvizsgálva a lexisz egyes építőelemeit (pl morfémák, szemantikai viszonyok), nyelvtan (pl szóosztályokat, kifejezéseket, tagmondatokat, igeidőket, modalitást) és a fonológiát (fonémák, intonációs minták, az összefüggő beszéd jellemzői), valamint azt, hogy ezek a formák hogyan működnek együtt, és hogyan használják őket a kontextusban jelentésalkotásra. Megvizsgálja továbbá a rögzített többszavas egységek fogalmát, mind integrált, mind töredezetten, amelyek lexikogrammatikai mintákat alkotnak. Nagy hangsúlyt fog fektetni arra, hogy a nyelvtan, a szókincs és a fonológia hogyan kölcsönhatásba lép a diskurzussal és a pragmatikával.
A nyelv kontextusban való megközelítése Ez a modul feltárja a nyelv kulturális, társadalmi és interperszonális kontextusában való figyelembevételének fontosságát, és megvizsgálja azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják nyelvhasználatunkat. A szövegkörnyezet jelenségét a beszélt és írott korpusznyelvészet legújabb fejleményei fényében fogja megvizsgálni. A nyelv kontextusában való vizsgálata gyakorlati elemző feladatokon keresztül történik, autentikus beszélt és írott diskurzusok felhasználásával különféle diskurzuskontextusokból (pl. családi diskurzus, egyetemiMIC diskurzus, munkahelyi diskurzus stb.). Ezen túlmenően a beszélt nyelv feltárásának strukturális megközelítéseit (pl. a birminghami diskurzuselemzők munkája és a beszélgetéselemzés), valamint a beszélt és írott szövegekre egyaránt alkalmazható megközelítéseket, mint például a műfajanalízist is megvizsgálják. Ez megkönnyíti mind a felülről lefelé, mind az alulról felfelé irányuló megközelítést a nyelv kontextusában. A digitális kor „új diskurzusai”, mint például a blogok, wikik, Twitter és más elektronikus szövegek szintén feltárásra kerülnek.
Alkalmazott nyelvészet kérdései Ez a modul bevezeti a hallgatókat az alkalmazott nyelvészet kulcskérdéseibe, és arra szolgál, hogy a hallgatók széles körben megértsék az alkalmazott nyelvészet aggodalmait. A nyelvoktatás modelljeit kritikusan értékeljük, és értékeljük a második nyelv elsajátításának domináns paradigmáit. Megvizsgálják a nyelvi kompetencia fogalmait, beleértve az interkulturális pragmatikai kompetenciát a kultúrák közötti és variációs pragmatika összefüggésében. A modul a többnyelvűséggel és a nyelvvel globális kontextusban is foglalkozik, beleértve az angol Lingua Franca (ELF) tanításáról szóló kortárs vitákat. A nyelvi értékelés szintén kulcsfontosságú téma lesz, különösen a beszélt és írott nyelv tesztelése során a nyelvi és diskurzuskompetencia-jelzők fogalmának kezelése tekintetében. A modul egyes területein a hallgatók számos perspektívával ismerkedhetnek meg, lehetővé téve számukra, hogy kritikusan értékeljék a különböző megközelítéseket, és felismerjék azokat a vitákat, amelyek jelenleg foglalkoztatják az alkalmazott nyelvészeket.
Az osztálytermi és tanulói diskurzus A modul a tanár és a tanuló diskurzusának interakciós struktúrájára összpontosít, empirikusan vizsgálva a tanár és a tanulók, valamint a tanulók közötti interakciókat (peer-to-peer). Arra törekszik, hogy fejlessze az osztálytermi diskurzus kulcsfontosságú interakciós jellemzőinek és kompetenciáinak megértését a beszélgetéselemzés és a kritikai diskurzuselemzés analitikus paradigmáinak felhasználásával, korpusznyelvészeti módszertani eszközökkel alátámasztva. A modul a tanulók nyelvezetére is összpontosít az értékelés során (pl szóbeli vizsgák, esszék, vitafórumok, blogok, wikik) a nyelvi és interakciós kompetenciák keretében. A modul kulcsfontosságú eleme az lesz, hogy lehetővé tegye a résztvevők számára az empirikus osztálytermi és tanulói adatok átírását, kódolását és elemzését, hogy jobban megértsék ezt a tanítási és tanulási kontextust, valamint az általa megkövetelt nyelvi és interakciós kompetenciákat.
Kutatási módszerek az alkalmazott nyelvészetben Ez a modul alapvető kutatási készségekkel ruházza fel a hallgatókat a nyelv empirikus elemzéséhez. A modul célja, hogy a hallgatók elsajátítsák a mások kutatásának értékeléséhez szükséges készségeket, és önálló kutatásokat végezzenek az alkalmazott nyelvészet területén. Az alkalmazott nyelvészetben jellemzően használt módszertani paradigmákra és kísérleti tervekre fog összpontosítani, beleértve a kvalitatív, kvantitatív és vegyes módszereket is, hogy a hallgatók megfelelő módszertant válasszanak egy adott kutatási kérdéshez a nyelvhasználat adott kontextusában. A kurzus kiterjed az alkalmazott nyelvészeti kutatás gyakorlati módszertani lépéseire és eljárásaira is, ideértve a kutatási kérdés azonosítását, a megfelelő adatbázisok segítségével a szakirodalmi áttekintés forrásainak megtalálását, a kérdőívek tervezésének gyakorlati szempontjait, az előadói információs lapokat, a rögzítési protokollokat, az átírást és a kódolást. eljárások. Az alkalmazott nyelvészeten belüli kutatás során felmerülő etikai kérdésekről is szó lesz. A kurzus emellett a felvételekből, kérdőívekből vagy más empirikus forrásokból származó kvantitatív és kvalitatív adatok elemzésének megfelelő elemzési kereteire is összpontosít. A modul végére a hallgatóknak képesnek kell lenniük a programon belüli szakdolgozat elkészítésére alkalmas kutatási javaslat megírására, és kellően kompetensnek kell lenniük a kutatási projekt végrehajtásához.
Korpusznyelvészet és nyelvoktatás Ez a modul a korpusznyelvészet nyelvoktatási és -kutatási alkalmazásait írja le. Az elektronikus nyelvi korpuszok és a hozzájuk tartozó számítógépes szoftverek egyre nagyobb hatást gyakorolnak a nyelvoktatásra, mint nyelvleírás és pedagógiai anyag forrásai. A modul feltárja a korpusznyelvészet hozzájárulását a nyelvtanuláshoz és -tanításhoz, és megvizsgálja a korpusznyelvészet által a tanuló és a tanár számára kínált lehetőségeket. A modul nemcsak arra összpontosít, hogy a tanár hogyan használhatja a korpusznyelvészetet az osztályteremben anyagok létrehozásához, hanem arra is, hogyan lehet ösztönözni a tanulókat a korpuszok használatára. Szóba kerül a korpuszok nyelvoktatási felhasználásának korlátai és a kritikátlan használatukból adódó esetleges buktatók is. A modul elsősorban az angol nyelvoktatáshoz (ELT) kapcsolódó kutatásokra, oktatási anyagokra és eljárásokra vonatkozik; ugyanakkor foglalkozni fog a nyelvoktatás általános kérdéseivel is.
Fonetika és fonológia Ez a modul a fonetika és fonológia alapvető elemeit fedi le. A hallgatók foglalkozni fognak a fonetika és a fonológia közötti különbséggel. Konkrétan a fonetikával kapcsolatban a modul a beszéd fiziológiájára fog összpontosítani, ideértve az artikuláció pontjait és módját, valamint a beszédhangok átírását az International Phonetic Alphabet (IPA) segítségével. Fonológiai szempontból megvizsgálja a beszédhangmintázatokat, az összefüggő beszédfolyamatokat (például asszimiláció, összeolvadás, eliszió, kapcsolat), valamint a beszéd szegmentális és szupraszegmentális jellemzői közötti különbségtételt. Ennek a modulnak a lényege a fonológia kontextualizálása a diskurzus intonációja szempontjából a beszélt nyelv lexiszével, nyelvtanával, diskurzusával és pragmatikájával kapcsolatban.
Diszkurzus és pragmatika Ennek a modulnak a célja, hogy a pragmatikára összpontosítva bővítse a hallgatók nyelvi kontextusának megértését. Felvázolják, megvitatják és kritikusan értékelik a pragmatika olyan alapvető kérdéseit, mint a deixis, az implikatúra, az udvariasság és a beszédaktus-elmélet. A modul az univerzalitás fogalmait is feltárja, figyelembe véve a pragmatikát mind inter-, mind kultúrák közötti nézőpontból. Ennek a modulnak a központi eleme a valódi és hiteles adatok figyelembevétele. Felmérik a pragmatika hagyományos adatgyűjtési módszereit, például a diskurzuskiegészítő teszteket, a szerepjátékokat és az interjúkat. Mindazonáltal a korpusz-pragmatika, amely a korpusznyelvészet és pragmatika területén viszonylag új fejlemény, lesz az elsődleges módszertani keret. A korpuszpragmatika lehetővé teszi a beszélt vagy írott jelentés értelmezését, a hangsúlyt az értelmezés empirikus bizonyítékának biztosítására helyezve. A hallgatóknak lehetőségük lesz arra, hogy saját maguk által végzett empirikus vizsgálatok alapján értékeljék az alapvető pragmatikai szempontok hatékonyságát.