
Mester in
A versenyautó-tervezés mestere (AAE)
MUNER - Motorvehicle University of Emilia Romagna

Kulcs információ
Campus helye
Modena, Olaszország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 2 160 / per year
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
Bevezetés
A versenyautó-tervezés tanterv (RCD) az Advanced Automotive Engineering (AAE) mesterképzési kurzus része, és magas szintű képzést biztosít a jármű dinamikájáról és a versenyautók tervezésével kapcsolatos leginnovatívabb anyagokról. .
Ez a kurzus két tanévig tart, és a járművázrendszerek és a versenyjárművek építészetének fő szempontjait fedi le, különös tekintettel a speciális anyagok és megoldások használatára. Különös hangsúlyt kap a fejlesztési tevékenységek erős kísérleti jellege és az aerodinamikai teljesítmény szempontjai.
Az első tanév első szemesztere közös az AAE mesterképzés másik 4 tantervével (Advanced Powertrain, High-Performance Car Design, Advanced Motorcycle Engineering, Advanced Sportscar Manufacturing).
A helyek száma korlátozott, maximum 20 fő. A felvételi érdemek és a motivációkat és készségeket értékelő interjúk alapján történik. Minden tanítás teljes egészében angol nyelven történik.
A MUNER nemzetközi oktatói állománya nagy tapasztalattal rendelkező oktatókból és szakemberekből áll. A kurzusok tartalmát a partnervállalatok hozzájárulásával együtt határoztuk meg annak érdekében, hogy a képzés megfeleljen a munkaerőpiac aktuális követelményeinek. A cél a nagy teljesítményű, versenyzésre alkalmas gépjárművek tervezésével kapcsolatos ismeretek és készségek átadása. A hibrid- és villanymotoros légcsavaroktól az új gyártási 4.0-s környezet tipikus jellemzőivel rendelkező gyártórendszerekig.
A program megköveteli a hallgatók részvételét számos laboratóriumi tevékenységben akár az egyetemen, akár az ipari partnerek telephelyén, összhangban a „learning by doing” megközelítéssel. Tartalmazza továbbá a magáncégeknél végzett kötelező szakmai gyakorlatokat és a „projektmunka” megközelítés alapján végzett laboralapú szakdolgozatkészítési tevékenységeket.
Belépők
Tanterv
A Racing Car Design első tanévét a Modena Campuson tartják. A második tanévtől kezdődően minden kurzus helyszíne Dallara központja lesz Varano de' Melegariban (PR).
Tanfolyam 1. évfolyam
Első féléves ciklus
- Gyártási és összeszerelési technológiák/Fém- és kompozit anyagok tudománya és technológiája
- Mechanikai rezgések
- Jármű koncepciótervezés
Második félévi ciklus
- Autóipari számítógépes tervezés
- A CFD alapjai és aerodinamika
- FEM alapok és alváztervezés
- Járműdinamika
Tanfolyam 2. évfolyam
Első féléves ciklus
- Alváz és karosszéria kialakítása
- Tervezési irányelvek az alváz alkatrészeihez
- Versenyautó kompozit szerkezetek tervezése
- Járművek dinamikus tesztelése
- Hidrogén és üzemanyagcellák az elektromos közlekedésben
- Ipari aerodinamika
- Termékbiztonság, termékfelelősség és gépjárműipar
- Versenyautó gumik
- Jármű NVH tesztelése
Második félévi ciklus
- Alkalmazott járműdinamika
- Záróvizsga
- Jogi kérdések mérnökök számára
- Műszaki előírások és érvényesítési tesztek
- Szakmai gyakorlat
- Járműalkatrészek
- Jármű NVH szimuláció
Program tandíj
Karrierlehetőségek
Az oktatási útvonalat az autóiparban működő vállalatokkal szoros együttműködésben alakították ki, hogy lehetővé tegye a diplomások zökkenőmentes beillesztését magas rangú szerepkörökbe a járművekre és technológiáikra összpontosító kutatási, fejlesztési és gyártási környezetekben.
Mivel a cégeknek magasan képzett és speciális készségekkel rendelkező mérnökökre van szükségük a mesterképzés elvégzéséhez, a hallgatóknak magáncégeknél kötelező szakmai gyakorlatokon, valamint „projektmunka” megközelítéssel végzett laboralapú szakdolgozat-készítési tevékenységeken kell részt venniük. . Sőt, a hallgatók egész évben részt vesznek szemináriumokon ipari és nemzetközi előadókkal, gyárlátogatásokon és öregdiák-beszélgetéseken.
A Racing Car Design mérnök képes lesz beállítani a versenyjárművek összes „hideg” csoportját és alcsoportját. Különösen az aerodinamikai szempontokra, a könnyű anyagok (szénszál-erősítésű anyagok) alkalmazására, valamint a kísérleti tesztek tervezésére és lefolytatására fog szakosodni.