
MSc Nemzetközi üzleti és marketing
Alesund, Norvégia
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Aug 2025
TANDÍJ
NOK 197 000 / per year *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* csak nem EU/EGT hallgatók számára
Bevezetés
Érdekelnek a nemzetközi üzleti élet fortélyai? Kíváncsi arra, hogy az ügyfélközpontú innováció, marketing és vállalkozói szellem hogyan vezet új üzleti modellekhez és induló vállalkozásokhoz? Szükségét látja-e a digitális készségekre a munkavégzés során ezeken a területeken? Fontos számodra a fenntarthatóság az üzleti életben? Ha a fenti kérdések bármelyikére igennel válaszolt, akkor az Ålesundi NTNU MSc in International Business and Marketing („Siviløkonom”) programja az Ön számára lehet!
A vállalkozások egyre gyakrabban keresnek olyan alkalmazottakat, akik képesek multikulturális környezetben dolgozni, képesek az innovációra, kényelmesen dolgoznak a technológiával és a digitális világgal, és törődnek a fenntarthatósággal. Ez az MSc pontosan ezekre a kompetenciákra összpontosít, azzal a kiegészítéssel, hogy a fenntarthatóságot, a digitalizációt és az innovációt az Ålesundi NTNU osztályokon átívelő témáiként határozzák meg.
A környezet tökéletes környezetet biztosít a tanuláshoz. Üzleti tanulmányokat fog folytatni Nyugat-Norvégia lenyűgöző hegyei és fjordjai között, Európa egyik legszebb városában.
A norvég ipar erősen nemzetközivé vált, különösen Közép-Nyugat-Norvégia ipara. Tekintettel a helyi piacok viszonylag kis méretére és a rendelkezésre álló erőforrásokra, a régióban számos vállalkozás erősen versenyez nemzetközi viszonylatban. Møre és Romsdal megye, ahol található, Norvégia egyik legnagyobb exportáló megyéje (kivéve a kőolaj alapú termékeket), és a vezető norvég régió a halászattal, akvakultúrával, tenger gyümölcsei feldolgozásával és tengeri termékek értékesítésével foglalkozó iparágak számára. A tengeri ipari ágazat ezért nagy jelentőséggel bír, és hozzájárul a regionális lakosság és az ipari fejlődés biztosításához. A tengeri klaszter (hajótervezés, hajógyárak, alkatrészszállító, kapcsolódó informatika stb.) erre a régióra koncentrálódik, így országos ipari jelentőségű központot képvisel. A tengeri ipar az értékteremtés 25%-át adja Møre-ben és Romsdalban, és a legtöbb üzlet a Sunnmøre régióban található, amelynek Ålesund a városközpontja. Ezenkívül a bútorgyártók ipari klasztere Sunnmøre fjord régióiban is található, ahol a norvég bútoripar csaknem fele található. Az innováció és a vállalkozói szellem természetesen az itteni üzleti kultúra szerves részét képezi, hiszen a régió vállalkozói tevékenységéről ismert. Ezek a földrajzi és kulturális szempontok áthatja az MSc in International Business and Marketing ("Siviløkonom") programot az NTNU Ålesundban.
NTNU fő profilja a tudomány és a technológia területén van, és Norvégia vezető iskolai oktatási technológiája. Az Ålesundi NTNU tanszékei közötti együttműködés lehetővé teszi, hogy olyan technológiai kurzusokon vegyen részt, amelyek sok más iskolában nem elérhetők. Aktív kutatóktól is tanulhat a fenntarthatóságról, akik a fenntartható gyakorlatok üzleti modellekbe való beépítésének kérdéseire összpontosítanak. Az ENSZ fenntarthatósági céljai megváltoztatják a társadalmat és a munka világát. A régió iparával, a kutatással és az innovációval való szoros együttműködésünk révén új, intelligens, technológiai alapú, zöld és jövedelmező megoldásokat kívánunk létrehozni az üzleti élet és a társadalom számára.
Röviden, az MSc program arra törekszik, hogy összekapcsolja az elméletet az iparág gyakorlati betekintésével, így hallgatóként holisztikus képet alakíthat ki az üzletről és az innovációról, és aktívan részt vesz a globalizált szervezetek többfunkciós csapataiban. Ez az iparnak az egyetemhez való közelsége és az idők során kialakult hálózatok révén valósul meg.
Képtár
Belépők
Program tandíj
Ösztöndíjak és finanszírozás
Ösztöndíjak és kölcsönök mesterképzésben részt vevő hallgatók számára
NTNU általában nem kínál ösztöndíjat vagy kölcsönt. Javasoljuk azonban, hogy saját maga vizsgálja meg, van-e finanszírozási lehetőség. Az alábbiakban felsorolunk néhány lehetőséget, amelyek relevánsak lehetnek. NTNU által kínált konkrét ösztöndíjak itt szerepelnek.
- Erasmus Mundus: ösztöndíjak EU-hallgatóknak.
- Angol-Norvég Társaság: Minden évben 2500 fontot ítélnek oda a legjobban képzett brit állampolgárnak, aki felvételt nyer az NTNU mesterképzésére. Nem kell jelentkezni.
- EU-hitelek: Egyes EU-országok kedvező kölcsönöket kínálnak állampolgáraiknak az Erasmus+ program országában megszerzett mesterképzés finanszírozására.
- NORPART MA Ösztöndíjak: NTNU öt ösztöndíjat kínál Etiópiából származó hallgatóknak, akik a 2024/25-ös tanévben gyermekkori tanulmányokat folytatnak.
Tanterv
A Master of Science in International Business and Marketing / "Siviløkonom" egy kétéves program, amely összesen 120 ECTS kreditet ad, 30 kreditet ciklusonként négy cikluson keresztül.
Két szak közül választhat:
- Nemzetközi üzlet
- Innováció és marketing
Az alábbi információk a 2024-2025-ös tanévre érvényesek.
Alapprogram tanfolyamok
A Nemzetközi Üzleti és Marketing MSc program a nemzetközi üzleti élet, a marketing, az innováció, a vállalkozói szellem, a fenntarthatóság és a digitalizáció témaköreire összpontosít. A program alapot biztosít más ágazatokban végzett munkához is. Az angol nyelv a tanulmány szerves részét képezi, mivel a kurzusok teljes egészében angol nyelven zajlanak.
Az első félévben megismerkedhet a program alapvető elemeivel a nemzetközi üzleti és marketing, a stratégia és a kvalitatív kutatási módszerek kurzusain, valamint egyéb bevezető kurzusokon keresztül, amelyek alapot biztosítanak a későbbi kurzusok és a választott szak folytatásához.
A második félévben tovább épít az első félévben megkezdett üzleti kutatásokra, és kvantitatív módszereket tanul az üzleti kérdések kutatására. Ezenkívül részt vesz egy fenntarthatósági menedzsment tanfolyamon is, amely olyan ismeretekkel és készségekkel ruházza fel Önt, amelyek segítségével integrálhatja a fenntarthatósági szempontokat az üzletvezetésbe. Ezen túlmenően a hallgatók részt vesznek a Csapatmunka szakértői kurzuson is, hogy jobb csapatmunkakészségeket fejlesszenek ki, amely fontos képesség az üzleti vezetők számára. Ez az innovatív kurzus kiváló lehetőséget kínál arra, hogy felemelje a fókuszt, és élvezze az Önt érdeklő téma megismerését, mivel a kurzus valójában különböző kurzusok gyűjteménye, amelyek közül választhat, amelyek a fókuszban különböznek, de ugyanazokat a csapatmunka készségeket tanítják. Az Experts in Teamwork (EiT) egy kötelező kurzus az NTNU másodfokú (mesterfokozatú) összes tanulmányi programjához. Az Ålesundi NTNU angol nyelvű kurzusai itt találhatók. Számos angol nyelvtanfolyam is elérhető más egyetemeinken, bár ezek elvégzéséhez utaznia kell.
A legtöbb kurzus szabadon választható a harmadik félévben. A szak elvégzéséhez azonban legalább egy kurzust kell választania a rendelkezésre álló lehetőségek közül. Ezek a kurzusok az első évben elvégzett kurzusokra építenek, és segítenek felkészülni a negyedik és utolsó félévben elkészülő mesterdolgozatára. A választható tárgyak listája évről évre változhat, érdeklődéstől és kapacitástól függően. Lehetősége lesz arra is, hogy a posztgraduális tanfolyam részeként szakmai gyakorlatot végezzen.
Főbb tanfolyamok
Az alapprogramon kívül egy szakot is választania kell. Két szakunk van, amelyek tükrözik a Nemzetközi Üzleti Tanszék stratégiai fókuszát – a Nemzetközi Üzlet, valamint az Innováció és Marketing. Legalább 4 kurzust (30 ECTS) kell elvégeznie a választott szakból.
- Nemzetközi Üzleti szak: A Nemzetközi Üzleti szak a mennyiségi fókuszon keresztül mélyebb ismereteket nyújt a nemzetközi üzleti élet kérdéseiről és kihívásairól.
- Innováció és marketing szak: Az Innovációs és Marketing szakirány olyan készségeket biztosít, amelyek fontosak az ügyfélközpontú innovációban és marketingben. Az innováció, a vállalkozói szellem és a marketing szorosan összefügg. Úgy gondoljuk, hogy az innováció és a marketing az ügyfelek preferenciáinak megértésével kezdődik, majd ennek megfelelően alakítjuk ki az üzletet és tevékenységét.
Mester tézisei
Az MSc program második évében mesterdolgozatot fog írni. Ez a lehetőség, hogy ragyogjon, bemutatva a két éves tanulmányai során megszerzett tudását és kompetenciáját. A harmadik félév elején választ egy témát, és azon fog dolgozni; a negyedik félévben fejezi be. A szakdolgozatnak egyértelműen a választott szakhoz kapcsolódó kutatásokra kell összpontosítania, mivel az a program során megszerzett ismeretekre és készségekre épül. Valószínűleg egy másik hallgatóval együtt fogja megírni a szakdolgozatát kari felügyelet mellett, bár ez egyénileg is megtehető. Választhat egy témát a Nemzetközi Üzleti Tanszék által biztosított listáról, vagy választhat a választott tanulmányi területen belül. A szakdolgozatnak új ismereteket kell nyújtania, és dokumentálnia kell, hogy kellő kompetenciát szerzett az aktuális kutatási problémák elemzéséhez.
A program eredménye
Tanulási eredmény – Tudás
Az MSc sikeres elvégzése után a jelölt:
- Magas szintű közgazdasági és üzleti adminisztrációs ismeretekkel, valamint speciális betekintéssel a nemzetközi üzleti életbe.
- Magas szintű közgazdasági és üzleti adminisztrációs ismeretekkel, valamint speciális betekintéssel a marketingbe és az innovációba.
- Mélyreható ismeretekkel rendelkezik a mesterképzés tárgyaihoz kapcsolódó tudományos elméletekről és módszerekről.
- Legyen képes a szakmai problémák elemzésére a tárgykör története, hagyományai, jellegzetessége, társadalmi helyzete alapján.
- Legyen képes a tudást új környezetben hasznosítani a közgazdaságtan és az üzleti adminisztráció területén.
Tanulási eredmény – készségek
Az MSc sikeres elvégzése után a jelölt:
- Legyen képes a program tárgyterületein belül meglévő elméletek, módszerek és értelmezések elemzésére, és önállóan dolgozzon gyakorlati és szakmai problémamegoldáson.
- Legyen képes releváns módszereket alkalmazni a kutatásban és a szakmai munka fejlesztésében.
- Legyen képes önálló, jól körülhatárolható kutatási-fejlesztési projektet irányítás mellett a szakmai etikai kódexeknek és normáknak megfelelően végrehajtani.
- Gyakorlati alkalmazásokkal és digitális marketing ismeretek fejlesztésével szerzett készségeket a nemzetközi üzleti életben vagy az innovációban és a marketingben.
- Legyen képes megfontolni, hogyan lehet pozitívan befolyásolni a vállalat tevékenységi körét és teljesítményét.
Tanulási eredmény - Általános kompetencia
Az MSc sikeres elvégzése után a jelölt:
- Legyen képes a tudást és készségeket új területeken alkalmazni.
- Legyen képes ismereteket átadni átfogó, független beszámolókról, és teljes mértékben ismerje a programban szereplő tárgyak szakkifejezéseit.
- Legyen képes szakmai problémákat, elemzéseket, következtetéseket kommunikálni a szakemberek és a nagyközönség felé.
- Legyen képes jelezni a nemzetközi üzleti életben és/vagy innovációban és vállalkozásban felmerülő problémákat, elemezni ezeket a kérdéseket, levonni következtetéseket, és terjeszteni az eredményeket a tudományos és üzleti életben.
- Legyen képes hozzájárulni az átfogó új gondolkodáshoz, valamint az innovációs folyamatokhoz.
Karrierlehetőségek
A program lehetőséget biztosít a nemzetközi üzleti életben, a marketingben, az innovációban és a vállalkozói szellemben való karrierre. Olyan szakértelmet fejleszt, amely lehetővé teszi, hogy Norvégiában vagy külföldön dolgozzon, rendkívül vonzó kompetenciával, beleértve a nemzetközi üzleti élet, a marketing, az innováció, a fenntarthatóság, a digitális készségek és a hatékony csapatmunka megértését. Egy szervezet különböző szintjein dolgozhat, beleértve a vállalati menedzsmentet is. A program ennek megfelelően különböző karrierutakat nyit meg.
Dolgozhat cégek és szervezetek vezetésével és irányításával. A Nemzetközi Üzleti és Marketingtudományi Master of Science fokozattal széleskörű közgazdasági és adminisztratív tudományterületi végzettséggel rendelkezik. Ez lehetővé teszi, hogy a szervezet számos különböző részében, különböző funkciókon és munkaterületeken belül dolgozzon. Nagyon sok civil közgazdász dolgozik felső- vagy középvezetőként azokban a vállalkozásokban, ahol alkalmazzák.
- igazgatás és irányítás
- cégek/vállalkozások finanszírozása
- gazdasági elemzés; számviteli, költségvetési és előrejelzési munka
- társadalmi-gazdasági elemzés
- projektmenedzsment
- audit, beszerzés és logisztika
- marketing, PR és kommunikáció
- HR / HR külső tanácsadás
Ön részt vehet oktatásban és kutatásban is. Sok diákunk haladó fokozatot szerzett, például PhD-t.