SUPSI
Bevezetés
Mi a SUPSI
A Dél-Svájci Alkalmazott Tudományok és Művészetek Egyeteme ( SUPSI ) a Svájci Államszövetség által elismert kilenc szakmai egyetem egyike.
A szövetségi törvény alapján alapított SUPSI több mint 30 alapképzési és mesterképzési kurzust kínál, élvonalbeli oktatással jellemezve, amely egyesíti a klasszikus elméleti-tudományos oktatást szakmai irányultsággal. Nagy gondot fordítanak a kutatásra, amelyet kulcsfontosságú ágazatokban végeznek nagy európai és nemzeti ügynökségekkel folytatott, versenyképesen megszerzett projektek keretében, vagy amelyeket szervezetek és intézmények megbíznak.
Jövőkép a jövőben
SUPSI mint a változás ügynöke, hozzájárulva egy kulturálisan előremutató régió fejlődéséhez, amelyet olyan vállalatok, szervezetek és szakmai szereplők példáznak, akik képesek kezelni a társadalmi-gazdasági, technológiai, környezeti és kulturális jelenségek összetettségét, összhangban a a fenntartható fejlődés alapelvei.
Küldetés
Mélyreható változások által jellemzett társadalomban az SUPSI olyan SUPSI állítja elő, fejleszti és terjeszti az ismereteket és a szakértelmet, amelyek alapvetően SUPSI a régió gazdasági, társadalmi, technológiai és művészeti fejlődésének támogatásához, és hozzájárulhatnak mind a társadalom, mind pedig a társadalom kulturális és etikai növekedéséhez. egésze és egyes tagjai.
E cél elérése érdekében az SUPSI az első és a második szintű egyetemi oktatás, a továbbképzés, az alkalmazott kutatás, valamint a vállalkozások és intézmények számára nyújtott tanácsadási és támogatási szolgáltatások területén működik együttmûködési és együttmûködési álláspontot felvállalva a fõ beszélgetõpartnerekkel. .
SUPSI kulturális és kapcsolati hídként működik, amely összeköti Dél-Svájcot - amely meghatározható a választott referencia régióként - Svájc többi részével és Észak-Olaszországgal.
A SUPSI megkülönböztető jellemzői:
- érje el egyetemi és szakmai szerepeinek harmonikus összevonását azáltal, hogy különféle ágazataiban tevékenykedve kifejezetten a minőségre összpontosít;
- szükség esetén multidiszciplináris megközelítést alkalmaz, reagálva az egyre összetettebb helyzet igényeire, amely a készségek és ismeretek széles skálájának alkalmazását igényli;
- megérteni és kielégíteni a különböző érdekeltek igényeit, a fenntartható fejlődés elveivel összhangban.
értékek
erő az oktatási, kutatási és szolgáltatási tevékenységekben, formai és tartalmi szempontból egyaránt reagál a felhasználó tényleges igényeire .; az eredetiség, az intézmény azon képessége, hogy az elméletet és a gyakorlatot integráló módszertanokkal, valamint rugalmasan mutassa be magát
szervezeti felépítés, amely kiegyensúlyozottan értékelheti az identitás és a különbség kérdéseit;
multidiszciplinaritás, mint a tudás különféle területeit integráló megközelítés a komplex problémák megoldásának megtalálása érdekében, a fenntarthatóság gazdasági, környezeti és társadalmi szempontjainak ötvözésével;
belsı partnerség az egyetemi intézményekkel, valamint más állami és magánszervezetekkel a szinergikus és hatékony fellépés érdekében;
az innováció, mint állandó alapvető cél, annak érdekében, hogy proaktív álláspontot képviseljen a gyorsan változó helyzet jövőbeli fejlődésének előrejelzésében;
az intézményi megbízások végrehajtásakor a területi jelleg, jelezve a referencia régió szükségleteire fektetett különös hangsúlyt;
nemzetköziség, a nemzetközi mobilitás és együttműködés lehetőségeinek megteremtése a tanárok, a kutatók és a hallgatók számára.