
Könyvtár- és információtudományi mester
Syracuse, Amerikai Egyesült Államok
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő, Részidő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
02 Jun 2025
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Aug 2025
TANDÍJ
USD 57 881 *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Távoktatás, Az egyetemen
* 2021-22 kifejezetten az egyetemi programba belépő hallgatók számára összesen: A nemzetközi jelentkezőknek ezt az összeget fel kell mutatniuk pénzügyi adataikon
Bevezetés
Az igazságosság és az egyenlőség előmozdítása az írástudás erejével.
Hogyan szolgálják a könyvtárak közösségeiket?Milyen ismeretekre és készségekre van szükségük a könyvtárosoknak az információk méltányos hozzáféréséhez és felhasználásához?Hogyan őrizheti meg a történelmet és az emlékeket a jövő generációi számára?Hogyan segíthet az embereknek értékelni a kapott információk hitelességét?Fedezze fel ezeket a kérdéseket és még sok mást könyvtár- és információtudományi hallgatóként.
Itt az információs igazságosságra és méltányosságra, a közösségi szerepvállalásra és a technológia használatára fog összpontosítani a közösségben.Szerezzen ismereteket és készségeket a felhasználói szolgáltatások, az információs és adatműveltségi képzés, az információs erőforrások kezelése, szervezése és felfedezése, az adatvédelem és a magánélet, valamint a különböző kultúrák és közösségek terén.Tegye működőképessé a képzést tapasztalati tanulási lehetőségeken keresztül, különféle körülmények között.
Hét professzionális Pathways tanfolyami és rezidens műhelymunkáin keresztül megtapasztalhatja a könyvtárügy és az információtudomány széles skáláját.Fedezze fel, mit jelent ma könyvtárosnak vagy információs szakembernek lenni.
Az American Library Association (ALA) által 1928 óta akkreditált Könyvtár- és Információtudományi programunk egyetlen cél köré összpontosul: a közösségek és szervezetek könyvtárak és információs források jobb felhasználásának megváltoztatása.
Szakmai Pathways
Az MSLIS program arra törekszik, hogy olyan vezetőket neveljen a könyvtári és információs szakmában, akik az információs igazságosság és méltányosság, a közösségi szerepvállalás és a technológiahasználat megvalósítóivá és szószólóivá válnak gyakorlati közösségeikben.Célja, hogy olyan könyvtári és információs szakembereket készítsen fel, akik széles körű ismeretekkel és készségekkel rendelkeznek, amelyek a könyvtári és információs szakma példaértékű gyakorlásához szükségesek.
Érdeklődését megbeszélheti kari tanácsadójával.Tervezze meg programtanulmányait a következő szakemberek közül egy vagy többnél: Pathways :
Felhasználói szolgáltatások és közösségi elkötelezettség
Akár főiskolai/egyetemi könyvtárban, akár kulturális intézményben, például közkönyvtárban vagy múzeumban dolgozik, a felhasználói szolgáltatások és a közösség bevonása minden típusú könyvtár és kulturális intézmény egyik alapvető funkciója.A felhasználói szolgáltatások könyvtárosai felelősek az információs műveltség képzéséért, az utasításokért, a referenciákért, a gyűjteménykezelésért és a különféle közösségek megszólításáért, hogy egyenlő hozzáférést biztosítsanak a könyvtárhoz és az információs forrásokhoz.
Minta munkaköri megnevezések: Egyetemi Könyvtárak dékánja; webszolgáltatások könyvtáros; környezettudományi könyvtáros munkatárs; Közszolgálati Könyvtáros; Referencia könyvtáros; Online tanuló könyvtáros; tájékoztató és értékelési könyvtáros; Hozzáférési szolgáltatások és oktatási könyvtáros
Archívumok és különleges gyűjtemények
Számos különböző típusú, történelmi anyagokat kezelő intézmény kínál álláslehetőséget az MSLIS-diplomával rendelkező diplomások számára, beleértve a nagy akadémiai intézményeken belüli speciális gyűjteményeket, a kis történelmi társaságokat, a művészeti múzeumokat, sőt az állatkerteket is.A(z) Pathway kurzusai alkalmasak a kulturális örökséggel, archívumokkal és különleges gyűjteményekkel kapcsolatos pályafutásra.
Minta munkakörök: Fotóarchívum menedzser; Történelmi Gyűjtemények őrzője; Különleges Gyűjtemények igazgatója; Jogok és sokszorosítások, valamint digitalizálási asszisztens
Digitális kezelés és szolgáltatások
A digitális gondozás és szolgáltatások a könyvtári működés egyre fontosabb részévé váltak.A digitális könyvtárosi munka magában foglalja a digitalizált és digitálisan született erőforrások, köztük az adatok kezelését, gondozását és megőrzését a könyvtárakban, archívumokban és múzeumokban.Ezek a könyvtárosok házirendeket és munkafolyamatokat dolgoznak ki, segítenek a felhasználóknak megtalálni a digitális információkat és adatokat üzleti vagy tudományos célokra, valamint megszervezni a digitális forrásokat a visszakereséshez.A digitális gondozás és szolgáltatások iránt érdeklődő hallgatók Pathway ismereteket szereznek a digitális adatrendszerekről, a metaadatelméletről és -gyakorlatokról, a programozási és jelölőnyelvekről, valamint az általuk kiszolgált közösségek adatszolgáltatásairól.
Minta munkaköri megnevezések: Adatvizualizációs szakember; Adat- és metaadatszolgáltatási könyvtáros; Igazgató, adatközponti szolgáltatások; adatkezelési és kurátori munkatárs; adatminőségi szakértő; kutatási adattáros; Adatszolgáltatások és vizualizációs könyvtáros
Az információ és tudás szervezése és kezelése
A könyvtárak, archívumok és múzeumok (LAM) az információk és ismeretek megszerzésének, szervezésének, kezelésének és terjesztésének központi helyei.Minden típusú, formátumú és forma információ és tudás rendszerezése és kezelése az a fő funkció, amely támogatja a LAM-ot céljaik elérésében és értékeik aktualizálásában.Ez a pálya Pathway ) a foglalkoztatási lehetőségek széles skáláját kínálja, a LAM-tól a kormányzati ügynökségekig, vállalkozásokig és szinte minden olyan szervezetig, amelynek szakemberekre van szüksége az információs erőforrások szervezésével, kezelésével, visszakeresésével és felhasználásával/újrafelhasználásával kapcsolatos feladatok ellátásához.
Minta munkaköri megnevezések: Vezető műszaki szolgáltatási technikus; taxonómus; Metaadat- és adatkezelő könyvtáros; Felhasználói felület szakértő; Metaadatok és digitális kezdeményezések könyvtáros; Metaadat információs építész; Digitális projektek könyvtárosa; Tartalomkezelő elemző
Gyermek- és ifjúsági szolgáltatások
A könyvtárak mindenhol arra törekednek, hogy olyan helyek legyenek, amelyek elősegítik az egész életen át tartó tanulást.Mikor van jobb idő a kíváncsiság iránti állandó szenvedély felkeltésére, mint egy mecénás életének első éveiben?A STEM (Science, Technology, Engineering és Math) tanulási kezdeményezések sürgőssége a könyvtári környezetben, a makerspace mozgalom elterjedése és a feltörekvő technológiák fiatal kortól való széles körű használata azt bizonyítja, hogy a gyermek- és fiatal felnőtt könyvtárosok szerepe és felelőssége túlmutat egy jó olvasmány ajánlásán.A hálózatépítés és a marketing fontos elemei az Ifjúsági Szolgáltatások Könyvtáros munkájának, valamint a helyi közösségben a szülőkkel, gondozókkal és tanárokkal való kapcsolatok kiépítésének.
Minta munkakörök: Gyermek referenciakönyvtáros; Teen Services könyvtáros; az ifjúsági szolgáltatások koordinátora; ifjúsági szolgálati könyvtáros; Fiatal és feltörekvő felnőtt könyvtáros; Fiatal Felnőtt/Asst.Gyermekkönyvtáros
Digitális információs rendszerek
A modern könyvtárak digitális adat- és információs rendszereken működnek, hogy bárhol és bármikor szolgáltatásokat nyújthassanak, amelyekhez műszakilag hozzáértő könyvtárosokra van szükség az innovációhoz, támogatáshoz és karbantartáshoz.A könyvtárakban és más típusú szervezetekben működő digitális információs rendszerek kulcsszerepet játszanak abban, hogy az adatok és metaadatok megtalálhatók, hozzáférhetők, interoperábilisak és használhatók/újrafelhasználhatóak legyenek.A(z) Pathway területén szerzett ismeretek és készségek nemcsak nem hagyományos könyvtári pozíciókhoz vezethetnek, hanem könyvtáron kívüli területeken is, például vállalati és állami intézményekben.
Munkaköri minták: metaadat-koordinátor, katalóguskezelési könyvtáros, webfejlesztő könyvtáros, digitális közzétételi, gondozási és átalakítási könyvtáros, szoftverkönyvtáros (konfigurációs koordinátor), digitális eszközkezelés, szoftvermérnök, FOLIO fejlesztő, információtechnológus II.
Információkutatás és elemzés
Akár közösségi profilokat kutat egy új könyvtári fiók felépítése érdekében, akár adatokat és információkat gyűjt a feltörekvő trendekről piackutatás céljából, akár termékekről vagy cégekről gyűjt információkat versenyképes intelligencia összeállítása céljából, a kutatási módszerek és adattudomány terén szerzett készségek és ismeretek hosszú utat tett meg a kutatói könyvtárosi karrier kialakításában.
Munkaköri minták: Gyűjtemények és metrikák segítője, digitális kezdeményezések igazgatója, kutatást támogató könyvtáros, kutatási adatkönyvtáros, jogi kutatási szolgáltatások könyvtáros, tudományos főkönyvtáros, kutatási és könyvtári vezető
Haladjon mélyebbre, fedezze fel messzebbre.
Amellett, hogy gyakorlati, munkahelyi tapasztalatot szerezhet, lehetősége nyílik arra, hogy csatlakozzon egy kutatólaboratóriumhoz, vagy együttműködjön az oktatókkal a tudományos munkájuk során, feltárva az információ szerepét a társadalmi igazságosság előmozdításában.
Kövesse az érdekeit.
Fedezze fel az Önt leginkább érdeklő témákat.Rugalmas programunk fókuszterületeket kínál, és lehetőséget kínál szakértelmének megszilárdítására adattudományi felsőfokú tanulmányi bizonyítvánnyal.
Ugyanaz a kar és a kurzus, elérhető online.
Vezető technológiai vezetőként évtizedek óta tanítunk online.Online programunk egyesíti az élő heti órákat, a multimédiás tanfolyamokat és az együttműködésen alapuló csoportos tanulási gyakorlatokat egy olyan platformmal, amely segít életre szóló szakmai kapcsolatok ápolásában világszerte professzorokkal és öregdiákokkal.Ugyanazon a karon tanulhat és ugyanazokat a kurzusokat veheti fel, mint az egyetemi programban, és ugyanazt a hozzáférést élvezheti az Orange hálózathoz, amikor diplomát szerez.
Tanterv
Tanterv
A 36 kredites LIS tanterv célja olyan könyvtárosok felkészítése, akik rendelkeznek a könyvtári és információs szakma példaértékű gyakorlásához szükséges ismeretekkel és készségekkel. Az iskolai média szakos hallgatóknak tanulmányozniuk kell az iskolai média specifikus tantervet.
I. Alapvető ismeretek és készségek (15 kredit)
A LIS alaptanfolyamok szilárd alapot biztosítanak a könyvtári és információs szakma tudásában, készségeiben és értékeiben. A 18 kreditből álló LIS mag három részből áll:
Bevezető alap (3 kredit)
- IST 511 Az információs tanulmányok kulturális alapjai
Információs források alap (9 kredit)
- IST 605 – Referencia és információs műveltségi szolgáltatások 3 kredit
- IST 613 – Könyvtári tervezés, marketing és értékelés 3 kredit
- IST 616 – Információs források: Szervezet és hozzáférés 3 kredit
Management Core (3 kredit)
- IST 717 – Könyvtárvezetés és menedzsment 3 kredit
II. Választható tárgyak (18 kredit)
A hallgatók 18 kreditet választanak, amely lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy az általuk választott irányokba bővítsék alapvető ismereteiket és készségeiket. A választható tárgyak az iSchool posztgraduális kurzusai közül választhatók, beleértve az információkezelési vagy adattudományi programokat is. A nem LIS-központú kurzusok kiválasztásakor a hallgatónak konzultálnia kell kari tanácsadójával, hogy megbizonyosodjon a megfelelőségükről. A hallgatónak fontolóra kell vennie, hogy feltörekvő szakemberként bármilyen választható tananyag hogyan növeli tudását és készségeit.
- IST 564 – Hozzáférhető könyvtári és információs szolgáltatások 3 kredit
- IST 604 - Információs források katalogizálása 3 kredit
- IST 607 – Digitális humán tudományok könyvtárosok, levéltárosok és kulturális örökségvédelmi dolgozók számára 3 kredit
- IST 611 – Információs technológiák oktatási szervezetekben 3 kredit
- IST 612 – Ifjúsági szolgáltatások a könyvtárakban és információs központokban 3 kredit
- IST 615 – Felhőkezelés 3 kredit
- IST 617 – Az információhasználat motivációs szempontjai 3 kredit
- IST 619 – A digitális átalakítás gazdaságtana 3 kredit
- IST 622 – Bevezetés a kulturális örökség megőrzésébe 3 kredit
- IST 624 – Könyvtári és levéltári gyűjtemények megőrzése 3 kredit
- IST 625 – Vállalati kockázatkezelés 3 kredit
- IST 626 – Információs igazságszolgáltatás és közösségi elkötelezettség 3 kredit
- IST 628 – Levéltári gyűjtemények elrendezése és leírása 3 kredit
- IST 631 - Az osztályozás elmélete és a tantárgyi reprezentáció 3 kredit
- IST 632 - Különleges gyűjtemények kezelése és szervezése 3 kredit
- IST 635 – Gyűjteményfejlesztés és hozzáférés 3 kredit
- IST 638 – Indexelő és absztraháló rendszerek és szolgáltatások 3 kredit
- IST 641 – Felhasználó-alapú tervezés 3 kredit
- IST 645 - Információs rendszerek projektek kezelése 3 kredit
- IST 646 – Mesélés információs szakembereknek 3 kredit
- IST 649 – Emberi interakció a számítógépekkel 3 kredit
- IST 651 – Scripting for Ent Data Sys 3 kredit
- IST 654 - Információs rendszerek elemzése 3 kredit
- IST 659 – Adatkezelési koncepciók és adatbázis-kezelés 3 kredit
- IST 661 – Iskolai könyvtár kezelése 3 kredit
- IST 662 – Oktatási stratégiák és technikák információs szakemberek számára 3 kredit
- IST 663 – Oktatási vezetés iskolai könyvtárosoknak 3 kredit
- IST 664 – Természetes nyelvi feldolgozás 3 kredit
- IST 668 – Írástudás az iskolai könyvtárakon keresztül 3 kredit
- IST 671 - A kutatási módszerek alapjai az információs tanulmányokban 3 kredit
- IST 672 – A nyilvános könyvtár mint intézmény 3 kredit
- IST 674 – Akadémiai könyvtárképzés 3 kredit
- IST 676 – Digitális adatok és szolgáltatások a könyvtárakban 3 kredit
- IST 681 – Metaadatok 3 kredit
- IST 682 – Kulturális kompetencia információs szakemberek számára 3 kredit
- IST 687 – Bevezetés az adattudományba 3 kredit
- IST 707 – Alkalmazott gépi tanulás 3 kredit
- IST 715 – LAMS: Könyvtárak, archívumok, múzeumok 3 kredit
- IST 719 – Információs vizualizáció 3 kredit
- IST 735 – Szerzői jog információs szakembereknek 3 kredit
- IST 772 – Kvantitatív érvelés az adattudományhoz 3 kredit
- IST 776 – Kutatási módszerek az információtudományban és -technológiában 3 kredit
- IST 973 - Gyakorlat információs tanulmányokból 1-6 kredit
III. Kilépési követelmény (3 kredit)
A LIS fokozat kilépési követelménye az IST 773, egy három kreditből álló reflektív portfólió.
A hallgatóktól elvárják, hogy az IST 773-at az MSLIS program utolsó szakaszában elvégezzék, hogy megkönnyítsék a programban tanult kompetenciák holisztikus, átfogó és reflektív bemutatását, az osztályaikból és tapasztalataikból merítve, hogy megmutassák, mit tanultak.
Ennek a kurzusnak az elsődleges célja, hogy lehetővé tegye a hallgatóknak, hogy reflektáljanak munkájukra, és kifejezett kapcsolatokat teremtsenek a kurzus és a tapasztalat között.
Tanulmányi programok meghatározott típusú könyvtárak vagy könyvtári pozíciók számára:
A generalista mag szilárd alapot biztosít a könyvtáros ismeretek és készségek terén. A legtöbb szabadon választható tárgyat úgy tervezték, hogy olyan fogalmi és gyakorlati ismereteket és készségeket biztosítson, amelyek különböző típusú könyvtárakban alkalmazhatók. Azon hallgatók számára, akik egy adott típusú könyvtárra vagy pozícióra szeretnének felkészülni, sokféleképpen szabhatják tanulmányi programjukat ezekhez az érdeklődési körökhöz. Ezek tartalmazzák:
- Az Ön érdeklődési köréhez tartozó témák kiválasztása az alap- és választható kurzusok tanulmányaihoz és projektjeihez.
- Az iSchool felsőfokú tanulmányi bizonyítvány kiválasztása a mesterképzéshez.
- Olyan választható tárgyak kiválasztása, amelyek különösen megfelelőek egy adott típusú könyvtárhoz vagy pozícióhoz.
- Választható szakmai gyakorlat kialakítása, amely gyakorlati tapasztalatot ad az érdeklődési körödben.
Tanácsadója együttműködhet Önnel egy olyan tanulmányi program megtervezésében, amely felkészíti Önt az érdeklődési körének megfelelő pozíciókra, miközben szilárd általános ismeretekkel is ellátja Önt, amely lehetővé teszi, hogy kihasználja a váratlan lehetőségeket.
A program eredménye
Tanulási eredmények
Itt, az iSchoolban az a víziónk, hogy minőségi szakmai oktatást nyújtsunk a könyvtári és információtudományi szakemberek számára. Céljaink és eredményeink irányítják az irányt, keretet adnak teljesítményünk értékeléséhez, és ami a legfontosabb, kommunikálják hitünket azokban az alapkészségekben, amelyekkel a modern könyvtári szakembereknek rendelkezniük kell.
Az iSchool Könyvtár- és Információtudományi szakán végzettek:
- Alkalmazza a jövőképalkotás, a vállalkozói szellem, az érdekképviselet, a tervezés és a menedzsment készségeit és attitűdjeit a vezetésben az információs területen.
- Az információs erőforrások és az információs életciklus kezelése a gyűjteményfejlesztési, reprezentációs, szervezési, megőrzési, gondozási, hozzáférési és terjesztési folyamatokon keresztül a fizikai, virtuális és technikai infrastruktúrának és igényeknek megfelelően.
- Alkalmazza a megfelelő pedagógiai és tanuláselméleti elveket a könyvtári oktatás és tanulás tervezése, fejlesztése, megvalósítása és értékelése során, amelyek hozzájárulnak az információs és technológiai műveltséggel rendelkező társadalomhoz.
- Az információs szolgáltatások és erőforrások létrehozásához és biztosításához nélkülözhetetlen politikák kialakítása és alkalmazása, a mecénás magánéletének, az egyenlő hozzáférésnek, a szellemi szabadságnak és az információk etikus felhasználásának értékei alapján.
- Rendelkeznek azzal a készségekkel, hogy tiszteletben tartsák, bevonják és együttműködjenek egy sokszínű közösséggel annak érdekében, hogy támogassák és építsék fel a befogadó, tartalmas és részvételen alapuló könyvtári szolgáltatásokat, programokat és forrásokat.
- Kutatáson alapuló gyakorlatok végrehajtása és értékelése az információs műveltség, a kutatás és a kutatási módszerek alkalmazásával, beleértve az adatfeltárást, az elemzést és a minőségi méréseket.
Képtár
Karrierlehetőségek
Bővítse szakértelmét és önéletrajzát.
Az iSchool szoros közössége az Orange Pride-dal párosulva azt jelenti, hogy a diploma megszerzése után egy élénk és aktív szakmai hálózat részévé válik. Így szinte minden végzett hallgatónkat különféle szerepkörökbe tudjuk beosztani, az iskolai körzetektől a könyvtárakig, egyetemekig, múzeumokig és azon túl.
- 63 340 USD A tavalyi osztály átlagos kezdő fizetése
- 6. a US News és a World Report 6. helyén
Könyvtár- és információtudományi karrierszolgáltatások és támogatás
A könyvtár- és információtudományi programja magában foglalja a szakmai gyakorlatot vagy a gyakorlati tapasztalatot, amely lehetőséget ad az osztálytermi tanulások alkalmazására a területen.
Gyakorlatok és gyakorlatok
A könyvtár- és információtudomány hallgatóinak szakmai gyakorlatot kell teljesíteniük. Azoknak a diákoknak, akik az iskolai média programban vesznek részt, egy gyakorlatot kell elvégezniük. A tanulmányi program felének elvégzése után jelentkezhet gyakornoki kreditre. A kredit elnyeréséhez a szakmai gyakorlatnak meg kell felelnie bizonyos kritériumoknak, és követnie kell előrehaladását a tapasztalat során.