Mester a digitális tanulási játékokban
Tallinn, Észtország
IDŐTARTAM
4 Semesters
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Kérje a legkorábbi kezdési időpontot
TANDÍJ
EUR 3000 / per semester *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* nem EU/EGT állampolgár
Virtuális Nyitott Ajtók 2024
Mentsd el a dátumokat 2024. január 31. és február 1.!
Bevezetés
A Digital Learning Games (DLG) egy mesterképzési program, amely ötvözi a játéktervezést az oktatástudományokkal. Célunk, hogy különböző hátterű embereket hozzunk össze, heterogén csapatokat alkossunk, és olyan játékokat készítsünk, amelyek oktatási és társadalmi problémákkal foglalkoznak.
Mit csináljunk?
A DLG lényegében egy játéktervező program. Kurzusokat kínál játéktervezésről, játéktanulmányokról, eszközkészítésről, játékfejlesztésről és projektmenedzsmentről. Amiben különbözünk a többi programtól, az az, hogy a tanulási játékokra és az úgynevezett komoly játékokra helyezzük a hangsúlyt: olyan játékokra, amelyek oktatásban, edzésben használhatók, felhívják a figyelmet a társadalmi kérdésekre, javítják a játékosok testi-lelki egészségét, stb. Ennek érdekében a program kiterjed a játékokkal kapcsolatos pszichológiai és pedagógiai vonatkozásokra is.
Míg a játéktervezés képezi a program magját, a DLG hallgatói három szakirány közül választhatnak: játékfejlesztés (kódolás); interakció és felhasználói élmény tervezése; és neveléslélektan. Akár az oktatás területén szeretne dolgozni, akár kutatói karriert szeretne folytatni, akár a játékiparhoz szeretne csatlakozni, a programban olyan kurzusokat talál, amelyek támogathatják az utat.
Miért a digitális tanulási játékok?
- Gyakorlati csapatmunka: Filozófiánk az, hogy a tanulás legjobb módja a cselekvés, ezért a digitális tanulási játékok számos kurzusa csapatprojektként épül fel, és a kézzelfogható eredmény elérésére összpontosít. Ha egy heterogén, nemzetközi csapat tagjaként dolgozol, nemcsak gyakorolhatod a tanfolyamon tanultakat, hanem fejlesztheted kommunikációs és csapatmunka készségeidet is.
- Interdiszciplinaritás: A Digital Learning Games integrálja a játéktervezést az oktatástudományokkal és a pszichológiával, egyedülállóan sokoldalú megközelítést kínálva a digitális játékokhoz. A tanárképző intézményként évszázados hagyományokkal rendelkező Tallinn University -t a QS a világ 300 legjobb egyeteme közé sorolja az oktatás és képzés területén.
- Interkulturális közösség: A DLG a világ különböző részeiről hoz össze embereket (eddig több mint 25 országból voltak diákjaink). Változatos és gazdagító környezetet kínálunk a tanuláshoz, az együttműködéshez és a társasági élethez.
- Innovációközpontú környezet: Észtország Európa egyik innovációs központja, ahol a legtöbb induló vállalkozás van egy főre jutva, és a világon elsőként vezeti be az e-kormányzatot. Részt vehet hackathonokon, játékjameseken és IKT-eseményeken a(z) Tallinn University helyén és azon kívül egyaránt.
- Projektlehetőségek: Különféle nemzetközi és hazai kutatási és fejlesztési projektekben dolgoztunk, amelyek a játékok készítéséhez, oktatási és képzési felhasználásához kapcsolódnak. A legjobb DLG-hallgatók lehetőséget kapnak, hogy hozzájáruljanak ezekhez a projektekhez.
Képtár
Ideális Diákok
Ki keresünk?
A játék létrehozása különböző készségeket igényel, és általában csapatmunka. Különböző hátterű emberek járulhatnak hozzá ehhez a folyamathoz, és várunk mindenféle háttérrel rendelkező jelentkezőket. Könnyebb helyet találni egy játékcsapatban, ha az alábbiak közül egyben vagy többben jártas vagy:
- Programozás: szoftverfejlesztés, játékmotorok használata
- Vizuális művészet: 2D vagy 3D művészet, animáció
- Hang: hangtervezés, zeneszerzés és gyártás
- Oktatás: oktatási tervezés, oktatástechnológia, tanítás
- Kutatások: pszichológia, nevelésszociológia, tervezéselmélet stb.
Nem követeljük meg a jelentkezőktől, hogy rendelkezzenek előzetes programozási ismeretekkel vagy játékmotorokkal kapcsolatos ismeretekkel. Ha szeretné elsajátítani ezeket a készségeket, a program lehetőséget biztosít erre. Ha már megvannak, akkor minden bizonnyal a gyakorlatba is átültetheti őket. Ha pedig a játékkészítés egyéb aspektusaira (dizájn, eszközkészítés stb.) szeretne összpontosítani, szívesen megteheti.
Belépők
Tanterv
Hogyan épül fel ez a program?
A Digital Learning Games egy kétéves angol nyelvű program. A program középpontjában a Game Design Module áll, amely a következő tanfolyamokat tartalmazza:
- Bevezetés a digitális tanulási játékokba
- A Game Logic tervezése
- Játékkutatások
- Szint Tervezés
- Játékeszközök tervezése és integrálása
- Játéktervezés tanulása
- Agilis projektmenedzsment
- Kutatási módszerek
Ezenkívül a DLG-hallgatók három specializációs modul közül választhatnak.
A játékfejlesztési modul a programozásra összpontosít, és olyan kurzusokat foglal magában, mint a matematika és a fizika a játékokban; Grafikai és hangprogramozás; és AI programozás.
Az oktatáspszichológia modul a játéktervezés pedagógiai és pszichológiai vonatkozásaira összpontosít, és olyan kurzusokat foglal magában, mint a játéktervezés pszichológiai vonatkozásai; Játékok, mint tanulási környezetek; és Tanulási elemzések.
Az interakciótervezés modul a felhasználói élmények tervezésére összpontosít, olyan kurzusokkal, mint a tervezéselmélet és a módszertan; Felhasználói élmény értékelése; és interakciótervezési módszerek.
A hallgatók számos választható kurzus közül is választhatnak: 2D Graphics for Games; 3D grafika játékokhoz; Játékipar; Gamification Design; Interaktív történetmesélés; és mások.
Tanulmányaik végén a hallgatók kutatási alapú mesterdolgozatot készítenek, amely egy digitális játék vagy gamified eszköz tervezésére és tesztelésére összpontosíthat; játékalapú megközelítések alkalmazása oktatási és munkahelyi környezetben; és egyéb releváns témákat.