Mester a képernyőmédia és innováció területén
Tallinn, Észtország
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Kérje a legkorábbi kezdési időpontot
TANDÍJ
EUR 2100 / per semester
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
Virtuális Nyitott Ajtók 2024
Mentsd el a dátumokat 2024. január 31. és február 1.!
Bevezetés
Mennyire relevánsak a képernyők az életedben? Egy átlagos amerikaihoz hasonlóan Ön is napi 12 órát tölt képernyővel? Számít? A képernyős média a világ népességének egy hatalmas rétege számára az információ, a tudás és a szórakozás kulcsfontosságú forrása, valamint egy egyre jelentősebb gazdaság, ugyanakkor az egészséggel, a jóléttel, a kultúrával és a politikával kapcsolatos aggodalmak forrása is.
A Screen Media and Innovation a leginnovatívabb új tanulmányi program a(z) Tallinn University .
Nálunk megtanulod:
- gyakorlatias, problémaorientált csapatmunkával;
- azokról a változásokról, amelyeket a mindenütt jelenlévő képernyők, a digitalizáció, a platformosítás és az adatkezelés hoz a médiakultúrákban, gyakorlatokban, iparágakban és a részvételben.
Pedagógiai megközelítésünk újszerű és egyedülálló a Tallinn University -nál. A projekt/probléma alapú tanulás módszerét követjük. Ez azt jelenti, hogy a diákok úgy tanulnak, hogy aktívan dolgoznak személyesen jelentőségteljes projekteken, amelyek célja a valós kihívásokkal kapcsolatos időszerű problémák megoldása.
A képernyős média kulcsfontosságú gazdaság, és kulcsfontosságú információ-, tudás- és szórakozási forrás a világ lakosságának egy hatalmas része számára. Ugyanakkor aggodalomra ad okot az emberek egészségével, jólétével, kultúrájával és politikájával kapcsolatban világszerte. A platform cégek manipulálnak minket? Hogyan építsünk jobb közösségi médiát? Mi az etikus tervezés? Hol van az internet jövője? Ugye nem akarok vacak VR headsetet hordani egy munkahelyi megbeszélésen? Csatlakozzon a Screen Media and Innovation programhoz, hogy megtanuljon gondolkodni, tervezni, kutatni, tervezni és újítani egy szebb jövő érdekében.
Miért nálunk tanulna?
A „Screen Media and Innovation” alapvetően innovatív. Pedagógiánk azon alapul, amit a Harvard Teaching and Learning Lab, a Stanford d.school és az Aalborg Egyetem „projekt- vagy problémaalapú tanulásként” fejlesztettek ki. A projekt/probléma alapú tanulás egy lépésről lépésre zajló folyamat, ahol a tanulók csapatai válaszolnak a képernyőn megjelenő média kihívásaira, érdeklődésük, tapasztalataik és ambícióik alapján egy konkrét, megoldható problémára összpontosítanak, és projektet terveznek a megoldásra. azt a problémát egy adott időkereten (két szemeszteren) belül. Ezt követően a tervezési gondolkodáshoz hasonló meghatározott fázisokat követve dolgoznak ennek érdekében. Személyre szabott mikrotanfolyamok (pl prototípuskészítés, vállalkozói gondolkodás, AV és transzmédiás történetmesélés módszerei) minden fázisban elérhetők.
Oktatóink a médiakutatás nemzetközileg elismert szakértői, rendszeresen bevonunk vendégprofesszorokat a világ minden tájáról, valamint a médiaipar helyi szakembereit. A professzionális oktatás és a kreatív projektalapú tanulás kombinációja felkészíti a sikeres diplomásokat arra, hogy magabiztosan és hozzáértően oldjanak meg összetett problémákat, és csapatban dolgozzanak média- és kreatív iparban, kutatásban, szakpolitikai munkában vagy vállalkozóként.
Miért a BFM?
Tallinn University A Balti Film-, Média- és Művészeti Iskola (BFM) a nemzetközi karrierekhez tervezett professzionális gyakorlati képzésekre összpontosít. A BFM-nek több mint 800 hallgatója van, közülük körülbelül 230 nemzetközi hallgató a világ több mint 50 országából.
Az egyetem a legkorszerűbb eszközöket és felszereléseket biztosítja a hallgatóknak. A BFM épületében található Észtország első 4K moziterme, film- és hangstúdiói, valamint vágószobái. A BFM-nek több mint 30 partneregyeteme van Európában és Ázsiában, amelyek a kultúrák igazán izgalmas keverékét kínálják, amely felbecsülhetetlen értékű szakmai hálózatot hoz létre későbbi karrierje számára.
Ideális Diákok
Ki keresünk?
Akkor megfelelő, ha korábban a média, a technológia, a kultúra vagy a társadalomtudomány területén tanult vagy dolgozott, független és elemző gondolkodású, és az innováció iránti vágy hajt.
Jó angol nyelvtudás szükséges.
Belépők
Tanterv
Tanfolyam körvonal
A Screen Media and Innovation a Harvard Teaching and Learning Lab, a Stanford d.school és az Aalborg Egyetem projekt/problémaalapú tanulási folyamatát követi. Ez azt jelenti, hogy a hallgatók minden csoportja széles körű kihívással néz szembe, amelyet érdeklődési körük, ambícióik és tapasztalataik alapján konkrét problémákat megoldó projektekké alakít.
Az idei kihívás a „Brave New Web – Lets get meta about the future of the Internet.”
Hallottál már a metaverzumról, igaz? Nem, nem a Second Life Facebook-verziója, hanem a technológiai evangélisták, a képernyős médiaipar, a kutatók, a döntéshozók, a játéktervezők és az internetfelhasználók között zajló széles körű beszélgetések az internet jövőjéről. A Metaverse egy régi sci-fi metafora, amely széles körben alkalmazza az internet következő iterációjának technológiáiról, irányításáról, tervezéséről és lehetőségeiről szóló elképzeléseket (néha a Web3 vagy a térinformatikai web fogalmaként hivatkoznak rá). Míg a metaverzum mint decentralizált, technológiailag innovatív, VR/AR-tel telített magával ragadó élmény még nem létezik, és sokan kérdezik, hogy lesz-e valaha, a meglévő platformvállalatok, hardver- és szoftvercégek, valamint játékmotorok hatalmas összegeket fektettek be 3D virtuális környezeteket, VR- és AR-szolgáltatásokat, 5- és 6G-kapcsolatot valósítanak meg, míg az aktivisták a decentralizáció és a digitális ikrek etikáján elmélkednek, a kutatók pedig a fentiek következményeit kutatják. Ez egy kaotikus rendetlenség, mondhatni. Ez egy kiváló lehetőség az innovációra, mondjuk. Arra hívjuk a tanulókat, hogy elemezzenek, bíráljanak, képzeljenek el, újítsanak és tervezzenek az internet jobb jövője felé.
Folyamat: A hallgatók csapatokban dolgoznak, hogy meghatározzák az őket érdeklő konkrét problémát az „Internet jövőjének” széles területén, és projektet készítsenek ennek megoldására. Ez azt jelenti, hogy az egyik csapat az adatkezelés blokklánc-alapú megoldásainak szabályozására vonatkozó irányelvjavaslatokon dolgozhat, egy másik csapat pedig egy avatar-alapú tanulási alkalmazás kidolgozásán, amely empátia- és együttérzési tréningen keresztül segít leküzdeni az iskolai zaklatást, míg egy harmadik csapat kísérletezhet térinformatikai virtuális környezetekhez alkalmas tartalommoderálás. Vagy csinálhat valami egészen mást, ez a csapat érdeklődésétől és képességeitől függ.
A projektje a kutatásra, az aktivista beavatkozásra vagy a dolgok elképzelésére összpontosíthat egy jobb jövő érdekében. Ön és csapata élvezheti azt a luxust, hogy két szemesztert, egy mentort és speciálisan kialakított mikrokurzusokat kaphat, amelyek segítenek a felfedezés, az értelmezés, az ötletelés, a prototípus-készítés és a fejlesztés lépésein.
Az MA képzés négy félévig (két évig) tart.
- 1. félév: bemutatkozás, előadások, szemináriumok. Bevezetés a projekt/probléma alapú tanulásba és a képernyőmédia megértéséhez szükséges témákba - médiainnováció, médiamenedzsment és médiagazdaságok, közösségi média, transzmédiás történetmesélés és interkulturális kommunikáció.
- 2 és 3 félév: a csapatok mentorokkal dolgoznak projektjeiken. Ez a munka öt lépésben történik (feltárás, értelmezés, ötletelés, prototípus készítés és fejlesztés). Minden fázis csapatmunka- és mentortalálkozókból, valamint az adott fázishoz kapcsolódó specifikus témákról (pl. prototípuskészítés módszerei, vállalkozói gondolkodásmód, projektmenedzsment, kritikai gondolkodás, gyakorlati innováció, adatgyűjtési vagy -elemzési módszerek, médiaszabályozás) foglalkozó mikrokurzusokból áll, és médiapolitika, társadalomelmélet, szakmai kommunikáció, ez azonban nem programozási/kódolási MA program). Az utolsó félév a szakdolgozatoké.
Karrierlehetőségek
Innovátorokat készítünk. Meg fogja érteni a képernyőmédia ökoszisztémájának kulcsfontosságú trendjeit és dinamikáját, elemzői képességgel rendelkezik a problémák pontos meghatározásához, és képes lesz azokat lehetőségekké alakítani. Kiterjedt tapasztalattal rendelkezik a projektmenedzsment, a csapatmunka, a tervezési gondolkodás és a gyakorlati innováció terén. Ez egy olyan személy profilja, aki sikeres nemzetközi karriert futott be innovátorként, fejlesztőként, tanácsadóként, elemzőként, szakemberként, menedzserként vagy vállalkozóként a média- és kreatív gazdaságokban, vagy szakértő tanácsadóként az állami vagy civil szektorban.