Master of Social Sciences in Game Studies
Tampere, Finnország
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Aug 2025
TANDÍJ
EUR 12 000 / per year *
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* per academic year for non-EU/EEA students
Bevezetés
Creating a playful future
Master's Programme in Game Studies provides an in-depth view of the fundamental character of games and play.
Expanding from entertainment to other areas of life, games have grown into a form of culture and human interaction that is a crucial part of our social life and current media landscape.
The program is particularly targeted at training experts on games and play. We approach games and play from the interconnected perspectives of games, game players, the production of games, and games in cultures. These four perspectives open up to the following four areas: analyzing the meaning and form of games and play; understanding the people who play games and the game cultures they create; addressing questions relating to the creation and development of games, and making sense of the societal and cultural framing of games.
The program will give you the academic skills needed to analyze, observe, and understand the developments in this field of study while also encouraging a more pragmatic involvement and hands-on attitude as an expert in games and play.
Graduates typically combine the skills and knowledge derived from this program with previous studies and proficiencies that enable them to work in various professional roles, in research, the public sector, as well as in industry. The possible jobs of graduates include researchers, industry professionals, critics, and specialists working with the interpretation, evaluation, and implementation of games and related fields, such as social media.
The program is founded on the long history of education and research conducted at Tampere University’s Game Research Lab. At Tampere University, this internationally acclaimed research group coordinates the Centre of Excellence in Game Culture Studies funded by the Academy of Finland from 2018-2025.
Belépők
Tanterv
Tanulmányi tartalom
Ez a mesterprogram mélyreható képet nyújt a játékok és a játék alapvető karakteréről és fejlődéséről. A szórakoztatásról az élet más területeire terjeszkedve a játékok a kultúra és az emberi interakció egy olyan formájává nőttek ki, amely társadalmi életünk és jelenlegi médiavilágunk döntő részét képezi.
A program különösen a játékok elemzésének, tervezésének és alkalmazásának kérdéseit célozza meg a játékok, a játékosok, a játékfejlesztők és a játékkultúrák egymáshoz kapcsolódó nézőpontjából. Megadja azokat az akadémiai készségeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy elemezze, megfigyelje és megértse a fejleményeket ezen a tanulmányi területen, miközben pragmatikusabb részvételre és gyakorlatias hozzáállásra ösztönzi a játékokat és a játékos tervezést.
A program Tampere University Játékkutató Laboratóriumában folytatott oktatás és kutatás hosszú történetén alapul. 2018-2025-ben ez a nemzetközileg elismert kutatócsoport koordinálta a Finn Akadémia által finanszírozott Játékkultúra Tanulmányok Kiválósági Központját.
Együttműködés más felekkel
A saját mesterképzésben való tanulmányaik mellett a hallgatók teljes mértékben kihasználhatják a tamperei felsőoktatási közösség által kínált oktatási lehetőségeket, kezdve a társadalom- és bölcsészettudományoktól a műszaki és szakmai tanulmányokig különböző területeken.
Kutatási fókusz
A GS oktatói kar kutatási kezdeményezéseit a TRIM, a Tamperei Információs és Médiakutató Központ szervezi. A TRIM egy multidiszciplináris kutatóintézet, amely az internet és az interaktív média alap- és stratégiai kutatásaival foglalkozik, kulcsfontosságú kutatási témáival a játékkutatástól az információ- és médiagyakorlatokon át az információkeresésig. A Tampere University Játékkutató Laboratóriuma innovatív kutatásokat végez a játékok és a játék terén, és különféle együttműködései során hidakat épít a kutatástól a cselekvésig. 2018 és 2025 között a Game Research Lab koordinálta a Finn Akadémia által finanszírozott Vadkultúra Tanulmányok Kiválósági Központját.
A program eredménye
A mesterképzés elvégzése után elvárt:
- ismernie kell a tudományos gondolkodást, és képes a tudományos munkamódszerek alkalmazására saját szakterületén
- motivált legyen az egész életen át tartó tanulásra
- képes legyen tudományos posztgraduális tanulmányok elvégzésére
- képes legyen a megszerzett tudást alkalmazni és a nemzetközivé váló szakmai életben működni
A játéktudományi mesterképzés befejezése után:
- képes legyen azonosítani, meghatározni és elemezni a játékokat és azok különböző formáit
- megérteni és képesnek kell lenni kritikusan használni azokat a fogalmakat és elméleteket, amelyek a játékok alapvető karakteréhez és a körülöttük lévő jelenségekhez kapcsolódnak
- mélyrehatóan ismeri a játékok, mint kulturális, társadalmi, technikai és kereskedelmi jelenségek formáit, gyakorlatait és összefüggéseit
- képes legyen önállóan elsajátítani a tudományos ismereteket
- a kutatás eredményeit kommunikálni tudja a különböző közönségekkel
- képes legyen interdiszciplináris csapatokban dolgozni a játékok és a kapcsolódó jelenségek szakértőjeként (beleértve pl. online kultúrákat, játékgyártást és gamifikációt)
Képtár
Karrierlehetőségek
A diplomások jellemzően ötvözik az ebből a programból származó készségeket és ismereteket korábbi tanulmányokkal és jártasságokkal, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy különböző szakmai szerepekben, a kutatásban, a közszférában és az iparban dolgozzanak. A játékhoz és az interaktív médiához kapcsolódó területeken egyre nő a hozzáértő munkaerő iránti igény, de a hallgatóknak aktív hozzáállást kell tanúsítaniuk saját szakterületük és szakmai profiljuk kialakításában.
Pályakezdőként több olyan szerepet vállalhat, amelyek a játékok kutatásával és fejlesztésével, valamint a játékmenet és a játéktervezés különböző célokra történő alkalmazásával kapcsolatosak. Egyetemi végzettséggel rendelkező, gyorsan fejlődő területen működő szakértőként szilárd kutatási és kommunikációs készségekre van szükség, aktív és független gondolkodásmóddal kombinálva, valamint az interaktív média gyakorlatban történő megértésének és alkalmazásának új megközelítéseinek feltárására és innovációs hajlandóságára.
A diplomások lehetséges munkakörei között szerepelnek kutatók, fejlesztők, kritikusok, játékok értelmezésével, értékelésével és megvalósításával foglalkozó szakemberek, valamint olyan kapcsolódó területek, mint a közösségi média és a gamification.
Továbbtanulási lehetőség
Ez a mesterképzés biztosítja a szükséges hátteret, ha játéktudományi és kapcsolódó területeken szeretne doktori tanulmányokat folytatni, például Tampere University média, kommunikáció és előadóművészet (DPMCP) doktori programjában.