
Angol nyelvtanulás és többnyelvűség mester
Tromsø, Norvégia
IDŐTARTAM
2 Years
NYELVEK
Angol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Aug 2025
TANDÍJ
Tandíj igénylése
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
* nincs tandíj a nemzetközi hallgatóknak
Bevezetés
A program kiválóan alkalmas azoknak a diákoknak, akik érdeklődnek az angol nyelv elsajátításának tanulmányozása iránt az első és a második nyelven, valamint azt, hogy az angol nyelvet hogyan befolyásolják a többnyelvű helyzetek. A programba felvett hallgatók szorosan beilleszkednek a Nyelvtanulás, variáció és attrition (LAVA) kutatócsoportba, amely egy aktív és produktív kutatócsoport, amely a többnyelvűség és a többnyelvű nyelv elsajátításának különböző aspektusaival foglalkozik. A diákok lehetőséget kapnak arra, hogy gyakorlati kutatásokat végezzenek a csoport tagjaival. A program jó alapot biztosít a többnyelvűséggel kapcsolatos munkához mind a magán-, mind az állami szektorban, és jól megfelel azoknak a hallgatóknak, akik kutatási karriert akarnak folytatni.
Program leírása
- Időtartam: 2 év
- Kredit (ECTS) : 120
- Felvételi feltételek : Bachelor angol nyelven
- Fokozat neve : Angol nyelvtudomány mestere, nyelvtanulás és többnyelvűség szakosodott
- Alkalmazás kódja :
- Norvég és északi pályázók: 5064
- Nemzetközi pályázók: 2056
- Norvég és északi pályázók: 5064
- Nemzetközi pályázók: 2056
A mester egy 60 ECTS kurzus komponenst és egy 60 ECTS szakdolgozatot tartalmaz. A kurzus öt kötelező modulból áll; ezek közül kettő ősszel (első félév), három pedig tavasszal (második félév) lesz elérhető:
- ENG-3040 Első nyelv elsajátítása (10 ECTS)
- ENG-3050 Második nyelv elsajátítása (10 ECTS)
- ENG-3060 Többnyelvűség (10 ECTS)
- ENG-3070 Angol változatok (10 ECTS)
- HIF-3082 Kvantitatív módszerek a nyelvészetben (10 ECTS)
Ezenkívül a hallgató az első félévben (ősz) a következő két kurzus közül választhat:
- HIF-3010 szintaxis I (10 ECTS), vagy
- HIF-3022 Fonológia I (10 ECTS)
A tanfolyamon alapuló 60 ECTS -t az első tanulmányi évben kell elvégezni, míg a második évet (60 ECTS) a szakdolgozat megírásának kell szentelni. A mesterdolgozat kidolgozása során szemináriumot kínálnak a hallgatók kutatási projektjeinek támogatására. Ősszel (harmadik félév) a szemináriumon minden nyelv nyelvész szakjai vesznek részt, tavasszal (negyedik félév) pedig szeminárium van, különösen az angol nyelvészet számára. A hallgatók lehetőséget kapnak arra is, hogy bemutassák munkájukat a LAVA-csoportok kutatószemináriumán, a LAVA ebéden.
Belépők
Tanterv
Programszerkezet
Term | 10 kredit | 10 kredit | 10 kredit |
1. félév (ősz) | ENG-3050 Második nyelv elsajátítása (2020 ősz) | ENG-3070 Az angol fajták (2020 ősz) | HIF-3010 szintaxis I vagy HIF-3022 Fonológia I (2020 ősz) |
2. félév (tavasz) | ENG-3040 Első nyelv elsajátítása (2021 tavasz) (vagy csere) | ENG-3060 Többnyelvűség (2021 tavasz) (vagy csere) | HIF-3082 Kvantitatív módszerek a nyelvészetben (2021 tavasz) (vagy csere) |
3. félév (ősz) | ENG-3991 Angol nyelvészeti diplomamunka | ENG-3991 angol nyelvtudományi mesterdolgozat | ENG-3991 angol nyelvtudományi mesterdolgozat |
4. félév (tavasz) | ENG-3991 angol nyelvtudományi mesterdolgozat | ENG-3991 angol nyelvtudományi mesterdolgozat | ENG-3991 angol nyelvtudományi mesterdolgozat |
Tanítás és értékelés
A tanfolyam előadások és szemináriumok kombinációjából áll. A jelölttől elvárják, hogy aktívan vegyen részt saját tanulási tapasztalatában, és a program tanulmányozására vonatkozó ajánlat elfogadása hozzájárul ehhez. Valamennyi tanfolyam különféle kötelező feladatokat tartalmaz, például szóbeli előadásokat, problémamegoldó feladatokat és kisebb dolgozatokat.
Az angol nyelvtanulás és a többnyelvűség mestere igényes program, amely megköveteli, hogy a hallgató az egész ciklus alatt dolgozzon. A hallgatók várhatóan heti 40 órát töltenek tanulmányaikkal, ideértve az előadásokra és szemináriumokra való felkészülést, a dolgozatokat és egyéb feladatokat.
A legtöbb kurzus olyan feladatokat tartalmaz, amelyeket a vizsga megszerzéséhez jóvá kell hagyni. Ide tartoznak a kutatott vagy a fényvisszaverő írási feladatok, a problémamegoldó feladatok vagy a szóbeli prezentációk.
A vizsga legelterjedtebb formája a kijelölt témákról egy-kéthetes periódus alatt írt otthoni vizsga, vagy a hallgatók által a kurzus oktatójával együttműködve választott témakörökből készült dolgozat.
A fokozatok AF-tól, ahol A a legmagasabb fokozat és F sikertelen.
Csere
A külföldi csereprogramok vonzóbbá teszik Önt a munkaerőpiacon. A külföldi tanulmányok növelik a tanulási eredményeket, javítják nyelvtudását, egyedi kalandokat és nemzetközi tapasztalatokat szereznek. Az angol nyelv elsajátításában és a többnyelvűségben szerzett mesterképzést folytató hallgatókat arra ösztönözzük, hogy a második félévben vegyék igénybe egyik csereegyezményünket.
A tanszék diákcsere megállapodással rendelkezik a következő intézményekkel:
- A Konstanz Egyetem, amely a többnyelvűséggel foglalkozó MA-t kínál
- A York-i Egyetem (a norvég York-i Tanulmányi Központon keresztül)
A csereegyetemek áttekinthető áttekintése érdekében tekintse meg az UiT hallgatói csereprogramját.
A jelentkezés határideje:
- Február 1. (őszi félév)
- Szeptember 1. (tavaszi félév)
A program eredménye
Tanulási eredmények
A mesterképzés befejezése után a jelölt a következő tanulási eredményekkel rendelkezik:
Tudás
A jelölt széleskörű ismeretekkel rendelkezik a következőkről:
- az angol mint első, második és harmadik nyelv elsajátítása.
- különböző elméleti leírások a nyelv elsajátításáról, variációjáról és elhasználódásáról, általánosságban és a konkrét nyelvi jelenségek vonatkozásában is.
- hogyan hatnak egymásra a nyelvek többnyelvű helyzetekben, és mely tényezők határozzák meg ennek a hatásnak az irányát.
- hogy az angol nyelv hogyan tud egyszerre hatni más nyelvekkel való érintkezésre, és hogyan befolyásolja ez, és ez hogyan formálta az angol nyelv változatait szerte a világon.
- módszertani megközelítések az elsajátítás, a variáció és a kopás vizsgálatához.
Készségek
A jelölt képes:
- megfelelően használja fel a rendelkezésre álló szakirodalmat és értékelje azt kritikusan.
- azonosítani azokat a nyelvi struktúrákat a nyelv elsajátítása, változatossága és elhasználódása során, amelyek bővíthetik ismereteinket ezekkel a jelenségekkel kapcsolatban.
- megfelelő módszertant alkalmazzon a nyelvelsajátítás, -variáció és -lemorzsolódás tanulmányozására, figyelembe véve azt a kontextust, amelyben a releváns jelenség előfordul, és az érintett beszélőket.
- elméleti keretet kell alkalmazni a szóban forgó nyelvi szerkezetre, még akkor is, ha ez a releváns nyelvi adatok újszerű elemzését jelenti.
- kis kutatási projektet vállalni témavezető segítségével.
Általános kompetencia
A jelölt képes:
- módszertani és elméleti ismereteket más nyelvi kontextusokban alkalmazni.
- a tudományos tartalmat a szakértők és a nagyközönség számára egyaránt megfelelő módon kommunikálja, és ezt szóban és írásban is megteheti.
Karrierlehetőségek
Leendő állások
A növekvő migrációval a többnyelvűséggel foglalkozó szakértők egyre keresettebbek mind az állami, mind a magánmunkahelyeken. A program biztos hátteret biztosít a jelöltnek a nyelvelsajátítás és a többnyelvűség terén. A tanulmány befejezése után a jelöltek alkalmasak oktatási intézményekben, a többnyelvűség kérdéseivel foglalkozó közigazgatási közintézményekben, valamint többnyelvű és multikulturális kérdésekkel foglalkozó nemzetközi egyesületekben, szervezetekben és vállalkozásokban való munkavégzésre. A program kiváló kiindulópont a PhD szintű továbbtanuláshoz is, mivel elmélyült képzésben részesíti a jelöltet egy kivételes kutatási környezetben, amely nagy hangsúlyt fektet a csapatmunkára és a közös publikálásra.