Repülőgép -irányítási mérnök
UiT The Arctic University of Norway
Kulcs információ
Campus helye
Narvik, Norvégia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
Kérjen információt
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* nincs tandíj a nemzetközi hallgatóknak
Bevezetés
Az Aerospace Control Engineering Masters Program olyan speciális készségeket biztosít a hallgatóknak, amelyek szükségesek a repülőgép-rendszerek dinamikus viselkedésének modellezéséhez, tervezéséhez és vezérléséhez, beleértve a rögzített szárnyú UAV-kat, forgószárnyasokat és műholdakat.
A mesterképzés olyan hallgatók számára alkalmas, akik érdeklődnek a legmodernebb vezérlőtechnológia tanulása, fejlesztése és alkalmazása iránt az űrhajózással kapcsolatban. A technológia típusa nagy hasonlóságot mutat a szélsőséges környezetben, például a sarkvidéki régiókban és a tengeralattjárókban alkalmazott technológiákkal, és az ilyen területeken a technológiák fejlesztése iránt érdeklődő diákok relevánsnak találják ezt a programot.
Program leírása
- Időtartam: 2 év
- Kredit (ECTS) : 120
- Felvételi követelmények : releváns egyetemi alapképzési program elektronika vagy űrtechnológia területén, legalább 25 kredit matematika, 5 kredit statisztika és 7,5 kredit fizika
- Fokozat neve : Technológia Master/Sivilingeniør
- Alkalmazás kódja :
- Norvég és északi pályázók: 4605
- Nemzetközi jelentkezők: 9009
Az UiT Narvik Campus IVT karának Aerospace Control Engineering mesterképzése egyedülálló oktatást nyújt Norvégiában, ahol diákként megismerheti a legfontosabb technológiákat, amelyek szükségesek a repüléstechnikai alkalmazások vezérlőrendszereinek tervezéséhez, építéséhez és használatához. A kétéves program révén fontos elméleti előkészületek, például alkalmazott matematika, digitális rendszer és jelelmélet, beágyazott rendszerek, navigáció és automatikus vezérlés, valamint speciálisabb témák a rendszer azonosításáról, a mesterséges intelligenciáról és a modellezésről, útmutatásról , és az ellenőrzés.
Egy multidiszciplináris programon keresztül a diákok megtanulják a különböző technológiai területeken a megfelelő módszereket és készségeket, közös vonásuk az űrhajózással kapcsolatos rendszerekben való alkalmazása révén. A program magában foglal előadásokat, valamint magas szintű problémamegoldó oktatást (azaz tanulást csinálva), ahol a hallgatók idejüket a releváns projekteken dolgozva, magasan képzett személyzet felügyelete mellett végzik. A projekt témáit a folyamatban lévő belső kutatási projektek, valamint az UiT által részt vevő nemzeti és nemzetközi repülőgépekkel kapcsolatos projektek közül választják ki. Ezért számos projekt magas nemzetközi szintű eredményekkel zárult, amelyeket nemzetközi tudományos folyóiratokban publikáltak. A hallgatók tudományos konferenciákon és workshopokon is bemutathatták eredményeiket a nemzetközi közönségnek. Az elmúlt években ilyen projektek voltak:
Attitűd meghatározó és irányító rendszer kialakítása az Európai Diákföldi Orbiter (ESEO) és az Európai Diák Hold Orbiter (ESMO) űrszonda számára az Európai Űrügynökség (ESA) által kezdeményezett SSETI-projekt keretében.
- Aerosol detektor rakéta hasznos teher kifejlesztése ionizált porrészecskék gyűjtésére, a NASA ESPRIT projektje keretében.
- Az összes alrendszer (földi állomás, tápegység, adatkezelés, vezérlés, kommunikáció és hasznos terhelés) tervezése, megvalósítása és tesztelése az UiT saját HiNCube űrhajójában.
- A kisméretű űrhajók matematikai modellezése, szinkronizálása és összehangolt irányítása a belső doktoranduszokkal és felügyelőkkel együttműködésben.
- A pilóta nélküli repülőgépek (UAV) matematikai modellezése, irányítása és irányítása, belső doktoranduszokkal és felügyelőkkel együttműködésben.
Az ipar számára releváns, magas színvonalú oktatás biztosítása érdekében az UiT együttműködik az oslói (UiO), a bergeni (UiB), a trondheimi (NTNU) nemzeti egyetemekkel, valamint az Európai Űrügynökséggel, a Norvég Űrközponttal és a Norvég Központtal az űrrel kapcsolatos oktatáshoz (NAROM).
Belépők
Tanterv
A program felépítése
Term | 10 kredit | 10 kredit | 10 kredit | 10 kredit | 10 kredit |
Első félév (ősz) | STE-3800 Klasszikus Mechanika / STE-3801 Komplex elemzés | ELE-3606 Vezérléstechnika | MAT-3801 Numerikus módszerek | MAT-3800 Lineáris algebra II | HMS-0501 Biztonság laboratóriumban, műhelyben, valamint tengeri és szárazföldi expedíciókon. és HMS-0502 Elsősegélynyújtás laboratóriumban, műhelyben, valamint tengeri és szárazföldi expedíciókon Kötelező jelenlét |
Második félév (tavasszal) | STE-3604 Rendszermérnökség | DTE-3608 Mesterséges intelligencia és intelligens ügynökök – Bevezetés | STE-3605 Matematikai modellezés és szimuláció | STE-3603 diszkrét idejű jelfeldolgozás | TEK-3501 Innováció és gazdaság |
Harmadik félév (ősz) | STE-3900 Szakdolgozat | STE-3600 rendszerazonosító | STE-3602 beágyazott rendszerek | STE-3601 Űrhajó vezérlés | TEK-3500 Innováció és Menedzsment |
Negyedik félév (tavasz) | STE-3900 Szakdolgozat | STE-3900 Szakdolgozat | STE-3900 Szakdolgozat | STE-3900 Szakdolgozat | STE-3900 Szakdolgozat |
Tanítás és értékelés
Továbbképző tanfolyam:
A 33. héten kétnapos felfrissítő tanfolyamot kínálnak a lineáris algebrából. Ebben a kurzusban a korábbi lineáris algebrai kurzusok központi fogalmai és módszerei kerülnek megismétlésre. A korábbi évek tapasztalatai szerint a továbbképző tanfolyamon részt vevő hallgatók nagy hasznot húznak ebből az SMN6190 Lineáris Algebra II.
A program minden oktatása angol nyelven zajlik.
A program előadói kurzusokat, valamint magas fokú problémaalapú oktatást (pl tanulás közben), ahol a hallgatók idejüket releváns projektekkel töltik magasan képzett munkatársak felügyelete mellett. A projekt témái a jelenlegi és jövőbeni hazai és nemzetközi űrprojektek közül kerülnek kiválasztásra, amelyekben az UiT részt vesz, valamint a folyamatban lévő belső kutatási projektek. Az elmúlt néhány évben ilyen projektek voltak:
- Az Európai Űrügynökség (ESA) által kezdeményezett SSETI projekt keretében a European Student Earth Orbiter (ESEO) és a European Student Moon Orbiter (ESMO) űrhajók helyzetmeghatározó és vezérlőrendszerének tervezése.
- A NASA által kezdeményezett ESPRIT projekt keretében ionizált porszemcsék összegyűjtésére alkalmas aeroszol detektor rakéta rakéta fejlesztése. Földi állomás és elektromos áramellátás fejlesztése az NCube 1 és NCube 2 norvég diákműhold projektben.
- Az összes alrendszer (földi állomás, tápegység, adatkezelés, vezérlés, kommunikáció és hasznos teher) tervezése, megvalósítása és tesztelése az UiT saját HiNCube űrhajójában.
- Kisméretű űrjárművek matematikai modellezése, szinkronizálása, összehangolt irányítása, belső PhD-hallgatókkal és témavezetőkkel együttműködve.
- Pilóta nélküli légi járművek (UAV) matematikai modellezése, irányítása és irányítása belső PhD-hallgatókkal és témavezetőkkel együttműködve.
Az ipar számára releváns, magas színvonalú oktatás biztosítása érdekében az UiT együttműködik az oslói (UiO), bergeni (UiB), trondheimi (NTNU), valamint az ESA-val, a norvég űrközponttal és a norvég űrközponttal. -kapcsolódó oktatás (NAROM). Az UiT-nek a nemzetközi együttműködést támogató politikája is van, és az elmúlt években több hallgató is teljesített (részben) a mesterprojektet jól ismert külföldi egyetemeken.
A legtöbb tanfolyam előadásokon, önálló tanuláson és feladatokon vagy kisebb projekteken alapul, egyénileg vagy csoportosan. Minden 5 ECTS kurzus általában 40 előadást tartalmaz, plusz a felügyeleti idő. A tájékoztatók lehetnek önkéntesek vagy kötelezőek. Néhány témakörben kötelező laborgyakorlatok szerepelnek. A megbízásban és a projektmegoldásban a tudományos elmélet alkalmazása és elemzése hangsúlyos. A különböző kurzusleírások további információkat nyújtanak.
Az értékelés formája
A tanulmányi programon keresztül különböző értékelési módszereket alkalmaznak. A legtöbb esetben írásbeli vizsga alapján történik az értékelés. Egyes esetekben átfogó értékelést alkalmaznak, amely az írásbeli vizsgát feladatokkal vagy projektekkel kombinálja, vagy egy szóbeli vizsgával kombinált zárójelentést. A különböző kurzusleírások további információkat nyújtanak.
A végső mesterdolgozat (diploma) az ipari partnerekkel szoros együttműködésben és/vagy meglévő kutatási és fejlesztési projektek alapján készül. A munkát általában egyénileg végzik, rendszeres felügyelői értekezletekkel a projekt teljes időtartama alatt. Az oklevél értékelése kizárólag írásbeli zárójelentés alapján történik.
Kötelező biztonsági képzés az egészségügy, biztonság és környezetvédelem területén (HSE)
Minden tanulónak kötelező biztonsági oktatáson kell részt vennie, mielőtt beléphet, és engedélyt kaphat a laboratóriumokban, műhelyekben és hasonlókban való munkavégzésre. Ez vonatkozik a terepmunka/kutató körutazásokon és hasonlókban való részvételre is. A kötelező tanfolyamok listájáért kérjük, forduljon közvetlen feletteséhez.
Hozzáférés a további tanulmányokhoz
Az Aerospace Control Engineering mesterképzési szak elvégzése után a jelöltek Ph.D fokozatot szerezhetnek. tanulmányok a Narvik UiT campusán a mérnöki tudomány és technológia területén – vagy az UiT más karaiban olyan területeken, mint a mérnöki kibernetika, a kommunikáció vagy a repülés.
Csere
A mesterképzés egyes részeit más egyetemeken is lehet tanulni. Egyéni tervet kell készíteni a tanulmányi koordinátorral összhangban.
A program eredménye
Tanulási eredmények
Tudás
- fejlett ismeretekkel rendelkezik a matematika, a fizika és a mérnöki tudományok területén, és speciális ismeretekkel rendelkezik az űrkutatás területén belül korlátozott területen.
- alapos ismeretekkel rendelkezik az irányítástechnika területén különböző elméletekről és módszerekről.
- tudja alkalmazni az elektronika, az automata vezérlés és a rendszermérnöki ismereteket a repüléstechnika területén.
- képes elemezni az űrrepülés-irányítástechnika tudományos problémáit az akadémiai terület története, hagyományai, jellegzetessége és a társadalomban elfoglalt helye alapján.
Készségek
- tud különféle információforrásokat elemezni és kritikusan kezelni, felhasználni azokat tudományos érvek szerkezetére és megfogalmazására.
- képes elemezni a meglévő elméleteket és értelmezéseket a műholdtechnika területén, és önállóan dolgozni gyakorlati és elméleti problémákon.
- önállóan tudja alkalmazni a releváns kutatási és tudományos munkamódszereket.
- független, korlátozott kutatási vagy fejlesztési projektet végezhet felügyelet mellett és a vonatkozó kutatásetikai normáknak megfelelően.
- fejlesztheti az interdiszciplináris projektekben való munkavégzés és a csapatmunka együttműködési készségeit.
Általános kompetencia
- elemezni tudja a releváns tudományos, szakmai és kutatásetikai problémákat.
- új területeken tudja alkalmazni a repülésirányítási mérnöki ismereteket és készségeket haladó feladatok és projektek végrehajtása érdekében.
- képes kommunikálni széleskörű önálló munkavégzést és elsajátítani a repüléstechnika akadémiai területének nyelvét és terminológiáját.
- tud kommunikálni az űrrepülés irányítástechnika területén felmerülő tudományos kérdésekről, elemzésekről, következtetésekről a szakemberekkel és a nagyközönséggel egyaránt.
- hozzájárulhat az új gondolkodási és innovációs folyamatokhoz.
Képtár
Karrierlehetőségek
Leendő állások
A sikeresen képesítéssel rendelkező jelöltek számos norvég vállalkozásban szerezhetnek állást, amelyek műszaki termékeket és szolgáltatásokat nyújtanak a repülőgép-technológia területén, de olyan területeken is, mint a tenger alatti mérnöki, rendszermérnöki vagy robotika és automatizálás. A program alapot ad a projektmenedzsmenttel és marketinggel való munkavégzéshez vagy a műszaki tárgyak alapképzési szintű oktatásához. A program a kapcsolódó területeken doktori képzésre is jogosult.